Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapzakje pasgeboren baby

<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 20:31

Slaapzakje pasgeboren baby

In het boekje van de kraamzorg staat dat je het babybedje kunt opmaken met een laken en dekentje, of met een slaapzakje. Ik dacht eigenlijk dat dat pas kon als baby's wat ouder waren.

Mag je een pasgeboren baby inderdaad in een slaapzakje leggen? Zonder extra deken er overheen? Ook als het buiten koud is?

Ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Sep 2013 20:35

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Hier beide meteen een slaapzak met dekente
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 20:36

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Hier ook meteen een slaapzakje en gewoon lakentje dekentje, maar N ( en R trouwens ook) zijn beiden in de winter geboren.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 20:37

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Printje: een slaapzak én een laken én een deken?

Zo'n slaapzak lijkt me vooral handig omdat je dan niet kort hoeft op te maken (en met mijn co-sleeper is kort opmaken niet fijn, dan ligt ze zo ver weg).

Met een deken eroverheen moet je waarschijnlijk alsnog kort opmaken, toch?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Sep 2013 20:41

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Ezra en Yrsa hadden ook allebei een slaapzakje vanaf de kraamweek, maar dan hadden ze er inderdaad nog wel een lakentje en een dekentje over. Volgens mij moesten ze anders twee dekentjes of zoiets, ik weet het niet meer precies. Het is in ieder geval ook niet een heel dik slaapzakje, het is van badstof gemaakt. Ik kocht ze bij de HEMA en ik had er ook eentje van Prenatal.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 20:43

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Ja allemaal, ik ben zelf ook een koukleum en ik vond het op haar kamertje ook altijd koud ( ongeveer 15-16 gr in de winter)
<<

Anoniem166

Bericht 25 Sep 2013 20:46

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Volgens mij vouwen ze de deken dubbel bij een pasgeboren baby, dus daarom zul je nog wel een deken gebruiken naast een slaapzak.

OT, bij sommigen hier heb ik het idee dat de zwangerschap in razend tempo gaat, maar bij jou heb ik echt het idee dat je al een eeuwigheid zwanger bent, Filoria.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 20:48

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Haha misschien omdat ik het zo snel bekend heb gemaakt? En ik ben voor deze zwangerschap ook nog 11 weken zwanger geweest, maar dat werd een mk.

Hmm wel jammer dat alleen een slaapzakje dus niet genoeg zal zijn. Ik ga me nog eens verdiepen in de manier van opmaken die ze 'matrozenbedje' noemen. Iemand daar ervaring mee?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Sep 2013 20:53

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Ligt er denk ik ook aan wat voor een slaapzakje je hebt. Zo'n dikke van Prenatal met mouwen daar hoeft geen deken over, tenminste, dat heb ik nooit gedaan. (of het moet binnen 10 graden zijn)
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 20:54

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Ik had wel een wat dunner slaapzakje, beetje ertussenin geen zomer maar ook weer geen winter.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 25 Sep 2013 21:05

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Vanaf het begin heb ik een slaapzakje gebruikt, B. is in juni geboren. Na de heupecho zijn we gaan inbakeren tot 13 weken en daarna weer terug naar de slaapzak. De slaapzak heb ik altijd gebruikt in combinatie met laken en deken tenzij het heel warm was. Ik gebruik altijd een slaapzak, nu het kouder wordt heeft hij er ook zijn deken in een dekbedhoes overheen.
<<

Anoniem106

Bericht 25 Sep 2013 21:26

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Bij beide kinderen gebruik ik geen dekentje o.i.d. Alleen een slaapzak en afhankelijk van het seizoen hoe dik die is.
Dekentje vind ik gevaarlijk, aangezien ze beide door bed heen spoken. Ik ben bang dat ze eronder komen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Sep 2013 22:12

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Wij hadden 2 dubbele dekens, een lakentje en 2 kruiken... En het was iets van 15-16 graden op de slaapkamer, dus niet kei koud. Ze is een koukleum haha.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 22:16

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

15-16 graden vind ik wel koud voor een kamer waar een baby slaapt eigenlijk. Zelf trek ik dan ook liever een extra warme pyama aan ipv te gaan stoken, maar met een baby in de kamer zou ik toch de verwarming wat hoger zetten.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 22:19

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Voor een pasgeboren baby vind ik dat wel aan de koude kant. Voor een oudere baby zou de temperatuur tussen de 16 en 18 graden moeten liggen.

Nu twijfel ik ook over een slaapzakje, ben geen winterbaby gewend en niemand in mijn omgeving heeft een winterkindje.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 22:24

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Toen T geboren werd vroor het buiten 5 graden. We hadden hem onder een dubbel dekentje, lakentje en met twee kruiken in de wieg. En de verwarming dus flink hoog.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Sep 2013 09:18

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

S is geboren tijdens een hele koude nacht (-18) en thuis hadden we verwarming aan laten staan die nacht dus gelukkig was het hele huis warm. We hebben hem de eerste weken met alleen een lakentje en deken in zijn wieg gelegd. Ook toen na 2 weken de kachel 's nachts lager gezet werd. Toen gebruikten we wel nog de kruiken, alleen 's nachts. Slaapzak gingen we pas gebruiken toen hij telkens naar boven kroop.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Sep 2013 09:21

Re: Slaapzakje pasgeboren baby

Filoria; je kunt het bedje ook opmaken als een matrozenbedje, dan ligt ze bovenin haarbedje maar kan niet naar beneden zakken.

http://www.matrozenbedje.info/

Deze tip hebben wij in het ziekenhuis gekregen (omdat ze dan schuiner ligt als het bedje omhoog staat, maar ze dan niet naar beneden kan zakken).

slaapzak 60 cm was hier in het begin echt vééél te groot, daar ligt het denk ik ook aan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria