Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw minimale buffer?

<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2015 08:45

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Elliot schreef:Nouja, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk Marilyn. Als iemand zich nou inderdaad heel onrustig en angstig voelt zonder spaargeld, en makkelijk kan sparen, waarom zou je het dan niet doen? Lijkt mij gewoon een kwestie van 'ieder z'n keuze'.



Precies. Zo is het ook inderdaad. Mijn man heeft pas geleden uitgerekend wat er zou gebeuren als wij op het appartementje waren blijven wonen in Amsterdam. Mijn man zei dat we dan nu zo'n 5 ton op de spaar zouden hebben. Maar dat is natuurlijk niet zo, hij is tenslotte getrouwd met mij :lol: wel zei hij laatst dat er nu zoveel binnenkomt en toen ik vroeg hoeveel dan, zei hij: sneller dan jij kan uitgeven (is niet waar weet ik zeker)
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 08:46

Re: Wat is jouw minimale buffer?

ChiQ, daarom zei ik ook dat 't volledig afhangt van je leefwijze en woonsituatie. Bij m'n moeder was spaargeld ook nooit zo nodig. De wasmachine kwam al van een witgoedhandelaar en was al een tweedehandsje en het huurhuis wordt gehuurd van een heel goede woningbouwvereniging.

Maar nu woon ik in een koophuis, met een oude badkamer die binnen 5 jaar aan vervanging toe is. Boven? Vooral houten vloeren, dat kraakt en piept als een malle en ik wil er niet aan denken dat we er ooit 's doorheen zakken. De trap? Zelfde verhaal. Het dak gaat nog een tijdje mee, maar moet ook onderhouden worden. De tuin is 13 meter diep en moet onderhouden worden, er staat een houten schuur waar Joseph en Maria volgens mij nog hebben liggen vozen en de voortuin wil ik niet eens aan denken...

Dan vind ik 't écht niet zonde om een flinke buffer te hebben. Ik zou 't erger vinden om steeds trede 7 te moeten overslaan, wanneer je de trap op en af gaat, omdat je anders misschien wel je been breekt. Maarja... Geen buffer betekent een trap oplappen, i.p.v. repareren...
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 22 Mei 2015 08:48

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Ik vind het bij dit topic een beetje lastig om alleen een bedrag te noemen. Een lijstje zou dan misschien kloppender zijn. Ik wil graag X als buffer hebben, ik heb een vast contract bij een baas en een koophuis. Bijvoorbeeld. Want bedragen gaan nu vergeleken worden maar met een huurflatje heb je toch een heel andere buffer nodig dan met een koophuis.
<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2015 08:49

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Nee helemaal mee eens Bazinga. Zonde is het het allerminst. Maar stél je had al die kosten niet straks aan je huis, dan was je toch niet in paniek geweest met een paar 1000?
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2015 08:50

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Hahaha ik vind jouw zelfspot zo leuk ChiQ!
<<

Anoniem211

Bericht 22 Mei 2015 08:50

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Sjonge jonge Bazinga, je gaat lekker he? Ik doe gewoon mee met een discussie, dat is namelijk wat mensen doen op een forum. Ik stel vragen, vraag me dingen af. Zoals ik al zei: al wil je 100.000 euro op je rekening hebben, lekker doen. Allemaal goed. Dus doe even normaal zeg.
<<

Anoniem211

Bericht 22 Mei 2015 08:51

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Elliot schreef:Nouja, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk Marilyn. Als iemand zich nou inderdaad heel onrustig en angstig voelt zonder spaargeld, en makkelijk kan sparen, waarom zou je het dan niet doen? Lijkt mij gewoon een kwestie van 'ieder z'n keuze'.


Klopt. Is het ook. Maar daarom mag je die angst voor het onbekende toch zonde vinden?
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 08:53

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Nee natuurlijk niet, maar dat zeg ik toch ook niet? :P Ik paniek sowieso niet zo snel, hoor. Want ik kom nu wel over als de grootste voorstander van sparen, maar wij hebben zelf ook geen cent te makken. Terwijl de omschrijving van het huis wel klopt, dus ik zóu kunnen panieken nu. Ik bedoel, we hebben nu een whopping 1000 euro op de spaarrekening.... Daar komen we niet echt ver mee, natuurlijk :D Maar goed, ik kijk gewoon lekker vooruit en weet dat we straks kunnen sparen.

(En we hebben de verzekeringen even goed nagekeken, mocht er wel iets instorten in huis..)
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 08:54

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Ik ga heerlijk. Heb vakantiegeld ontvangen. (Vandaar de 1000 euro op de spaarrekening :D )
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Mei 2015 08:54

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Marilyn schreef:
Elliot schreef:Nouja, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk Marilyn. Als iemand zich nou inderdaad heel onrustig en angstig voelt zonder spaargeld, en makkelijk kan sparen, waarom zou je het dan niet doen? Lijkt mij gewoon een kwestie van 'ieder z'n keuze'.


Klopt. Is het ook. Maar daarom mag je die angst voor het onbekende toch zonde vinden?

Ja, van mij mag je dat natuurlijk prima zonde vinden. Maar jij zegt letterlijk 'die angst is zonde', alsof het een feit is. En dat is natuurlijk niet zo.

♥♥
<<

Anoniem211

Bericht 22 Mei 2015 08:57

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Vind ik wel, Elliott. Kijk om je heen, hoeveel mensen doen nou daadwerkelijk wat ze leuk vinden in het leven? Hoeveel mensen zie je wel niet om je heen die leven met de angst 'stel dat...'. stel dat ik blut raak, stel dat mijn wasmachine kapot gaat, stel dat ik mijn baan kwijt raak.. Stel dat ik geen opleiding doe en doe wat ik leuk vind, maar dan kan ik misschien in de toekomst wel geen baan vinden. Enzovoort. En 9 van de 10 stel dats komt serieus nooit uit.
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 09:01

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Mijn beste vriendin zit op 't moment in Jakarta. Even 3 weken door Indonesië trekken. Terwijl de tuin wordt opgeknapt en ze de badkamer gaan verbouwen voor 6000 euro. Oh en in 't najaar gaat ze nog met haar vriend 2 weken op vakantie.

Elk jaar gaan zij 2 keer op vakantie, één kort en één keer lang. Elk jaar laten ze iets aan 't huis doen. Ze gaan gemiddeld 1 keer per maand naar een concert, elk weekend naar de kroeg en eten elke week wel eens buiten de deur.

En tóch hebben zij 10.000 euro op de rekening. Omdat ze samen sparen en op de boodschappen letten qua uitgaven. Bijna iedereen in mijn omgeving doet het zo. Die leven, doen leuke dingen, ondernemen reizen én sparen.

Ik snap niet dat mensen bij een dikke spaarrekening gelijk het beeld hebben dat men niks leuks doet.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 09:04

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Marilyn schreef:Vind ik wel, Elliott. Kijk om je heen, hoeveel mensen doen nou daadwerkelijk wat ze leuk vinden in het leven? Hoeveel mensen zie je wel niet om je heen die leven met de angst 'stel dat...'. stel dat ik blut raak, stel dat mijn wasmachine kapot gaat, stel dat ik mijn baan kwijt raak.. Stel dat ik geen opleiding doe en doe wat ik leuk vind, maar dan kan ik misschien in de toekomst wel geen baan vinden. Enzovoort. En 9 van de 10 stel dats komt serieus nooit uit.

Maar dat zegt Elliot toch? Dat het oke is als jij dat víndt, maar dat het geen vaststaand feit is?
<<

Anoniem211

Bericht 22 Mei 2015 09:07

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Nee, sorry inderdaad. Ik moet expliciet 'ik vind' of 'mijn mening is' in mijn bericht plaatsen, want er is inderdaad niet uit af te leiden dat het mijn mening is.

Wat een gemierenneuk toch altijd hier.
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 09:08

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Oh stel je niet zo aan, mens. Als er iemand mieren aan het neuken is, ben jij het wel. Gelijk zo dramatisch 'Ga je lekker?' :/ Laat die mieren lekker met rust.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 09:10

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Marilyn schreef:Nee, sorry inderdaad. Ik moet expliciet 'ik vind' of 'mijn mening is' in mijn bericht plaatsen, want er is inderdaad niet uit af te leiden dat het mijn mening is.

Wat een gemierenneuk toch altijd hier.

Nou, dat was heel niet mijn punt. Ik zie Elliot aangeven dat je dat van haar prima zonde mag vinden, met andere woorden, ze begrijpt je, maar tóch doe je er nog een schepje bovenop om je standpunt nog even extra duideijk te maken. Dan denk ik, heb je wel gelezen wat Elliot net tegen je zei?
<<

Anoniem211

Bericht 22 Mei 2015 09:10

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Nou, dat kun je gelijk over jezelf zeggen Bazinga. Met je 'kijk eens hoe cool ik ben met mijn opmerkingen die overal schijt aan hebben'. Ik trek me terug uit dit topic. Fijne dag.
<<

Anoniem166

Bericht 22 Mei 2015 09:12

Re: Wat is jouw minimale buffer?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 22 Mei 2015 11:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 09:12

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Sodeknetter. Er heeft hier iemand koffie nodig.
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 09:21

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Sorry hoor, Marilyn, maar voor 't eerst in mijn hele forumcarrière ben ik niet 'cool', maar volwassen. Jij doet zo achterlijk over dit hele onderwerp en volgens mij komt het puur en alleen omdat jij op dit moment gewoon de endjes aan elkaar moet knopen. En da's heel kut voor je en 't moet heel moeilijk zijn als alleenstaande moeder en dan ook nog een nieuwe relatie instappen met een onzeker inkomen. Ja, da's moeilijk maar je moet er niet zuur van worden.

Als je namelijk rustig terugleest, wat hier gezegd wordt, dan kan je niet anders dan het ermee eens zijn. Ik denk alleen dat jij er niet nuchter in staat, omdat je het veel te veel naar je toetrekt en da's niet nodig. Niet elke situatie is hetzelfde, niet elke portemonnee, niet elk uitgavenpatroon etc. Maar jij probeert nu iedereen over één kam te scheren; de tweeverdieners, de grootwoners, de huurders en dat kán niet. Net als dat jouw beeld, 'kijk naar de mensen om je heen', niet past bij heel fucking Nederland. Want als het Nibud stelt, dat de gemiddelde tweeverdieners een buffer hebben van bijna 30.000 euro, hebben zij het dan zo mis, of jouw omgeving?
<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 09:23

Re: Wat is jouw minimale buffer?

En trouwens. Ik neem het terug. Ik ben wél cool.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2015 09:24

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Eh Ja ik vond het juist zo volwassen van je inderdaad Bazinga. Je neemt je eigen verantwoordelijkheid tegenwoordig veel meer vind ik. Dat vind ik juist wel cool.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Mei 2015 09:24

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Maple schreef:Sodeknetter. Er heeft hier iemand koffie nodig.

Ah joh, je weet wie het zegt. Zeker weten dat er straks weer zo'n dramatisch berichtje komt 'Oh ja ik was vergeten dat je op dit forum alleen met de meute mee mag lopen en geen andere mening mag hebben' of 'Jeetje, overreact much!?!?'.

Toch heerlijk, een tegenstrijdig standpunt verkondigen en dan net zo lang zuigen tot er een discussie van komt? :laughcry:

♥♥
<<

Anoniem103

Bericht 22 Mei 2015 09:32

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Ik ben het met Marilyn eens. Een buffer van 20.000 euro vind ik echt niet nodig. Misschien als je in een krakkemikkig huis woont van 100 jaar oud maar anders vind ik het overdreven. Ik doe liever iets leuks met dat geld dan het voor de komende 50 jaar op de bank te laten staan. En ik geloof ook dat er voor alle situaties wel een oplossing is als je het niet erg vindt om niet het nieuwste en het duurste te hebben.
<<

Anoniem211

Bericht 22 Mei 2015 09:36

Re: Wat is jouw minimale buffer?

Bazinga schreef:Sorry hoor, Marilyn, maar voor 't eerst in mijn hele forumcarrière ben ik niet 'cool', maar volwassen. Jij doet zo achterlijk over dit hele onderwerp en volgens mij komt het puur en alleen omdat jij op dit moment gewoon de endjes aan elkaar moet knopen. En da's heel kut voor je en 't moet heel moeilijk zijn als alleenstaande moeder en dan ook nog een nieuwe relatie instappen met een onzeker inkomen. Ja, da's moeilijk maar je moet er niet zuur van worden.

Als je namelijk rustig terugleest, wat hier gezegd wordt, dan kan je niet anders dan het ermee eens zijn. Ik denk alleen dat jij er niet nuchter in staat, omdat je het veel te veel naar je toetrekt en da's niet nodig. Niet elke situatie is hetzelfde, niet elke portemonnee, niet elk uitgavenpatroon etc. Maar jij probeert nu iedereen over één kam te scheren; de tweeverdieners, de grootwoners, de huurders en dat kán niet. Net als dat jouw beeld, 'kijk naar de mensen om je heen', niet past bij heel fucking Nederland. Want als het Nibud stelt, dat de gemiddelde tweeverdieners een buffer hebben van bijna 30.000 euro, hebben zij het dan zo mis, of jouw omgeving?


Nou, nee eigenlijk niet Bazinga. Je hebt je vooroordeel over mij alweer lekker klaar.
Toevallig heb ik op dit moment meer op mijn spaarrekening staan dan ik ooit heb gehad, omdat ik knetterhard werk en zuinig leef en daar mijn opleidingen van wil betalen. Omdat ik goed wil worden in wat ik doe. Dus het is helemaal niet op mij van toepassing. Dus helaas, je vooroordeel gaat niet op.

En ik probeer ook niemand over 1 kam te scheren. Als je gewoon eens goed terug gaat lezen, dan zie je dat ook. Maar misschien moet je daar dan eens mee beginnen, met dat goed teruglezen
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers