Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

<<

Anoniem301

Bericht 01 Jun 2015 11:14

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Oh ik zie nu dat ik wel heel tegenstrijdige dingen zeg he? Ik ben wel een beetje opzoek inderdaad. Als ik iets tofs tegenkom en ze hebben geen bezwaar dat ik zwanger ben dan zou ik het doen. Maar ik ben niet met hoge spoed opzoek. En ik werk liever niet via een tussenpersoon.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Jun 2015 20:14

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Heb je inmiddels al uitsluitsel gekregen over wanneer je weg mag bij je huidige baan, Carrie?
En heb je al gesolliciteerd of nog niets gevonden wat jou aanspreekt?
2012 & 2016
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jun 2015 10:43

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Wat aardig dat je dat vraagt Snoes! Nee nog niks gehoord, volgens mij ging mijn manager deze week opnieuw met de directeur praten. Heb nog niks gehoord en durf het niet zo goed te vragen nu.

Ik heb één sollicitatie verzonden maar ben helaas niet uitgenodigd op gesprek.
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jun 2015 11:59

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Spannend Carrie!
Had je nog naar HR een mail/brief gestuurd? Heb je daar nog wat op gehoord? Ik duim voor je hoor!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Jun 2015 16:34

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Jammer dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt wanneer je weg kan op je huidige werk. Nouja, sowieso nog maximaal 1,5 maand toch? Hopelijk vind je (snel) een nieuwe baan zodat je na je verlof weer met een schone lei kan beginnen, en met hopelijk een leukere baas :).
2012 & 2016
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jun 2015 12:01

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Net verstuurd Oreo! Had mijn zwangerschapsverklaring ingescand maar kon deze steeds nergens meer vindne op de PC. Dus net opnieuw ingescand en de mail verzonden.

Snoes, nee niet nog max 1.5 helaas, ik moet dan doorwerken tot 1 september ongeveer, dan kan ik weg omdat ik dan al mijn vakantie-uren opneem. Het gesprek met de directeur was niet vorige week maar is morgen, heb het net aan mijn manager gevraagd. Hopelijk krijg ik dan uitsluitsel, weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben!
<<

Anoniem205

Bericht 16 Jun 2015 12:26

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Succes Carrie! Fingers Crossed voor je!!
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jun 2015 14:31

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Oreo schreef:Succes Carrie! Fingers Crossed voor je!!


Dank je!
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2015 12:08

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Hoi! Even een update een een vraag.

Mijn manager heeft gisteren met de directeur gesproken om mij vrij te laten stellen van werkzaamheden maar gewoon uitbetaald te krijgen tot 30 september.
Ze willen ook z.s.m. een vervanger voor mijn functie aannemen, wat dus inhoudt dat er 2 mensen op 1 functie zitten. Dit is niet handig op de loonlijst, dus hij wil mij van de loonlijst af, prima.

Dit zou eventueel betekenen dat mijn contract open wordt gebroken en ik in 1 keer mijn resterende maanden krijg uitbetaald, een vaststellingsovereenkomst dus, toch? Nu heb ik al aangegeven dat er dan meer belasting vanaf gaat, waardoor ik mezelf in de vingers snijd omdat ik dan netto minder overhoud. Mijn manager gaf hierop aan dat hij ervoor zal zorgen dat ik eventueel bruto meer uitbetaald krijg, zodat ik netto precies hetzelfde overhoud.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Stel ik word afgekocht per 1 juli heb ik dan per 1 juli recht op ww? Lijkt me niet he? Zou ik ook niet doen, want heb het dan nog niet nodig en wie weet hoe lang ik in de ww moet.

Nog andere dingen waar ik echt op moet letten?

Edit: Ik ga bovenstaande even vragen in het rechtentopic in algemeen, wellicht komt het daar meer tot z'n recht :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 12:28

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

De vraag met betrekking tot de belasting durf ik niet te beantwoorden, maar ik weet wel dat je pas recht hebt op een WW uitkering nadat je contract beëindigd is. Dus als er in jouw vaststellingsovereenkomst staat dat jouw contract wordt beëindigd per 1 juli, dan heb je vanaf 1 juli recht op een WW-uitkering. Maar als er in jouw vaststellingsovereenkomst staat dat je per 30 september uit dienst gaat, dan heb je pas vanaf dan recht op een WW-uitkering.

Per 1 juli is nu sowieso niet meer mogelijk lijkt mij. Je dient er namelijk voor te zorgen dat jouw werkgever zich houdt aan de wettelijke opzegtermijn (minimaal 1 maand). Als hij dat niet doet, heb je in de tijd dat je eerder vertrekt geen recht op WW. Dus stel, je tekent vandaag je vaststellingsovereenkomst en daar staat in dat je per 1 juli uit dienst treedt, dan is de wettelijke opzegtermijn niet in acht genomen. Je hebt dan pas vanaf 18 juli (één maand na vandaag) recht op een WW-uitkering.

Edit; wacht even, misschien is dat niet waar, ik vraag me nu ineens af of het niet altijd per de eerste van de maand is, dus 1 augustus. Ga ik even voor je nakijken.
Laatst gewijzigd door Elliot op 18 Jun 2015 12:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem147

Bericht 18 Jun 2015 12:30

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Over het opbreken van je contract op deze manier weet ik niets. Ik weet wel dat als je contract eindigd/opgebroken wordt op bijv. 1 juli dat je dan van het UWV 1 maand 'opzegtermijn' hebt en dan dus per 1 augustus recht heb op WW.

Ik zou alleen wel heel erg goed opletten dat het opbreken van je contract op een juiste manier gebeurt. Er mag jou namelijk niets te verwijten zijn, anders vervalt je recht op WW.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Jun 2015 12:31

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Wat Elliot zegt inderdaad haha.

Als je werkgever geen opzegtermijn in acht neemt, dan doet het UWV dat.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Jun 2015 12:36

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Deze website heb ik o.a. gelezen toen het bij mij speelde. Daar staat het makkelijk verwoord wat ik wel prettig vond.

http://ontslag.nl/wederzijds-goedvinden/
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2015 13:26

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Bedankt Elliot en Marni voor het meedenken! In het andere topic heb ik ook een hoop reacties, en zal daar even verder gaan met reageren en vragen.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Aug 2015 11:54

Re: Hoe in soll.brief verwoorden dat ik zwanger ben?

Wat rot zeg voor je hoe het allemaal loopt. Heb zelf ook zoiets mee gemaakt en ik werd heel naar behandeld dus begrijp wel hoe je je voelt.

Wat een rare vent is je manager zeg en echt absurd dat jij zulke sexsistische opmerkingen maakt.............bah! Las dat je géén klacht gaat indienen, maar ik had het denk ik wel gedaan. Je zou het alsnog kunnen doen als je er weg bent, want hij zal dat bij anderen ook gaan doen denk ik
Ijskonijn...............nou ja zeg verre van dat ben je hoor.
Word je contract niet verlengd omdat het niet klikt tussen jullie en jij aangaf dat jij die opmerkingen niet leuk vind?
Zo ja, dat mag volgens mij niet eens hoor het dat is geen gegronde reden.Dan nog zolang je je werk goed doet heeft dat er niks mee te maken buiten het feit om dat jij zelf al weg wilde.

Raar ook dat hij zich afvroeg of ze het zouden redden ivm je contract laten ontbinden. Snap niet dat zij zeggen dat ze nog genoeg werk hebben als jij zegt dat je hele dagen niks te doen hebt. Wat houdt dat dan in?
Wel apart dat hij gaat kijken of je bruto meer uitbetaald kan krijgen aangezien hij je niet bepaald mag.

Je zei dat je ergens op had gereageerd en dat ze je graag wilde zien. Daarna las ik dat j ergens niet voor uitgenodigd bent. Gaat die over 2 verschillende, want ik snap het niet meer.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron