Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke plaats omgeving Barcelona

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 27 Mei 2015 14:07

Leuke plaats omgeving Barcelona

Wie heeft er een leuke tip voor mij?

Begin oktober ga ik een weekje naar Barcelona toe. Nu lijkt het me leuk om een paar dagen in de buurt van Barcelona door te brengen. Ik ben immers een paar jaar terug ook in Barcelona geweest.

Wie heeft er een leuke plaats ongeveer twee uur rijden met het OV of auto van Barcelona voor mij om in gedachte te houden?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mei 2015 16:06

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Jaren terug toen ik op vakantie was in één van de bekende feestplaatsen, hebben ik en mijn vriendinnen een daguitstapje gedaan naar zowel Barcelona als Girona. Deze laatste stad vond ik erg mooi en vooral ook rustig in vergelijking met Barcelona. Misschien om in gedachten te houden?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerona_(stad)
08/2018
05/2021
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 27 Mei 2015 16:49

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Girona, verder is Tossa de Mar leuk voor een dagje en heeft Playa d'aro een mooi strand. De route langs de kust van Tossa naar Sant Felieu is ook heel mooi.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mei 2015 17:12

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Ster schreef:Girona, verder is Tossa de Mar leuk voor een dagje en heeft Playa d'aro een mooi strand. De route langs de kust van Tossa naar Sant Felieu is ook heel mooi.


Tossa de Mar is inderdaad ook een aanrader (daar was ik destijds op vakantie).
08/2018
05/2021
<<

Anoniem173

Bericht 27 Mei 2015 20:57

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Tarragona is leuk! Heeft een mooie binnenstad, winkelcentrum en ook een strand. Is goed bereikbaar vanuit barcelona per trein.

Reus is eventueel ook leuk voor een dag.

Hou je van pretparken? Bij salou ligt port Aventura is echt de moeite waard voor 1 of 2 dagen erg leuk park.

Voor de rest sluit ik me aan bij girona
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 27 Mei 2015 21:52

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Botanische tuinen in Blanes (vanaf het station met een treintje of bus te bereiken).

Tarragona

Girona

L'Estartit (al weet ik niet hoe dit met het vervoer is, wij hebben een buisexcursie gedaan)

En wat Atelier Madame zegt; Port Aventera.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Mei 2015 23:16

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Toen wij in Barcelona waren zijn we ook een dagje naar Montserrat geweest. Heel mooie bergen waar ook een klooster ligt. Het klooster zelf vond ik niet veel voorstellen maar de omgeving was erg mooi en de rit erheen ook. Je gaat eerst met de trein en dan stap je over op een soort kabeltrein, dat was erg leuk vonden wij (maar we zijn dan ook treinfans :razz: ).
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 29 Mei 2015 19:19

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Santa Suzanna, mooie hotels, niet zo groot, trein gaat naar barcalona.
M:21072011
J :08012014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 30 Mei 2015 18:29

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Wat een leuke, en voor mij, onbekende plaatsen en gebieden dragen jullie aan.
Hier kan ik zeker wat mee. Leuk!
<<

Anoniem173

Bericht 30 Mei 2015 18:36

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Happydobby schreef:Santa Suzanna, mooie hotels, niet zo groot, trein gaat naar barcalona.

Sorry maar ik zou hier echt niet heen gaan hoor.. Dit zijn alleen maar hotels en een paar ordinaire kroegen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 13 Sep 2015 16:55

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Ik up dit topic even, want over een paar weken is het al zover. We hebben een airbnb geboekt, alleen in Barcelona. Dus daar verblijven we de gehele tijd. Willen ook lekker rustig aan doen, dus een vaste basis is wel lekker.

Ik denk dat Girona wel een leuke plaats is om naar toe te gaan. Goede treinverbinding, dat is lekker. Iemand nog leuke tips voor deze plaats?
Dat pretpark, dat is wel prijzig zie ik! Maar wel de moeite waard dus?
Montserrat ziet er ook erg mooi uit.
Tarragona staat ook op het lijstje, thnx.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Sep 2015 16:58

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Atelier Madame schreef:
Happydobby schreef:Santa Suzanna, mooie hotels, niet zo groot, trein gaat naar barcalona.

Sorry maar ik zou hier echt niet heen gaan hoor.. Dit zijn alleen maar hotels en een paar ordinaire kroegen.


Dit is toch het verlengde van Malgrat? Verschrikkelijk. Dan zou ik toch echt Tarragona en Reus aanraden. :) Cambrils is ook leuk! Sfeervol plaatsje; kun je bijv. ook combineren met dagje Port Aventura (overdag) en 's avonds lekker in Camrbils eten aan het strand.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 13 Sep 2015 21:19

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Ik ben op dit moment in Barcelona. Geen tips voor de omgeving maar net in restaurant la Luna gegeten (tip van een bekende die hier woont) en dat kan ik echt iedereen aanraden. Overheerlijke tapas!
<<

Tulpje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:12

Bericht 14 Sep 2015 20:58

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Roses en Cadaques is ook heel mooi, echte spaanse vissersplaatsjes. Verder is Tarragona ook mooi, en Reus ook vooral om te winkelen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Sep 2015 09:23

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Ik kan alleen al een week doorbrengen in Barca zonder enige problemen! Maar je kan idd Girona aandoen: dat heeft zowel een ouder gedeelte als een nieuw gedeelte. IN het nieuwe gedeelte liggen de meeste (bekende) winkels, het oude gedeelte is wat rustiger, meer slenteren tussen de oude straatjes etc.

Sitges: het schijnt leuk te zijn om naartoe te gaan maar het is wel een soort uitgaansplek. Maar vanuit Barca wel prima te bereiken voor een dagje (rustiger) strand dan de stranden van Barceloneta.

Barcelona zelf: de boot Luz de Gas is leuk om naartoe te gaan en en hapje te eten. Daarnaast weet ik niet of je het boek 'Schaduw van de wind' hebt gelezen? Maar zo ja (en ook niet) dan is het restaurant dat in dat boek wordt genoemd: Quattre Gats, ook echt een bezoekje waard. Het is een ontzettend oud, mooi pand. Heel apart van binnen en het eten is er subliem. Ik heb daar afgelopen keer gegeten met mijn vriend, en zeker door de week is het er erg lekker. In het weekend hebben ze een menu wat in mijn herinnering van jaren daarvoor dus een stuk minder was.

Er is net een nieuwe foodmarket geopend: naast de bekende boquerilla, is er nu eentje die minder druk is (en minder toeristisch). Hij ligt een stukje verder op de Passeig de Gracia.
Als je iets van Gaudi wil bezoeken, zou ik je willen aanraden echt vroeg in de ochtend te gaan vanwege de enorme wachtrijen die zich

Cadaques is wel mooi, maar minder goed bereikbaar vanuit Barcelona zelf als je geen eigen vervoer hebt volgens mij. Als je gaat is het huis van Dali wel echt de moeite waard. Je kan ook het museum van Dali bezoeken in Figueras, maar die stad zelf is (vind ik) minder de moeite waard. Ik ga daar alleen heen voor wat winkels als k in die buurt ben, maar voor de rest is er niet bijzonder veel aan. Het museum dan weer wel.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Sep 2015 18:54

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Wow, leuke tips allemaal! Ook de restaurant-tips komen zeker van pas. Leuk.
Die foodmarket in Barcelona wil ik ook zeker bezoeken. Ik hou daar echt van.

Door het lezen van dit topic krijg ik er alleen maar meer zin in.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 17 Sep 2015 19:42

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Heel veel kaartjes voor bezienswaardigheden kun je vooraf online kopen. Wij hadden dat voor sagrada familia gedaan. Scheelde echt met de enorme rij en konden tussen 10.45 en 11.00 uur gewoon doorlopen. Voor parc guell kan dat ook, hadden wij niet gedaan. Daar ter plekke gekocht, wel op tijd daar heen gegaan maar moesten eerst best een tijd in de rij staan en konden vervolgens tussen half 3 en 3 uur pas naar binnen. Maakte niet heel veel uit voor ons, lekker uitgebreid geluncht en beetje de wijk bekeken (die niet vreselijk bijzonder is) Heb ook wel eens mensen gehoord die sagrada familia niet in konden omdat de rij voor de kaartjes echt veel te lang was. Dat is toch zonde!

Dus, als je die dingen wilt zien kun je wat caro al zegt echt het beste op tijd zijn, maar ik vond de optie van thuis alvast kaartjes kopen ook echt ideaal. Moet je dus wel thuis bepalen wanneer je wilt, maar je kan bijv ook een dag van te voren in t hotel online kaartjes kopen (maar dan moet je goed kijken dat je geen geprinte kaartjes mee moet nemen of even regelen dat je ergens kan printen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Sep 2015 19:45

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Die toeristentrekpleisters heb ik allemaal al gedaan een paar jaar geleden, dus dat ga ik nu niet meer doen. (Van binnen bezoeken dan)

Maar wel een zeer goede tip ja, scheelt je zoveel wachten.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Sep 2015 13:55

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Wij hebben afgelopen dagen veel van jullie tips gebruikt in Barcelona. Ik vond de foodmarket heel leuk, die in García is het leukste en heel rustig. Je kan in die wijk ook ontzettend leuk "verdwalen" en dan kom je leuke pleintjes en terrasjes tegen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 21 Nov 2015 18:38

Re: Leuke plaats omgeving Barcelona

Atelier Madame schreef:
Happydobby schreef:Santa Suzanna, mooie hotels, niet zo groot, trein gaat naar barcalona.

Sorry maar ik zou hier echt niet heen gaan hoor.. Dit zijn alleen maar hotels en een paar ordinaire kroegen.


Hihi heb er 5 maanden gewoond en ben dit jaar teruggeweest in het voorseizoen. Ik vind het nog steeds een leuk plaatsje, het heeft wel mijn hart gestolen. Maar is heel toeristisch natuurlijk :)
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers