Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom die smoesjes?

<<

Patsy

Bericht 28 Mei 2015 17:16

Re: Waarom die smoesjes?

Minx schreef:Hahaha kun jij niet zo smaakloos koken?? Valt me toch wat tegen :p


Er zit vast té veel smaak aan, dat zal het zijn pfieuw! :)
<<

Anoniem119

Bericht 28 Mei 2015 18:26

Re: Waarom die smoesjes?

Nougat, waar ik dan benieuwd naar ben is wat jij zou doen dan als je kindje maar blijft afvallen, en je niet genoeg melk produceert. Waar ligt dan de grens en waar ligt de keuze?

Ik weet het fijne er niet vanaf hoor, weet alleen dat ik zelf met sonde en flesvoeding ben groot gebracht (allergie vrij) ondanks dat m'n moeder borstvoeding wilde geven, maar ik woog maar 1500 gram en had geen zuigkracht (nu wel hoor), en dus moest m'n moeder wel, anders ging ik dood.

Kan me niet voorstellen dat jij in zo'n situatie lekker stug een paar milliliter borstvoeding zou blijven geven omdat het zo goed is voor je kindje. Ik denk namelijk dat wanneer - om wat voor reden dan ook - het alternatief beter is, je daar ook wel voor kiest, als moeder zijnde. Je kiest het beste voor je kindje, ongeacht wat dat is en wat voor keuze daar aan vooraf gaat. Ik zou je best in zo'n situatie willen spreken.

Oh ja en ik ben inderdaad heel benieuwd naar een foto van jou, niet om te checken of je wel echt bent hoor, want dan pluk je toch wel iets van het internet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mei 2015 18:30

Re: Waarom die smoesjes?

Mijn alternatief zou donormelk zijn, geen kunstvoeding.

Bij R wilde ik helemaal niet zo graag bv geven en had ik net zo makkelijk kv gegeven maar inmiddels behoor ik tot de maffia.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem211

Bericht 28 Mei 2015 18:33

Re: Waarom die smoesjes?

Hahaha Marin, nu wel zuigkracht? Staat er zo grappig :smile:
<<

Anoniem119

Bericht 28 Mei 2015 18:36

Re: Waarom die smoesjes?

Marilyn schreef:Hahaha Marin, nu wel zuigkracht? Staat er zo grappig :smile:

Zo was het ook bedoeld.

Maar ik ben zelf ook heel benieuwd hoe 'ver' ik zou gaan. Ik zou graag borstvoeding willen geven, maar koste wat het kost? Mij lijkt kolven me echt verschrikkelijk dus ik weet niet hoe ver ik daar in zou gaan, of ik de kracht zou hebben om alles opzij te zetten voor je kindje, ja of nee. Ik heb bijv ontzettend veel respect voor AnnaK als ik lees hoeveel prioriteit zij heeft gegeven aan haar kinderen ten opzichte van zichzelf. Ze beschrijft het heel vanzelfsprekend en het moederschap lijkt me juist om die reden heel mooi, ik hoop dat vanzelfsprekende ook te mogen ervaren, maar ik vind dat wel heel knap.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Mei 2015 19:55

Re: Waarom die smoesjes?

In dat geval zou ik kiezen voor donormelk en daarnaast mijn best doen om mijn eigen borstvoeding op gang te brengen.
<<

Anoniem127

Bericht 28 Mei 2015 20:08

Re: Waarom die smoesjes?

Donormelk ben ik een beetje huiverig voor. Je weet nooit hoe hygiënisch het gekolfd is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Mei 2015 20:11

Re: Waarom die smoesjes?

En donormelk is volgens mij ook niet zo heel erg makkelijk te krijgen.
2015 💙
<<

Anoniem127

Bericht 28 Mei 2015 20:12

Re: Waarom die smoesjes?

Dat wel, volgens mij is er zelf een overschot?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mei 2015 20:13

Re: Waarom die smoesjes?

Ja er is eerder te veel dan te weinig wat ik begreep.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Mei 2015 20:19

Re: Waarom die smoesjes?

Ok, ja ik heb indien nodig ook al maar dat is volgens mij wel uitzonderlijk.
2015 💙
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 28 Mei 2015 20:54

Re: Waarom die smoesjes?

Urban Naked schreef:Nou inderdaad. Dat van die Nutrilon had echt niet gehoeven.


Hihi...ik moest hier stiekem erg om grinniken....
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem280

Bericht 28 Mei 2015 21:02

Re: Waarom die smoesjes?

Donormelk ben ik geen voorstander van. Het is fijn dat het er is, begrijp mij daardoor niet verkeerd.
Ik heb liever melk dat van mij komt dan van een ander.
En idd, hoe schoon heeft diegene gehandeld om het af te staan?
Misschien heeft dit er ook wel weer mee te maken hoe ik alles ervaren heb.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mei 2015 21:09

Re: Waarom die smoesjes?

Ik zie dan van die ranzige koeien uiers voor me.. Nee doe dan maar gewoon mensen melk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 28 Mei 2015 21:14

Re: Waarom die smoesjes?

Caramba schreef:Ik heb liever melk dat van mij komt dan van een ander.

:palm: Ja he he, maar het gaat er juist om wat je zou doen als dat niet mogelijk is.

Nogmaals: ik heb niks tegen kunstvoeding, het is goed dat het er is, maar persoonlijk zou ik daar alleen in heel extreme situaties voor kiezen de eerste maanden.
<<

Anoniem280

Bericht 28 Mei 2015 21:23

Re: Waarom die smoesjes?

Nou, dat is voor mij dus k.
Mens, alles zie jij vlgs mij als smoes!
<<

Anoniem127

Bericht 28 Mei 2015 21:31

Re: Waarom die smoesjes?

Dat moet je natuurlijk ook helemaal zelf weten.

Persoonlijk geloof ik steeds minder van de enorme voordelen van borstvoeding op het gebied van gezondheid van de baby. Tot enige tijd terug was ook nog wetenschappelijk bewezen dat borstvoeding zorgde voor een hoger IQ bij baby's / kinderen. Totdat bleek dat er iets over het hoofd was gezien: borstvoedende moeders hebben gemiddeld een hoger IQ waardoor hun kinderen ook gemiddeld een hoger IQ hebben, geen simpel oorzaak-gevolg dus. En als borstvoeding perfect was geweest, had er de eerste drie maand wel vitamine K in gezeten.

Heb het zelf wel als heel fijn ervaren voor de hechting aan mijn kinderen.

Maar persoonlijk ben ik niet zo enorm overtuigd (meer) van de voordelen dat ik er heel erg veel moeite voor zou doen om het door te zetten. En overigens geen enkel probleem met mensen die hier heel anders over denken, moet iedereen helemaal zelf weten. Peace!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 28 Mei 2015 21:55

Re: Waarom die smoesjes?

Naar mijn mening weegt een relaxte en ontspannen moeder zwaarder dan wel of geen borstvoeding. De keus is daarbij aan de moeder. Mensen zoals jij Nougat, zorgen ervoor dat 'gefaalde' borstvoeders het gevoel krijgen zich te móeten verdedigen. In jouw ogen zijn het smoesjes, in mijn ogen een gegronde onderbouwing van een eigen keuze die op dat moment goed leek (en bleek).

Ik bekijk de wereld veel liever door mijn ogen dan door die van jou. Met respect, wat bij jou ontbreekt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Mei 2015 22:04

Re: Waarom die smoesjes?

Ik denk dat flesvoedende moeders soms invullen dat als je zelf borstvoeding geeft je vindt dat iedere moeder dit moet doen. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat zij geeft. Heb wel heel vaak gehad dat mensen zeiden, "geef je nog steeds borstvoeding? Mij lukte dat echt niet hor, want..." En ik merkte dat ik die gesprekken niet prettig vond. Wil niet dat mensen het idee hebben dar ze zich naar mij toe moeten verantwoorden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem166

Bericht 28 Mei 2015 22:09

Re: Waarom die smoesjes?

Twellie, volgens mij is onlangs uit onderzoek wel gebleken dat borstgevoede kinderen gemiddeld een hoger iq hebben. Bij dat onderzoek is wel rekening gehouden met alle lagen uit de bevolking.

Nougat, ik vraag mij altijd af waarom jij alleen vervelende discussies start en aan komt zetten met boekjeswijsheden, maar eindelijk bijna nooit met echte praktijkervaring. Als iemand moeite heeft met de borstvoeding zeg je hooguit dat de baby pas 4 weken is en wat diegene ervan verwacht, maar niet hoe jij die eerste weken hebt ervaren. Je geeft geen tips over hoe iets aan te pakken, terwijl je die tips makkelijk zou kunnen geven gelet op je ervaring met al twee kinderen nu die beide borstvoeding hebben gekregen/krijgen. Dat vind ik altijd een beetje gek en daarom kom je ook niet zo echt over, net alsof je dus alles uit boeken haalt en dus helemaal geen echte ervaring kan delen met anderen. Je hoeft echt geen foto te posten om 'echt' te zijn. De 'echtheid' moet uit je manier van schrijven, compassie tonen, etc blijken en dat lukt niet zo goed.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Mei 2015 22:11

Re: Waarom die smoesjes?

Goed gezegd Parisienne!

Ik zie het ook totaal niet als smoesjes maar gewoon niet iedereen is hetzelfde. Ik ben idd '' zo'n moeder'' die totaal geen zin had in al dat gedoe rondom bv. Ik was er bij R na een halve dag al klaar mee en koos voor mezelf. Daar mag je van alles van vinden maar dat doet me werkelijk helemaal niets omdat ik weet waarom ik het deed en daarom is en was het goed. Ja het was gemakszucht, ja het was uit luiheid misschien maar wel de juiste keuze voor mij.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Mei 2015 22:30

Re: Waarom die smoesjes?

Iewk donormelk, van een onbekende, vind ik zo'n vies idee...
Dan maar melk uit de fabriek.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Mei 2015 22:33

Re: Waarom die smoesjes?

Sam schreef:Iewk donormelk, van een onbekende, vind ik zo'n vies idee...
Dan maar melk uit de fabriek.


Als ik donormelk nodig blijk te hebben komt dat van mijn nichtje. Dus het hoeft lang niet altijd een onbekende te zijn.
2015 💙
<<

Anoniem125

Bericht 28 Mei 2015 22:33

Re: Waarom die smoesjes?

Maddie schreef:Heb wel heel vaak gehad dat mensen zeiden, "geef je nog steeds borstvoeding? Mij lukte dat echt niet hor, want..." En ik merkte dat ik die gesprekken niet prettig vond. Wil niet dat mensen het idee hebben dar ze zich naar mij toe moeten verantwoorden.
Dit dus.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Mei 2015 22:39

Re: Waarom die smoesjes?

Nougat schreef:
Maddie schreef:Heb wel heel vaak gehad dat mensen zeiden, "geef je nog steeds borstvoeding? Mij lukte dat echt niet hor, want..." En ik merkte dat ik die gesprekken niet prettig vond. Wil niet dat mensen het idee hebben dar ze zich naar mij toe moeten verantwoorden.
Dit dus.


:palm:
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers