Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat neem jij mee bij brand?

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 21 Mei 2015 18:23

Re: Wat neem jij mee bij brand?

mijn harde schijf,laptop en tablet.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Mei 2015 18:46

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Mijn laptop, harde schijf en opbergbak met belangrijke papieren. Echt belangrijke spullen heb ik hier niet.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Mei 2015 18:56

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Als ik eraan zou denken mijn computer en mijn paspoort (En autosleutels, portemonnee ed) . Maar, als het net als vorige keer gaat denk ik daar pas buiten aan... Foto's zou zonde zijn als dat vergaat maar voor de rest is alles - op dierbaren na - vervangbaar.

Ik vind het wel grappig om te lezen waarvan mensen "overtuigd" zijn dat ze het meenemen. Op het moment daar vraag ik me af of je daaraan denkt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Mei 2015 19:15

Re: Wat neem jij mee bij brand?

M'n laptop. Verder is alles te vervangen. Mijn laptop ook maar er staan wel veel belangrijke spullen op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mei 2015 19:24

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Toen ik nog met mijn ex was, was er een keer brand in de kapsalon schuin onder ons appartement. We zagen allemaal rook onder ons raam waardoor het leek dat ons eigen gebouw in brand stond, we zijn toen zo op onze sokken naar beneden en naar buiten gerend, zonder ook maar iets mee te nemen. Op zo'n moment ben je blij als je allemaal ongeschonden buiten bent en denk je niet aan spullen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 21 Mei 2015 20:46

Re: Wat neem jij mee bij brand?

De schedel van mijnn eerste kat, de trouwring van mijn oma. De dvds met de 3d echos van mijn kinderen.
<<

Anoniem216

Bericht 21 Mei 2015 20:48

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Ik hoop dat als ik er aan denk om iig de laptop mee te nemen. Daar staan alle foto's van mijn zoon op, maar ook van de bruiloft.
<<

Anoniem127

Bericht 21 Mei 2015 21:20

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Kinderen zijn in veiligheid en dieren hebben we niet. Externe harde schijf met foto's ligt bij een vriendin, dus die raken ook niet kwijt. Dan weet ik het eigenlijk niet eens zo goed. Ik heb veeel te veel foto albums om ooit mee te kunnen slepen.

Oh, ik weet het wel. Pas geleden heb ik een stripverhaal terug gevonden dat mijn vader over mij en mijn broer geschreven heeft. Lag helemaal in een deuk toen ik het las en erg herkenbaar nu ik zelf kinderen heb. Ik heb ook nog andere tekeningen van hem, die zou ik proberen mee te nemen. En verder iets van mijn moeder, bijvoorbeeld haar paspoort met stempel van haar reis in Noord-Amerika.
<<

Anoniem149

Bericht 23 Mei 2015 12:34

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Mijn telefoon, dingen die ik van mijn opa en oma heb gekregen (kleine dingen, passen in 1 hand), mijn knuffel (shame on me) en dat was wel het belangrijkste denk ik.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 23 Mei 2015 13:56

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Surya schreef:De schedel van mijnn eerste kat, de trouwring van mijn oma. De dvds met de 3d echos van mijn kinderen.


De schedel van je eerste kat, wow. Hoe heb je dat gedaan?
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 24 Mei 2015 22:24

Re: Wat neem jij mee bij brand?

De hond ligt altijd al buiten dus ga er vanuit dat die veilig is ;)
Verder denk ik mijn harde schijf of laptop en telefoon.
Afbeelding
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 25 Mei 2015 03:11

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Ik heb, toen er brand was, alleen de auto sleutel mee genomen. Maar dit kwam puur omdat deze op de 'route' naar buiten makkelijk te grijpen was. Verder niets, ik was mijn schoenen vergeten aan te doen in de slaapkamer waardoor ik in de schoenen van mijn vriend, die bij de voordeur stonden naar buiten moest.

Uit ervaring weet ik dan ook dat je je zo angstig voelt dat je geen secondes langer wilt blijven om iets te kunnen pakken nog.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 25 Mei 2015 08:40

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Mijn kinderen. De rest kan me gestolen worden.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 25 Mei 2015 08:41

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Mijn tas, die staat altijd naast ons bed. Telefoon en de laptop met externe harde schijf.
Het liefst zou ik ook oude fotoalbums pakken enzo maar die liggen zo ver weg.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mei 2015 08:46

Re: Wat neem jij mee bij brand?

De harde schijf en mijn telefoon.
Verder hwb je niet veel tijd om iets mee te nemen wanneer er brand is. Je hebt namelijk maar 30 sec. om naar buiten te vluchten.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 25 Mei 2015 14:20

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Caramba schreef:De harde schijf en mijn telefoon.
Verder hwb je niet veel tijd om iets mee te nemen wanneer er brand is. Je hebt namelijk maar 30 sec. om naar buiten te vluchten.


Was dat maar altijd zo ;)
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mei 2015 14:49

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Is mij bij BHV verteld, je hebt maar 30 sec. om door de rook van brand te lopen, dus veel tijd om spullen mee te nemen heb je niet.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 25 Mei 2015 15:10

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Nou als je maar 30 seconden hebt zou ik toch alles laten staan, en allereerst die meiden pakken hoor.
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2015 15:13

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Het is misschien handig om een doosje te maken, met je paspoort, je reservesleutel van je auto, wat geld etc. Ik zou niets pakken, vluchten. Ik leef liever met de herinneringen dan ik doodga tijdens het zoeken naar shit die ik graag wil bewaren.
<<

Anoniem114

Bericht 25 Mei 2015 18:35

Re: Wat neem jij mee bij brand?

Chiq, daar heb ik het n.a.v. dit topic met m'n vriend over gehad, hij stelde het namelijk ook voor. Maar waar zet je dan zo'n box neer? Want stel, er breekt boven brand uit en je box staat beneden of andersom? Ik zou eerder zoveel mogelijk belangrijks inscannen en op meerdere plaatsen opslaan op de computer en verder.. Leven met niks is beter dan sterven met je spulletjes, ja.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers