Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomodatie?

<<

Linvi

Bericht 22 Mei 2015 23:36

In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomodatie?

Wij willen/ gaan binnenkort op vakantie, kunnen niet helemaal eens worden over de bestemming/ welk park.

In hoeverre houden jullie rekening met de kids? Boek je echt een kinderbungalow? Of neem je gewoon wat speelgoed zelf mee? Vind jij het belangrijk dat de vakantie in het teken van de kids staat? Of maakt het je niet uit hoe de accommodatie voor de kids is, ga je overdag veel op pad en wil je voor jezelf voor de avonden luxe omdat de kids dan toch slapen?

Wie heeft voor ons de gouden tip, adviezen of wilt gewoon even zijn verhaal delen?
<<

Anoniem127

Bericht 23 Mei 2015 00:12

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Ik voel me zelf niet prettig op die lelijke parken waar alles draait om de kinderactiviteiten. Ik bedoel niet de Centerparcs, maar laatst zag ik op vakantieveilingen een of ander park waar een kale vlakte volledig was volgebouwd met van die prefab huisjes die op een paar meter afstand van elkaar stonden zonder groen ertussen. Daar ga ik nog geen week zitten als ik er 1000 euro bij krijg, hoe leuk de speeltuin en het kinderprogramma ook is.

Ik neem gewoon speelgoed mee en ik houd wel rekening met de kinderen dat er geen gevaar in de buurt is, dus bijvoorbeeld geen zwembad vlakbij het huisje waar ze zo in zouden kunnen vallen. En verder veel uitjes: de ene keer dingen die vooral voor de kinderen leuk zijn en de andere keer dingen bezichtigen die ik vooral leuk vind.

Een beetje sfeer in de accomodatie zou ik leuk vinden, dus bij voorkeur niet iets massaals maar een leuke B&B. Hoeft niet luxe te zijn maar wel sfeervol.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 23 Mei 2015 00:14

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij vonden, toen de kinderen nog heel klein waren, een "kinder"huisje altijd erg fijn. Ledikantje, commode aanwezig, wipstoeltje, box, traphekjes, vaak een hekje om de tuin, en speelgoed in de tuin en in het huisje.
Inmiddels is de jongste bijna 4, en zijn we begin deze maand voor het eerst op vakantie geweest in een niet-kinderhuisje (want zijn geen ledikant, commode, wipstoeltje enz meer nodig), en zelf wat speelgoed meegenomen (hadden we wel thuis kunnen laten, niet gebruikt haha) en dat ging nu heel goed, en ze hebben zich heel goed vermaakt op een heel leuk park!

Dus ja wij hebben er wel rekening met de kinderen gehouden altijd, als zij genieten, genieten wij ook! Gaan overdag lekker op pad/ wat leuks doen en 's avonds als zij sliepen hadden wij de tijd voor onszelf nog, net als thuis dus eigenlijk.. :laughcry:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Mei 2015 00:15

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij zijn laatst naar cp geweest, nooit meer haha. Wij huren een gewoon huisje, straks met zomervakantie boeken we iets voor ons. Geen park/zwembad enz.
M:21072011
J :08012014
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 23 Mei 2015 06:55

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Onze kids zijn 4 en 6 en we houden echt wel rekening met hun. Als zij zich kunnen vermaken, dan kunnen wij dat ook.

Wil je naar het buitenland?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Mei 2015 07:42

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Bij ons zijn ze (bijna) 1, 3 en 5 en wij houden ook rekening ket ze. In de zomervakantie gaan we altijd naar een vakantiepark in een stacaravan en zoeken altijd een park met veel zwembaden, speeltuintjes etc. Als de kinderen vakantie hebben, hebben wij dat ook (mega cliché maar wel waar). We blijven dan niet hele dagen op de camping zitten maar gaan wel dingen doen (bezienswaardigheden o.i.d.).

Als we een weekend weg gaan gaan we vaak naar een park van Landal. Wel één met een zwembad erbij, niet persé een kinderhuisje, we nemen zelf alles mee.

Dus ja, wij houden rekening met de kinderen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem123

Bericht 23 Mei 2015 08:07

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij hoeven niet speciaal een kinderhuisje. Speelgoed nemen we zelf mee (een klein rugtasje met wat kleurboeken en een paar auto's) wat ik wel fijn vind is als er een kinderbedje staat. Matras en beddengoed nemen we dan zelf mee.
Nu zijn wij alleen nog maar 2 keer bij de efteling bosrijk met kinderen geweest en daar zijn de huizen en appartementen sowieso wel op kinderen gericht.
Een park met animatie/speeltuinen/zwembad hoeft van ons niet zo. Als we dan een keer willen zwemmen dan zoeken we wel een zwembad in de buurt. Als het er wel bij zit is het prima, maar we kiezen een bestemming niet speciaal daar op uit.

Wij vinden belangrijk wat er te doen is in de omgeving. Ik hoor ook wel eens mensen die op vakantie zijn geweest en het resort of park niet af zijn geweest. Wat zonde vind ik dat. Wij houden van dingen ondernemen en de omgeving te bekijken. De ene keer is dat iets voor de oudste (een speel/pretpark oid), andere keer doen we weer iets wat wij willen doen. Dan moeten ze mee.

Parken zoals centerparcs en landal etc zul je ons niet zo snel vinden. Dat trekt ons allebei niet.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 23 Mei 2015 08:10

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Hier een beetje hetzelfde als Twellie. Wij houden niet van het massale, dus wij proberen altijd iets voor onszelf te zoeken. Vorig jaar zijn wij naar Lanzarote geweest. Hadden daar een huis gehuurd met zwembad. In de ochtend gingen we op pad om het eiland te bezichtigen en rond zijn middagslaap kwamen we weer terug zodat Levi kon gaan slapen. We houden dus niet specifiek rekening met de accommodatie/plek voor kinderen, maar zorgen wel voor een ritme/structuur op vakantie.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Mei 2015 08:32

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Mwa, tot nu toe hebben we geen echte kindervakanties gepland. De camping in Frankrijk waar we twee jaar geleden 3 keer dat jaar geweest zijn is een uitzondering, omdat mijn zusje daar toen een half jaar werkte. Veel animatie, zwemparadijs, enz. Maar de stacaravans waren prima, hebben toch een heerlijke vakantie gehad. En N. helemaal. Afgelopen jaar in een stacaravan op een rustige Franse camping aan de kust, ook heerlijk gehad. Twee jaar geleden nog met een bevriend stel een vakantievilla gehuurd met zwembad. Niks speciaals in en om het huis, behalve zwemmen, maar weer een fijne vakantie. Eigen speelgoed meegenomen en N. krijgt genoeg aandacht. Dit jaar hebben we weer een grote villa met zwembad gehuurd en gaan met familie. N. vermaakt zich wel.

Wij vinden onze eigen vakantie ook erg belangrijk. Misschien wat te 'volwassen', door het bezoeken van wijnchateau's, strandtentjes, bijzondere plekjes, enz. Maar op deze manier ziet N. ook weer veel. Zo hebben we het allemaal naar onze zin.

Oh, en mijn zusje gaat weer mee, dus N. heeft haar eigen 'animatieteam'. Een privéminidisco elke avond.. de bofferd! :wink:
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Mei 2015 09:21

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij zijn 2 jaar geleden met D naar Ibiza geweest, dat was voor onze huwelijksreis. We hebben toen slechts gekeken naar een kinderbadje want voor de rest liet D zich nog niet door een vreemde vermaken.
We gaan dit jaar voor het eerst waarschijnlijk kamperen met een nog aan te schaffen vouwwagen. Ik ben wel aan het kijken naar campings waar wat te doen is voor D. Bij voorkeur dit jaar in NL en aan de kust, zodat we ook lekker naar het strand kunnen en met wat leuke dingen te doen in de omgeving.
We houden zeker wel rekening met D (en J al is die nog wat te klein), maar willen niet naar een te drukke grote camping.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Mei 2015 09:42

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij houden wel rekening met faciliteiten voor kinderen. We gaan straks naar een camping en dan kiezen we er wel één uit met veel speeltuintjes en een mooi zwembad met een leuk peuterbadje. Speelgoed nemen we wel altijd zelf mee.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Mei 2015 09:53

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij zoeken een mengelmoes. Omgeving is vooral voor ons. Vorig jaar Saarburg (Duitsland) was daar een goed voorbeeld van. Op de camping een kids club en leuk zwembad. Buiten de camping een mooie omgeving, leuke dorpjes, restaurantjes e.d. Het jaar daarvoor zijn we naar Normandië geweest en stond onze vakantie in het teken van de 2e wereldoorlog. Toen alleen maar op pad geweest (we aten en slapen alleen op de camping). Toen een wat kleinschalerige camping gezocht, wel aan het strand, dat was wel fijn!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Mei 2015 11:35

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij hebben niet echt rekening gehouden met R. Vorig jaar. Het huisje was niet ingericht op kindjes. We hadden een kinderstoel en tentje mee. Overdag sliep ze vaak onderweg in de kinderwagen. Ze heeft zelfs een avond op het terras geslapen omdat wij heel graag voetbal wilden kijken (wk). We zijn wel een ochtend gaan zwemmen en toen heeft ze de middag in het huisje geslapen. We gingen ook naar de dierentuin.. een hele grote midden in het centrum van de stad. Ze sliep daar praktisch de hele dag. Haha!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Mei 2015 12:19

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij willen altijd zon, een zwembad met glijbanen en een bad in de hotelkamer. Ik denk dat R dezelfde wensen heeft haha. Hoeven er dus geen rekening mee te houden.

Verder gaan we altijd al graag naar CP, we boeken geen kinderhuisjes. R zit niet in een kinderstoel, slaapt niet in een ledikant en een bal en een pannetje kunnen we zelf wel meenemen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 23 Mei 2015 15:54

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

SDL schreef:Onze kids zijn 4 en 6 en we houden echt wel rekening met hun. Als zij zich kunnen vermaken, dan kunnen wij dat ook.

Wil je naar het buitenland?


Dat hebben wij inderdaad. Als de kinderen het naar hun zin hebben, dan hebben wij dat ook. Maar tot nu toe vinden zij dezelfde dingen leuk als wij. Ik hou niet van drukke vakanties vol met uitjes enzo. Ik wil gewoon lekker op het strand liggen. De kinderen houden er ook van. Niet van liggen dan, maar lekker spelen op het strand.
<<

Anoniem154

Bericht 23 Mei 2015 16:02

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

We passen de vakantie aan, aan de kinderen. We kiezen geen kindervakantie.

We zijn met de oudste 3x op zonvliegvakantie geweest, en kozen dan een appartement met een zwembad, en een terras zodat ze ook voor het huisje konden spelen.
2x zijn we met de kinderen met een camper door Amerika getrokken> Dat is geen standaard kindervakantie, maar je kunt het wel aanpassen op de kinderen. We liepen door de National Parks geen moeilijke en lange hikes, maar korte en afwisselende (waterval, rotsen, etc.) zodat het voor de kinderen ook leuk bleef.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Mei 2015 12:29

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Het eerste jaar vonden we Center Parcs geweldig. Nu nog wel, maar voor een weekend tussendoor.

Maar nu kies ik een vakantie waarbij we het allemaal naar ons zin hebben. We zijn afgelopen 2x naar Turkije geweest, naar een resort. Daar hebben we het heel erg naar ons zin gehad. Ik vind het heerlijk en ik kijk voor de kinderen of er genoeg speelmogelijkheden zijn en of er een leuk zwembad is voor hun.
En ik moet zeggen op vakantie zelf staat alles wel in het teken van de kinderen. We gaan ook wel eens een ochtendje weg, maar wel afgewisseld met het zwembad.
Maar ik vind dat juist zelf geweldig, inderdaad als de kinderen het naar hun zin hebben, heb ik het ook. Daar geniet ik echt van!
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 24 Mei 2015 12:36

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Vorig jaar zijn we een week naar centerparcs geweest.
Dit jaar gaan we 2 weken naar Spanje met de auto. Hebben gekozen voor een grote kindvriendelijke camping waar ook van alles voor kinderen te doen is. We zitten in een huisje waar alles aanwezig is voor dochter. Ben benieuwd hoe het gaat worden.
<<

Anoniem236

Bericht 24 Mei 2015 12:53

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij houden bij het uitkiezen van een accommodatie wel echt rekening met zoon. We vinden het belangrijk dat er een leuk zwembad is en speeltuintjes.
Centerparcs vinden we ontzettend leuk voor tussendoor. Vorig jaar zomer naar een resort in Turkije geweest.
Wij vinden het zoveel relaxter voor ons als hij zich kan vermaken en het naar zijn zin heeft.

Volgend jaar willen we waarschijnlijk met de auto naar Spanje, naar een leuke kindvriendelijke camping.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 24 Mei 2015 13:54

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Ik boek niet speciaal een kinderbungalow, wel kijk ik of er op het park genoeg te doen is voor mijn zoontje
<<

Linvi

Bericht 24 Mei 2015 20:34

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Bedankt voor alle reacties. Iemand vroeg of we in Nederland bleven of naar het buitenland wilden,
we blijven in Nederland. Hebben best wel wat eisen, namelijk;
- maximale reistijd van 1uur/ 1 uur en een kwartier.
- luxe huisje incl ligbad
- speeltuin in de buurt van het huisje
- verwarmd binnen zwembad
- minstens 3slaapkamers voor 4 personen
- max 700euro voor een week

Het lijkt nu of we een park gevonden hebben, we twijfelden nog een beetje maar Orveltermarke blijft wel favoriet!
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 25 Mei 2015 20:40

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij zijn vorig jaar naar Centerparcs geweest in een VIP huisje. Dit hadden we geboekt via die babybox kortingscodes waardoor we voor een week rond de €500 kwijt waren. Alle punten van jouw eisenlijstje had dit park en het huisje. Misschien nog een optie via zo'n code te boeken?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Linvi

Bericht 25 Mei 2015 20:52

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Zo´n kortingscode heb ik idd alleen is die niet geldig op een VIP huisje op de Huttenheugte. Wij zijn vorig jaar ook naar een viphuisje geweest, op het Heijderbos, dat was idd wel precies wat we wilden! Maar voor nu helaas te duur.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Mei 2015 21:24

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Wij vinden Landal beter, laatst op CP veel te duur voor wat je krijgt, huisjes zijn oud. Bij landal zijn op veel parken de huisjes groter en mooier en goedkoper. Het zwembad bij landal is voor kleine kinderen perfect.
M:21072011
J :08012014
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Mei 2015 09:36

Re: In hoeverre rekening houden met kids, vakantie/ accomoda

Precies wat happydobby zegt, landal is vaak beter onderhouden en luxer. Maar ook vaak stukken duurder. Wij zaten in januari in Duitsland in een centerparcs parkje. Kostte echt maar heel weinig voor een week, maar het huisje was wel flink gedateerd. Wel schoon dus voor de prijs die wij betaalden vond ik het geen punt. Zwembad en faciliteiten waren wel tip top. Ook via de babybox trouwens :)

Wij houden bij het boeken van onze vakanties in de eerste plaats rekening met de kids en daarna of er ook iets voor ons is. Iedereen moet zich kunnen vermaken. Over anderhalve week gaan we naar het Gardameer. We hebben een stacaravan geboekt. Heerlijk! Kids lekker spelen en wij genieten van de spelende kids, elkaar, de zo'n en de Italiaanse cultuur
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers