Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het lekkerste nasi recept gezocht!

<<

anoniem203

Bericht 26 Mei 2015 12:27

Het lekkerste nasi recept gezocht!

Ik heb het al verschillende keren zelf proberen te maken maar ik mis gewoon steeds iets (of het is gewoon niet te vreten) en ik wil nu wel eens een keer een lekkere pan nasi op tafel zetten!

Dus wat is jouw ultieme nasi recept?
<<

Anoniem186

Bericht 26 Mei 2015 12:47

Re: Het lekkerste nasi recept gezocht!

Ik gebruik altijd deze nasi kruiden, echt heel lekker.

Kipfilet in de sojasaus laten trekken.

Rijst koken en droog laten worden.

Dan hak ik in de hakmolen wortels, snij de prei fijn en kleine stukjes paprika. Kipfilet stukjes bakken, groente erbij, nasikruiden en zout mee bakken. En als laatst de rijst.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Mei 2015 13:05

Re: Het lekkerste nasi recept gezocht!

Voor een flinke pan vol (4 volwassenen) gebruik ik deze kruiden:

1 theelepel sambal oelek
1 theelepel ketoembar
1 theelepel laos
1/2 theelepel djintan
1 flinke eetlepel djahé
2 tenen geraspte knoflook
1 ui

Daar doe ik dan 240 gram ongekookte zilvervliesrijst bij, zo'n 400 gram kipfilet en 2 pakken nasigroenten (900 gram)

Kook de rijst en zet deze apart. Snijd de kipfilet in blokjes. Snipper de ui en rasp de gember en de knoflook. Verhit een scheutje olie in de wok en voeg de ketoembar, de laos, de djintan en de gember/djahé toe. Fruit dit even aan zodat de smaken lekker vrijkomen, voeg nu de sambal, de helft van de ui en de knoflook toe. Fruit dit samen aan totdat de ui glazig is. Nu kan de kip erbij, bakken tot deze bruin is, dan kan alle groenten erbij. Als dat een beetje gaar is de rijst erdoor en nog een paar minuutjes bakken.
<<

anoniem203

Bericht 26 Mei 2015 13:14

Re: Het lekkerste nasi recept gezocht!

Jans schreef:Ik gebruik altijd deze nasi kruiden, echt heel lekker.

Kipfilet in de sojasaus laten trekken.

Rijst koken en droog laten worden.

Dan hak ik in de hakmolen wortels, snij de prei fijn en kleine stukjes paprika. Kipfilet stukjes bakken, groente erbij, nasikruiden en zout mee bakken. En als laatst de rijst.


Welke nasi kruiden gebruik je dan?
<<

Anoniem186

Bericht 26 Mei 2015 13:22

Re: Het lekkerste nasi recept gezocht!

Oh haha sorry, ik dacht dat ik de link had geplaatst. Deze dus:
https://www.pit-pit.com/nasi.html

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers