Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 25 Mei 2015 14:59

Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Wat voor werk doe ik?
Ik werk als assistant shore excursions manager (dit wordt meestal afgekort tot shorex, voorde rest van dit stuk zal ik voornamelijk deze afkorting gebruiken) op een cruiseschip (EenAmerikaanse rederij varend onder de Nederlandse vlag). Dit houdt in dat ik in een team van 3 of 4 personen alles regel rondom de excursies die passagiers aan wal kunnen maken. De verkoop, passagiers informeren,klachten afhandeling, contact met touroperators, brochures/flyers maken, presentaties maken etc. Op havendagen zorgen we er ook voor dat iedereen op tijd in de juiste bus komt. Dit klinkt vrij simpel, maar om 500-900 man binnen een paar uur van het schip te krijgen is nog een behoorlijke klus. Helemaal in de havens waar je niet zo het schip af loopt maar waarbij er shuttlebussen naar een terminal of tenders (de reddingsboten van het schip) nodig zijn om passagiers bij de bussen te krijgen.
Verder wordt ook verwacht dat ik regelmatig mee ga met excursies om deze te evalueren en natuurlijk om de excursies zelf te leren kennen. Dat maakt het beantwoorden van vragen een stuk makkelijker.

Met welke doelgroep werk ik?

De mensen die bij ons varen zijn vaak wat ouder, tussen de 50-100. Veel van onze passagiers zijn van Amerikaanse of Canadese afkomst. Maar veel is afhankelijk van het vaargebied. Het schip waar ik bijvoorbeeld tijdens mijn afgelopen contract op werkte had ook veel Duitse en Zuid Amerikaanse passagiers. Door de Nederlandse achtergrond van mijn werkgever hebben we ook altijd een redelijke groep Nederlandse passagiers aan boord.

Hoe lang de passagiers aan boord blijven is afhankelijk van onze vaarroute. Tijdens mijn vorige contract was dat voornamelijk in Zuid Amerika, deze cruises duurden meestal 14 dagen,sommige 18 dagen. We krijgen dus na 14/18 dagen een nieuwe groep mensen aan boord. Tijdens mijn komende contract varen we hoofdzakelijk in Alaska, hier krijgen we elke week nieuwe passagiers aan boord.

Hoe ben ik hier terecht gekomen?
Een paar jaar geleden zag ik online een oproep voor Nederlandstalige medewerkers bij deze rederij . Er werden toen alleen mensen gezocht voor de entertainment afdeling en zo kwam ik in de kinderanimatie terecht. Echt heel leuk vond ik dat niet, vooral omdat er erg weinig kinderen aan boord zijn bij deze rederij. Aan boord heb ik mijn vriend leren kennen en zo ben ik blijven hangen. Al vrij snel ben ik gaan informeren naar het werken bij shorex (shore excursions). Ik was alleen niet de enige met interesse in deze baan. Aan boord is het één van de meest gewilde functies. Ik heb uiteindelijk in 1,5 jaar meerdere mails gestuurd voor ik een sollicitatiegesprek kon houden. In die tijd ben ik regelmatig mee blijven varen en heb toen al regelmatig mee geholpen bij Shorex om een indruk van het werk te krijgen en om excursies te leren kennen. Ons hoofdkantoor zit in Seattle, dus mijn sollicitatiegesprek ging telefonisch (en in het Engels). Na het gesprek heeft het nog ruim een maand geduurd voordat ik te horen kreeg dat ik een contract kon krijgen op hetzelfde schip als waar mijn vriend werkt. Daarna moest er nog een medische keuring worden gedaan en moesten de visa worden geregeld. Zodra dat allemaal rond was kon ik echt aan de slag.

Hoe ziet mijn werkdag eruit?
Hoe mijn werkdag eruit ligt eraan of het een havendag of een zeedag is. Op een havendag beginnen we in de ochtend met de dispatch (ontscheping) van alle passagiers die een excursie bij ons geboekt hebben. Als dat gedaan is zijn er vaak nog wat kleine dingen die gedaan moeten worden op kantoor, of als er tijd is ga ik zelf met een excursie mee. Hierna ben ik dan vrij tot we die middag weer openingsuren van onze desk hebben.
Op zeedagen hebben we in principe alleen desk uren,die tijd zijn we open voor passagiers die excursies willen boeken,vragen hebben of klachten hebben. Verder regelen we dan veel van onze administratieve werkzaamheden. Aan het begin van de cruise is het vooral druk met het helpen van klanten, aan het eind van de cruise zijn we vooral druk met het voorbereiden van al het materiaal voor de komende cruise.

Het komt er op neer dat ik dagen maak van maar 4-6 uur, maar er zijn zeker ook dagen waarop ik 10-12 uur werk. En het werk gaat 7 dagen per week door zolang mijn contract duurt (wat bij mij circa 6 maanden is). Een dag vrij zit er niet in als ik aan boord ben.

Afbeelding
aan het werk in Machu Picchu

Wat zijn de leukste dingen van dit werk?
Behalve dat ik zelf veel van de wereld zie en de kans heb hele bijzondere dingen mee te maken vind ik het heel bijzonder om onderdeel te zijn van een team dat mensen een hele bijzondere vakantie mee kan laten maken. Ik krijg veel verhalen te horen van mensen die door onze excursies dromen uit hebben kunnen laten komen. Tijdens mijn afgelopen contract zaten we bijvoorbeeld in een gebied waar veel pinguïns leven, om die in het echt te zien is iets wat voor veel mensen op een bucketlist stond. Voor mezelf vond ik het heel bijzonder om mee te mogen naar Machu Picchu en echt te zien dat het voor velen een lang gekoesterde droom was om daar naar toe te gaan. Hetzelfde met Antarctica. Dat ik op zulke plekken komt maakt het voor mij echt een droombaan.

Wat is minder leuk aan het werk?
Het lange weg zijn spreekt natuurlijk vanzelf, mijn contracten zijn rond de 6 maanden,en het is best zwaar om zo lang van huis te zijn.
Als je aan boord zit word je behoorlijk geleefd, je bent geen dag vrij en zodra je in passagiersgebieden komt moet je in uniform en ben je dus beschikbaar voor passagiers. Ik vind het soms behoorlijk lastig om beleefd te blijven als ik bijvoorbeeld in de rij sta voor mijn eten en ik allemaal vragen krijg waar mijn hoofd op dat moment totaal niet naar staat.
Ook mis ik het kunnen gaan en staan waar ik wil behoorlijk. Je bent aan boord toch beperkt in wat je kunt doen en waar je heen kunt gaan.
Een ander groot nadeel vind ik slecht weer, ik word zelf vrij makkelijk zeeziek maar als crewmember wordt er wel verwacht dat je er gewoon bent en je werk doet. En het is gewoon niet prettig werken als je heen en weer wordt geschud. Gelukkig kunnen we makkelijk pillen krijgen tegen zeeziekte. Ook passagiers kunnen deze krijgen. Verder zie je op zulke dagen veel mensen goene appels eten en ginger ale drinken, er wordt gezegd dat dit helpt. Ik hou het bij de pillen waarvan ik zeker weet dat het werkt. Op zulke dagen is het aan de desk wel een stuk rustiger door passagiers die ook ziek zijn. Door het gebied waar ik de afgelopen maanden was met het schip (rondom kaap hoorn) komt het regelmatig voor dat er veel passagiers zeeziek zijn.

Welke extra taken heb ik aan boord?
Aan boord is ook de veiligheid een extra taak van elk bemanningslid. Bemanningsleden hebben regelmatig brand en evacuatie oefeningen. Veel bemanningsleden hebben een specifieke taak in geval van nood. Zo ben ik (assistant) boat commander, dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor 1 van de reddingsboten in geval van nood. Hier hebben we regelmatig oefeningen in, waarbij we ook echt het water in gaan met de boten.

Hoe is het leven aan boord?
Het leven aan boord is een apart iets. Niet iedereen kan er tegen, je kan vaak alleen maar voor korte tijd van het schip af en je bent nooit echt weg van je werk. Je collega's zijn ook de mensen waar je 's avonds mee gaat eten en later weer mee naar de bar gaat of naar 1 van de shows of naar de gym. Daar moet je tegen kunnen.

Op dagen dat ik niet lang hoef te werken breng ik meestal tijd door in de gym, of ik lees gewoon een boek/ kijk een film in mijn hut (ik heb een hut/kamer voor mezelf, in veel andere functies komt het voor dat je je hut moet delen).
Als het een havendag is en ik niet mee ga ga ik ook vaak even de wal op om rond te lopen in het dorp of de stad waar we die dag zijn)

Er wordt altijd wel veel gedaan voor de bemanning. We mogen naar de shows die in de avond worden gegeven,eten mogen we in passagiers restaurants, we kunnen gebruik maken van de gym. En groot voordeel voor mij en mijn vriend is dat we met elkaar mee mogen varen. Er worden ook regelmatig crewparty's, crewbingo en crew raffles (een soort loterij) georganiseerd.

Mijn vriend en ik leven en werken natuurlijk ook regelmatig samen aan boord. Zelf vind ik het erg prettig om iemand aan boord te hebben waar je gewoon alles bij kwijt kan en waar je ook even tegen kan klagen over je werk. We werken in hele verschillende afdelingen (hij zit in de machinekamer) waardoor we qua werk eigenlijk niks met elkaar te maken hebben. Wat voor ons wel lastig is, is dat we compleet verschillende werktijden hebben. Mijn vriend werkt in de nacht en ik overdag, hierdoor hebben we niet altijd veel tijd samen. Maar we proberen tijd te maken om samen te lunchen of samen de wal op te gaan. Nu ik zulke lange contracten heb komt het ook regelmatig voor dat mijn vriend met mij meevaart (als passagier) en dan hebben we gewoon veel tijd samen.

Meest bijzondere gebeurtenissen?
Het meest bijzondere is, heel afgezaagd, natuurlijk dat ik mijn vriend heb leren kennen aan boord. Maar de meeste bijzondere dingen die ik door mijn werk heb kunnen doen zijn het bezoeken van Machu Picchu,zwemmen met dolfijnen, door Antartica varen en het zien van pinguins in hun natuurlijke omgeving.

Het meest bijzondere met passagiers is voor mij ook de trip naar Machu Picchu geweest. Dat was voor iedereen die mee was een lang gekoesterde droom. Het was heel bijzonder om hun reactie te zien toen we daar waren. Doordat dit een meerdaagse excursie is heb je ook veel meer de kans om de mensen te leren kennen op een hele andere manier dan alleen op het schip.

Afbeelding

Maak je veel vervelende dingen mee tijdens je werk?
Eigenlijk niet, ik kan me er erg weinig herinneren. Het komt wel voor dat we hele ontevreden en onredelijke ontevreden passagiers aan onze desk krijgen. Maar zulke situaties worden eigenlijk altijd afgehandeld door de manager. In hun woede worden passagiers wel eens persoonlijk wat niet altijd prettig is.

Met een cruise kan het altijd voorkomen dat we om één of andere reden een haven moeten annuleren. Dit wordt vaak op het allerlaatste moment besloten, als dit gebeurd kan het voorkomen dat we al een groot deel van de passagiers in het theater hebben zitten. Voor die mensen is het natuurlijk heel naar als ze helemaal klaar zijn om te gaan en ineens te horen krijgen dat het die dag niet doorgaat. De meesten reageren goed, maar een deel ook niet. Aangezien ik meestal degene was die in het theater het woord voerde heb ik heel wat verwensingen en geschreeuw over me heen gekregen. Leuk is anders, maar de teleurstelling van de mensen is natuurlijk te begrijpen.

Met een cruiseschip vaar je toch altijd in mooi weer gebieden?
Was het maar waar. Ik ben zelf bijvoorbeeld nog nooit echt in de Caribean geweest. Doordat ik op hetzelfde schip als mijn vriend wil varen zit ik 'vast' op 1 schip. Een schip dat in de winter hoofdzakelijk in Zuidelijk Zuid Amerika vaart en in de zomer in Alaska. Niet echt mooi weer dus.

Ook denken mensen vaak dat je op heel veel verschillende plekken komt met een schip. In principe is dat ook zo, maar we varen vaak dezelfde route. In mijn komende contract komen we bijvoorbeeld 1 keer per week in Juneau en 1 keer per week in Ketchikan, de eerste 4 maanden van mijn contract varen we steeds hetzelfde rondje. Dit was ook zo tijdens mijn laatste contract, alleen de eerste en laatste maand van dat contract hebben we een andere route gevaren.

Hoe lang houden mensen dit werk vol?
Dat is heel moeilijk te zeggen, vaak is dit erg afhankelijk van de functie. Er zijn mensen die al 35 jaar of langer voor dit bedrijf varen. De meesten houden het 2 tot 5 jaar vol in mijn functie. Het is natuurlijk een baan die lastig te combineren is met een gezinsleven, veel mensen stoppen dan ook zodra ze een serieuze relatie krijgen of aan een gezin willen beginnen. Veel mensen stoppen ook doordat ze te veel van thuis missen. Dat is iets waar ik zelf ook moeite mee heb. Volgend jaar gaat een goede vriendin van me trouwen, of ik erbij kan zijn is nog maar de vraag. Mijn contracten duren 6 maanden, de vakantie ertussen wisselt. Nu heb ik bijvoorbeeld 1,5 maand vrij, normaal hebben we na een contract van 6 maanden een vakantie van 2 maanden.

Nu klinkt die 6 maanden al lang, maar er zijn ook veel mensen aan boord met contracten van 9-11 maanden met een veel zwaardere baan. Kortere contracten komen ook voor. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld contracten van 3 maanden en dan 3 maanden vrij. Hierdoor is het voor ons vrij lastig om echt gelijklopende contracten te krijgen, maar het bedrijf probeert er wel rekening mee te houden. Nu heb ik het geluk dat mijn vriend een hoge functie/rang aan boord heeft en er daardoor meer rekening mee wordt gehouden dat we samen varen (niet voor alle koppels is het makkelijk om samen te varen). Maar er moet natuurlijk wel net een plek vrij zijn voor mij in de planning. Ik probeer aan boord al mijn volgende contract te regelen, zodat ik me daar in mijn vakantie niet druk om hoef te maken.


Extra vragen beantwoord ik graag. Maar zaterdag (30 mei) vlieg ik weer naar het schip. Aan boord hebben we alleen traag, betaald internet.Dus heel veel online ben ik daarna niet meer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Benieuwd naar de andere delen uit deze rubriek?

Deel 1: Docent basisonderwijs en student gymopleiding
Deel 2: Verpleegkundige spoedeisende hulp
Deel 3: Medewerker grand cafe
Deel 4: Volg je hart en maak van je passie je baan
Deel 5: Orthoptist
Deel 6: Actuaris
Deel 7: Projectmanager
Deel 8: Pedagogisch Medewerker
Deel 9: Longfunctieanalist
Deel 10: Fotograaf
Deel 11: Docent wiskunde op een middelbare school
Deel 12: Burgemeester van Zeg maar Yes
Deel 13: Callcentermedewerker
Deel 14: Werken in het buitenland
Deel 15: Jeugdvakantiewerk
Deel 16: Vrijwilliger bij Stichting Earlybirds
Deel 17: vrijwilliger bij stichting Hoogvliegers
Deel 18: Je droom volgen met een master aan het bed
Deel 19: Psycholoog in de GGZ
Deel 20: Gastouder aan huis
Deel 21: Schrijven
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 25 Mei 2015 15:05

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Bedankt voor je leuke inbreng, Banana!
<<

Anoniem185

Bericht 25 Mei 2015 15:08

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Super leuk stuk om te lezen Banana, wat een bijzonder baan heb jij!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Mei 2015 15:14

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Superinteressant om te lezen!! Een vriend van me vaart ook, heeft lang voor de HAL gevaren. Lijkt me wel echt heel gaaf! Maar idd, je zit wel altijd op je werk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mei 2015 15:31

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Wat gaaf om te lezen!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 25 Mei 2015 15:35

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Erg leuk om te lezen!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem216

Bericht 25 Mei 2015 16:27

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Wat een interessante en bijzondere baan heb jij, heel erg leuk om over te lezen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Mei 2015 19:54

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Wat leuk om te lezen? Begrijp ik het goed dat je geen hut deelt met je vriend? Is dat vanwege dat verschillende dag/nachtritme waarin jullie werken?
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 25 Mei 2015 20:01

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Als hij aan boord is delen we wel een hut. Er is altijd een tekort aan hutten en beide een eigen hut is heel onpraktisch. En hij heeft gewoon een veel mooiere hut dan ik.
Qua slaap is t wel eens onhandig met onze ritmes.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Mei 2015 20:13

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Ah zo, duidelijk. Lijkt me inderdaad lastig ja!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 25 Mei 2015 22:59

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Mijn vriend slaapt bijna overal doorheen gelukkig. En ik word gewoon ekke ochtend vroeg wakker gemaakt door hem.

Dank voor de positieve reacties.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Mei 2015 23:44

Heel erg leuk om te lezen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Mei 2015 20:35

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Wat leuk om te lezen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 26 Mei 2015 21:07

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Je hebt echt een bijzondere baan! Erg leuk om te lezen wat je precies doet en hoe je dag eruit ziet!

6 maanden op zo'n schip lijkt mij wel echt lang! Krijg je dan nog wel wat mee van wat er in de wereld verder gebeurd? Omdat je zegt dat je ook alleen maar traag/betaald internet hebt. En kun je nog een beetje contact houde met familie/vrienden? Of is je wereld dan echt alleen het schip en de plaatsen waar je komt?
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 28 Mei 2015 13:29

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Fjell schreef:
6 maanden op zo'n schip lijkt mij wel echt lang! Krijg je dan nog wel wat mee van wat er in de wereld verder gebeurd? Omdat je zegt dat je ook alleen maar traag/betaald internet hebt. En kun je nog een beetje contact houde met familie/vrienden? Of is je wereld dan echt alleen het schip en de plaatsen waar je komt?


Ik heb op mijn werk gelukkig een email account dat ik ook prive mag gebruiken. Dus zo hou ik wel redelijk contact met thuis. Qua nieuws is het minimaal. We hebben wat samengestelde kranten, maar is vaak nieuws van een dag oud. we hebben wel tv, maar bbc is daarop de beste nieuwszender.

Internet aan boord is minimaal ivm sateliet. Komende contract zit ik veel in Alaska, daar is gelukkig veel gratis wifi te vinden. In zuid amerika is dat veel minder.

t is karig maar t went.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 29 Mei 2015 15:35

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Bedankt voor je antwoorden!

Fijn dat je via e-mail wel gewoon contact kunt houden met thuis. Fijn dat je straks ook gewoon wifi hebt! Dat zou ik toch wel echt missen.. Maar kan me inderdaad ook wel voorstellen dat het uiteindelijk wel went.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 30 Mei 2015 08:56

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Wat een bijzondere baan! Erg leuk om te lezen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Mei 2015 08:58

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Wat leuk om te lezen Banana!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 30 Mei 2015 11:08

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Klinkt als een hele leuke baan!
Zijn er voor jou ook nog mogelijkheden mocht je ooit niet meer zover weg willen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 30 Mei 2015 11:27

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Er zijn schepen die in europa varen. Dus dichterbij zou kunnen.

Ik zit nu op t vliegveld, vlieg straks naar Vancouver en morgen weer aan boord.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 26 Jun 2015 07:49

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Ik moest vanochtend meteen aan je denken, Banana, bij het lezen van het nieuws! Ik vrees dat onderstaand bericht over passagiers van "jouw" schip gaat. Ik hoop dat jijzelf dit keer niet mee was met de excursie; en mocht je dit lezen, heel veel sterkte met de ongetwijfeld zware dagen die volgen.

'Negen doden bij vliegtuigongeluk Alaska
VANDAAG, 05:32BUITENLAND
GETTY IMAGES
In de Amerikaanse staat Alaska is een watervliegtuig neergestort met passagiers van een cruiseschip van de Holland America Line. Aan boord waren negen mensen, onder wie de piloot. Niemand heeft het ongeluk overleefd.

Het toestel vervoerde passagiers van het cruiseschip ms Westerdam. Dat vaart onder Nederlandse vlag. De nationaliteit van de inzittenden van het gecrashte toestel is niet bekendgemaakt. Eerst worden nabestaanden op de hoogte gesteld.

Klif

Het vliegtuig is in onherbergzaam gebied rond 14.00 uur plaatselijke tijd tegen een klif aangevlogen. Dat gebeurde bij een meer in de buurt van de plaats Ketchikan, zo'n 600 kilometer van Seattle, van waar de Westerdam op 20 juni voor een zevendaagse reis vertrok.

Het nieuwsstation KTUU zegt dat een helikopter het verongelukte toestel heeft zien liggen. Inmiddels hebben ook hulpverleners de plek bereikt.

Holland America Line

De inzittenden waren een dag op excursie. Daarvoor had de HAL een vliegtuigje gehuurd bij een lokale vliegtuigmaatschappij dat met vijf eenmotorige vliegtuigjes rondvluchten boven het plaatselijke fjordengebied uitvoert.

De Holland America Line is een van oorsprong Nederlands bedrijf. Het hoofdkantoor zit in de VS. '
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Jun 2015 08:50

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Ik moest ook gelijk aan dit topic denken. :( Wat een naar nieuws.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 26 Jun 2015 09:03

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

oh wat erg :( Hoop dat alles goed gaat met jou Banana! Veel sterkte!!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 26 Jun 2015 09:51

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Oh, wat ontzettend heftig! Ik heb haar direct een email gestuurd, omdat ik verwacht dat ze dit bericht wel kan lezen als haar niks is overkomen.

Ik heb haar op de hoogte gesteld dat er naar haar gevraagd wordt.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 26 Jun 2015 10:37

Re: Rubriek W&S#22: Leven en werken op zee.

Ik ben niet de enige die gelijk aan haar moest denken.

Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed gaat met jou Banana
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers