Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Restschuld na scheiding

<<

Anoniem331

Bericht 21 Mei 2015 09:50

Re: Restschuld na scheiding

Marilyn schreef:He? Hij kan het betalen en blijft daar wonen, maar jij niet en de nhg vergoedt niks? Wij zitten in een vrijwel identieke situatie maar ik heb als het goed is geen schuld hoor! De nhg gaat een stukje van de hypotheek omlaag brengen voor mijn ex zodat hij het op kan brengen en de bank gaf aan dat ik dan geen schuld meer heb.



Dat was waar wij ook op hadden gehoopt.

Alibi, zoals jij het steeds zegt voel ik me zo dom als ik wat zeg, klinkt alsof hij met gemak die hypotheek kan betalen, dus waar klaag ik over?
Hij kan het op het nippertje betalen, wat inhoud dat er weinig overblijft. Wel heeft hij ook 2 kinderen die hij deels moet onderhouden. Dus ja, wij hadden echt gehoopt dat het zou gaan zoals Marilyn aangeeft,dat ik niet een dikke schuld van zoveel duizenden euro's heb, en dat hij wat beter rond kan komen dat hij nu doet. Dit is ook wat onze hypotheekverstrekker ons steeds voor heeft gelegd dat hij er van uit gaat dat dit de optie was. Natuurlijk valt het dan tegen dat je wel met zo'n schuld blijft zitten, terwijl je er gewoon aardig geld voor betaald hebt om die NHG af te sluiten destijds.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Mei 2015 09:55

Re: Restschuld na scheiding

Oh maar ik begrijp jou gevoel heel goed hoor... En het is ook zeker heel zuur dat er niks wordt kwijtgescholden of dat er een deel van de hypotheek voor jullie betaald wordt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Mei 2015 10:16

Re: Restschuld na scheiding

Ik snap ook je gevoel, zeker weten.
Maar NHG is alleen maar strenger geworden, niet soepeler. Ze hebben het moeilijk, omdat zoveel mensen een bod op hun doen. Ik hoop dat er een regeling getroffen kan worden met jullie! Succes!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem211

Bericht 21 Mei 2015 10:24

Re: Restschuld na scheiding

Ik vraag me echt af of dit zomaar kan. Je hebt toch nhg afgesloten met bepaalde voorwaarden waar je destijds voor getekend hebt?
<<

Anoniem331

Bericht 21 Mei 2015 14:21

Re: Restschuld na scheiding

We kregen een paar weken terug bericht van de hyphoteker dat we geen aanspraak konden maken op de NHG. er was ons verteld dat het gemiddeld een half jaar tot 9 maanden duurt voordat je dossier bekeken en beoordeeld word. Ineens hadden we na 4 weken al bericht dat we nergens aanspraak op konden maken.
Ex heeft bezwaar aangetekend bij de NHG, bellen ze vervolgens terug om te melden dat ze het dossier nooit gezien hebben.
Toen contact opgenomen met de hyphoteekverstrekker, en deze gaf ook aan dat we geen afspraak kunnen maken op de NHG. Uiteindelijk lijkt het dus zo te zijn dat die hele NHG ons dossier nog nooit heeft gezien. Ik heb dan zo het idee dat er ergens iets niet klopt.
Kijk als ik die schuld op me moet nemen dan is dat zo, maar met steeds die halve verhalen vraag ik me af of het gewoon allemaal wel klopt, en of er niet beter overal geïnformeerd moet worden. Mede door wat jij zegt Marilyn twijfel ik zo erg of het allemaal wel klopt.
<<

Anoniem211

Bericht 21 Mei 2015 16:23

Re: Restschuld na scheiding

Misschien eens rechtsbijstand erbij halen?
<<

Anoniem331

Bericht 22 Jan 2016 20:47

Re: Restschuld na scheiding

Even een up. Inmiddels zoveel maanden later, en vandaag bericht dat de NHG een deel van de hypotheek aflost. Lagere maandlasten voor mijn ex, geen restschuld voor mij en bovenal; de kinderen houden hun eigen stekje. Er valt een last van me af, ook al had ik niet eens in de gaten dat ik deze last droeg.

Gelukkig hebben we beide het gevoel gehad dat er iets niet klopte na de eerste keer, anders hadden we er wellicht heel anders voor gestaan.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 22 Jan 2016 20:55

Re: Restschuld na scheiding

Wat een fijne afloop uiteindelijk zeg, je hebt er wel lang om moeten wachten zeg
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 22 Jan 2016 21:37

Re: Restschuld na scheiding

Fijn zeg! Was de fout eerst dan door jullie bank gemaakt? Goed dat jullie erachteraan zijn gegaan!
<<

Anoniem331

Bericht 22 Jan 2016 21:49

Re: Restschuld na scheiding

Nee, de hypotheekadviseur had ons dossier helemaal niet opgestuurd naar de NHG. Hij heeft ons toen gewoon bericht gedaan dat de NHG niks voor ons kon doen.
Nu moet mijn ex dus herfinancieren en hij gaat nu kijken naar waar hij kan overstappen. Wil niet bij de huidige adviseur blijven, en terecht.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 22 Jan 2016 21:58

Re: Restschuld na scheiding

Wat stom dat dat toen zo gelopen is, zeg.... Maar super fijn dat je je er zo in vastgebeten hebt en dat het dit als resultaat heeft gehad!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 22 Jan 2016 22:25

Re: Restschuld na scheiding

Bizar, logisch dat hij een andere adviseur zoekt nu. Heel fijn dat het nu opgelost is!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2016 23:55

Re: Restschuld na scheiding

Jeetje bizar zeg!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 23 Jan 2016 00:09

Re: Restschuld na scheiding

Wat een opluchting!
Je zou het maar niet verder uitgezocht hebben.. Gelukkig wel gedaan!
December 2009
juli 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jan 2016 08:21

Re: Restschuld na scheiding

Wow wat een lef heeft die adviseur gehad zeg...

Fijn dat het alsnog kan!!
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jan 2016 09:12

Re: Restschuld na scheiding

Hij sneed zichzelf ook erg in de vingers natuurlijk. Als je zegt dat het tussen de 6 en 9 maanden duurt voordat de NHG uitspraak doet, en dan na 4 weken zelf al bellen dat het er niet in zit.

Hoe dan ook, nu nog een eigen stekje waar ik echt kan blijven wonen, en dan heb ik geen wensen meer (op woongebied). Mijn huis waar ik nu in woon is verkocht, onder voorbehoud van verkoop eigen woning, dus geen idee hoe lang ik hier nog kan blijven. Terug naar mijn oude woonplaats is het steven, én de laatste keer dan verhuizen met de kinderen. Hopen dat dat er ook nog in zit!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Alexis