Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom die smoesjes?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Mei 2015 22:40

Re: Waarom die smoesjes?

Minx schreef:
Sam schreef:Iewk donormelk, van een onbekende, vind ik zo'n vies idee...
Dan maar melk uit de fabriek.


Als ik donormelk nodig blijk te hebben komt dat van mijn nichtje. Dus het hoeft lang niet altijd een onbekende te zijn.



Daarom heb ik er ook van een onbekende bij gezet. Van mn zusje, nichtje, vriendin is toch anders.
Je weet hoe zij leven en hoe ze met de voeding omgaan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem280

Bericht 28 Mei 2015 22:50

Re: Waarom die smoesjes?

Nougat schreef:
Maddie schreef:Heb wel heel vaak gehad dat mensen zeiden, "geef je nog steeds borstvoeding? Mij lukte dat echt niet hor, want..." En ik merkte dat ik die gesprekken niet prettig vond. Wil niet dat mensen het idee hebben dar ze zich naar mij toe moeten verantwoorden.
Dit dus.

Als je dit vind, waarom ooen je dan überhaupt dit topic?
Alles om sensatie te schoppen? Mensen bij wie het dus niet gelukt is, meteen maar een oordeel over te geven door te zeggen smoesjes?

Vlgs mij is jouw perfecte leventje 1 grote smoes. Met je perfecte partner en nog perfectere meiden.
Mooi dat alles zo soepeltjes verloopt, maar oordeel niet altijd keihard over een geldige reden van een moeder die kv geeft ipv bv.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Mei 2015 07:56

Re: Waarom die smoesjes?

Sam schreef:
Minx schreef:
Sam schreef:Iewk donormelk, van een onbekende, vind ik zo'n vies idee...
Dan maar melk uit de fabriek.


regels onormelk nodig blijk te hebben komt dat van mijn nichtje. Dus het hoeft lang niet altijd een onbekende te zijn.



Daarom heb ik er ook van een onbekende bij gezet. Van mn zusje, nichtje, vriendin is toch anders.
Je weet hoe zij leven en hoe ze met de voeding omgaan.


Het is echt niet zo dat je even melk in komt leveren bij een punt zonder dat je eerst medisch gecheckt bent hoor! Daarbij gelden er strenge regels voor het afkolven en wordt alles gepasteuriseerd.
Een koe staat 24/7 in een vieze stal, heeft vaak ontstekingen aan de uiers en wordt niet goed gevoed. Daardoor zou ik weer niet snel voor kv kiezen.
<<

Anoniem211

Bericht 29 Mei 2015 18:36

Re: Waarom die smoesjes?

Joh, iedereen moet lekker doen wat ze zelf wil.

Ik had het er niet voor over om zover te gaan voor borstvoeding. Waarom niet? Omdat ik niet het idee had dat dat het beste voor mij en mijn kind was. Dat anderen het als een feit presenteren dat borstvoeding het beste is voor je kind moeten ze zelf weten. Lichamelijk zal het wellicht het beste zijn, maar we zijn nou eenmaal geen wezens zonder hersens en gevoel. Er spelen meerdere factoren mee. Had ik dan niet het beste voor mijn kind over? Jawel, alleen ik geloofde niet dat borstvoeding en flesvoeding nou zo ontzettend veel verschil zou maken en ik geloof ook dat er uit onderzoek blijkt (zoals Twellie ook zegt) dat het verschil nogal overschat wordt. Dat samen met mijn gesteldheid vond ik flesvoeding de beste keuze.

En het was heerlijk hoor, soms de zorg uit handen kunnen geven. Het heeft me beslist een blijere moeder gemaakt! En daarbij ook een stuk blijer kind kan ik je vertellen, haha.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Mei 2015 18:51

Re: Waarom die smoesjes?

Marilyn schreef:En het was heerlijk hoor, soms de zorg uit handen kunnen geven. Het heeft me beslist een blijere moeder gemaakt! En daarbij ook een stuk blijer kind kan ik je vertellen, haha.

Kijk, dit vind ik dus zoveel fijner: iemand die het gewoon toegeeft.
<<

Anoniem211

Bericht 29 Mei 2015 18:52

Re: Waarom die smoesjes?

Word je nooit eens moe van jezelf?
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2015 18:55

Re: Waarom die smoesjes?

Hoger IQ zie ik hier. Nou zeg, had ik Julian maar wel 24/7 aan mijn borst gehangen, had ik nu zeker een mini einstein in spe gehad.

Ik vind het altijd zó jammer deze discussie. Er wordt zovaak gezegd dat borstvoeding het allerbeste is voor een baby. Kan ik meteen mee instemmen. Natuurlijk is het beter dan flesvoeding maar het is echt naar om te lezen dat je als je niet doorzet met borstvoeding ongeacht de reden waarom je het niet doen meteen gelijk moet staan aan: geeft geen BV en wil dus niet het allerbeste voor haar baby; anders had ze wel doorgezet. Misschien is het wel een kwestie van doorzetten, wilskracht en gewoon doén maar soms is het al zwaar genoeg een pasgeboren baby. Ik vond het zoooooo zwaar, hij huilde en ik zakte steeds dieper weg, ik kon me echt niet ook nog eens bezighouden met het gehannes wat borstvoeden bij mij bracht. Ik had ook nooit genoeg. Dat trok ik ook niet, dus gingen we over op flesvoeding. Alles werd vanaf toen beter, dus altijd als er zo'n discussie oplaaid dan denk ik weer, ze kunnen me nog wat vertellen, maar uit eigen ervaring weet ik dat flesvoeding als voor ons als GEZIN het allerbeste was. Zegt ook wat, toch?
<<

Anoniem211

Bericht 29 Mei 2015 19:01

Re: Waarom die smoesjes?

Daar gaat het precies om, Chiq.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Mei 2015 20:27

Re: Waarom die smoesjes?

Zenna schreef:
Het is echt niet zo dat je even melk in komt leveren bij een punt zonder dat je eerst medisch gecheckt bent hoor! Daarbij gelden er strenge regels voor het afkolven en wordt alles gepasteuriseerd.
Een koe staat 24/7 in een vieze stal, heeft vaak ontstekingen aan de uiers en wordt niet goed gevoed. Daardoor zou ik weer niet snel voor kv kiezen.

Dit dus :hulde:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Mei 2015 20:29

Re: Waarom die smoesjes?

Ik snap eerlijk gezegd ook niet goed waarom donormelk viezer zou zijn dan melk van een andere diersoort, eentje die bovendien in aanzienlijk minder schone omstandigheden leeft dan de gemiddelde mens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem148

Bericht 29 Mei 2015 20:48

Re: Waarom die smoesjes?

Nougat schreef:
Zenna schreef:
Een koe staat 24/7 in een vieze stal, heeft vaak ontstekingen aan de uiers en wordt niet goed gevoed. Daardoor zou ik weer niet snel voor kv kiezen.

Dit dus :hulde:


Ik kan je zeggen dat dit niet klopt. Er wordt alles aan gedaan om ontsteking te voorkomen. En koeien worden echt wel goed gevoed. Ze krijgen een uitgebalanceerd dieet.
Dus zorg dat je wel weet waarover je praat. En de ligboxen worden 2 keer per dag schoon geveegd en gestrooid. Dus ze liggen niet continu in de stront. En de spenen worden schoongemaakt voor het melken.
<<

Anoniem107

Bericht 29 Mei 2015 21:00

Re: Waarom die smoesjes?

Nougat schreef:
Zenna schreef:
Een koe staat 24/7 in een vieze stal, heeft vaak ontstekingen aan de uiers en wordt niet goed gevoed. Daardoor zou ik weer niet snel voor kv kiezen.

Dit dus :hulde:

Nou, even los van het feit dat ik borstvoeding écht het beste vind (maar wel vindt iedereen moet kiezen waar hij/zij zich het allerbest bij voelt): dit vind ik nog wel de allergrootste smoes in dit hele topic. Even terugkomend op de topictitel.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Mei 2015 22:01

Re: Waarom die smoesjes?

Haha! Wat een onzin van die koeien. Hier spreekt de dochter van een boer en onze koeien hadden een schone stal en lagen NOOIT in de poep. Mijn vader maakte de spenen altijd schoon met een 'melkersdoekje', alvorens het apparaat aan te leggen. Bovendien kwamen onze koeien overdag zo lang mogelijk buiten en dat is hoe ik de meeste boeren zie handelen.
Tenslotte wordt ook koeienmelk aan strenge controles onderworpen en als je niet hygiënisch te werk gaat, ben je de sjaak.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Mei 2015 22:15

Re: Waarom die smoesjes?

Misschien overdrijft Zenna wel, maar ik vind het persoonlijk wel onzin dat melk van een andere vrouw viezer zou zijn dan melk van een koe. Dat is meer het idee, omdat borstvoeding als iets intiems wordt gezien en koemelk als iets wat je op elke straathoek verpakt en wel kan kopen. Maar een andere vrouw is natuurlijk ook niet vies.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2015 22:19

Re: Waarom die smoesjes?

Susan schreef:Misschien overdrijft Zenna wel, maar ik vind het persoonlijk wel onzin dat melk van een andere vrouw viezer zou zijn dan melk van een koe. Dat is meer het idee, omdat borstvoeding als iets intiems wordt gezien en koemelk als iets wat je op elke straathoek verpakt en wel kan kopen. Maar een andere vrouw is natuurlijk ook niet vies.



Misschien het idee dat het uit een andere vrouw komt, dat dat het een beetje 'vies' maakt. Ik vind het niet vies hoor maar toch apart. Al kreeg mijn vader ook de borst van een andere vrouw als baby! Mijn oma had niet zoveel te eten, dus ze maakte ook geen goed melk aan, een andere vrouw die samen met mijn oma moeder werd gaf dus mijn vader ook de borst.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Mei 2015 22:24

Re: Waarom die smoesjes?

Vroeger was het ook heel normaal. Rijke vrouwen hadden een min die hun baby borstvoeding gaf. Ik heb wel eens gehoord dat in theorie ook vrouwen die niet bevallen zijn borstvoeding kunnen produceren, als de borsten maar lang genoeg gestimuleerd worden. In theorie dus hè, hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen borstvoeding kan geven als je het maar probeert. Maar dat hoefden dus niet per se vrouwen te zijn die zelf een kind hadden gebaard, althans, volgens diegene van wie ik het heb.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Mei 2015 22:26

Re: Waarom die smoesjes?

Ik kan dat laatste overigens echt nergens meer terugvinden, dus begin er nu zelf aan te twijfelen, maar het staat me zo bij dat ik dat ooit heb gehoord.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 29 Mei 2015 22:34

Re: Waarom die smoesjes?

Susan schreef:Vroeger was het ook heel normaal. Rijke vrouwen hadden een min die hun baby borstvoeding gaf. Ik heb wel eens gehoord dat in theorie ook vrouwen die niet bevallen zijn borstvoeding kunnen produceren, als de borsten maar lang genoeg gestimuleerd worden. In theorie dus hè, hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen borstvoeding kan geven als je het maar probeert. Maar dat hoefden dus niet per se vrouwen te zijn die zelf een kind hadden gebaard, althans, volgens diegene van wie ik het heb.


Klopt inderdaad, dat er vrouwen zijn die met voldoende stimulatie melk kunnen produceren zonder te zijn bevallen. Dat zie je bij bijvoorbeeld adoptie weleens, of bij moeders waarbij het kind gedragen is door een draagmoeder.
februari 2012
november 2015
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Mei 2015 22:37

Re: Waarom die smoesjes?

Dat heb ik ook eens gehoord Susan, van een vrouw die een kindje geadopteerd had en ook borstvoeding had gegeven.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Mei 2015 22:37

Re: Waarom die smoesjes?

Volgens mij is er op dragen en voeden een lesbisch stel met kinderen die allebei borstvoeding geven, terwijl er dus maar een moeder bevallen is.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Mei 2015 00:46

Re: Waarom die smoesjes?

Spencer schreef:Volgens mij is er op dragen en voeden een lesbisch stel met kinderen die allebei borstvoeding geven, terwijl er dus maar een moeder bevallen is.


Er zijn er daar meerdere die er of mee bezig zijn of waarbij het al gelukt is of mislukt. Ik weet dat iemand er een topic over geopend had. Volgens mij wel met hulp van medicatie. Maar door genoeg stimulatie moet het inderdaad ook kunnen
Zonder medicatie. super interresant om te lezen en om te zien waar het lichaam toe in staat is. Dit vraagt echter wel enorme toewijding en heel veel hulp vanuit de omgeving.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 30 Mei 2015 09:39

Re: Waarom die smoesjes?

Nougat schreef:
Marilyn schreef:En het was heerlijk hoor, soms de zorg uit handen kunnen geven. Het heeft me beslist een blijere moeder gemaakt! En daarbij ook een stuk blijer kind kan ik je vertellen, haha.

Kijk, dit vind ik dus zoveel fijner: iemand die het gewoon toegeeft.


Weet je, niet om Marilyn hoor, maar dit vind je dus totaal geen smoes en een ander met wat voor reden dan ook noem jij smoesjes?
Mens oordeel toch niet zo hard zeg!

Hoe zou jij hebben gereageerd als je kind veels te vroeg geboren was, geen zuigreflex nog had?
En ook bog eens een zware zwangerschap en bevalling had, zou je dan nog zeggen, ik bedenk later allemaal smoesjes?

Vind je echt vreselijk oordelend hier over mensen die je niet kent!
<<

Anoniem107

Bericht 30 Mei 2015 10:06

Re: Waarom die smoesjes?

Ik vind het vooral echt enorm lachwekkend dat iemand valt over 'smoesjes' die moeders zouden hebben als reden waarom ze geen borstvoeding geven, maar dan wel een fabel over koeien met ontstoken uiers, vieze stallen etc etc met beide handen aangrijpt en er ja en amen op roept. Dat is gewoon een enorme kutsmoes aangrijpen om je eigen mening even kracht bij te willen zetten. En nog de grootste smoes die ik gelezen heb in dit topic, ook...
Verder ben ik het wel eens met alles wat er gezegd wordt over borstvoeding en donormelk hoor, maar dat vond ik echt vreselijk doorzichtig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Mei 2015 10:30

Re: Waarom die smoesjes?

Gister is bekend geworden dat de gaten in de Zwitserse kaas steeds kleiner worden omdat de melk steeds meer en beter gezuiverd kan worden.
2015 💙
<<

Anoniem180

Bericht 30 Mei 2015 10:47

Re: Waarom die smoesjes?

Hoezo is dat een fabel of een smoes van die koeien? Dat is gewoon echt zo. Misschien in Nederland in mindere mate, maar onze melk uit de supermarkten komt ook deels uit het buitenland. Wanneer je kiest voor biologische melk is in ieder geval de kwaliteit van de melk beter gewaarborgd. Die koeien krijgen veelzijdige, biologische voeding, geen preventieve antibiotica (voor uierontsteking) wat dus uiteindelijk in de melk komt en lopen meer buiten. Voor mij een reden om dan in ieder geval biologische kunstvoeding te geven, als ik geen borstvoeding zou geven.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron