Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2015 18:40

Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ik zie beren op de weg, zullen mijn hormonen wel zijn.
Maar ik zie op tegen de tijd na de geboorte van onze zoon en privacy. Wij zijn heel erg gesteld op samen thuis zijn, weinig bezoek, privacy hebben. Hebben nu bv geen zin in elke week bezoek ofzo. En houden ook niet van 'zoete inval'.
Nu komt dalijk onze baby en krijgen we een kraamverzorgster in huis, veel familie en vrienden over de vloer. En ja natuurlijk is dat allemaal meer dan lief en leuk bedoelt. Maar ik zie ertegenop. Geen rust in je eigen huis, mensen die de baby vast willen houden, verwachtingen van mensen, zomaar langskomen.
Ik klink vast gemeen, maar wat dat betreft maak ik me druk...

Herkent iemand dit? Hoe ging dit bij jullie?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 18:48

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Kraambezoek is meestal op afspraak en duurt niet lang. Ik zou proberen zoveel mogelijk bezoeken in te plannen in de dagen dat de kraamverzorgster er nog is, zij houdt je rust in de gaten en schroomt ook niet om mensen weg te sturen, daarbij heb je in die week toch al weinig privacy en je hebt dan ook niet nog weken of maanden late kraambezoeken in de avond.

Verder denk ik dat als jullie nu geen zoete inval zijn, mensen dat ook echt niet gaan verwachten als je een baby hebt. Daarbij gaat hun leven ook gewoon door natuurlijk.

In die allereerste anderhalve week heb je weinig privacy, dat klopt. Maar die week vliegt om en alles is dan toch al anders dan anders. Dus daar zou ik me niet te druk om maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2015 18:53

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ik denk dat ik het ook gewoon los moet laten en proberen te genieten van alle interesse.
Misschien ontdek ik wel een nieuwe kant van mezelf :wink:
Iedereen bedoelt t ook alleen maar enthousiast. Mn man zegt ook dat ik me niet druk moet maken, dat dat goed komt. Maar ik wilde t toch even van me af schrijven..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem148

Bericht 19 Mei 2015 18:54

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Is een kraamborrel niet iets voor jou?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2015 18:58

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Daar heb ik ook al sterk over na zitten denken. Maar heb je dan nog niet dat mensen vooraf langskomen?
Edit: ik bedoel collega's en kennissen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem113

Bericht 19 Mei 2015 19:49

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Bij de oudste hebben we de eerste drie weken geen kraambezoek gepland. Alleen ouders en broers/zus zijn geweest. Dit beviel prima. Daarna kwam alles rustig op gang.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Mei 2015 19:51

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Sam schreef:Daar heb ik ook al sterk over na zitten denken. Maar heb je dan nog niet dat mensen vooraf langskomen?
Edit: ik bedoel collega's en kennissen?


Daar heb je toch zelf controle over door mensen wel of niet uit te nodigen? Of het duidelijk op het geboortekaartje zetten. Maar dat is redelijk standaard geloof ik..
<<

Anoniem129

Bericht 19 Mei 2015 19:52

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Het kraambezoek zie ik niet tegenop maar ik ben dan wel heel erg van familie en vrienden om me heen. Maar de kraamzorg lijkt me vreselijk. Dat er een vreemde met mijn spullen aan de gang gaat. Daar moet ik me echt overheen zetten. Gelukkig heb ik nog even de tijd om te wennen aan het idee. Ik hoop dat ik iets eerder beval want dan heeft mijn moeder lekker ook nog vakantie en kan die me ook een beetje toespreken haha!
<<

Anoniem151

Bericht 19 Mei 2015 20:07

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ik zag ook enorm op tegen de kraamverzorgster in huis, maar dat viel zó mee! Vond het bijna jammer dat ze weer weg ging
<<

Anoniem129

Bericht 19 Mei 2015 20:11

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Laat ik me daar maar aan vast houden dan Blue Phone!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2015 20:12

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ik ben zelf ook nog kraamverzorgster geweest, dus zou het toch anders moeten zien, haha.

Maar bedankt voor je bemoedigende woorden BP!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Mei 2015 20:18

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

De kraamzorg lijkt me ook heel raar!
Ik ga denk ik in mijn verlof uitgebreid alles poetsen zodat ze niet denkt dat we een paar sloddervossen zijn, haha.
Tegen de visite zie ik niet echt op. Ik heb het idee dat de mensen in onze omgeving er niet gelijk bovenop gaan duiken, maar juist wel even wachten voor ze langs komen. Dat ze het meer aan ons laten of we daar klaar voor zijn.
Zolang ze maar niet spontaan langskomen vind ik het wel snel goed denk ik, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem147

Bericht 19 Mei 2015 20:18

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Sam schreef:Ik ben zelf ook nog kraamverzorgster geweest, dus zou het toch anders moeten zien, haha.

Maar bedankt voor je bemoedigende woorden BP!


Hahaha ik heb zo hetzelfde! En heb dus ook een tijd in de kraamzorg gewerkt. Ik hou ook niet van onbekende in mijn huis en alsmaar mensen over de vloer. Het erge is zelfs dat ik niet eens weet of ik wel 49 uur kraamzorg zou afnemen maar meer zou kijken hoe ver ik het 'nodig' zou hebben. Mijn man vind het ook maar niets, een kraamverzorgende over de vloer. Nu wil ik sowieso wel 24 uurs zorg, maar ik vind 49 uur best wel veel als er 'weinig' problemen zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2015 20:21

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Hahaha marni
Ik zeg nu al tegen man dat we voor 49 uur vragen en haar gewoon naar huis sturen als we het genoeg vinden. Dan mag ze de uren gewoon schrijven. Maarrr als t een leuk mens is (net als wij :wink: ) dan komt het vast goed. Kun jij niet bij ons komen? :p
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem117

Bericht 19 Mei 2015 20:23

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 23 Jul 2015 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Mei 2015 20:24

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Hahaha ja precies. Dat zou ik ook doen. Helemaal omdat ik wel het bedrijf zou inschakelen waar ik zelf gewerkt heb. Ik heb daar met 3 leuke vrouwen gewerkt die ik wel aan mijn bed zou willen en die mogen van mij ook uren schrijven als ze willen ;)

Maar ik werk niet meer in de kraamzorg. Ik ben met de opleiding en het werk gestopt. Ik ben er niet het juiste type voor en mensen verdienen iemand die er echt 100% achter staat en dat ben ik dus niet.
<<

Anoniem216

Bericht 19 Mei 2015 20:24

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 11:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2015 20:25

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ja dat had ik gezien! Ik snap je volledig.

AnnaK, thnx voor je ervaring! Ga daar toch maar eens serieus over nadenken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 19 Mei 2015 20:28

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Zo herkenbaar dit.

Ik had er ook geen trek in dat iemand mijn kleintje zou vasthouden, bij de eerste heb ik meer toegelaten dan bij de tweede. Dus als het wordt gevraagd is het je goed recht om te zeggen nee baby blijft lekker bij mij liggen.

Waarom ben je bang voor mensen die zomaar langskomen? op het kaartje kan je toch gewoon de tijden neer zetten dat jullie wel bezoek willen ontvangen.

Verder geniet van deze tijd en maak je niet al te druk, probeer het in ieder geval. Het is van latere zorg en jij bepaalt straks toch gewoon lekker hoe je alles wilt hebben.

Voordeel is wel als er straks een kraamhulp is dan kan zij lekker de visite het huis uit bonjouren omdat jij nodig moet rusten, en de baby ook natuurlijk :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Mei 2015 20:30

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ik zie het wel, moet waarschijnlijk dus 48 uur in het ziekenhuis blijven. Heb wel bedacht dat ik dan alleen naaste familie wil zien en de kleine zal ook zeker niet van hand tot hand gaan.
Verder zie ik het wel. De kraamhulp lijkt me wel wat ongemakkelijk dat vond ik met de schoonmaakster ook al namelijk.
2015 💙
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 19 Mei 2015 21:03

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ik vond de kraamzorg heel fijn.... maar al het bezoek niet. En ze bleven ook altijd hangen. Na een half uur/uurtje hoor je gewoon weg te gaan. Ik zou het nooit meer zo doen. Meer clusteren of een kraamfeest geven.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 19 Mei 2015 21:37

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

munk schreef:Ik vond de kraamzorg heel fijn.... maar al het bezoek niet. En ze bleven ook altijd hangen. Na een half uur/uurtje hoor je gewoon weg te gaan. Ik zou het nooit meer zo doen. Meer clusteren of een kraamfeest geven.


Dat blijven hangen is wel herkenbaar, als de kraamhulp weg is dan is het aan jezelf om aan te geven dat ze moeten gaan maar dat vond ik wel heel moeilijk. En mijn man vond al die visite reuze gezellig :palm:
Nouja ik had ook zelf naar boven kunnen gaan met baby maar zo zit ik dan ook net weer niet in elkaar :laughcry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Mei 2015 22:23

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Wij hebben minder kraamzorg afgenomen dan waar we recht op hadden, omdat we inderdaad geen zin hadden in hele dagen een vreemde in huis. Ze kwam bij ons dus 8 ochtenden in plaats van hele dagen. Heerlijk om samen op te starten, het was ook een leuke meid, maar ik vond het ook heerlijk om 's middags lekker met ons drietjes te zijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 19 Mei 2015 22:28

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Ik zag hier vooraf ook erg tegenop, maar het is me beide erg meegevallen.

Wij hebben het bezoek de eerste week afgehouden, alleen ouders, broers en zussen en in de weken erna 1 keer bezoek per dag. Niet iedereen heeft onze zoon vastgehouden, de mensen waar ik een fijn gevoel bij had vroeg ik het zelf en bij anderen bood ik het niet aan, niemand heeft er ook zelf om gevraagd. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt!

Kraamzorg viel uiteindelijk ook mee, was een leuk mens van onze leeftijd en als ik geen zin in haar had ging ik lekker boven zitten ;)
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem301

Bericht 20 Mei 2015 07:52

Re: Opzien tegen tijd na geboorte ivm privacy

Op zich lijkt me een geboorte borrel ook wel handig. Maar ik zie het zo gebeuren dat mensen die datum dan niet kunnen en ze toch op een andere dag komen. En dan zit je eigenlijk toch dubbel met de visite. Heb het nu niet over familie en close vriendinnen maar bijvoorbeeld collega's van mij of m'n man. Vind dat veel te privé dat die langskomen, daar zie ik ook wel een beetje tegenop.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers