Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit eten of afhalen/bezorgen?

<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 21:04

Uit eten of afhalen/bezorgen?

Wat doen jullie liever? Ik uit eten, vind ik veel leuker, andere omgeving en beetje mensen kijken. Afhalen hebben we nog nooit gedaan en laten bezorgen is echt jaren geleden.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2015 21:06

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Wij wonen in een gebied waar niks bezorgt wordt dus dat valt af.

Uiteraard ga ik liever uit eten, dat is echt een uitje samen. Afhalen doen we vaker, maar dat is meer omdat ik dan geen zin heb om te koken.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 22 Mei 2015 21:07

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ligt eraan. Vind bezorgen wel lekker makkelijk, hoef je nergens heen en je kan drinken pakken als je dorst hebt. Uiteten zit je toch vaak te wachten ed...het heeft allebei zijn voordelen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2015 21:08

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Normaal gesproken uiteten. Maar zoals vanavond was ik heel moe en had geen zin om in een restaurant te zitten noch te koken. Dus lekker afgehaald.
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 21:09

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ligt eraan waar ik trek in heb. Als ik zin heb in een lekker stuk vlees, dan ga ik liever uit eten. Maar ik zal bijv. niet zo snel naar een pizzaria of Chinees gaan om te gaan eten. Dat laat ik bezorgen of haal ik af.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 22 Mei 2015 21:11

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Alle drie :smile:
Uiteten doen we als we echt even samen weg willen, dan regelen we oppas en gaan we naar een goed restaurant. Dit doen we eens in de maand of om de maand. Ook gaan we zo nu en dan met het hele gezin uiteten maar dan naar een wat simpeler restaurant en ook vroeger dan we met zn tweeën zouden doen.

Bezorgen/afhalen zie ik als hetzelfde. Dat gebeurt zo'n twee, drie keer per maand. Net nog patat gehaald. Wij hebben geen friteuse dus voor een patatje gaan we naar de snackbar.
Meestal doen we dat als we geen zin hebben om te koken. We halen ( of laten het bezorgen) dan patat of pizza, sushi, chinees, shoarma. Lekker gevarieërd ;)
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 21:13

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Hangt puur van de situatie af. Als ik een lange werkdag heb gehad, en te moe ben om te koken dan ben ik ook te moe om uit eten te gaan. Dan trek ik iets uit de vriezer of laat ik iets bezorgen. Uit eten gaan doe ik weer met een hele andere insteek :) Gewoon voor de gezelligheid, om iets te vieren, als afsluiting van een dagje weg, of bijvoorbeeld om gezellig bij te kletsen met iemand die ik al lang niet gesproken heb.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 21:16

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Afhalen doe ik trouwens dan weer niet zo vaak. Dan rij ik net zo makkelijk door naar de supermarkt om een salade, diepvriespizza of stoommaaltijd te halen oid. Vandaag hadden we ook geen zin om te koken, toevallig ook naar de supermarkt gereden voor soep en een broodje. Ik bedoel, ook makkelijk en veel goedkoper dan afhalen.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 22 Mei 2015 21:19

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Dat doe ik ook nog weleens Maple. Ik wilde vandaag een diepvries pizza halen, maar mijn dochter wilde graag patat.
Het scheelt inderdaad behoorlijk in de prijs. Geef je groot gelijk dus.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 21:25

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Het helpt dubbel tegen m'n schuldgevoel, goedkoper en negen van de tien keer een heel stuk gezonder dan afhalen :P
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mei 2015 21:38

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Voor mij zijn het hele verschillende dingen. Uit eten is een avond uit met mijn vriend of met vrienden, dan drinken we lekkere wijn en eten meerdere gangen, we zitten dan ook zo een hele avond. Afhaal en bezorg is juist voor de avonden waarop het snel en makkelijk moet, vanwege een kater of algehele lamlendigheid.
<<

Anoniem123

Bericht 22 Mei 2015 21:42

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Bezorgen is hier drama. Er is al helemaal niet veel keus hier en dat gaat gewoon ook nog eens altijd mis bij ons. En laatste keer 1,5 uur gewacht! (en toen nog de verkeerde pizza...)

Ik haal dus liever wat zelf op. En dat word dan altijd wel chinees. Maar dat doen we 2-3 keer per jaar.
Uit eten vind ik ook leuk, maar dan buiten het dorp. Gebeurt niet zo vaak.
<<

Anoniem167

Bericht 22 Mei 2015 21:43

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Allebei wel eens lekker! Op 5 minuten afstand kan ik pizza, patat of doner halen, en laat ook wel eens wat bezorgen zoals spare ribs. Dat doen we relaxed in het weekend, of als we te moe zijn na werk. Uit eten doen we om te ontspannen, samen te zijn, bij te kletsen, hele andere keuze dan wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 21:51

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

SarahKey schreef:Bezorgen is hier drama. Er is al helemaal niet veel keus hier en dat gaat gewoon ook nog eens altijd mis bij ons. En laatste keer 1,5 uur gewacht! (en toen nog de verkeerde pizza...)

Ik haal dus liever wat zelf op. En dat word dan altijd wel chinees. Maar dat doen we 2-3 keer per jaar.
Uit eten vind ik ook leuk, maar dan buiten het dorp. Gebeurt niet zo vaak.


Sowieso is het aanbod van afhalen en bezorgen niet heel groot in Nederland. Wat dat betreft is het misschien goed dat we niet in Amerika wonen anders waren we binnen no time allemaal tonnetje rond. :thumbdown:
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 21:52

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Bazinga schreef:Ligt eraan waar ik trek in heb. Als ik zin heb in een lekker stuk vlees, dan ga ik liever uit eten. Maar ik zal bijv. niet zo snel naar een pizzaria of Chinees gaan om te gaan eten. Dat laat ik bezorgen of haal ik af.


Pizza en chinees vind ik geen eten wat je in een restaurant gaat eten, zo saai ook de inrichting.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 22 Mei 2015 21:53

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

caribbeanlover schreef:
SarahKey schreef:Bezorgen is hier drama. Er is al helemaal niet veel keus hier en dat gaat gewoon ook nog eens altijd mis bij ons. En laatste keer 1,5 uur gewacht! (en toen nog de verkeerde pizza...)

Ik haal dus liever wat zelf op. En dat word dan altijd wel chinees. Maar dat doen we 2-3 keer per jaar.
Uit eten vind ik ook leuk, maar dan buiten het dorp. Gebeurt niet zo vaak.


Sowieso is het aanbod van afhalen en bezorgen niet heel groot in Nederland. Wat dat betreft is het misschien goed dat we niet in Amerika wonen anders waren we binnen no time allemaal tonnetje rond. :thumbdown:


Ligt eraan waar je woont. Hier is er echt meer dan genoeg keus....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 22:23

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Da's waar, maar lang niet zoveel als in Amerika ;). Hier hebben we natuurlijk pizza, vooral veel shoarma, mexicaans, indiaans, sushi en dan heb je het wel gehad denk ik.
<<

Anoniem167

Bericht 22 Mei 2015 22:33

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Nou ik geloof dat hier in de stad toch wel flink veel gekozen kan worden met bezorgen hoor!
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2015 22:46

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ik kan ook nog wel een paar opties bedenken.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 23:06

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Hier ook. Maar wat ik wel jammer vind, is dat bezorgmaaltijden meteen zo ongezond moeten zijn. Ik snap nog steeds niet dat niemand dat gat in de markt gevonden heeft om een bezorgservice te maken met lekkere maaltijdsalades en maaltijden met lekker veel groentes en gezonde, verse producten.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2015 23:08

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Maple schreef:Hier ook. Maar wat ik wel jammer vind, is dat bezorgmaaltijden meteen zo ongezond moeten zijn. Ik snap nog steeds niet dat niemand dat gat in de markt gevonden heeft om een bezorgservice te maken met lekkere maaltijdsalades en maaltijden met lekker veel groentes en gezonde, verse producten.


Zie het wat eten we vanavond topic van eergisteren. Ik heb een heerlijke maaltijd salade op, besteld en thuisbezorgd gekregen door een super leuke dame die t persoonlijk kwam brengen. Geweldig concept. Wel alleen hier in de stad.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 23:11

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Jammer dat het al verlept is, eer ze bij mij aan de deur zou zijn :cry: Hier is zo'n concept helmaal niet. Vind ik echt jammer. Als je een keer geen zin hebt in koken en de deur ook niet uit wilt, ben je meteen gebonden aan een ongezonde hap...
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2015 23:44

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Vind ik ook niet perse hoor. Wij hebben vanavond Indonesisch gehaald, kan je prima veel groente schotels halen. T is ook vaak maar net wat je kiest.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 23:49

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ik heb het over bezorgen he :wink: Het Indonesische restaurant hier bezorgt niet. Sowieso vraag ik me af in hoeverre dat écht gezond is. Al denk ik wel dat Indonesische groentenschotel wat dat betreft al iets beter is dan bijv een groentenschotel van de Chinees.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 23:55

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Maple schreef:Jammer dat het al verlept is, eer ze bij mij aan de deur zou zijn :cry: Hier is zo'n concept helmaal niet. Vind ik echt jammer. Als je een keer geen zin hebt in koken en de deur ook niet uit wilt, ben je meteen gebonden aan een ongezonde hap...



Hoezo zou het dan verlept zijn?
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers