Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Mei 2015 12:56

Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Heeft iemand van jullie dit wel eens gedaan?
Het lijkt me zo lekker om aan het einde van mijn verlof nog een weekje naar het buitenland te gaan. Zeker omdat we dit jaar geen 'echte' zomer vakantie hebben.
Ik zie het waarschijnlijk allemaal veel te rooskleurig en makkelijk, dus zou graag ervaringen horen. Haha!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 28 Mei 2015 13:00

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Geen ervaring mee. Maar ik zou die beslissing wel pas maken als de baby geboren is en het allemaal loopt.
Ons kind was een huilbaby, dus zou nu die keuze nooit maken. Ook heb ik lang last gehad van hechtingen die zijn gaan wijken. Niet om je bang te maken, hopelijk blijft het bij jullie een mooie blauwe wolk, maar het zou zonde zijn als je al geboekt hebt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Mei 2015 13:03

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Nee het zou sowieso een last minute worden. Hahaha.
Ga niet nu al boeken. Dat werkt niet denk ik. Wie weet wil dan wel lekker in m'n eigen huisje blijven kneuteren. Maar het idee klinkt wel gewoon fijn in de oren :wink:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Mei 2015 13:07

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

R was 6 maanden op vakantie en dat was heel leuk. Lekker wandelen met hem en nog geen gedoe met eten ed.
R. 2013
D. 2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 28 Mei 2015 13:07

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Lijkt mij ook! Zou er ook wel zin in hebben, maar ook wij wachten eerst maar even af hoe het gaat zijn met baby haha.

Ik zie trouwens wel op tegen alle spullen die je mee moet nemen (met name als we voor vliegvakantie zouden gaan, auto is makkelijker), hoe krijg je dat toch allemaal mee in een vliegtuig. En overleeft een kinderwagen het vliegtuigruim etc.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Mei 2015 13:09

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Onze baby was uiteindelijke 5,5 maand toen we 3 weken met de auto naar Noorwegen gingen. Dit ging echt heel erg goed. Toen ze 3 maanden was zijn we een lang weekend in Zuid Limburg geweest. Ook heel goed te doen. Mits je een makkelijk kind hebt. Met een huilbaby was ik misschien minder snel naar Noorwegen gegaan.

Lekker last minute boeken en zien hoe je kindje tegen die tijd is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Bericht 28 Mei 2015 13:11

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Toen onze zoon 4 maanden was hebben we een lang weekend gekampeerd. Hij was een heel gemakkelijke baby, die eigenlijk alleen huilde als hij honger had, dus dat durfden we wel aan. Het ging prima. Als je kindje gemakkelijk is en jullie het zelf zien zitten, waarom niet? Ik zou alleen niet naar een bestemming gaan waar het veel warmer is dan hier (hoewel het hier misschien dan ook wel snikheet is).
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Mei 2015 13:20

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Hier had dat wel gekund. We hebben een makkelijke -even afkloppen- baby. Even afwachten hoe het straks gaat! Het zou prima kunnen!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Mei 2015 13:26

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Aan het eind van mijn verlof zijn we een weekend naar Alkmaar gegaan, in een luxe hotel. Wat anders dan echt op een vliegvakantie, maar dat had ik best wel met hem aangedurft.

We hadden een kamer met een groot bad en daar gingen we eind van de middag ruim een uur in zitten met de kleine ( we hebben thuis geen bad), wat we alle drie heerlijk vonden, daarna gaf ik hem de voeding van 19:00uur en was hij doodmoe, dus konden wij lekker rustig uit eten en sliep hij heerlijk in de wagenbak. Ook 's nachts sliep hij in de wagenbak.

We gingen ook na de ochtend voeding richting de ontbijtzaal, we hadden hem dan in de draagzak en meestal viel hij heerlijk tegen ons aan in slaap en konden wij uitgebreid ontbijten. Verder hoef je op die leeftijd nog niet veel te doen met zo'n kleintje dus wij zijn heerlijk wezen winkelen e.d en hebben we nog heel fijn samen uren zitten kletsen in de hotelbar met de kleine in de wagenbak naast ons.

Van de zomer is hij ruim 7.5 maand oud als we op vakantie gaan en dan gaan we bewust in eigen land op vakantie. Dit omdat we geen auto hebben en wij het niet heel erg zien zitten om met hem naar een warme bestemming te vliegen. De baby heeft niks aan de warmte en de felle zon en mijn man kan er ook niet tegen, dus wij kiezen voor gemak en gaan naar Texel en huren daar een bakfiets met babymee en kunnen zo uit de voeten.

Ik ben overigens niet van het veel mee sjouwen, wij logeren vaak weekenden bij vrienden e.d. en wij nemen dan een travelcot mee, de kinderwagen, soms een draagzak,wat kleertjes en het speelgoed wat bij hem in de wagenbak past. Bij meer dan twee dagen, koop ik daar wel een klein pak luiers. Qua eten ben ik ook vrij makkelijk, ik gooi gewoon een banaan of een avocado in de luiertas en prak die terplekke, maar dat is met 3 maanden natuurlijk nog niet ter sprake.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Mei 2015 13:29

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Goede ervaringen dus! :cheer:
Het zou eind november zijn. Dus het is overal hoogstens 23 graden zag ik.

Sophie: ik hoop borstvoeding te kunnen geven. Speelgoed heeft zo'n mini niet echt nodig. PAar setjes kleding enzo. En luiers kun je daar ook kopen. Maar goed misschien denk ik te rooskleurig.
Kinderwagen zouden we een heel goedkope kopen of een tweedehandse van kennissen bv. En die in het luchtruim laten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 28 Mei 2015 13:35

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

Wij zijn met de auto naar Italie geweest toen de jongste twee maanden was. Opzich te doen, maar ik zou liever met het vliegtuig gaan, dan ka je je kindje lekker bij je houden, voeden wanneer nodig etc.
Qua temperatuur was het er rond de 30 +graden en bleven we dus
s veel bij het huisje met de jongste terwijl de ander met de oudste ging zwemmen. Er was weinig schaduw bij het zwembad dus we konden haar niet meenemen.
Ik zou idd even afwachten tot de baby er is maar in principe kan het prima.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Mei 2015 13:38

Re: Op vakantie naar buitenland met baby van 3 maanden

We zijn trouwens wel een midweek weg geweest. Hoe kan ik dat nou vergeten, haha. Ik zat met mijn hoofd bij zonnige vakantieoorden. Daar waren wij -helaas- niet te vinden. Het was prima te doen! Dochter was nog geen drie maanden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers