Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


India

<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 10:38

India

Omdat we het een beetje rustig aan willen doen zullen we dit jaar niet een hele dure vakantie gaan boeken denk ik.
Zowel mijn man als ik willen ooit eens naar India. Voor mij is dat een veggiheaven dus geen gezeik of ik iets wel of niet kan eten.

Heb al diverse hotels gezien, die aan het strand liggen, met zwembad, bad in de kamer, veel eetgelegenheden in de buurt en ook nog eens vrij voordelig.
Het nadeel is wel dat de goedkoopste vluchten met 2 stops zijn waardoor we best lang onderweg zijn. Ook is het economyclass, wat misschien lastig is voor mijn man. Wellicht boeken we dan ruimere stoelen, maar ja da's weer duurder dus misschien neemt hij genoegen met EC.

Hotel met vluchten bij elkaar is niet super duur en het fijne is dat de kosten qua uitgaven daar vn mbt eten erg laag liggen, net zoals Thailand bijv.

Ben benieuwd, ga het er vandaag even over hebben hoe hij erover denkt.

Tips zijn altijd welkom. Misschien zijn er anderen ooit geweest dus dan hoor ik graag hun verhalen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Mei 2015 12:23

Re: India

In mijn oren klinkt India als een dure vakantie :) Maar wellicht heb ik het mis. Ik zou in elk geval niet 2 stops willen hebben. Dan maar duurder.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 13:51

Re: India

Tabbie schreef:In mijn oren klinkt India als een dure vakantie :) Maar wellicht heb ik het mis. Ik zou in elk geval niet 2 stops willen hebben. Dan maar duurder.



Nee hoor het is helemaal niet en zoals ik al zei liggen de kosten laag net zoals in Thailand, Indonesie waar jij bent geweest dus je weet wat ik bedoel lijkt me.
Als men het zo goedkoop mogelijk wil houden, dan is het verstandig om de tickets zo goedkoop mogelijk te boeken. Die 2 stops is opzich balen, maar het wachten op die vliegvelden is niet heel lang hooguit 3 uur.
Heb gekeken op vluchten met 1 stop en dan ben je zo 300 euro pp meer kwijt en zo is een vakantie wel wat duurder dan we wilde.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 13:54

Re: India

Is India eigenlijk wel leuk om op één plek te blijven? Ik heb vooral het idee dat het meer een land is om rond te trekken. Of zou je dat ook willen doen?, ipv all in, in een resort? Wel tof trouwens, het land trekt mij niet zo heel erg, maar het is geen doorsnee vakantiebestemming, en van dat idee hou ik dan weer wel.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 22 Mei 2015 14:00

Re: India

Ik ben zelf in 2011 voor 6 maand in India geweest voor stage, en afgelopen januari weer even om de kindjes terug te zien :love:

Hoe dan ook, heb beide keren vanaf Dusseldorf gevlogen, tussenstop op Dubai (2011) en Abu Dhabi (2015), verder niet. Ik vloog op Bangalore (2011) en Chennai (2015). Weet niet naar welk vliegveld je zoekt? Want wat ik bij het zoeken naar vluchten vooral zag was een tussenstop op een van die twee (of Londen, en dan een heeeeel lange vlucht naar India), maar meer tussenstops was bij mij toen juist duurder.

India zelf is idd heerlijk en goedkoop. Vind het een fijn land, maar je moet wel van drukte houden. Praktisch gezien komen er 24/7 prikkels bij je binnen. Geluid, geur, alles.

Tijdens mijn stage heb ik nog ongeveer een maand rondgereisd door Zuid-India; dit is dan vast niet zo luxe geweest als jullie zouden willen doen, maar ik heb ook zeker niet te zuinig gedaan. Heb in die maand voor alles wat ik heb uitgegeven (vervoer, fooi, verblijf, eten, activiteiten, souveniertjes; echt alles) bij elkaar ongeveer 900 euro uitgegeven. En dan had ik veel bed & breakfast achtige dingetjes met twee persoonskamers en eigen badkamer etc. Dus als je dan met zn tweeen bent deel je die kosten ook weer.

Ik weet niet wat je precies wilt weten, en over welke regio. Maar misschien heb ik dan nog wel wat tips voor je. Laat maar weten! :)
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 14:12

Re: India

Maple schreef:Is India eigenlijk wel leuk om op één plek te blijven? Ik heb vooral het idee dat het meer een land is om rond te trekken. Of zou je dat ook willen doen?, ipv all in, in een resort? Wel tof trouwens, het land trekt mij niet zo heel erg, maar het is geen doorsnee vakantiebestemming, en van dat idee hou ik dan weer wel.


Ik heb het niet over all in en dat kan daar ook niet. Zou dat wel kunnen, dan is dat zonde en ben je een dief van je eigen portomonnee omdat eten zo goedkoop is. Het is idd meer een land om rond te trekken, maar daar zijn wij niet van. Het is daarom voor ons fijn om eens te zien of het sowieso wat voor ons is en dan kunnen we altijd rondtrekken daar.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 14:16

Re: India

Ellusss schreef:Ik ben zelf in 2011 voor 6 maand in India geweest voor stage, en afgelopen januari weer even om de kindjes terug te zien :love:

Hoe dan ook, heb beide keren vanaf Dusseldorf gevlogen, tussenstop op Dubai (2011) en Abu Dhabi (2015), verder niet. Ik vloog op Bangalore (2011) en Chennai (2015). Weet niet naar welk vliegveld je zoekt? Want wat ik bij het zoeken naar vluchten vooral zag was een tussenstop op een van die twee (of Londen, en dan een heeeeel lange vlucht naar India), maar meer tussenstops was bij mij toen juist duurder.

India zelf is idd heerlijk en goedkoop. Vind het een fijn land, maar je moet wel van drukte houden. Praktisch gezien komen er 24/7 prikkels bij je binnen. Geluid, geur, alles.

Tijdens mijn stage heb ik nog ongeveer een maand rondgereisd door Zuid-India; dit is dan vast niet zo luxe geweest als jullie zouden willen doen, maar ik heb ook zeker niet te zuinig gedaan. Heb in die maand voor alles wat ik heb uitgegeven (vervoer, fooi, verblijf, eten, activiteiten, souveniertjes; echt alles) bij elkaar ongeveer 900 euro uitgegeven. En dan had ik veel bed & breakfast achtige dingetjes met twee persoonskamers en eigen badkamer etc. Dus als je dan met zn tweeen bent deel je die kosten ook weer.

Ik weet niet wat je precies wilt weten, en over welke regio. Maar misschien heb ik dan nog wel wat tips voor je. Laat maar weten! :)


Ik heb gezocht op Goa, want wil wel aan de zee zitten. Kovalam had ik ook als optie, maar dan moet je weer een binnenlandse vlucht nemen en heb dan al genoeg gevlogen daarvoor dus dat zie ik niet zitten. Ik weet dat het druk is en het idd geen luxe wat ik gewend ben, maar dat weet ik van te voren. Vind het eens tijd worden voor wat anders wat ook leuk kan zijn. Bovendien kan ik eindelijk eens normaal eten zonder erop te letten of er vlees /vis in zit.

Dank je voor het aanbod, tips zijn altijd welkom.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 00:20

Re: India

Tabbie schreef:In mijn oren klinkt India als een dure vakantie :) Maar wellicht heb ik het mis. Ik zou in elk geval niet 2 stops willen hebben. Dan maar duurder.


Ik zit nu op Tix te kijken en met 1 overstap zouden we heen totaal 31.05 kwijt zijn en terug 13.40 uur dus daar heb ik geen zin in. Onbegrijpelijk dat zo'n bekende plaats als Goa niet rechtstreeks kan.

Met KLM kan het ook met 1 stop, maar de goedkoopste is 2469,27 pp dat is echt veels te duur! :wtf:
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 23 Mei 2015 09:33

Re: India

caribbeanlover schreef:
Tabbie schreef:In mijn oren klinkt India als een dure vakantie :) Maar wellicht heb ik het mis. Ik zou in elk geval niet 2 stops willen hebben. Dan maar duurder.


Ik zit nu op Tix te kijken en met 1 overstap zouden we heen totaal 31.05 kwijt zijn en terug 13.40 uur dus daar heb ik geen zin in. Onbegrijpelijk dat zo'n bekende plaats als Goa niet rechtstreeks kan.

Met KLM kan het ook met 1 stop, maar de goedkoopste is 2469,27 pp dat is echt veels te duur! :wtf:


En als je dan naar een vliegveld vliegt waarbij je wel maar 1 tussenstop hebt en dan daarna met de nachttrein/bus/taxi? Zie je dat zitten? Desnoods na eerst dagje in de stad van aankomst te zijn geweest? Ik heb tijdens mn rondreis geweldige momenten in de (nacht)trein gehad met Indiers. En de stukjes die ik met de bus deed waren ook prima.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 15:38

Re: India

Ik wil alleen vliegen buiten de taxi om naar het hotel.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Mei 2015 16:35

Re: India

Een paar dagen naar Goa om te relaxen lijkt me prima. Een hele vakantie zou ik niet snel doen. Het is een toeristisch gebied in India en in dat opzicht niet het 'echte' India.

Ik ben destijds met 1 overstap (Italië) gevlogen op andere stad. Als er geen vluchten rechtstreeks naar Goa gaan kun je vanaf Mumbai/Delhi/chennai etc etc. kijken naar binnenlandse vlucht of met de trein verder. Dat laatste is een belevenis op zich. Het maakt je reistijd alleen aanzienlijk langer.

Overstap in Milaan, Londen, Parijs, Damascus of Dubai zijn qua ticketprijzen goed te doen. Damascus was toen aanzienlijk goedkoper, maar ik was alleen en vond dat niet de fijnste luchthaven om me in m'n eentje een paar uur te vermaken. KLM vliegt geloof ik wel rechtstreeks voor op zich schappelijke prijzen, maar volgens mij wederom andere steden dan Goa. November-februari is beste periode; ervoor en erna is moesson. Heb je weinig aan. Veel plezier als jullie gaan. Hoop dat je iets kunt vinden waarbij je toch naar Goa kan, maar niet 2 dagen hoeft te reizen.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 16:49

Re: India

Izar schreef:Een paar dagen naar Goa om te relaxen lijkt me prima. Een hele vakantie zou ik niet snel doen. Het is een toeristisch gebied in India en in dat opzicht niet het 'echte' India.

Ik ben destijds met 1 overstap (Italië) gevlogen op andere stad. Als er geen vluchten rechtstreeks naar Goa gaan kun je vanaf Mumbai/Delhi/chennai etc etc. kijken naar binnenlandse vlucht of met de trein verder. Dat laatste is een belevenis op zich. Het maakt je reistijd alleen aanzienlijk langer.

Overstap in Milaan, Londen, Parijs, Damascus of Dubai zijn qua ticketprijzen goed te doen. Damascus was toen aanzienlijk goedkoper, maar ik was alleen en vond dat niet de fijnste luchthaven om me in m'n eentje een paar uur te vermaken. KLM vliegt geloof ik wel rechtstreeks voor op zich schappelijke prijzen, maar volgens mij wederom andere steden dan Goa. November-februari is beste periode; ervoor en erna is moesson. Heb je weinig aan. Veel plezier als jullie gaan. Hoop dat je iets kunt vinden waarbij je toch naar Goa kan, maar niet 2 dagen hoeft te reizen.



Bedankt voor je tips. Goa voor 2 weken vinden wij niet erg en we kunnen altijd nog eens terug gaan om rond te trekken of sowieso 2 plaatsen aan te doen ipv op 1 zitten. Ik weet dat het toeristisch is en dat maakt me niet uit. Er gaan geen rechtstreekse vluchten naar Goa zoals ik al zei.
Heb ook gekeken naar Kovalam, maar dat is net als Goa ook aan zee dus maakt niet veel uit welke we kiezen. Voor Kovalam moet je nog verder reizen wat alleen maar langer duurt. Binnenlandse vluchten zie ik niet zitten.
Geen idee, maar KLM vliegt iig niet rechtstreeks op Goa altijd met een tussenstop.
Wij willen in september, maar heb begrepen dat het dan veel regent.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Mei 2015 16:56

Re: India

Wat ik zei: moesson. Als je binnenlandse vluchten niet ziet zitten, lijkt het me simpel. Dit wordt 'm dan niet. Iets wat niet bestaat gaat domweg niet lukken.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 17:05

Re: India

Iets wat niet bestaat, wat bedoel je?
<<

Anoniem108

Bericht 23 Mei 2015 17:10

Re: India

Precies wat ik zeg: rechtstreekse vluchten bestaan kennelijk niet en jullie willen niet een binnenlandse vlucht nemen. Dan is deze bestemming geen optie meer. Kan misschien over aantal jaren veranderd zijn qua rechtstreekse vluchten. Heb ik ook gehad met andere bestemming in Azië. Hoop dat jullie een ander leuk alternatief vinden!
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2015 17:14

Re: India

Izar schreef:Precies wat ik zeg: rechtstreekse vluchten bestaan kennelijk niet en jullie willen niet een binnenlandse vlucht nemen. Dan is deze bestemming geen optie meer. Kan misschien over aantal jaren veranderd zijn qua rechtstreekse vluchten. Heb ik ook gehad met andere bestemming in Azië. Hoop dat jullie een ander leuk alternatief vinden!


Oh zo, nee ik zou het wel willen en dan maar met 2 overstaps of 1. Ik bedoelde meer binnenlandse vluchten om naar Kovalam te gaan of een andere plaats. Men kan niet om stops heen en opzich zijn het geen lange wachttijden om de tussen liggende luchthavens hooguit 3 bovendien zijn we samen dus als je alleen bent is dat niet zo leuk.

Overigens is het voor mij misschien beter om er de 1e keer op 1 plek te blijven met af en toe een uitstapje. Ik ben er geboren en als ik nu zou gaat rondtrekken wordt ik met zoveel dingen met name armoede geconfronteerd en daar heb ik moeite mee. In Goa zou ik dat misschien ook zien, maar als ik rondtrek en dat continu mee maak vind ik heftig. Dit zou dan een testreis zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mei 2015 15:17

Re: India

Raar zeg ik ineens niet meer invullen wat mijn wensen zijn bij booking zoals het bekende bad op de kamer. Zie het al de site is veranderd met dat, maar staat er niet zo duidelijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mei 2015 11:13

Re: India

Ellusss, Wat zouden wij kwijt zijn voor 2 weken aan eten en drinken denk je?
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 28 Mei 2015 12:05

Re: India

caribbeanlover schreef:Ellusss, Wat zouden wij kwijt zijn voor 2 weken aan eten en drinken denk je?


Dat ligt er een beetje aan waar je wat haalt (indiaas restaurant of westers) en wat je dan haalt.
Ik heb zelf veel bij Indiase restaurantjes gegeten (vaak hoofd en nagerecht, soms ook vooraf. En altijd gewoon een paar van die snaaidingetjes voor de wachtmomenten) heel soms even een keer wat Westers, maar dat viel me vies tegen. :thumbdown: De Indiase keuken is zo lekker, daar wou ik gewoon het liefst van eten. En zij weten hoe ze het klaar moeten maken zeg maar, dus extra lekker. :thumbup:
En qua drinken had ik zo'n 2a3 liter fleswater op een dag, en dan bij avondeten een flesje cola of iets. In totaal ben ik voor mijn maand toen aan lunch/avondeten/snacks ik schat zo'n €110 kwijt geweest. Ontbijt zat vrijwel altijd bij mijn kamer in, en anders was dat max zo'n 70 rupee (€1) bij zo'n boxje langs de weg (en dan had ik echt veel haha! Bijv. 3 chapati met aardappel/groente, 8 idli's met chutney, 2 dosai).
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mei 2015 12:52

Re: India

Ik wil sowieso een kamer met ontbijt, want dat vind ik zo'n gedoe om dan s'ochtends een restaurant te gaan zoeken. Bovendien eet je vaker buiten de deur, lunch en diner sowieso diner en anders tikt het wel aan ondanks dat het goedkoop is daar.
Zelf broodjes ed kopen zoals je dat in een appartement zou doen vind ik geen optie.

Zit even te kijken naar vluchten en met 2 overstaps zouden we goedkoper uit zijn. Die met 1 met Qatar is echt klote.

Heen; 31.05 met een wachttijd in Doha van 21.10 dat ga ik echt niet doen!

Terug; 13.40. Dan heb je een wachttijd van 3.30 p Doha voordat je doorvliegt naar Amsterdam.

Wat ik raar vind is dat je maar in 3.50 van Doha naar Goa vliegt. Terug in 3.35. Wist niet dat dat zo kort was. Er staat bij heel goed, maar zo goed vind ik die duur niet. Bovendien vertrek ik dan 11-9 en kom hierdoor de 13e pas aan! Met die met 2 overstaps de 12e.
<<

Anoniem108

Bericht 28 Mei 2015 19:36

Re: India

Die 110 euro vind ik echt wel heel goedkoop en in Goa zal dat sowieso prijziger zijn vanwege het feit dat daar veel toeristen verblijven. Ik eet wel vlees en heb in de maand dat ik in India was (niet in Goa), ongeveer om de dag in een restaurant gegeten wat voor Indiase begrippen erg luxe was en voor westerse begrippen gewoon goed. Dat is 10 jr. geleden en gemiddeld 8-11 euro per hoofdgerecht. Dat zal nu 10-15 euro zijn, vermoed ik. Geen vlees eten is goedkoper, maar dan nog red je het niet voor 110 euro, denk ik.

Ik zou overigens in je geboorteland niet voor een strandvakantie gaan. In de ogen van locals ben je 1 van hen, zeg maar. Het zal je ongetwijfeld veel blikken en vragen opleveren als jij daar als westers, geklede vrouw (qua badkleding) op het strand gaat chillen. Dat lijkt me echt niet fijn voor je. Veel locals zijn heel nieuwsgierig en bijna opdringerig en na verloop van tijd neemt hierdoor je ontspannen gevoel en het relaxte sfeertje wel wat af, omdat je domweg zelf komt voor een vakantiegevoel en rust.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 28 Mei 2015 19:55

Re: India

Moet er wellicht wel bij zeggen dat ik overwegend bij de plekken heb gegeten waar ook groepen Indiers aten. Denk aan: bananenblad, heel soms zo'n metalen schaal, en dan het locale eten. Beetje die eat&go (wegrestaurant) idee plekken. En ik at geen vlees, dat scheelt idd ook. Het is ook maar net wat je wil eten en waar. En heel vaak ging ik ook net wat buiten het touristische gebied, bijv. niet naar Ooty maar naar Gudalur. Het scheelt allemaal...

Maargoed, ik ken ook mensen die makkelijk >€35 pd uitgaven in India, dus tja, voor ieder wat wils.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 28 Mei 2015 20:17

Re: India

Ik begreep alleen van de week - van het reisbureau - dat het krijgen van een visum voor India knap ingewikkeld is geworden. Dat zou ik wel meenemen, hoe leuk Goa ook is!
<<

Anoniem108

Bericht 28 Mei 2015 21:26

Re: India

Ingewikkeld valt mee, maar het zijn wel veel handelingen die je moet verrichten en dat bureaucratische gedoe past wel typisch bij India. De wachttijden zijn ook lang als je zelf naar de ambassade moet/gaat. Lang is vaak wel een aantal uren wachten. En dan dus nog de kosten van de inentingen en het visum zelf. Kost je ook p.p. een paar honderd euro. Djeez, wat een geld vergeleken met toen ik ging, terwijl dat destijds al bijna 200 euro was. Het komt er allemaal bij. Voor een strandvakantie kan ik me andere oorden bedenken, waar je met minder moeite 2 weken kan bakken. ;-)
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mei 2015 21:31

Re: India

Ellusss schreef:
caribbeanlover schreef:Ellusss, Wat zouden wij kwijt zijn voor 2 weken aan eten en drinken denk je?


Dat ligt er een beetje aan waar je wat haalt (indiaas restaurant of westers) en wat je dan haalt.
Ik heb zelf veel bij Indiase restaurantjes gegeten (vaak hoofd en nagerecht, soms ook vooraf. En altijd gewoon een paar van die snaaidingetjes voor de wachtmomenten) heel soms even een keer wat Westers, maar dat viel me vies tegen. :thumbdown: De Indiase keuken is zo lekker, daar wou ik gewoon het liefst van eten. En zij weten hoe ze het klaar moeten maken zeg maar, dus extra lekker. :thumbup:
En qua drinken had ik zo'n 2a3 liter fleswater op een dag, en dan bij avondeten een flesje cola of iets. In totaal ben ik voor mijn maand toen aan lunch/avondeten/snacks ik schat zo'n €110 kwijt geweest. Ontbijt zat vrijwel altijd bij mijn kamer in, en anders was dat max zo'n 70 rupee (€1) bij zo'n boxje langs de weg (en dan had ik echt veel haha! Bijv. 3 chapati met aardappel/groente, 8 idli's met chutney, 2 dosai).


Ik hoef echt niet elke dag te lunchen en dineren bij een restaurant en bij zo'n foodstall vind ik ook prima en juist leuk. Ik ben vegetarier dus dat scheelt idd dus daarom wil ik vn daarheen zodat ik eens normaal kan eten op vakantie. Sowieso zou ik dan een hotel met ontbijt kiezen dat scheelt gedoe wat ik al zei.
Was je serieus € 100,00 aan eten kwijt? Da's echt niet veel zeg................wauw!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora