Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2012 mama's

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 10 Apr 2014 11:33

Re: Voorjaar 2012 mama's

Oh dat wist ik helemaal niet, wat leuk Clapperdie!!
Afbeelding
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 10 Apr 2014 15:39

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hier ben ik ook weer eens.
Het gaat goed hier, B. is een ontzettend lieve broer voor zijn kleine zusje. Af en toe wel een beetje hardhandig, maardat hoort erbij, hij is nog zo klein....
Zijn spraakontwikkeling komt nu echt op gang. Hij zegt nog geen zinnen, maar plakt wel woorden aan elkaar nu. Gezellig zo'n kletskousje in huis :-D
2012 2014
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 12 Apr 2014 20:32

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat leuk dat dit topic omhooggehaald is!

Lana: Fijn dat de peuterpuberteit meevalt! Haha, dat nee zeggen is best grappig, vooral als ze dat helemaal niet menen. A. weet niet hoe snel ze erop terug moet komen als ik reageer op haar 'nee'. Bijv.
'Wil je een toetje?'
'Nee!'
'Oh, dan eet mama het wel op'
'Nee, A. toetje eten!'
En zo nog vele voorbeelden. Wat fijn dat het zo goed gaat en dat ze zo aan het kletsen zijn! Leuk is dat, he. Wat is je dochter goed bezig mbt het zindelijk worden! Liep ze dan echt in blote billen of zonder luier, maar met onderbroekje en broek? A. wilde gisteren ineens haar broek en luier uithebben en op het potje zitten, maar ze had niet geplast. Begin is er hier iig ook. Maar lijkt me zo koud om haar nu in blote billen te laten lopen. Al heb ik wel wat onderbroekjes gekocht vandaag.
Nog wel wat zorgen de groei van je dochter, lijkt me best moeilijk! Kan me voorstellen dat je wel een balans wilt weten ivm het dik worden later. Hopelijk groeit je dochter de komende maanden wat beter.
We krijgen een jongen inderdaad! Heel leuk! Al was het even wennen, hoor, haha. Ben natuurlijk alleen een meisje gewend. We zijn er wel heel blij mee!

Clapperdie: Oh jee, gezellig he, een peuterpuber! Wat vervelend dat T. geen groente wil eten! Als hij wel gewoon goed slaapt, dan zal hij op een dag vast genoeg eten. A. heeft ook dagen dat ze weinig avondeten eet, maar zij is dan 's nachts vaker wakker en 's ochtends erg vroeg wakker. Dat is best irritant. Dan hebben we snel de neiging om haar snel wat komkommer en tomaatjes te geven, daar is ze verzot op. Maar goed, dat is ook niet een beste oplossing.
Fijn dat het goed gaat met de zwangerschap! Bij jou gaat het ook echt hard, zeg! Hopelijk ligt de placenta niet meer zo dichter bij je baarmoedermond en hoef je geen ks.

Papillio: Fijn dat het goed gaat en het praten op gang komt, gezellig idd!

All: Hier gaat het ook goed. A. is wel een echte peuterpuber geworden en dat is nog best wel vermoeiend. Een echte dramaqueen ook. Gewoon op de grond gaan liggen, al valt het echte krijsen buitenshuis nog mee ;). Ze wil nu echt alles zelf doen en als het even niet lukt dan kunnen we ons beter bergen. Wauw, wat een geschreeuw van frustratie volgt dan. Als we willen helpen krijst ze 'neeeee!'. Soms best hilarisch, al vind ik het toch wel erg sneu voor haar, dat ze zichzelf dan zo in de weg zit.

Verder praat ze echt veel. Eigenlijk voornamelijk in zinnen en het is zo gezellig om met haar gesprekken te kunnen voeren. Ze begint nu ook te spelen met haar knuffels en poppen en met ze te praten. Hele gesprekken voert ze, al is het lang niet allemaal goed verstaanbaar. Zo lief om dat te zien.

Hier gaat het ook goed met de zwangerschap. Al bijna op de helft en het gaat zo snel. Ben heel benieuwd hoe A. op haar broertje zal reageren!

Hoe gaat het met de andere dames?
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem113

Bericht 17 Aug 2014 21:33

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hoe gaat het met alle kindjes?

Met T. gaat alles goed. Het is zo'n lekker ventje :heart: Hij kletst de oren van ons hoofd en er komen soms ook de meest lachwekkende opmerkingen uit, echt een heerlijke leeftijd. Wel is hij ons echt aan het uitproberen en ook het tijdrekken heeft hij ontdekt :palm: ik word er soms gewoon moe van haha.

We gaan binnenkort een paar dagen naar Belgie en we noemen het onze vakantie. Hij is er helemaal van in de ban. Op de opvang zijn alle kindjes al geweest en nu kan hij ook kletsen over "op vakantie gaan". Zo schattig! Hij verteld aan iedereen 'fijne vakantie!' 'Veel plezier!' Haha omdat iedereen dat tegen hem zegt.

Ook voor zijn broertje is hij heel lief. Laatst zat S. in zijn wippertje en we waren met zn 3e aan het kletsen. De wasmachine was klaar en ik stond op om de was even buiten te hangen. T. bleef bij zijn broertje zitten en was lekker tegen hem aan het kletsen. Na een paar minuten stond T. naast me buiten en alles ging gewoon even zo door. Kom ik weer binnen zie ik ineens een knuffelaap bij S. liggen. Heeft T. dus voordat hij zijn broertje alleen liet wel even een knuffeltje gepakt zodat S. kon spelen. :heart: echt ik kon hem wel opvreten. Zo lief dat hij dat uit zichzelf deed.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Aug 2014 10:17

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat leuk dat je dit topic even omhoog haalt.
Ik vond het altijd zo leuk om hier te kletsen, alleen het loopt niet echt meer ;).

Heeeeeeel herkenbaar wat je zegt.
Alles wat je noemt eigenlijk, haha.

Ik vind het ook een geweldige leeftijd en ik verbaas me er gewoon over hoe groot en wijs ze al zijn! En ze kunnen zo goed en véél kletsen. Ze hebben ook hele gesprekken met elkaar.
Dochter is sinds een half jaar droog en zoon sinds een maandje nu. En dat is zo fijn.
Alleen in bed hebben ze wel een luier om.
Ze zijn momenteel heel erg lief voor elkaar en ze kunnen nu goed spelen met elkaar en ook alleen.
Het zijn ook wel boefjes hoor af en toe. Meestal aan het einde van de dag worden ze wat wilder. Op de bank willen springen, elkaar een beetje pesten ( vooral zoon dochter pesten ;) ) en gewoon wild.
En ook dat rekken is zó herkenbaar. Vooral 's avonds, nu ze op de wc plassen en poepen, is dat het ultieme rekmiddel.
Maarja je wil het ook wel serieus nemen als ze zeggen dat ze moeten, dus dat is wel eens lastig.
Verder zijn het gewoon enorm lieve peutertjes en ik moet zeggen dat de peuterpubertijd tot nog toe ( wat niet is kan nog komen :palm: ) wel meevalt hier.
Tuurlijk hebben ze hun eigen willetje en kan ik ze wel eens achter het behang plakken, maar over het algemeen zijn ze gewoon heel erg leuk en lief! En ja dat ondeugende vind ik stiekem wel wat hebben.
Gisteren zaten ze ook samen op de bank en ( nadat we al een paar keer streng waren geweest, dat ze niet op de bank mogen staan ) zegt dochter tegen zoon: Ga maar staan 'naam zoon', ga maar staan. Haha, dan zit ze haar broer uit te dagen om stoute dingen te doen. En zo gaat het hier wel vaker, elkaar lekker aansteken ;).
En ze zijn echt enorm ondernemend, dus ik heb er echt wel mijn handen vol aan ;).
Ze slapen ook sinds een maandje ongeveer in een soort peuterbedje. We hebben de zijkant uit het ledikant gehaald en we hebben de kamer wat opgeleukt. Een beetje meer peuterkamer nu. En we gaan af en toe weer eens iets veranderen.
Wij zijn in juni naar Turkije geweest en daar hebben ze het echt voorbeeldig gedaan. En het was zo ontzettend leuk!
Oja en mag ik nog iets heel klefs zeggen? :smile: Er gebeuren op het moment best wel wat dingen in ons leven, maar ik ben zo ontzettend gelukkig met die 2. Het lijkt wel of mijn liefde meer en meer en meer wordt. Okee sorry meiden, ik wil niet zo klef doen, maar moest het gewoon even kwijt, haha. ( En nee ik zweef zeker niet de hele dag op een roze wolk hoor, hahaha ).

Wat leuk Clapperdie dat T zo lief is voor zijn broertje. Wat een mooi mannetje hebben jullie er weer van gemaakt zeg. Echt een moppie!
Gaat het met jou ook goed? Vind je het pittig zo met een tweede erbij?
Wat leuk dat jullie binnenkort lekker op vakantie gaan. Lekker met jullie gezinnetje.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het verder met iedereen is.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Aug 2014 10:22

Re: Voorjaar 2012 mama's

Okee dit is een heel verhaal geworden, misschien een beetje onsamenhangend, haha, sorry daarvoor.

Als we dit topic nu eens omhoog houden, dan hoef ik niet elke keer zo'n grote update te geven ;).
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Aug 2014 16:06

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat leuk dat het topic weer omhoog gehaald word!

Wat lief Clapperdie, lijkt me zo leuk hoe dat gaat met broertjes en/ of zusjes. Hoe vind jij het nu? Hoe is het met de kijkers gegaan deze week?

Lana, wat heerlijk om te lezen. Ik ben net zo klef hoor :D Hahahaa ik moet heel erg lachen om dat uitdagen, wat een boefjes zeg! Ik vind die momenten stiekem altijd wel heel erg leuk ondanks dat je natuurlijk wel duidelijk moet blijven en zijn. Slapen ze nog lekker samen op de kamer? Gaat het verder wel goed? Ook omdat je zegt dat er best veel speelt nu.

Hier gaat alles goed. N. had even een een periode waarbij ze flinke driftbuien had en redelijk onhandelbaar was voor ons. We hebben sinds die tijd even alle regels weer aangescherpt en een flink ritme erin gegooid. Nu is ze weer lekker gezellig en weer zichzelf. N. krijgt binnenkort een groot bed, mijn schoonvader gaat het bed samen met mijn vriend maken. We zijn alleen even in twijfel wat we precies doen, ik zie zoveel leuks momenteel.

Ook gaat N. sinds maart naar het KDV, is maar 1 middag per week, maar geeft ons wat meer mogelijkheden qua roosters en vrije dagen samen. Was even flink wennen voor N. maar nu vind ze het superleuk. Gisteren ook een evaluatiegesprek gehad met de leidsters en ze doet het prima. Ze gaat qua taalontwikkeling nog steeds rap, ze praat nu met 4-5 woordjes in een zin en soms meer, ze kan alles goed benoemen en duidelijk maken. Ook het gebaren gebruikt ze nog erg veel tijdens het praten, echt heel fijn dus. Ook qua groei doet ze het super, nog steeds bovengemiddeld qua lengte alleen haar gewicht blijft nu wat achter, maak me er niet heel erg druk om. Komt vast wel weer goed.

Verder ben ik dus ook zo'n walgelijke kleffe moeder, ben zo blij met haar en het word steeds leuker. Ohja, N. gaat ook naar peuterdansles sinds maart. Vind ze echt geweldig, is maar een halfuur per week, maar ze wilt daarna ook niet meer weg. Ze zingt ondertussen ook allerlei liedjes en ook mee met de radio :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Aug 2014 16:09

Re: Voorjaar 2012 mama's

_Lana_ schreef:Okee dit is een heel verhaal geworden, misschien een beetje onsamenhangend, haha, sorry daarvoor.

Als we dit topic nu eens omhoog houden, dan hoef ik niet elke keer zo'n grote update te geven ;).


Goed plan! :)

Hier trouwens nog niets qua zindelijkheid, ze geeft het wel al tijden aan maar ze wilt nog niet op het potje. Zal vast allemaal wel weer komen de komende tijd. Wel supergoed van jou kindjes zeg Lana!

Wij gaan trouwens binnenkort op vakantie met N. hoe deed jij dat met buggy/ speelgoed ed?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Aug 2014 16:20

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat goed om te horen dat het weer beter gaat met haar driftbuien CCC! En soms is het wel eens goed om de regeltjes weer eens aan te scherpen. Ik merk nu ook dat we hier heel consequent moeten blijven, want anders wordt het een rommeltje en palmen ze ons helemaal in ;).
Wat goed dat haar taalontwikkeling zo snel gaat én dat ze ook al wat woordjes Engels kan. Echt knap.
En fijn dat jullie nu ook iets meer ruimte hebben en het KDV is ook niet verkeerd voor haar, lekker samen met andere kinderen.
Oh leuk peuterdans! :) Ik wil met dochter op peutergym in september. Ze vindt het zo leuk om te gymen enzo. Zoon heeft er niet zo'n behoefte aan denk ik, die gaat dan lekker met papa op stap.
Wat leuk om te lezen dat jij ook zo'n klefferd bent, haha. Ik vind het ook steeds leuker en leuker worden.

Ja die zindelijkheid komt vanzelf hoor. Zoon had er ook helemaal geen interesse in en toen hij eenmaal interesse kreeg, was hij binnen 1 dag droog. Zo snel kan het dus gaan. Het komt allemaal wel.

Wij hadden 2 buggy's mee op vakantie en die konden we meenemen tot aan het vliegtuig. Daar klap je 'm in en als je het vliegtuig weer uitkomt, staan ze op een bepaalde plek weer klaar.
Speelgoed hadden we niet mee, omdat we er vanuit gingen dat we alleen maar buiten zouden zijn en dit was ook zo.
Wel hadden we bij de Action 2 van die zwembanden gekocht voor de leuk en die hebben we daar gewoon weggegeven toen we weer naar huis gingen.
Als handbagage had ik voor ieder een kleurblokje en wat wasco en stickertjes. Daar zijn ze lekker zoet mee.
Van mijn moeder hadden ze nog een cadeautje meegekregen voor in het vliegtuig, een klein popje en voor zoon een autootje.
Het vliegen ging echt super! We hebben het kleurblokje alleen voor dochter gebruikt, een half uurtje denk ik en de rest hebben ze of geslapen, of rond gekeken.
We moesten ook nog 3 uur met de bus en ook daar ging het helemaal naar wens.

Leuk vooruitzicht hoor! Waar gaan jullie heen?
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Aug 2014 17:06

Re: Voorjaar 2012 mama's

Ohja dat is wel een goede, ik maak het in mijn hoofd veel te groot eigenlijk. We gaan lekker naar Spanje, klein dorpje en hebben een auto erbij gehuurd. Heb er echt superveel zin in! :)
Ik twijfel alleen even over de buggy, we hebben zo'n Zapp xtra die dus twee delen heeft zeg maar. Zal anders even de luchtvaartmaatschappij even contacten. opzich is het wel fijn als we uit eten willen, dat ze dan lekker kan slapen als ze moe is.

Oh wat leuk peutergym! Hier hebben ze dat helaas niet, N. is best een klimaapje dus zou wel wat voor haar zijn :) Ook leuk dat jullie dan een meidendag hebben en de mannen samen opstap gaan!

Wauw wat rap zeg! Zo binnen een dag, wat knap van hem! Ze worden al zo snel groot he.
<<

Anoniem113

Bericht 20 Aug 2014 19:22

Re: Voorjaar 2012 mama's

Ik dacht al dat ik de enige was die ging reageren haha.

Ik vind het stiekem wel grappig dat jouw kindjes elkaar opjutten Lana :smile: dondersteentjes. Knap ook dat ze beide zindelijk zijn! Hier heeft Ties er echt nog geen zin in. Wel jammer want die poepluiers beginnen me echt tegen te staa. :nopompom:

Volgens mij hebben ze wel peutergym bij ons in de buurt CCC. Had het eens opgezocht was op vrijdag. Fijn dat ze het nu zo naar haar zin heeft bij de opvang. Is toch lekker om even een middagje rust te hebben en voor haar ook om lekker te spelen met andere kindjes. Lekker dat jullie op vakantie gaan!

Ik ben begin dit jaar alleen met Ties op vakantie geweest en toen had ik lekker de buggy bij. Op het moment dat je het vliegtuig in stapt neemt iemand de buggy aan en als je uit het vliegtuig loopt dan staan de buggy's meestal in het midden van de slurf. Echt ideaal zo'n buggy, in de warmte zijn kindjes toch wat sneller moe dus dan kan ze lekker in de buggy zitten. Speelgoed voor het strand hadden we daar gekocht. En mijn oom en tante hadden voor binnen de hele speelgoedwinkel leeg gekocht dus daar hadden wij geen omkijken naar haha.

Het ging op zich goed met de kijkers, het kan alle kanten opgaan, ik hoop dat er een bod wordt uitgebracht. 2 van de 3 waren enthousiast. Maar ja dat hebben we vaker gehoord..

Oh en in het vliegtuig had ik ipad mee met nieuwe spelletjes en speelgoedjes maar we hebben het amper gebruikt. Het was zo interessant en hij sliep gelukkig veel. Veel plezier!

Zo met twee gaat het goed maar is soms best pittig. We zijn met de kleinste bezig om een vast ritme aan te houden in de avond. Hij was steeds zo overstuur in de avond. Hij krijgt nu zijn fles, schone luier en gaat dan nog vrij wakker zijn bedje in. Hij ligt dan in het donker zo'n 15 a 20 minuten wakker en valt dan rustig in slaap. Als we hier van afwijken dan is het bal. En aangezien ze hier beide rond 19:00 uur naar bed gaan is het wel eens chaos. 1 september moet ik weer werken, ben benieuwd hoe het dan gaat!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2014 20:06

Re: Voorjaar 2012 mama's

Zo, dat is even geleden zeg :P

Clapperdie, ik hoop dat de kijkers ook serieus zijn dit keer!
Lijkt me best spitsuur, om er 2 tegelijk in bed te krijgen.. Gelukkig gaat het als je in het ritme zit wel goed.

CCC, gewoon de buggy meenemen hoor, is ideaal. Je gaat toch vaak meer op stap als normaal, ben met middagdutjes minder thuis, of blijft 's avonds langer weg.. Lekker een dekentje mee, en dan kan ze eventueel lekker slapen, en jullie nog lekker wandelen/eten enz enz :P
(al bleef B dit jaar gewoon wakker 's avonds).
Super lekker trouwens, op vakantie, ik hoop dat jullie ook lekker weer hebben!
Speelgoed hebben we klein beetje meegenomen. Ik had kleurboekjes en potloden voor in het vliegtuig, de tab met filmpjes en wat spelletjes apps (memory, tekenen enz). De zappelin app is ook super leuk, maar ik weet niet wat je daar mee kunt zonder internet.

Lana, wat goed dat je zoon in 1 dag droog was! Scheelt vast een hoop in de luier kosten zo :P
En wat waren ze voorbeeldig zeg tijdens de vlieg en bus reis.
Hier helaas iets minder. We vlogen 's avonds om 19u. En heb echt zo mijn best gedaan om haar te entertainen.. Het eerste uur ging goed, het tweede uur minder, maar het laatste uur was echt drama. Ze heeft het hele vliegtuig bij elkaar gekrijst. Combinatie van moeheid en der oortjes waarschijnlijk.


All, hier gaat het er soms best heftig aan toe. We zijn begin zomervakantie in Leiden geweest voor het 2 jarigen psychologisch onderzoek (Vanwege haar vroeggeboorte). Op alle punten scoorde ze gemiddeld of boven gemiddeld, dus dat was super fijn. Al vond ik het onderzoek wat raar. Ze las bijvoorbeeld een boekje voor, rats rats door het boekje, boekje dicht en klaar.. Terwijl ik altijd heel anders voorlees (ik vraag wat ze ziet, en wat wat is enzo), dus B had echt even zo iets van ?!?!
Ook kreeg ze iedere keer ander speelgoed voor der neus, dan weer blokjes, dan weer eendjes, dan weer stokjes, dan weer puzzels, en iedere keer werd het na 1 of 2 spelletjes weggehaald.
Dat vond ze niet altijd even grappig, en dan werd ze boos omdat ze verder wilde spelen.. Wat ik eigenlijk nog wel kan begrijpen ook.
Voor dat onderzoek hadden we een vragenlijst ingevuld, waarin we hebben laten blijken dat B vaak slecht slaapt, last heeft van flink dromen (nachtmerries?) en flinke driftbuien heeft.
Zij raadde ons aan om daar in het ziekenhuis een afspraak te maken bij de kinderpsychotherapeut, maar ik zie het niet zitten om daar iedere keer voor naar Leiden te gaan, dus mocht ik het ook in ons ZH hier in de buurt zoeken.
Dus vandeweek de KA gemaild, en zij gaat een afspraak maken bij een mevrouw met een praktijk hier in de buurt.
Want eerlijk gezegd is mijn trukendoos echt leeg..
Ik heb wel ontdekt dat het met slapen samenhangt. De afgelopen 4/5 nachten slaapt ze goed, en dan is ook haar humeur een stuk gezelliger.
Helaas wordt ze vaak 's nachts wakker, ze is dan compleet overstuur. Gillen, trillen, en het kost echt even moeite om haar te bereiken. Soms vraag ik me ook wel eens af of ze niet slaapwandelt. Dat ze al slapend uit haar bedje gaat, en pas echt wakker wordt als ze in haar kamertje loopt, om daar vervolgens van te schrikken (want altijd als ze begint met huilen (of nou ja hysterisch doen eigenlijk), is ze al uit haar bedje).
Ze is dan met geen 10 paarden meer terug in bed te krijgen, en kan soms alleen maar dingen gillen als NEEE AUWW NEEE AAUWWW.
Laatst werd ze wakker en begon ze meteen te vertellen 'Mama, de brandweer kwam, en toen ging B spelen en kreeg B een bloem!' Nou, dat was dus duidelijk waar ze over gedroomd had.
En als ze zo slecht slaapt, zijn haar driftbuien overdag echt niet te harden.
Als iets niet snel genoeg gaat/niet naar haar zin gaat/ze het woordje nee te horen krijgt/ze gewoon haar ei kwijt moet , gaat ze als een ware tornado door de kamer. Ze slaat, gooit, gilt, schopt en krijst en is totaal niet voor rede vatbaar.
Vorige week heeft ze 20 minuten beneden in de gang gezeten. Ze wilde helemaal niets. Niet mee, niet knuffelen, niet blijven zitten, niet naar boven (woonkamer op 1e verdieping), alles was NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE... Het duurde echt lang voor ze uitgeraast en weer rustig was.
We hebben al zoveel geprobeerd.. Negeren, haar uit de situatie halen, zeggen dat ze op een kussen moet slaan ipv op mij, haar op de trap zetten, haar op de gang zetten, uitleggen dat slaan pijn doet, uitleggen dat mama verdrietig wordt als ze zo doet, enz enz enz.
Maar het helpt gewoon niet. Ze is niet onder de indruk, nergens van trouwens.
Nu dus maar eens hulp van buitenaf erbij, want ik weet soms gewoon niet meer wat ik met haar aan moet.

En het is zo jammer, want man man wat kan ze ook vreselijk lief zijn. Onwijs beleefd ('nee dank je mama' 'ja alsjeblieft mama' 'dank je wel mama'), iedereen gedag zeggen, lachen, heerlijk zelf spelen met haar keukentje. Dan gaat ze vanalles koken, en zet ze pooh in de buggy, gaat zij op de trap zitten en dan gaan ze samen eten, en heeft ze hele verhalen tegen Pooh.

Met het praten gaat het zoooo super goed, ze kletst echt de oren van je kop af, niet normaal. Alle KNO operaties hebben wat dat betreft echt zn vruchten afgeworpen!
Ze weet al voor zoveel dingen de juiste benaming, en lijkt alles op te slaan, ook al heeft ze het maar 1 keer gehoord.
Gister deed ze ineens haar handje voor haar ogen en zei ze 'Vreeeeeeeeeeeeselijk mama, het is vrrrrreeeeeeeeeselijk!'
Nou.. geen idee van wie ze dat dan weer heeft haha.

En! Ze heeft vorige week ineens een plas op het potje gedaan! Ze wilde er ineens op zitten (nadat het voorheen echt drama was als je alleen al het woord 'potje' liet vallen). Nu zetten we haar 's morgens, tussen de middag en 's avonds op het potje. En vaak komt er dan een plasje.
Zindelijk is ze nog niet, want in haar luier zit ook nog iedere keer plas, en ze geeft het nog niet echt aan als er plas of poep komt.
Maar, we moeten ergens beginnen. Ze was zelf ook helemaal trots, en vond het hilarisch. Ze ging steeds zitten, plassen, staan, kijken, lachen en weer zitten om de plas groter te maken :P

Ok, wow.. dit is nog een heel lang verhaal geworden hahaha!
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 20 Aug 2014 21:24

Re: Voorjaar 2012 mama's

Clapperdie, wat lief dat de broertjes zo gek met elkaar zijn. Nog even genieten voor je weer aan het werk moet dus. Hoeveel uur blijf je werken?

Lana, zo knap dat je kindjes al zindelijk zijn, dat is erg snel! Het zal vast vaak gezellig bij jullie thuis zijn met dat geklets tegen elkaar. En wat ben je toch weer lekker klef, haha nee hoor, heerlijk toch dat je zo geniet!

Ccc, fijn dat het nu weer wat beter gaat met N. met wat meer ritme. Kindjes kunnen daar zo gebaat bij zijn! Wat leuk zeg, peuterdansles. Nog nooit van gehoord hier in de buurt.

Lejow, hopelijk kan een kinderpsychotherapeut jullie helpen met B. Kan me voorstellen dat het jullie zo langzaamaan ook een beetje opbreekt. Het klinkt wel heftig, de buien die ze heeft. Goed dat jullie deze stap hebben gezet, het kan jullie alleen maar helpen! Fijn om te horen dat het praten zoveel beter gaat. Knap dat ze al af en toe een plasje doet!

Hier gaat het met S. ook goed, ze heeft ook hele verhalen en is zo ontzettend wijs. Wel echt een meisje, een heel verschil met haar broer! Bij het kdv zit ook een meisje van haar leeftijd en als ik de verhalen zo hoor zijn het 2 grote tuttebellen, haha. Zitten elkaar de hele tijd terecht te wijzen. Tussen haar en mijn zoon is het soms wel echt katten hoor, de laatste tijd steeds meer, slaan, duwen, zo vermoeiend. Ze heeft laatst heel hard in het been van mijn zoon gebeten, echt zielig. Maar ze zijn ook wel heel lief voor elkaar hoor en gek met elkaar.
Ik heb ook nog een nieuwtje, ben namelijk zwanger! Nog wel pril, eerste echo over 2 weken, heel spannend weer. Ben zo benieuwd wat de kinderen ervan vinden, maar nog even geduld.
2010 2012 2015 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2014 21:44

Re: Voorjaar 2012 mama's

Ja, super leuk Nosa, gefeliciteerd!!!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Aug 2014 22:15

Re: Voorjaar 2012 mama's

Nosa, wat leuk!! Gefeliciteerd. Spannend allemaal weer!
Ja die meiden weten het wel te regelen he, haha. Hier ook zo'n tuttebel ;), als ik haar bezig zie met haar poppen en ook met haar broer, ze neemt zo de leiding, haha.
Je kinderen zijn een echte broer en zus dus :). Met af en toe een ruzietje. Heel vermoeiend soms, maar gelukkig zijn ze ook lief
voor elkaar.
Wanneer ben je trouwens uitgerekend?

Lejow, ja gelukkig ging het vliegen echt super goed. Wij vlogen terug om 0.30 's nachts dus. Hoe verzinnen ze het?! En daarvoor dus nog 3 uur met de bus. Maar ze hebben dus allebei de hele vliegreis geslapen.

Jeetje ik kan me voorstellen dat het op het moment heel erg pittig voor je is! Wat moet dat af en toe zwaar zijn. Het is natuurlijk altijd al een dametje geweest met veel pit, maar zo met die driftbuien erbij, pff.
Heb je het gevoel dat dit verder gaat dan de beruchte peuterpubertijd?
Heel goed dat je hulp hebt gezocht of gaat zoeken. Misschien helpt het in de omgang met haar.

Clapperdie, ja het zijn echte dondersteentjes, haha. Wel fijn dat er wat meer ritme inkomt met je jongste, dat maakt het al een stuk makkelijker met 2 kinderen.
Hier deden ze het ook het beste bij rust en regelmaat.
Wat spannend die kijkers, hopelijk wordt het wat. Willen jullie weer iets kopen? En in dezelfde plaats?

CCC, oh dat klinkt leuk en gezellig! En wat fijn een auto erbij. Ik zou zeker wel een buggy meenemen hoor, sowieso met de reis.
In en om het resort deden we alles lopend, maar als een ochtend/dagje weggingen was het wel heel fijn om een buggy mee te hebben.
Ja het gaat ineens zo snel. De tijd vliegt! Als je dan weer foto's ziet van een half jaar terug, echt een verschil alweer.

All: Wat leuk om weer eens van jullie te lezen.
Vinden jullie het trouwens ook zo 'gek' dat er alweer een topic 'voorjaar 2015 mama's' is?? Dan zie ik pas echt weer hoe snel de tijd gaat!
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2014 22:56

Re: Voorjaar 2012 mama's

Ja, dat gevoel heb ik zeker.. daarom gaan we ook maar aankloppen bij iemand.



Ja bizar he! Het was 1 aug voor mij ook gewoon 3 jr geleden dat ik positief testte! En zie wat voor grote kindjes we nu al hebben.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Aug 2014 23:08

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow schreef:Ja, dat gevoel heb ik zeker.. daarom gaan we ook maar aankloppen bij iemand.



Ja bizar he! Het was 1 aug voor mij ook gewoon 3 jr geleden dat ik positief testte! En zie wat voor grote kindjes we nu al hebben.


Heel bizar! Ik 8 juli alweer 3 jaar geleden. En nu zijn het gewoon alweer peuters met een eigen willetje ;).
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 21 Aug 2014 08:35

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat leuk Nosa! Gefeliciteerd! Moet alleen even heel goed denken wie jij hiervoor was? PM?

Goed dat je aan de bel trekt Lejow, kan me voorstellen dat het zo erg lastig is. Wie weet krijg je wel heel snel de juiste handvaten en wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Oh ik blijf 32 uur werken ma tm do.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Aug 2014 10:04

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat leuk Nosa! Gefeliciteerd! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend?

Lana, ja heel gek ja! Ik vind sowieso alles al heel snel gaan sinds de zwangerschap, hier is het ook alweer bijna 3 jaar geleden. Hoe is het eigenlijk met de babykriebels die een tijdje geleden opkwamen? :)

Lejow, lijkt me fijn voor jullie als er wat hulp bijkomt. Het duurt alleen allemaal wel erg lang zo voor jullie heb ik het idee. Kan er niet wat meer vaart achter gezet worden?

Ben benieuwd hoe het met Earane is! Ze loopt nu goed op het eind volgens mij.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Aug 2014 13:12

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hahaha CCC, die heb je goed onthouden. Het gaat momenteel heel erg goed met de babykriebels, ik heb het helemaal onder controle ;). Voor nu vind ik 2 kindjes helemaal prima.
En jij? :)

Ik ben ook heel benieuwd naar Earane inderdaad, ze is volgens mij al bijna 38 weken. Spannend zeg!
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2014 13:35

Re: Voorjaar 2012 mama's

CCC, de aanvraag moest ik zelf invullen via de website, dat heb ik ...euh... eergisteren gedaan geloof ik.
Nu dus wachten tot zij contact met ons opnemen. Heb ik begin volgende week niets gehoord, bel ik zelf even.
Best kans dat zij ook met vakanties zitten.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Aug 2014 13:43

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hier ben ik ook eens! Had al gelezen dat het topic omhoog gehaald werd, maar nog geen tijd gehad om uitgebreid te reageren. Erg leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. We moeten het topic inderdaad proberen hoog te houden!

@ Clapperdie: Fijn dat het zo goed gaat met T.! Dat uitproberen en uitstellen is erg herkenbaar. Heel vermoeiend ook. Wat leuk dat jullie naar Belgie gaan, lekker er even tussenuit! Ahh, wat lief dat T. een knuffeltje had gepakt. Lijkt me zo leuk om te zien. Ben heel benieuwd hoe het hier zal gaan.

@ Lana: Wat fijn dat bij jou ook alles goed gaat! Wat gezellig dat ze zo lekker tegen elkaar kletsen. En wat goed dat ze al zindelijk zijn! Dat zal bij jou al helemaal een hoop luiers schelen. Fijn dat de peuterpuberteit nog meevalt, hopelijk blijft dat zo! Ah, dat geeft toch niks om even lekker klef te zijn, klinkt heel lief! Hier net zo, hoor. Al is A. vaak wel erg druk en moeilijk, maar de liefde wordt ook steeds sterker.
Ik vind het ook gek dat er al een voorjaar 2015-topic is... wat is de tijd toch snel gegaan!

@ CCC: Fijn dat de driftbuien voorbij zijn! Zijn best pittige momenten he. Wat leuk dat N. ook een groot bed krijgt! Handig is dat he, dat ze goed kan praten. Vind ik ook zo fijn bij A.

@ Lejow: Wat een zware periode maken jullie mee met B. Lijkt me erg frustrerend dat je er alles aan probeert te doen en het niet helpt. Zwaar ook dat B. zoveel wakker wordt 's nachts. Voor haarzelf, maar ook voor jullie. Hopelijk komt er wat verandering in haar gedrag met hulp van buitenaf.
Wat fijn dat de operaties hebben geholpen en B. zo vooruit is gegaan met het praten! Leuk he, die uitspraken. Wat goed dat ze op het potje heeft geplast!

@ Nosa: Wat leuk dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!! Voel je je goed? Wat fijn dat het met S. ook goed gaat.

@ All: Hier gaat het goed. Morgen alweer 38 weken zwanger, dus het einde is in zicht! Het is best zwaar af en toe met een drukke peuter erbij, haha.

Met A. gaat het erg goed. Ze heeft een echt eigen willetje en praat de hele dag door. Hele gesprekken kunnen we voeren en wat een geheugen hebben kinderen. Ze praat nog vaak over dingen die een paar maanden eerder hebben plaatsgevonden, zoals naar de kermis gaan. Erg leuk!

Ze is ook sinds een paar weken geïnteresseerd in het potje. De laatste week komt ze elke ochtend naar ons toe om te zeggen dat ze op het potje wil plassen of poepen. Beetje jammer dat dit vaak om 6 uur is ;-). Ook 's avonds voor het slapen gaan wil ze altijd op het potje. Ik heb overdag wel eens de luier uitgelaten, dat wilde ze dan ook, maar dan plast ze steeds in haar broek. Tenzij ik haar elk half uur op het potje zet. Zelf geeft ze het dan niet aan, behalve dus als ze 's ochtends wakker wordt en 's avonds gaat slapen. Dus overdag gewoon een luier aan en dan komt het vanzelf, denk ik?

Sinds een paar maanden slaapt ze in het grote bed en dat gaat eigenlijk erg goed. De eerste weken kwam ze er continu uit, maar nu valt het mee. Alleen soms 's nachts, dan wil ze bij ons liggen. Meestal gaat mijn man dan in haar bed liggen. Dit speelt sinds een paar weken. Ze is erg eenkennig geworden en het is alleen maar 'mama!'. Haar vader kan niks goed doen op het moment. Ze is ook jaloers, want als haar vader wat over haar broertje zegt, of zijn hoofd op mijn buik legt, moet ik oppassen dat ze niet op mijn buik gaat springen, slaan en schoppen... Hopelijk wordt het na de bevalling weer wat beter. Het is toch best vermoeiend.

Doen jullie kinderen nog een middagslaapje? A. is er bijna vanaf. We krijgen haar de laatste tijd heel moeilijk 's middags het bed in en moeten haar dan sowieso binnen een uur wakker maken, want anders duurt het 's avonds heel lang voor ze slaapt. Maar als ze niet slaapt dan is de die middag echt zo chagrijnig, jengelig en dwars. Maar dan slaapt ze 's avonds wel om 19.00 uur. Beetje jammer dat ze zonder middagslaapje dan nog steeds tot een uur of 6 slaapt. Ze heeft maar 11 uur slaap nodig blijkbaar.
Maart 2012 September 2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Aug 2014 22:34

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat spannend Earane! Ik herken het eenkennigheid gebeuren wel, hier is ook alles mama. Soms best vermoeiend, maar heb goede hoop dat er hier ook een papa periode aanbreekt :) Denk dat die jaloerse trekjes wel normaal zijn en erbij horen hoor, ze zal goed aanvoelen dat er veranderingen aankomen. Kan me voorstellen dat het best even pittig is zo. Toch anders dan de eerste zwangerschap lijkt me.

Lejow, ohja jullie hebben daar nog vakantie. Nu gewoon maar hopen dat er wat vaart achter gezet word vanuit hun.

Lana, fijn hoor! Lijkt me ook wel fijn zo. Hier is de knoop een paar weken terug doorgehakt, er komt hopelijk in 2015 een broertje of zusje voor N. :) Nog wel heel rustig aan hoor, komende maanden nog even niet en ook maar afwachten of het ons gegund is dit keer.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Aug 2014 22:38

Re: Voorjaar 2012 mama's

Ohja, middagslaapje heeft N. hier echt nog wel nodig. Vind haar eigenlijk ook nog te jong om dat af te bouwen. N. slaapt min. 2.5 uur elke middag en soms langer nog.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2014 17:52

Re: Voorjaar 2012 mama's

Jep hier ook nog een slaapje. Van een uur, max 1.5.
Als ze dat niet doet, valt ze rond half 4/4 uur gewoon in slaap op de plek waar ze is whahaha
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers