Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit eten of afhalen/bezorgen?

<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 23:56

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Eer het vanuit Marin d'r woonplaats in mijn woonplaats is :)
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 00:01

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Marin schreef:Vind ik ook niet perse hoor. Wij hebben vanavond Indonesisch gehaald, kan je prima veel groente schotels halen. T is ook vaak maar net wat je kiest.


Lekker is dat he. Er zat hier zo'n traiteur onderin de Bijenkorf en daar haalde ik soms wat en was dan 23 a 25 voor ons samen kwijt. We aten daar dan wel altijd 2 dagen van.
Sinds een paar jaar zitten ze aan de overkant, andere plek met hetzelfde lekkere eten.

Aan de gracht zit ook zoiets, maar ze hebben veel minder keuze. Heb daar eens afgehaald en het zoet/zuur wat ik bij die andere ook altijd had was bedorven. Zal daar niet gauw weer halen terwijl het warme eten wel goed was.

We hebben 1x indiaas laten bezorgen van een restaurant hier. Zo he wat ben ik daar ziek van geworden zeg die nacht! Nooit meer! Alhoewel ze veel vega hebben zou ik er om die reden nooit gaan eten, want als je het eenmaal slecht getroffen hebt ga je er niet gauw heen lijkt mij.

Had ooit een keer sushi gehaald toen het nog vrij nieuw was in Nederland en er geen all you can eat restaurants waren. Toen was mijn man ziek geworden en daar wilde hij nooit eten van hebben!
Gelukkig zit er nog géén 5 min. van ons een hele grote all you can eat sushirestaurant :smile: .
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 00:02

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Maple schreef:Eer het vanuit Marin d'r woonplaats in mijn woonplaats is :)


Oh zo bedoel je hahaha.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 00:03

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Maple schreef:Ik heb het over bezorgen he :wink: Het Indonesische restaurant hier bezorgt niet. Sowieso vraag ik me af in hoeverre dat écht gezond is. Al denk ik wel dat Indonesische groentenschotel wat dat betreft al iets beter is dan bijv een groentenschotel van de Chinees.


Mij lijkt indisch best gezond, veel groenten en ook eigerechten (denk even aan mezelf).
<<

Anoniem156

Bericht 23 Mei 2015 00:04

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Caulfield schreef:Voor mij zijn het hele verschillende dingen. Uit eten is een avond uit met mijn vriend of met vrienden, dan drinken we lekkere wijn en eten meerdere gangen, we zitten dan ook zo een hele avond. Afhaal en bezorg is juist voor de avonden waarop het snel en makkelijk moet, vanwege een kater of algehele lamlendigheid.


Precies dit. Als ik bestel heb ik eigenlijk altijd een kater bedenk ik me nu haha.
<<

Anoniem148

Bericht 23 Mei 2015 05:27

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Hier kan je niets laten bezorgen. Biedt niemand aan.
Afhalen is hier alleen Chinees, friet en een pizzeria maar die verkoopt ook schotels en lasagna. Meer keus is er niet.

Ik ga liever uit eten. Heb je veel meer keus en het smaakt ook beter. Wij moeten een stukje rijden om iets af te halen dus dan is het niet meer lekker. Friet is bv al slap en lauw voor wij beginnen en dan komt het echt net uit het vet als ik het mee krijg.
<<

Anoniem173

Bericht 23 Mei 2015 06:59

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Uit eten! Maar dat is qua prijs dan ook wel weer 2x of 3x zoveel als afhalen of bezorgen. Wij bezorgen eigenlijk alleen pizza, die vinden we super lekker van de pizzaboer hier verderop. Soms zijn we te lui om ze op te halen dan laten we bezorgen voor 400 meter :p.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Mei 2015 08:21

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ligt eraan. Soms laten we lekker bezorgen en kijken we ondertussen een film op de bank, heerlijk!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Mei 2015 12:29

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Friet laten bezorgen, Chinees halen we af en als we uit eten gaan is het de aflopen twee jaar uitsluitend pannenkoeken.
R. 2013
D. 2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Mei 2015 13:18

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ik heb hier echt heel veel keuze qua afhalen, bezorgen en uit eten gaan. Het leukste vind ik wel uit eten gaan, dat is gezellig en kan je even lekker bijkletsen. Gisteravond nog gedaan met m'n vriend om te vieren dat we vakantie hebben, dan zitten we ook wel echt tot minimaal 22:30 in het restaurant. Afhalen doen we als we geen zin hebben om te koken, meestal is dat als we allebei hebben moeten overwerken en laat thuis zijn. Bezorgen doen we bijna nooit omdat we midden in de stad wonen, alles zit op loopafstand eigenlijk.
<<

Anoniem335

Bericht 23 Mei 2015 13:19

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Wij laten echt nooit wat bezorgen en halen een enkele keer af. Ik haal dan liever een kant en klaar maaltijd bij de supermarkt dan afhalen ergens, mijn vriend andersom dus enkele keer halen we wel af.

Uit eten gaan we een stuk vaker, dat vinden we beide leuk :)
<<

Amaury

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 16 Mei 2015 19:43

Bericht 23 Mei 2015 13:26

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Wij laten nooit meer wat bezorgen, omdat hier bijna niet wordt aangeboden. Beetje jammer, maar misschien ook wel beter ;)
Afhalen doen we ook wel eens (chinees) maar het liefst gaan we uit eten. Lekker even écht tijd voor elkaar. We voeren dan toch hele andere gesprekken dan thuis.
S.ienna
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mei 2015 14:56

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Uit eten doen we af en toe. Bij dat restaurant kan je ook menu's afhalen. Dat doen we wel eens.
Iets laten bezorgen kan hier niet. Ja van restaurants ver weg. Lijkt me dan koud eten.

Pizza's maken we zelf. Veel lekkerder. Patat halen we wel op of eten daar
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 15:40

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Poubelle schreef:
Caulfield schreef:Voor mij zijn het hele verschillende dingen. Uit eten is een avond uit met mijn vriend of met vrienden, dan drinken we lekkere wijn en eten meerdere gangen, we zitten dan ook zo een hele avond. Afhaal en bezorg is juist voor de avonden waarop het snel en makkelijk moet, vanwege een kater of algehele lamlendigheid.


Precies dit. Als ik bestel heb ik eigenlijk altijd een kater bedenk ik me nu haha.


Ik snap niet wat een kater met bestellen te maken heeft. Hebben jullie dan geen zin om te koken?
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 15:41

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Dandelion schreef:Hier kan je niets laten bezorgen. Biedt niemand aan.
Afhalen is hier alleen Chinees, friet en een pizzeria maar die verkoopt ook schotels en lasagna. Meer keus is er niet.

Ik ga liever uit eten. Heb je veel meer keus en het smaakt ook beter. Wij moeten een stukje rijden om iets af te halen dus dan is het niet meer lekker. Friet is bv al slap en lauw voor wij beginnen en dan komt het echt net uit het vet als ik het mee krijg.



Tip; Koop een frituurpan ;). Sowieso lijkt friet bezorgen mij niet smakelijk, het duurt altijd even voordat je het hebt en dan is het lang niet meer zo knapperig.
Valt me op dat veel hier voor patat naar de snackbar gaan of laten bezorgen of afhalen. De aanschaf van een frituurpan is niet megaduur en heb je er zo uit.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 23 Mei 2015 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 15:44

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Spencer schreef:Friet laten bezorgen, Chinees halen we af en als we uit eten gaan is het de aflopen twee jaar uitsluitend pannenkoeken.


Waarom? Met kids uit eten hoeft niet lastig te zijn. Sommigen zijn erop ingespeeld en hebben een kinderhoek.
Als mijn schoonzus uit eten gaat met de kids, dan zoekt ze daar het restaurant op uit anders gaat ze niet wat ik wat overdreven vind omdat je niet van restaurants kan verwachten dat ze een kinderhoek hebben alleen maar omdat iemand kids heeft.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 15:47

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Scandic schreef:Ik heb hier echt heel veel keuze qua afhalen, bezorgen en uit eten gaan. Het leukste vind ik wel uit eten gaan, dat is gezellig en kan je even lekker bijkletsen. Gisteravond nog gedaan met m'n vriend om te vieren dat we vakantie hebben, dan zitten we ook wel echt tot minimaal 22:30 in het restaurant. Afhalen doen we als we geen zin hebben om te koken, meestal is dat als we allebei hebben moeten overwerken en laat thuis zijn. Bezorgen doen we bijna nooit omdat we midden in de stad wonen, alles zit op loopafstand eigenlijk.



Waar woon jij dat je zoveel keuzes hebt? Wat een luxe zeg en ook nog eens veel restaurants in de buurt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mei 2015 15:47

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Je kunt bij ons ook Indisch en Thais afhalen, dat is echt niet ongezond, en ook niet per se niet ongezonder dan kant en klaar/diepvries.

Wij halen meestal spareribs bij een restaurant op de hoek. Daar eten we soms ook. Ik vind uit eten en eten halen/bestellen allebei lekker op z'n tijd. Kant en klaar soms ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem156

Bericht 23 Mei 2015 16:03

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

caribbeanlover schreef:
Poubelle schreef:
Caulfield schreef:Voor mij zijn het hele verschillende dingen. Uit eten is een avond uit met mijn vriend of met vrienden, dan drinken we lekkere wijn en eten meerdere gangen, we zitten dan ook zo een hele avond. Afhaal en bezorg is juist voor de avonden waarop het snel en makkelijk moet, vanwege een kater of algehele lamlendigheid.


Precies dit. Als ik bestel heb ik eigenlijk altijd een kater bedenk ik me nu haha.


Ik snap niet wat een kater met bestellen te maken heeft. Hebben jullie dan geen zin om te koken?


als ik een kater heb, heb ik trek in vette hap, en inderdaad geen zin om te koken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Mei 2015 17:49

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ik ga liever uit eten, puur omdat ik dat gewoon heel leuk en gezellig vind.
Er zitten hier best veel dingen om af te halen, maar de meeste bezorgen niet, dus dat laatste doen we nooit, is ook niet erg want we wonen in het centrum dus we zitten toch overal vlakbij. Afhalen doen we niet heel vaak, als we het doen is het meestal patat of Chinees. Ook halen we weleens een Turkse pizza, en laatst ook een keer Surinaams gehaald, dat was ook lekker. Pizza halen we eigenlijk bijna nooit, dat vind ik ook heel duur en niet zo bijzonder. Voor dat geld kun wel lekkerdere dingen halen vind ik.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 22:40

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Pizza's bij Domino's ed vind ik ook duur en zo lekker zijn ze niet. Voor die prijs kan ik een klein pakketjes sushi halen ofzo. De pizza's van AH in het koelvak vind ik wel lekker en heb er net een gekocht met 35% korting. :banaan:
<<

Anoniem107

Bericht 23 Mei 2015 22:45

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Ik vind Domino's juist relatief goedkoop. Iedere andere pizzeria is duurder, daar heb ik geen sushi voor.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 22:55

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Maple schreef:Ik vind Domino's juist relatief goedkoop. Iedere andere pizzeria is duurder, daar heb ik geen sushi voor.


Pizza is al gauw 8 euro toch?! Bij ons zit een sushitentje en daar hebben ze een vegapakketje voor 7,50 nou is non vis altijd goedkoper vandaar.
<<

Anoniem113

Bericht 25 Mei 2015 14:02

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Wij bestellen vaker dan dat we uit eten gaan sinds de kinderen er zijn.

Wij hebben trouwens 53 aanbieders die eten kunnen bezorgen. Friet, Chinees, Thais, Surinaams, sushi, Indiaas,shoarma, pizza, spareribs etc etc

Shusi en patat laten we het meest bezorgen. De friettent zit dichtbij en de friet is ook altijd nog knapperig. Frituurpan stinkt en het schoonmaken vind ik stom dus die hebben we niet meer.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mei 2015 14:16

Re: Uit eten of afhalen/bezorgen?

Clapperdie schreef:Wij bestellen vaker dan dat we uit eten gaan sinds de kinderen er zijn.

Wij hebben trouwens 53 aanbieders die eten kunnen bezorgen. Friet, Chinees, Thais, Surinaams, sushi, Indiaas,shoarma, pizza, spareribs etc etc

Shusi en patat laten we het meest bezorgen. De friettent zit dichtbij en de friet is ook altijd nog knapperig. Frituurpan stinkt en het schoonmaken vind ik stom dus die hebben we niet meer.


Da's veel keuze zeg! Als de friettent dichtbij zit kan je het net zo goed halen, beetje lui hahaha. Onze frituurpannen staan in de schuur, dus niks geen stank! Het schoonmaken doet mijn man altijd.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers