Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Mei 2015 12:36

Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Voor mij op nummer 1, autorijden. Ik heb mijn rijbewijs inmiddels 10 jaar. Maar heb behoorlijke rij angst waardoor ik nooit meer in een auto stap. Terwijl anderen het heerlijk vinden om te doen.

Wat durf jij niet wat een ander wel durft?
<<

Anoniem185

Bericht 19 Mei 2015 12:39

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Dingen op bepaalde hoogtes, ik heb hoogtevrees. Al durf ik wel meer tegenwoordig.

Spinnen oppakken om buiten te zetten.

Verder weet ik het zo snel niet!
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 12:42

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Wel honderdduizend dingen. Ik durf niet hoog te klimmen op instabiele trappen, ik durf niet goed op hoge dingen überhaupt te klimmen als ze daar niet voor gemaakt zijn (ik vind een tafel al een uitdaging :laughcry:), ik durf niet te slapen als ik een spin gesignaleerd heb, maar ik durf hem ook niet zelf te vangen, ik durf niet te duiken (kan ik ook niet). Moet ik doorgaan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mei 2015 12:46

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Verder de zee in gaan dan daar waar ik kan staan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Mei 2015 12:49

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Vliegen, dat durf ik eigenlijk niet.
Als het echt moet doe ik het wel, maar als ik het even kan omzeilen..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 12:54

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ik denk dat er niet iets is wat ik echt niet durf.
<<

Anoniem130

Bericht 19 Mei 2015 13:03

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Alibi schreef:Ik denk dat er niet iets is wat ik echt niet durf.

Ik zit ook enorm te graven. Spinnen buiten zetten doe ik niet, maar zou ik wel durven. Met een glas dan. :p Heb ik op Cuba ook met een gigantische vliegende kakkerlak gedaan.

Ja, misschien rotsduiken of klimmen zonder harnas of zoiets geks. Dat durf ik niet. ;)
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 13:13

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Whatever schreef:
Alibi schreef:Ik denk dat er niet iets is wat ik echt niet durf.


Ja, misschien rotsduiken of klimmen zonder harnas of zoiets geks. Dat durf ik niet. ;)


Nou dat doe ik ook niet, niet nu, omdat ik überhaupt niet kan klimmen. Het is niet zo dat ik het pertinent niet durf.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Mei 2015 13:14

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Hmmm eens nadenken. Ik denk dat ik best veel durf, maar ik voel niet de behoefte om echt van bijvoorbeeld 12 meter van een klif af te gaan duiken ofzo. Dat hoeft niet perse.
<<

Anoniem130

Bericht 19 Mei 2015 13:19

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ohhh ik weet er denk ik wel een. Ik weet echt niet of ik in een duikboot durf! Het idee dat je onder water zit en niet kunt, doodeng! Nooit de keuze gehad overigens, dus misschien zou ik het wel doen maar nu gillen mijn hersens nee!
<<

Anoniem186

Bericht 19 Mei 2015 13:25

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Hier ook autorijden. Ik neem me zo vaak voor om over m'n angst heen te komen, maar toch doe ik er iedere keer niks mee.

En alleen in het donker lopen of fietsen. Soms moet het wel eens, maar ik voel me er nooit op m'n gemak bij.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Mei 2015 13:26

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ja, ik weet er wel een. Stel ik zou op een boot zitten die vér op zee was. En beneden me is alles wel blauw maar echt diepblauw. Dat je weet dat je echt op open zee zit, dan zou ik daar dus níet vanaf duiken van die boot. Als je de kust enzo nog kan zien, helemaal prima. Maar echt op open zee? Nee bedankt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mei 2015 13:29

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ik durf heel veel niet en er komt steeds meer bij naar mate ik ouder word haha. Ook al voel ik vaak angst probeer ik me er niet altijd door te laten leiden. Ik zie de angst gewoon als een risico inventarisering en niet als een echte dreiging. Als ik mijn angst dan weer heb overwonnen voelt dat heel fijn. Ik heb het dan niet over bungeejumpen maar bijvoorbeeld over klimmen op een steile berg, in een achtbaan gaan, tokkelen, paardrijden, kanoën op een wilde rivier etc.

Ik ben trouwens echt bang voor insecten, die angst krijg ik moeilijker onder controle.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 19 Mei 2015 13:45

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ballonnen laten klappen, ik durf dat echt niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem114

Bericht 19 Mei 2015 13:50

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Een dood dier 'opruimen'. Dus een dood vogeltje of een muis oid. Ik begin altijd te huilen..
<<

Anoniem321

Bericht 19 Mei 2015 13:55

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Op een onbekende afstappen en een gesprek beginnen.
Ik vind dat bij bekenden al moeilijk, dus kun je nagaan.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Mei 2015 13:58

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ik durf zoveel niet. Ik ben echt een bangerik.

- Ik durf niet 's avonds/'s nachts alleen met het openbaar vervoer.
- Liever ben ik sowieso niet alleen buiten als het donker is. Ook niet 's ochtends. Dan vind ik het al onprettig om in het donker om 7 uur naar mijn auto te lopen.
- Ik vermijd boten heel erg, het liefste ga ik ook niet met het vliegtuig en eigenlijk vind ik treinen en bussen ook niet heel relaxed. Ik zit het liefste bij mijn man of vader in de auto of ik rij zelf.
- Ik ben echt als de dood voor spinnen/beestjes/insecten.
- Ik durf geen beesten op te tillen (katten, honden etc.)
- Een vol restaurant inlopen vind ik echt vreselijk. Dat laat ik ook altijd 'de ander' doen.
- Mensen bellen die ik niet ken.
- Zonder al nat te zijn in een zwembad springen. Dan ben ik altijd bang dat ik dood ga door het extreme temperatuurverschil.

Ik kan nog wel even doorgaan denk ik.. Vooral de vervoersmiddelenangst vind ik vervelend. Ik zou super graag eens met de boot naar Engeland ofzo willen, of een keer met een mooie jacht. Maar ik vind dat zoiets engs.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2015 14:34

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Naar de kinderboerderij. Te bang om loslopende kippen tegen te komen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 19 Mei 2015 14:50

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Caro schreef:Ja, ik weet er wel een. Stel ik zou op een boot zitten die vér op zee was. En beneden me is alles wel blauw maar echt diepblauw. Dat je weet dat je echt op open zee zit, dan zou ik daar dus níet vanaf duiken van die boot. Als je de kust enzo nog kan zien, helemaal prima. Maar echt op open zee? Nee bedankt.


Dit dus..maar hetzelfde bij heb ik donker water, waar je de bodem niet ziet..eigenlijk niets wat er in het water zit..ik vind dat echt zó eng! En verder:
- Alle kleine beestjes (mieren, maden, wormen, torretjes etc) brr..
- Naar dingen toegaan waar (heel) veel mensen zijn..ik heb dan altijd het idee dat iedereen mij aan kijkt of dat ik diegene waarmee ik ben kwijtraak..
- Alleen naar buren/vrienden gaan. Gezellig langs gaan of iets lenen bijv, doodeng! Dit geldt eigenlijk alleen voor mensen die ik niet zo goed ken/vaak gezien heb..

Verder kan ik nu niets bedenken :)
Wat als het lukt
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Mei 2015 14:57

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ik durf niks wat met spinnen en insecten te maken heeft, vind het zulke vieze beestjes, krijg de kriebels al als ik er alleen aan denk.
Vliegen durf ik ook niet.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 19 Mei 2015 15:06

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Oee ik ga even goed nadenken, ik kan zo 1,2,3 niet iets bedenken wat ik niet durf. Zal vast niet kloppen, haha!
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 15:09

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Oh ik weet toch wat. Ik ben echt doodsbenauwd voor katten.. Als ik er één over de stoep zie lopen en ik moet er langs ben ik al bang dat hij mij aanvalt ofzo.
<<

Anoniem136

Bericht 19 Mei 2015 17:43

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ik dacht ook meteen aan autorijden. Ik rijd wel, maar ik vind het te eng om volledig onbekende en lange routes te rijden.
<<

Patsy

Bericht 19 Mei 2015 17:49

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ik ben een mietje, durf niks mbt, hoogtes, spinnen, snelheid(hoewel 200 op de autobahn vind ik wel gaaf), over de kop en water en kippen.

Maar ik wil nog wel heel graag een keer een slang vasthouden en een grote roofvogel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Mei 2015 18:04

Re: Wat durf jij niet wat een ander wel durft?

Ik ben ook een grote schijterd, vooral als het aankomt op hoogtes (durf al nauwelijks op een stoel te staan om iets op te hangen bijvoorbeeld), spinnen (my worst nightmare!) en open water. Vreselijk als ik in zee de bodem niet meer kan zien/niet meer kan staan! Ik durf dan echt mn benen niet naar beneden te laten hangen haha, blijf zo veel mogelijk aan de oppervlakte.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny