Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Mei 2015 15:44

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

48 uur blijven is inderdaad heel gewoon en komt vaak voor. Als de baby het goed doet mag de baby gewoon bij jou op de kamer en mag je de baby zelf verzorgen (mits lichamelijk mogelijk, anders kun je daar een vpk voor bellen). Er wordt gewoon voor je gezorgd. Ik moest na mijn laatste bevalling 8 dagen blijven ivm een infuus met hoge dosering medicijnen en een infuus met magnesium sulfaat, mijn ervaring is dat je echt wel behandeld wordt als een kraamvrouw. Net even een beetje extra zorg (ik lag er voor de bevalling ook al een tijdje dus heb wel verschil gemerkt).
<<

Anoniem205

Bericht 19 Mei 2015 16:43

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Zoon moest 48u blijven, ik in principe maar 24u. Mocht uiteindelijk een nacht langer blijven.
Ik had een kraamsuite voor mijzelf, met slaapbank voor vriend. Zoon lag op de kinderafdeling ivm infuus en controles. En eerlijk? Ik vond het wel fijn dat we even nog 2 nachten konden slapen (ziekenhuis deed voeding om middernacht, 3u en 6u) en even bij konden komen. We hadden bijna een nacht overgeslagen door de bevalling en ik was extreem moe door de narcose en het bloedverlies.
Wij hoefden iig niks, werden alleen regelmatig gebeld om naar zoon te gaan omdat hij de prematuurtjes wakker hield :-D
<<

Anoniem126

Bericht 19 Mei 2015 16:58

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Mei 2015 19:30

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Ik vind dat zo sneu voor de kersverse vader. Zonder vrouw en baby naar huis moeten.

Ik moest vijf dagen blijven na mijn keizersnede en toen nog twee dagen voor Ravi's geelzucht

De eerste vijf dagen had ik een kamer voor ons drieën. Er stond een senseo, waterkoker, gevulde koelkast en beschuit met muisjes. Ik kon de verpleging opbellen wanneer nodig en er kwam regelmatig iemand even kletsen en kijken hoe het ging. Ook als ik aan het voeden kwam kwam er regelmatig iemand helpen.
Mijn vriend kreeg ook gewoon eten en drinken en mocht douchen daar.

Het was eigenlijk nog luxer dan de dagen thuis met de kraamverzorgster.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2015 21:38

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Fijn dat veel het zo goed hebben ervaren, vind ik fijn om te horen.

Als jullie een draagdoek hebben, hadden jullie die ook mee genomen naar het ziekenhuis?
2015 💙
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 19 Mei 2015 22:24

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Nee, ik heb mijn draagdoek niet meegenomen toen. Ik lag voornamelijk op bed met N. op mijn borst, had daar geen doek voor nodig.Ik had ook een kraamsuite en vond het ook luxe :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2015 22:49

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Ik wil 2 juni naar de voorlichting gaan dan heb ik dat in ieder geval gezien. De kans dat ik hier moet bevallen is behoorlijk. Daarbij weet ik ook niet of ik zit te wachten om weer terug te gaan naar het andere ziekenhuis. Heb gister alle artsen verloskundigen ed op een rijtje gezet en heb sinds ik ziek thuis zit al aan 23 verschillende mensen m'n verhaal kunnen vertellen en daar gaan er zeker nog 4 bij komen.

Zit er wel sterk over te denken om er 1 mee te nemen. Zeker als hij wel afkickverschijnselen zou krijgen lijkt het me voor hem een hele fijne veilige houding. Weinig ruimte is hij dan nog vanuit de baarmoeder gewend. Dichtbij m'n hartslag en rustgevende geuren.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 20 Mei 2015 06:21

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Ik denk niet dat je veel aan de doek hebt. Waarschijnlijk lig je veel in bed.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Mei 2015 11:11

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Ik denk dat je dit toch een beetje los moet laten. Je kunt er wel over nadenken, maar soms is het ook goed om het over je heen te laten komen.
In de kraamtijd hoef je helemaal niets en het wijst zich vanzelf. Het enige waar je invloed op hebt, is de hoeveelheid bezoek die je wil ontvangen en wanneer.
Ook een eenpersoonskamer heb je echt niet in de hand. Je kunt het hoogstens aangeven, maar meestal kom je gewoon waar een bed vrij is, dit kan ook op een 4 persoonskamer zijn.
Een doek zou ik niet meenemen, in het ziekenhuis zal je dat niet veel gebruiken, denk ik.
En 48 uur is echt zo om.

Ik heb na mijn bevalling 7 dagen in het ziekenhuis gelegen en je gaat compleet op in de planning daar.
Ondanks alles, heb ik echt een fijne tijd gehad in het ziekenhuis en werd ik super verzorgd.
Afbeelding
<<

Anoniem163

Bericht 20 Mei 2015 11:13

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Zou juist ivm bacteriën die je in een ziekenhuis hebt de doek thuis laten.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 18:57

Bericht 20 Mei 2015 11:15

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Ik zou een rondleiding op de kraamafdeling vragen, kun je met al je vragen bij de verpleegkundigen terecht. Ga ik zelf ook krijgen, vind ik erg fijn.
Ik heb een poos op de zwangeren afdeling in het ziekenhuis gelegen, en ik vond de sfeer enorm fijn. Er waren dan wel geen baby's, maar het is zo anders dan een verpleegafdeling elders in het ziekenhuis, waar alleen maar zieke mensen liggen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Mei 2015 11:19

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Ga ik ook doen hoor, al is het alleen maar voor m'n eigen rust. Heb vrijdag weer een afspraak staan met de gynaecoloog. Een die ik nog niet gezien heb. En zal dan ook gelijk vragen naar de verpleegkundige om eventueel een bevalplan te maken. Nu zo veel mogelijk dingen regelen die voor mij rust creëeren. Oh misschien handig om erbij te zetten het ziekenhuis is pas 2 jaar open waar ik ga bevallen.
2015 💙
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Mei 2015 11:26

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Een bevalplan is altijd goed om te maken.
Maar de rest er omheen zou ik toch wat meer loslaten. Of wil je nog een keuze maken in welk ziekenhuis je wil bevallen?
Anders gaat het toch zoals het gaat.
En een rondleiding geeft je misschien wel al een goed gevoel.
Ik moet zeggen, dat ik daar allemaal echt niet zo bij na heb gedacht. We zijn wel naar zo'n informatieavond gegaan en daar kreeg je een rondleiding op de verloskamers.
Maar je weet gewoon niet hoe het allemaal loopt.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Mei 2015 11:36

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Keuze in ziekenhuizen heb ik niet echt. Nou ja of ik zou weer terug naar huis moeten gaan maar daar ga ik maar ff niet van uit. Hier is maar 1 ziekenhuis, waren er altijd 2 maar die zijn jaren terug al gefuseerd en zitten sinds 2 jaar in een nieuw gebouw.
Dat denken is wel een dingetje van mij hoor, het naast me neerleggen is lastig. Probeer me daarom ook zo goed mogelijk voor te bereiden. Er zijn drie behoorlijke zekerheden weg geramd de laatste maanden dus vandaar dat ik nu ff wat rust probeer te zoeken.
2015 💙
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Mei 2015 13:15

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Dat snap ik helemaal Minx, dat is ook lastig!
Ik zou als ik jou was naar de voorlichting over bevallen gaan in het ziekenhuis en daar vertellen ze al heel veel.
En of je kindje bij je op de kamer slaapt en hoe dat dan gaat.
En als je dan nog vragen hebt, kun je die nog stellen aan de gynaecoloog.
Dan kun je dat in ieder geval van je 'lijstje' halen en geeft dat vast wat rust.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Mei 2015 20:58

Re: Bevalling plus 48 uur ziekenhuisopname

Lees net dat het ziekenhuis 35 eenpersoonskamers heeft. Morgen ff vragen voor een afspraak met de verpleegkundige die me kan helpen met het bevalplan.
2015 💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers