Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang in de nacht (voor inbrekers)

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2015 14:41

Bang in de nacht (voor inbrekers)

Ik ben wel vrij bang aangelegd maar ik ben nog nooit bang geweest als ik in bed lig. Dat voelde wel als mijn veilige plekje. Het laatste jaar heb ik wat dingen meegemaakt waardoor ik wel angstiger ben geworden:

1 Op reis sliepen we in een motel, we voelden ons daar al niet prettig, er hing een nare sfeer en er waren overal 'vage' mensen. Ook waren er ineens twee politie auto's op het terrein, het was gewoon een vage bedoeling. We hebben nog overlegt om weg te gaan maar dachten: om nu nog weg te gaan, het was al donker, gewoon een nachtje slapen, deur goed op slot en morgen weg hier! Midden in de nacht heeft iemand ongeveer 10x met een pasje onze deur proberen open te krijgen. Het pasje was de sleutel zeg maar, ik was zoooo bang, ik lag echt bevend van angst in bed, me voorbereidend op alle enge dingen die nog gingen komen. De deur ging niet open want het was natuurlijk het verkeerde pasje. Dit kan ook gewoon een zatte actie zijn geweest van iemand die per ongeluk de verkeerde deur wilde openen maar door de hele sfeer was ik heel erg bang.
2 Een paar weken geleden is hier in het gebouw ingebroken (niet in ons huis) maar ik heb het wel gehoord en ervaarde meteen weer diezelfde angst als in het motel, en ze waren wel heel dichtbij onze voordeur.
3 Als klap op de vuurpijl leek het mij verstandig (niet dus) om Opsporing Verzocht te kijken en heb ik daar heel gewelddadige inbraken en overvallen gezien. Dit spookt nu allemaal door mijn hoofd als het donker is.

En nu ben ik dus bang.

Ik ben bang met mijn vriend er bij (al zegt hij dat hij de boeven wel zal vangen haha) en al helemaal zonder hem. Nu moet hij weer een paar nachtjes weg en sinds de inbraak heb ik niet meer alleen geslapen (1x meer was hij weg maar ben ik gaan logeren :) ). Nu wil ik dit eigenlijk overwinnen en gewoon thuis slapen deze week maar ik vind het gewoon echt vervelend! Wat zou ik hier aan kunnen doen? Als het licht is kan ik het wel allemaal relativeren maar als het donker is dan word ik echt bang.

Iemand tips?
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2015 14:44

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Ik! Was bang. Nu niet meer ivm camera's en alarm. Jaren terug toen we hier net woonden en nog geen schuttingen hadden en ik boven was zag ik door de luxaflex een man met een petje. Eerst dacht ik dat het de glazenwasser was tot hij aan het raam ging sjorren. Doods en doodsbang was ik.
<<

Anoniem109

Bericht 24 Mei 2015 14:48

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem109 op 25 Mei 2015 13:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2015 14:59

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Snap ik ChiQ, heel erg eng. Ik kreeg ook echt het gevoel dat veiligheid gewoon je eerste levensbehoefte is, je word er niet meer vaak mee geconfronteerd in Nederland (ik in ieder geval niet) maar als je je onveilig voelt poe hee.

Ik huur dus een alarm en camera aanschaffen gaan we niet doen, er zijn wel wat extra maatregelen getroffen in het gebouw. Maar ik voel me gewoon zo klein en kwetsbaar 's nachts.

Bedankt voor je reactie LiNa, ik denk dat ik het toch maar gewoon ga doen. Er zal ook vast niks gebeuren, maar ik ben gewoon zo bang voor hoe bang ik ben als ik alleen ben als er iets gebeurd. Die angst maakt me gewoon al bang.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Mei 2015 19:04

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Wel doen, anders wordt de angst straks alleen maar groter. En tip voor volgende keer als je zo'n enge situatie in motel hebt: bel de receptie. Bijna elke hotel/motelkamer heeft wel een telefoon met daarop nummer van receptie, dan kunnen ze bewaking langs sturen of zelf even komen kijken. Of desnoods de politie bellen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2015 22:16

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Bailando: de receptie was ook een vage bedoeling. Het schoot wel door mijn hoofd om te bellen maar er was daar maar een jong meisje aan het werk en ik had het idee dat die in het complot zaten haha. De computer werkte niet toen we aankwamen en ze namen het allemaal niet zo nauw. En als ze niet in het complot zat zou het voor haar ook niet veilig zijn om over dat terrein te lopen in het donker. Maar bedankt voor je tip :).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Mei 2015 22:21

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Mijn man heeft een keer na opsporing verzocht alle sloten en raambeslag vervangen. Dus ik snap je wel iets.
Misschien kun je dat ook proberen? Of als het licht is al alles afsluiten. Op vaste punten lampjes in huis aan?nrustige muziek op zodat je niet alles hoort?
Ik vind savonds alleen thuis zijn ook niet fijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem109

Bericht 24 Mei 2015 22:21

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem109 op 25 Mei 2015 13:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2015 22:29

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Ik moet die programma's gewoon niet meer kijken, ik kan ook niet tegen enge films bijvoorbeeld, maar ik vind het gewoon zo boeiend/spannend. Een 'wapen' bij het bed is ook een idee, dat heeft mijn moeder ook maar straks word dat tegen me gebruikt i.p.v. dat ik het gebruik. Ik wil eigenlijk nog extra sloten op de deur plaatsen (een knip).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Mei 2015 22:35

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Gewoon iets neerleggen, de kans dat je het moet gebruiken is zooooo miniscuul, maar geeft jou waarschijnlijk wel een beter gevoel. Of koop bv een maglight. Heel zwaar en eigenlijk gewoon een zaklamp.
Misschien ook nog in bed gaan liggen als het nog licht is?
Heb je een hond? Die laat ik vaak naast mn bed slapen als man weg is, haha!
En vooral jezelf geen schrik aanpraten....

O wel eens over een alarm gedacht?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2015 22:41

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Ja dat is waar Sam. Ik denk dat ik van de week maar sneller in bed ga liggen en daar lekker tv ga kijken (vooral geen enge programma's!) deur goed en bewust op slot draaien en chillen maar. Ik heb geen hond helaas, denk je dat jouw hond waaks is? Dat zou ik ook wel een prettig gevoel vinden. En alarm: ik woon in een flatgebouw en huur dus in principe moeten ze door 2 deuren om binnen te komen en omdat ik huur zou ik een alarmsysteem te duur vinden (en ik weet niet of het mag).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Mei 2015 22:50

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Mijn hond is waaks, als in blaffen, als we thuis zijn. Maar denk dat ze inbrekers met kwispelende staart tegenmoed treedt.
Je kunt ook een bordje voor de raam zetten met 'hier waak ik'. Het idee van dat er een hond kan zijn schrikt af.
En onthoudt dat je overal buren om je heen hebt. Gebeurt niks!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2015 22:57

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Precies, ik heb geen hond nodig, de vorige keer heeft de buurman de inbrekers al vloekend weggejaagd haha. Vond ik wel lef van hem, gelukkig dat ze wegrenden en niet gewelddadig werden. En ik had ook al bedacht om een sticker op te plakken van een alarmsysteem haha. Maar hoe kom ik daar aan? Ik denk dat het vast goed gaat komen, bedankt voor je hulp!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Mei 2015 11:43

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Lot schreef:Bailando: de receptie was ook een vage bedoeling. Het schoot wel door mijn hoofd om te bellen maar er was daar maar een jong meisje aan het werk en ik had het idee dat die in het complot zaten haha. De computer werkte niet toen we aankwamen en ze namen het allemaal niet zo nauw. En als ze niet in het complot zat zou het voor haar ook niet veilig zijn om over dat terrein te lopen in het donker. Maar bedankt voor je tip :).

Oh dat is wel erg vaag. Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen, zou het zelf ook eng hebben gevonden.
<<

Anoniem 146

Bericht 26 Mei 2015 08:30

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt..
Ik heb die angsten ook. Zelf probeer ik mijn gedachten om te draaien;
Is het een reële gedachte dat er iets gebeurd? Wij wonen in een drive-inn woning en als ik me bedenk welke obstakels ze tegenkomen onderweg voel ik me een stuk zekerder. Al durf ik (als ik alleen ben) niet meer uit bed om naar beneden te gaan. Overigens heb ik zelf niet direct iets meegemaakt.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 26 Mei 2015 16:12

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

De belangrijkste tip die ik heb is vooral om niet uit logeren te gaan. Als je het echt echt niet durft zou je kunnen vragen of een vriendin het gezellig vind om te komen slapen. Maar als je op de vlucht slaat wordt je angst alleen maar groter en dat moet je niet willen. Krijg je veel stress van.

Weg.



Ik zou idd voor het donker naar bed gaan en de boel goed op slot doen en eventueel wat licht laten branden.
Laatst gewijzigd door Chaos op 26 Mei 2015 23:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem213

Bericht 26 Mei 2015 16:16

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Ik heb hier heel erg last van gehad toen ik de nuvaring had (heel vreemde bijwerking). Ik was echt heel bang als ik 's nachts alleen was, maar ik zette dan vaak een stoel voor een deur die mijn kant op opende. Als die deur dan open werd gedaan 's nachts, dan zou de inbreker schrikken van de herrie was mijn beleving. En ik liet ook lampen aan, omdat ik had gelezen dat inbrekers snel schrikken van licht. Deze twee dingen werkten wel redelijk voor mij. Bij mij was er ook net daarvoor twee keer in ons pand ingebroken. Ik ben echt heel blij dat ik hier vanaf ben, want ik vond het zo'n nare angst en het had zoveel invloed op mijn slaapritme. Veel sterkte, want het is echt niet leuk.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Mei 2015 16:25

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Wat een vervelende angst! Wij hebben een hond, daardoor heb ik er geen last van. Als onze hond er niet meer zou zijn, denk ik dat ik wel angstiger ben.

Wat misschien kan helpen zijn deze hele simpele beveiligingen. Die hadden wij ook en gaan echt enorm tekeer.
https://www.conrad.nl/nl/elro-deur-of-r ... 20Overview
Ze zijn echt heel goedkoop, maar geven jou wellicht een beter gevoel van veiligheid.
<<

Anoniem255

Bericht 26 Mei 2015 17:11

Re: Bang in de nacht (voor inbrekers)

Je hebt ook van die goedkope alarmdingen. Van die apparaatjes die je op de deur en het kozijn plakt. Die gaan af als de deur los komt uit het magazijn. Je hebt ook een draadloos ding met beweging sensor. Die heeft mijn schoonmoeder ook.

Ik voel me alleen veilig als de rolluiken dicht zijn. Maar ja, daar heb je ook niks aan.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers