Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek na uit eten

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Mei 2015 08:39

Re: Ziek na uit eten

Ik snap het argument niet dat ze niet zeker weet dat het daardoor is gekomen. In de meeste gevallen kun je dat toch niet zeker weten, als je allebei ziek wordt na hetzelfde gerecht kan het ook wel gewoon een virus zijn. Het is hooguit duidelijk als je met hele groep bent gegaan en toevallig alle mensen die dat ene gerecht hebben genomen ziek worden en de rest niet, maar hoe vaak komt dat voor?

Als er iets met het eten was, zullen er waarschijnlijk ook andere mensen ziek zijn geworden, mensen die Marni verder niet kent. Als ze meerdere meldingen binnenkrijgen van mensen die elkaar verder niet kennen dan kan het restaurant wel nagaan dat er iets met het eten is. Maar als mensen allemaal hun mond houden 'omdat je het toch niet zeker kan weten' dan weet het restaurant van niks, zoals Bazinga al zegt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Mei 2015 08:41

Re: Ziek na uit eten

Ik vind het klinken als dit:

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... ereus.aspx

Dat krijg je dus wel degelijk binnen een paar uur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem147

Bericht 29 Mei 2015 10:47

Re: Ziek na uit eten

Ja, zo was het inderdaad echt! Het is ook echt allang weer weg. Ik heb er alleen 's nachts last van gehad en de dag erop was ik gewoon sloom maar dat is denk ik meer de aanslag van overgeven op je lijf.

Ik heb net toch een mailtje gestuurd. Niet verwijtend, gewoon dat ik vind dat ik het moest melden omdat ik het erg zouden vinden als er eventueel meer mensen last van zouden hebben/krijgen maar dat het verder niets te maken heeft met de leuke avond die we verder gehad hebben qua eten en vriendelijkheid van het personeel.

Ik heb ook nog gezegd dat het ook aan mij kan liggen natuurlijk etc. Nouja, gewoon haha. Ik vond het wel lastig om niet te gaan veroordelen want dat verdienen ze ook niet. Het is niet dat (mocht er iets met het eten zijn) dat expres ging ofzo.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 30 Mei 2015 13:11

Re: Ziek na uit eten

Ik heb een keer voedselvergiftiging gehad van een carpaccio mijn moeder had het ook gegeten. Alleen ik werd de volgende ochtend ziek(we hadden het de dag ervoor rond 21 uur op. En mijn moeder pas in de middag. Beide braken en diarree en dat heeft veel langer aangehouden dan 24 uur. En het moest daarvan zijn, we hadden beide niks anders op. Was ook bij een restaurant, heb er niks mee gedaan maar het restaurant bestond ook al snel niet meer.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem147

Bericht 30 Mei 2015 15:12

Re: Ziek na uit eten

Wat naar JustMeDaan! Ik heb 'gelukkig' alleen last van overgeven gehad en toen volgens mij echt alles eruit gegooid want verder heb ik geen last gehad van mijn darmen (gelukkig!).

Ik had nog een mailtje terug gekregen dat ze het heel vervelend vonden en dat ze graag wilde weten wat ik had gegeten zodat ze alles van die avond goed konden nalopen en kijken of er ergens misschien iets mis was gegaan want versheid van producten staat bij hun zeer hoog in het vaandel (dat klopt, daarom hebben we daar ook gegeten!). Ook gaf hij het door aan het team zodat iedereen ervan op de hoogte zou zijn.

Echt heel netjes vond ik dat.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers