Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pfffoeiii!!

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 10:52

Pfffoeiii!!

Hoewel ik de babytijd met dochter vreselijk (zwaar) vond en ik daarom ook steeds zei dat ik pas weer een kindje wilde als dochter al bijna naar school gaat, heb ik ineens enorme babykriebels. Ze zijn wel langzaam gekomen dat ik er steeds positiever tegenover sta hoor maar ineens krijg ik alleen maar het idee van: waarom niet?!! :banaan:

Tegen mijn vriend wil ik niet nog even niet zeggen want hij was er al wel langer weer klaar voor en ik ben bang dat hij zegt dat we er dan wel meteen voor kunnen gaan!

Als wij onze dochter niet zouden hebben zou ik er weer helemaal klaar voor zijn maar ik zie de combinatie nog niet zo zitten merk ik... Ik ben bang dat ik of dochter verwaarloos of de baby. Als ik kijk naar hoe dochter was dan kan daar echt niet nog een baby bij. Nu is ze inmiddels heel erg rustig en kan ze zichzelf ongelofelijk goed vermaken maar ja.... nu kan ik er meteen op inspringen als ze aandacht wil en met baby misschien niet.. hoe doen anderen dit?

En hoe heb je de knoop om ervoor te gaan doorgehakt?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Mei 2015 11:08

Re: Pfffoeiii!!

Gewoon doen dan, hier 2,5 jaar ertussen en dat ging prima. De jongste was erg makkelijk en de oudste vind het geweldig.
Hier had ik ook twijfels maar het kwam helemaal goed.
M:21072011
J :08012014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2015 11:15

Re: Pfffoeiii!!

Hoe groot is de kans dat je direct zwanger bent. Vervolgens duurt het dan nog 8 mnd voordat de baby er is. Je kan toch niet in de toekomst kijken.
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 12:27

Re: Pfffoeiii!!

Minx schreef:Hoe groot is de kans dat je direct zwanger bent. Vervolgens duurt het dan nog 8 mnd voordat de baby er is. Je kan toch niet in de toekomst kijken.


Bij dochter was ik meteen zwanger. Ik kan niet in de toekomst kijken nee maar er goed over nadenken lijkt me het minste wat ik kan doen. En hoewel ervaringen van anderen ook niks zeggen over hoe het bij ons zal gaan vind ik het toch fijn die te lezen. Ik twijfel namelijk nog wel erg..
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Mei 2015 12:36

Re: Pfffoeiii!!

Hier kreeg ze ook alle aandacht, en ze is er ook echt dwars van (geweest) dat dat nu niet meer zo is. Ze is gelukkig wel knettergek op Naomi, en totaal niet jaloers. Nu is het bij ons ook wel heftig geweest door de ziekenhuisopname van Naomi.

Als je twijfelt zou ik wachten tot je dochter 4,5 is. Dat dan de baby komt, ik moet zo vaak zeggen tegen Elena dat ze even moet wachten omdat Naomi de fles moet/verschoond moet/huilt/vul maar in. Als je een jaloers kindje hebt is dat echt wel lastig.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Mei 2015 12:36

Re: Pfffoeiii!!

In mijn ogen heb je geen haast. Zou eerst nog even afwachten en het wèl met je vriend/man bespreken. Het hoeft toch niet allemaal gelijk nu?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 13:44

Re: Pfffoeiii!!

Prisienne schreef:In mijn ogen heb je geen haast. Zou eerst nog even afwachten en het wèl met je vriend/man bespreken. Het hoeft toch niet allemaal gelijk nu?


Nee ik heb geen haast... en uiteraard bespreek ik het eerst met mijn vriend :razz: Wat ik met die opmerking vooral bedoelde is dat ik bang ben dat hij heel enthousiast wordt en ik dan al helemaaal de praktische bezwaren uit het oog verlies.
Maar het Is absoluut iets om heel erg goed over na te denken. Het is gewoon nieuw dat ik het ineens wel zie zitten terwijl ik een maand geleden nog zei het nog lang niet te willen.

@Ayla: nu nog 2.5 jaar wachten vind ik sowieso te lang. Langer dan nu nog een jaar wil kk sowieso niet wachten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Mei 2015 14:43

Re: Pfffoeiii!!

Nee, snap ook wel dat je het uiteindelijk heus wel bespreekt :wink: Maar zou het eigenlijk nu vooezichtig aan al bespreken. Gewoon aangeven dat je er de laatste tijd over na denkt. Hoe het zou zijn, hoe het zou gaan met de oudste, waar je juist wel naar uitkijkt en waar naar niet, enz. Het er gewoon luchtig over hebben. En daarbij gelijk aangeven dat het niet betekent dat jullie er al snel weer voor moeten gaan. Gewoon een beetje 'fantaseren' en vooruit denken samen. Doen vriend en ik ook, terwijl het hier helaas nog niet aan de orde is om ervoor te gaan.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 14:50

Re: Pfffoeiii!!

Parisienne schreef:Nee, snap ook wel dat je het uiteindelijk heus wel bespreekt :wink: Maar zou het eigenlijk nu vooezichtig aan al bespreken. Gewoon aangeven dat je er de laatste tijd over na denkt. Hoe het zou zijn, hoe het zou gaan met de oudste, waar je juist wel naar uitkijkt en waar naar niet, enz. Het er gewoon luchtig over hebben. En daarbij gelijk aangeven dat het niet betekent dat jullie er al snel weer voor moeten gaan. Gewoon een beetje 'fantaseren' en vooruit denken samen. Doen vriend en ik ook, terwijl het hier helaas nog niet aan de orde is om ervoor te gaan.


Ja dat ga ik doen :)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers