Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap vertellen

<<

Anoniem291

Bericht 20 Mei 2015 11:59

Zwangerschap vertellen

Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger bent? Hebben jullie het bijvoorbeeld eerder verteld tegen ouders/broer/zus of ongeveer dezelfde termijn?
<<

Anoniem216

Bericht 20 Mei 2015 12:02

Re: Zwangerschap vertellen

Wij hebben gewacht tot de termijn echo. Dat was ook de eerste echo die ik kreeg. Ik bleek toen 11 weken zwanger te zijn. Toen hebben we het tegen iedereen verteld. Familie gelijk dat weekend en vrienden en collega's in de week erna.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Mei 2015 12:10

Re: Zwangerschap vertellen

2 dgn na de positieve test stond het op Facebook hahaha. Iets met overenthousiaste vader die z'n mond niet kon houden :p
2015 💙
<<

Patsy

Bericht 20 Mei 2015 12:19

Re: Zwangerschap vertellen

De eerste zwangerschap met 5 weken aan mijn vader, die had wel wat leuks verdiend na het overlijden van mijn moeder, na 6 mijn schoonouders en schoonzussen/zwagers. De beste vrienden wisten het voor de eerste echo.

Deze zwangerschap hebben we het mijn vader en schoonfamilie met 7 weken verteld. Mijn beste vriendin wist het gelijk na de test. Verdere vrienden na de eerste echo.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Mei 2015 13:12

Re: Zwangerschap vertellen

Och jee, Minx was je niet woest? Ik zou echt boos zijn.

OT aan mijn moeder en haar man heb ik het dezelfde dag van het positief testen verteld, (toen was ik 4,5 weken zwanger) ze wisten dat we ervoor naar het ziekenhuis waren geweest enzo, en dus dat we er mee bezig waren.

Mijn schoonmoeder hebben we het met 8 of 9 weken verteld, op haar verjaardag. We hadden geld in een envelopje gegeven en een foto van de echo daartussen gedaan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Mei 2015 13:15

Re: Zwangerschap vertellen

Een aantal goede vriendinnen wisten het toen de test nog aan het opdrogen was :P

Het weekend erna hebben we het mijn ouders en schoonouders verteld. En na de eerste goede echo, hebben we het op mijn verjaardag aan de rest van de mensen verteld.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Mei 2015 13:17

Re: Zwangerschap vertellen

Bij allebei na de termijnecho. Mijn vriend wilde graag eerst het op beeld gehad hebben. Verder vond ik het ook wel leuk om het voor ons te bewaren.
M:21072011
J :08012014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Mei 2015 13:37

Re: Zwangerschap vertellen

Ouders het weekend na de test (we wilde het niet via de telefoon vertellen), werk een week later ivm vele overgeven, broers en zussen met 8wkn en mijn beste vriendinnen daarna. Verdere vrienden, collega's ed na de goede echo met ruim 10 weken, ik moest het ook wel vertellen omdat ik zo ziek was en alles afbelde telkens.

Wij hebben het onze ouders meteen verteld omdat we het prettig vonden het er met iemand over te kunnen hebben en ook steun te kunnen krijgen, mocht het fout zijn gegaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Mei 2015 13:55

Re: Zwangerschap vertellen

De eerste keer hebben we het vrijwel meteen aan iedereen verteld. Of eigenlijk heeft sv dat gedaan en op de crematie van oma kwam iedereen ons feliciteren...

Bij de tweede hebben we het na de eerste echo verteld.
<<

Anoniem291

Bericht 20 Mei 2015 14:00

Re: Zwangerschap vertellen

De planning is nu dat we het komend weekend tegen onze ouders vertellen en na de echo tegen de rest. We vinden het wel fijn om te vertellen, we hebben pas 25 juni de eerste echo. Als het fout gaat wil ik dat ook kunnen delen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 20 Mei 2015 14:13

Re: Zwangerschap vertellen

De allereerste keer dat ik zwanger was heb ik het heel snel verteld tegen ouders en schoonouders. Met 5 weken al. Dat eindigde in een miskraam. Dat was ook nog bij mijn ex.
Bij de eerste zwangerschap met mijn man hebben we het ook vrij rap verteld. Rond de 6 weken. Maar dat was door het spiraaltje heen. Dus de hele situatie kwam nogal als een schok en we hadden beiden het gevoel dat we er met mensen over wilden praten. Hij nam zijn zus direct in vertrouwen, ik mijn moeder.

Deze tweede zwangerschap hebben we gewacht tot 12 weken met vertellen. Achteraf vond ik het best leuk zo'n geheimpje met zijn tweeën te hebben een tijdje. Alhoewel het wel moeilijk was omdat we best veel hints hebben gegeven en we het beiden van de daken af wilden schreeuwen.
<<

Anoniem199

Bericht 20 Mei 2015 14:29

Re: Zwangerschap vertellen

Wij hebben het onze ouders met 5 weken verteld, de broers en zussen met 10 weken en de vrienden/collega's na de echo met 11 weken. Mn baas heb ik het met 9 weken verteld.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Mei 2015 14:51

Re: Zwangerschap vertellen

Mijn zus heb ik het als eerst verteld, met een week of 8.

Mijn ouders en schoonouders met 10 weken.

Vrienden en familie met 12/13 weken.

Op facebook heb ik een bericht geplaatst met 20 weken, toen de echo goed was.
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Mei 2015 14:54

Re: Zwangerschap vertellen

Bij de eerste hebben we het onze ouders en wat goede vrienden meteen verteld.

Bij de tweede hebben we gewacht tot na de 12 weken.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 20 Mei 2015 19:13

Re: Zwangerschap vertellen

Mrs. Jansen schreef:Bij de eerste hebben we het onze ouders en wat goede vrienden meteen verteld.

Bij de tweede hebben we gewacht tot na de 12 weken.


Hier ook zo.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem129

Bericht 20 Mei 2015 19:18

Re: Zwangerschap vertellen

Met 8 weken wisten mijn ouders en schoonouders en onze broers en zussen het (al wist mijn moeder het al omdat ik zo ziek als een hond was en daarom niet kon eten met kerst)

Met 12 weken aan onze vrienden en verdere familie.

Met 25 weken heeft mijn man een foto van de kinderwagen op facebook gezet en toen was helemaal iedereen op de hoogte.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Mei 2015 20:06

Re: Zwangerschap vertellen

Onze ouders wisten het ongeveer een week nadat wij het wisten, dus meet een week of 5/6. Komt omdat mijn moeder spontaan hier langs was gekomen en ik net bij de bieb boeken over zwanger zijn had gehaald. Tsja, ga het dan maar eens ontkennen.. Daarna dus ook gelijk langs zijn ouders gegaan om het te vertellen.
Ergens wel jammer, want we hadden het op een leuke manier willen vertellen ipv zo opeens. Anders was dat trouwens alsnog niet gelukt, want ruim een week later lag ik half uitgedroogd in het ziekenhuis omdat ik zo beroerd was.. :laughcry:

Broers en aanhang hebben we het met kerst verteld, dat was met iets minder dan 8 weken (had geen zin om te liegen waarom ik niks at en zo beroerd was).

Vrienden hebben we het na de 12 weken echo verteld en op FB met een week of 15, toen we 8 jaar samen waren.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Mei 2015 20:28

Re: Zwangerschap vertellen

Ouders en broers 5 dagen na de test.
Vrienden hebben we het na 8 weken verteld tijdens onze housewarming. Toen was iedereen bij elkaar.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Mei 2015 20:34

Re: Zwangerschap vertellen

We hebben het onze ouders met 6 weken geloof ik verteld en vrienden ed. rond de 10 weken.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Mei 2015 20:56

Re: Zwangerschap vertellen

Mijn vader wist het 4 dagen na de test, toen was ik met hem op reis en het viel hem op dat ik zo weinig at. Toen we weer thuis waren heb ik mijn moeder gebeld en het telefonisch verteld omdat mijn vader het niet voor zich kon houden. Schoonzusje wist het met 6 weken, schoonouders met 8. Collega's wisten het ook met 8 weken. Andere vrienden rond 12 weken. Ik werd 30 en had op mijn verjaardag een taart met blauw/roze binnenkant laten maken door Alex. Daarna ging het ook op FB en heb ik me hier op het forum bekend gemaakt (ik schreef mee onder een pseudoniem)
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Mei 2015 09:04

Re: Zwangerschap vertellen

Bij de eerste hebben wij het na de test aan familie en schoonfamilie verteld. Ook goede vriendin van mij wist het omdat zij juist voorstelde om een test te doen. Rond 6 weken ook aan mijn baas verteld en aan twee collega's, want dit was voor de zomervakantie en meer onder het mom van stel dat het mis gaat, dan weten zij waarom ik misschien wel down ben oid. Na de termijnecho hebben wij het op Facebook gezet en mocht iedereen het weten.

Bij deze zwangerschap wisten mijn (schoon)familie het ook meteen. Eerst wilde k wachten, maar stel dat het misgaat dan moet je zeggen van ja ik was zwanger, maar het is misgegaan. Dan moet je het alsnog vertellen. Daarnaast, ben ik zo iemand die het niet voor mij kan houden en het juist wil delen. Ook weten mijn goede vriendinnen het. Twee collega's weten het, omdat één ervan ook zwanger is en zij twee weken op mij voor loopt. Dat vond ik wel heel leuk om het dan ook te vertellen. Die andere collega is als een vriendin voor mij.
Verder ben ik van plan om het pas na de zomervakantie te melden bij de collega's.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 22 Mei 2015 09:25

Re: Zwangerschap vertellen

Met zes weken aan mijn ouders en die zelfde dag ook aan m'n zus en zwager. Met een week of acht aan m'n andere zus/zwager en broertje en schoonzus. Twee stellen goede vrienden hebben we het met een week of tien verteld, ging Koningsdag vieren. Wilde wel even mee, maar heel lang trok ik toen niet. Had geen zin om tegen hun te moeten liegen dus besloten we het hun te vertellen. Schoonfamilie hebben we het na de eerste echo verteld. Schoonmoeder kan niet zo goed geheimen bewaren en hadden geen zin in dat iedereen het meteen zou weten voor we een echo hadden gehad. Daarna ook pas de resten van de vrienden het verteld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers