Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze hond, Oscar :) update: 9,5 maand oud

<<

Anoniem147

Bericht 14 Jul 2015 16:07

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Aahhh meer filmpjes!

Ik stem voor een hele Oscar movie :D
<<

Anoniem147

Bericht 14 Jul 2015 16:08

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Ik hoop hem echt een keer te ontmoeten :D

Ben je binnenkort een keer in de buurt voor je broer? (en voor Marni hahaha).
<<

Anoniem273

Bericht 14 Jul 2015 16:20

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Marni schreef:Ik hoop hem echt een keer te ontmoeten :D

Ben je binnenkort een keer in de buurt voor je broer? (en voor Marni hahaha).


Ik ben wel van plan een keer in het weekend naar m'n broer te gaan! Oscar vindt autorijden nog echt vreselijk, ben aan het oefenen nog. En m'n broer is niet echt een dierenvriend, hahah. Maar komt vast goed :)
<<

Anoniem147

Bericht 14 Jul 2015 16:21

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Aah nee dan is zo'n eind echt heel zielig. Wie weet in de toekomst een keer!

Zonder Oscar vind ik een mini meeting ook heel leuk hoor :D ;)
<<

Anoniem273

Bericht 19 Jul 2015 12:53

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Marni, gaan we zeker doen! Ik houd je even op de hoogte :)

Gisterenavond met m'n man en onze pup naar een recreatieplas geweest. Echt genieten :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haha, Oscar heeft hier echt een lange snuit. Valt in het echt wel mee.
<<

Sorella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 13 Nov 2014 21:28

Bericht 19 Jul 2015 13:02

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Superschattig Azi! Oscar heeft het echt getroffen bij jullie!
Mijn hond is heel leuk 🥰 https://www.instagram.com/floyd_the_blonde_doxie/
<<

Anoniem273

Bericht 19 Jul 2015 14:07

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Ratatouille schreef:Superschattig Azi! Oscar heeft het echt getroffen bij jullie!


Wat lief van je!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Jul 2015 16:31

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Wat een schatje toch!! Wat is hij al groot zeg!
<<

Ilargi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 245

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:17

Bericht 20 Jul 2015 10:24

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Ziet eruit als een match made in heaven!! :love:
I'd rather spend my life motionless with you, than dancing with another....
<<

Anoniem147

Bericht 13 Aug 2015 17:10

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

He Azi, hoe gaat het met de puppycursus? Zijn jullie daar al mee begonnen?

Heb al veel mooie en leuke foto's voorbij zien komen op FB maar ben ook benieuwd hoe het jullie bevalt enzo!

Ik vind het zo leuk! Ik heb zelf een hondenras test gedaan en ben helemaal verliefd geworden op dat hondenras wat blijkbaar bij mij past. (Ik denk inderdaad ook dat dat echt een hond voor mij zal zijn haha). Helaas wilt mijn man echt, echt geen hond :( (of ander huisdier..te jammer).
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2015 14:16

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Wat jammer dat jouw man geen huisdier wil, Marni! Welke hond kwam uit de test? Ik wil die test ook wel eens doen, haha.

We zijn direct in week 2 begonnen met puppy cursus. Elke zondag (laatste keer niet i.v.m. vakantie). Gaat heel goed! Vooral thuis oefenen we veel en daar pikt hij commando's en ritmes heel snel op. Op cursus is er veel afleiding en vindt hij het lastiger. Maar het is een heel slim hondje! Ook een dikke lieverd maar hij heeft wel een duidelijke eigen wil. Soms is hij best pittig hoor, dan wil hij iets niet en bijt hij hard in je hand of.i.d. of hij blaft en gromt gewoon in je gezicht. Als je dan boos/streng reageert, wordt hij alleen maar driftiger. Meestal als hij heel moe is maar niet wil slapen of zich niet veilig genoeg voelt om te slapen (in de woonkamer met de katten erbij, bijv)moderatie dit. We moeten dit dus niet bestraffen maar hem uit die situatie halen, op een kalme maar ferme manier. We zijn na 3 weken begonnen met een puppy ren, hekjes om z'n mand heen, om in te slapen. Om te oefenen voor op kantoor bij m'n man. Uiteindelijk vond hij dat zo fijn dat we de bench ook maar weer uit de kelder hebben gehaald. Hij slaapt nu heerlijk in zijn bench en voelt zich daar heel veilig :) Terwijl wij het een beetje zielig vinden en niet nodig, haha. Zo zie je maar... Als hij nu zo driftig is, dan krijgt hij een time-out in de badkamer en als dit niet werkt, verplicht slapen in de bench. Hij valt dan snel in slaap.

We waren even bang dat dat blaffen, bijten en grommen tekenen van dominantie zijn maar daar zijn we op terug gekomen. En nu we dat los kunnen laten, gaat het ook veel beter. Hij vertoont dit gedrag uit onzekerheid en als hij 'overprikkeld' is. Het is echt een hele lieve hond met mooi karakter. Ook met grote, oudere honden kent hij z'n plekje goed.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 14 Aug 2015 14:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 14:19

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Ja, ze ervaren dat vaak als heel prettig!
Hier was de bench ook een groot succes, tot 2 dagen geleden. Ineens wilde ze er niet meer in en heeft ze de hele nacht geblaft en gepiept.
Nu laten we haar uit de bench, als we weg gaan en 's nachts, en ze heeft nog niet 1 keer binnen geplast en gepoept!


wel 'grappig' dat hij ook echt ander gedrag vertoont als hij moe is. Net een kind :P
Het gedrag zelf is dan weer wat minder :(
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2015 14:23

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Lejow schreef:Ja, ze ervaren dat vaak als heel prettig!
Hier was de bench ook een groot succes, tot 2 dagen geleden. Ineens wilde ze er niet meer in en heeft ze de hele nacht geblaft en gepiept.
Nu laten we haar uit de bench, als we weg gaan en 's nachts, en ze heeft nog niet 1 keer binnen geplast en gepoept!


wel 'grappig' dat hij ook echt ander gedrag vertoont als hij moe is. Net een kind :P
Het gedrag zelf is dan weer wat minder :(


Wat goed, Lejow! Heerlijk he, al die vooruitgang.

Ja joh, echt een kleine gremlin wordt het dan! Is wel even slikken hoor, ben dan zoooo bang dat hij dat blijft doen als hij straks de 40 kilo aantikt. Maar dat idee moeten we echt loslaten van de trainer. En als we zelf niet streng en boos doen, gaat het ook echt veeeeel beter. Maar mijn instinct zegt dan dat je hem de 'baas' moet zijn (niet fysiek hoor, dat doen we nooit). Maar rustig blijven en hem uit de situatie halen werkt echt veel beter. Natuurlijk moet hij ook gewoon wel eens wat en ergens doorheen bijten, maar dan kunnen we hem vaak afleiden.
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2015 14:26

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Het is verder trouwens echt een voorbeeldig pupje! We zijn al paar keer in het drukke centrum geweest, op de markt, terrasje, uit eten geweest, hij kan al heel goed zwemmen, is nieuwsgierig en open, heeft met een enorme Duitse Dog gespeeld en nog drie andere honden bij kennismaking op de dagopvang, etc. Kan los lopen buiten de bebouwde kom, hij kan sowieso al een uur alleen thuis blijven....slaapt 's nachts door én is zo goed als zindelijk. Al drie weken geen ongelukjes meer. Ideaal dus :)
<<

Anoniem216

Bericht 14 Aug 2015 14:42

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Wat fijn dat alles zo goed gaat Azi. En wat is het een leukerd op de foto's.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 15:32

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Wat goed dat hij los kan lopen! Dat hoef ik met Marley echt nog niet te proberen haha (denk ik dan.. toen mijn man het 2,5 week geleden probeerde nam ze de benen haha)
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2015 15:57

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Dankjewel Dimmel! Ik zal straks even nieuwe foto's plaatsen. Hij is echt al heel groot nu!

Lejow, snap ik! Is ook makkelijker met en een pup en herders nog makkelijker, die verliezen je nog niet snel uit het oog. Als hij begint te puberen zal het ook moeilijker worden hoor. Maar nu gaat het echt heel goed! Soms zonder snoepjes al en net weer flink geoefend met wat brokjes erbij. Als ik dan 'Hierrrr' roep, komt hij snel bij me :love:.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Aug 2015 15:59

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Oh zo schattig hoe je over hem praat!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 16:20

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Wat doet ie het goed!
Bij ons was half 8 savonds echt Bo bedtijd :laughcry: dan moest ze in de bench en slapen, want dan veranderede ze in een monsterlijke draak.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2015 17:02

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Alibi, haha wat lief, tnx :)
Sam, wat 'fijn' om te lezen dat Bo daar ook last van had! Is allemaal goed gekomen, toch? :smile:
<<

Anoniem273

Bericht 14 Aug 2015 17:15

Re: Onze pup. Update: spelen in het water :)

Afbeelding
Twee weken geleden, hij was toen bijna 12 weken oud.

Afbeelding
Voor het eerst op visite en z'n rechter oortje ging staan :)

Afbeelding
En toen hingen ze allebei ineens halverwege vorige week :) Braaf liggen op het terras en mee in de stad en over de markt wandelen.

Afbeelding
En spelen bij de fonteinen en oefenen met zwemmen!

Afbeelding
Twee dagen later kon hij echt goed zwemmen! Dit was vorig weekend.

Afbeelding
Afbeelding
Afgelopen maandag uit eten geweest. Deed -ie echt fantastisch, ging na een kwartiertje rond kijken heerlijk slapen.

Afbeelding
Kennismaken op de dagopvang waar hij vanaf volgende week elke week naar toe gaat voor twee dagen. Er waren nog vakantieopvang honden te logeren. Hij vond het eerst heel eng maar na een minuutje ging hij heerlijk met ze spelen!

Afbeelding
Woensdag, kijk eens hoe groot! Hij weegt dik 15 kilo. Morgen weer op de weegschaal :)

Afbeelding
:love:

Afbeelding
Gisteren, tijdens het barbecuen in de tuin.
<<

Anoniem216

Bericht 14 Aug 2015 17:19

Re: Onze pup. Update: nieuwe foto's! 14/08

Jeetje wat wordt hij alweer groot, en wat leuk dat zn oren meer recht op gaan staan. Vind het een mooi ras.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 17:21

Re: Onze pup. Update: nieuwe foto's! 14/08

Wat groeit hij hard!! Hij is zo mooi.
Bij Bo is dat helemaal goed gekomen. Op een gegeven moment gaan ze gewoon slapen als ze moe zijn. Als ze ging draken overdag ging ze ook even de bench in met een koekje. Al was t maar een half uur. Vond zij niet erg en daarna was ze weer de braafste. Wij deden dat nooit boos, wat jullie ook niet doen, gewoon even rust inbouwen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 14 Aug 2015 17:26

Re: Onze pup. Update: nieuwe foto's! 14/08

Wat worden ze dan snel groot he. Maar wat een lieverd zeg en fijn dat het zo goed gaat!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 14 Aug 2015 23:17

Re: Onze pup. Update: nieuwe foto's! 14/08

Wat groeit hij hard. Prachtige foto's! Hij is zo'n schatje, ik kan het blijven zeggen! :love:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers