Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Januari & februari 2016 mama's

<<

Anoniem291

Bericht 18 Mei 2015 23:08

Januari & februari 2016 mama's

Zijn er hier al meiden die begin 2016 uitgerekend zijn?
Ik ben volgens de eerste berekening 4 weken en 3 dagen zwanger, uitgerekend 23 januari 2016.
Laatst gewijzigd door Anoniem291 op 22 Mei 2015 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mei 2015 10:24

Re: Begin 2016 mamma's

Ojeej alweer mama's in 2016!

Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.
2014 2016
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 19 Mei 2015 19:22

Re: Begin 2016 mamma's

Ja, ik! Als alles goed blijft gaan dan ben ik rond 21 januari uitgerekend. Ik ben volgens de eerste berekening nu dus 4 weken en 5 dagen zwanger. Is dit jouw eerste kindje Hoochie?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem291

Bericht 19 Mei 2015 19:56

Re: Begin 2016 mamma's

Volgens mij zijn we de enige nog Hannelore :)

Het is mijn eerste kindje inderdaad, vind het wel spannend. Vorige week had ik de hele week zeurend gevoel in m'n buik en pijnlijke borsten en van het weekend was ik misselijk en nu eigenlijk weinig kwaaltjes meer maar ja weet dus helemaal niet of dat raar is. De verloskundige hier maakt ook pas bij 9 weken een echo en intake dus dat is nog even wachten..

Hebben jullie het al tegen iemand gezegd?
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 22 Mei 2015 12:42

Re: Begin 2016 mamma's

Volgens mij ook! Of de anderen vinden het nog te pril om mee te schrijven, dat kan natuurlijk ook :) Onze ouders weten het al en op mijn werk ook. Ik moet nu namelijk op een andere afdeling gaan werken. Onze ouders hebben we het gewoon vertelt. Was eigenlijk nog niet de bedoeling maar ik vind het lastig om geheim te houden en als het mis gaat dan zouden we het ook met onze ouders delen. Ik denk dat we het bekend maken bij broers/zussen rond vaderdag. Dan zijn we met z'n allen weer bij elkaar en dan heb ik ook de eerste echo gehad (ik ben dan als het goed is rond de 10 weken). Vrienden vertellen we het pas na de termijnecho denk ik.

Ik ben heel erg misselijk. Dit herken ik totaal niet van mijn vorige zwangerschap. Ik ben nu al meer misselijk geweest dan toen. Ik heb inmiddels ook al medicijnen gekregen van de huisarts omdat ik zo misselijk ben. Vandaag gaat het tot nu toe wel prima.

Gisteren is de consulente van moeders voor moeders geweest. Ik ga ook deze keer weer meedoen. Ik mag alleen volgende week pas beginnen omdat ik dan pas 6 weken ben. Met avondurine gaf de test twee hele dikken strepen (teststreep precies dezelfde kleur en dikte als de controlestreep) dus ik begrijp niet goed waarom ik niet meteen mag starten. En ik ben het vergeten te vragen. Ze zei het ook zo terloops bij het weggaan.

Ga jij meedoen met moeders voor moeders? En hoe is het met jouw kwaaltjes?

Zullen we trouwens de topictitel veranderen in januari & februari 2016 mama's? Dat is meer in lijn met de andere topics. En hopelijk mogen zich er gauw meer dames bijvoegen!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 22 Mei 2015 13:43

Re: Begin 2016 mamma's

Dames, ik kom me hier ook melden! :cheering: vorige week donderdag op Hemelvaartsdag licht positief getest, en daarna tot en met zondag oplopende testen. Vanochtend ook nog eentje gedaan, en deze knalde van het scherm af, dus ik ben weer even gerustgesteld. 11 juni heb ik de eerste echo, ben dan waarschijnlijk rond de 7 à 8 weken. 2 weken later intake bij de Gyn, maar waarschijnlijk ga ik wel gewoon onder controle bij de verloskundige. Mag het zelf kiezen, en vind ik toch iets persoonlijker.
Ik ben trouwens niet zo'n hele goede meeschrijver, maar wel een trouwe lezer. Dus bij deze alvast excuses als ik niet met grote regelmaat reageer, ga het wel proberen!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 22 Mei 2015 13:44

Re: Begin 2016 mamma's

Gefeliciteerd Stitch!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem291

Bericht 22 Mei 2015 17:29

Re: Begin 2016 mamma's

Gefeliciteerd Stitch. Wat mogen/kunnen jullie al snel bij de verloskundige terecht. Bij mij doen ze pas vanaf 9 weken dus pas 25 juni een afspraak. Ik ben dan al 9 weken en 6 dagen.

Vervelend dat je zo misselijk bent Hannelore, helpen de medicijnen al? Ik voel me op zich prima, beetje last van mn buik, met vlagen wat misselijk en weinig trek in eten.

Hoe is jullie vriend/man eronder? Mijn vriend is echt nog in shock dat ik zo snel al ik zwanger raakte en hij is echt van slag. :silent: Hij is bang dat het mis gaat, bang omdat hij het niet onder controle heeft. Vindt dat wel lastig, want meestal ben ik diegene die allerlei leeuwen en beren op de weg ziet, maar ik ben alleen maar blij.
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 22 Mei 2015 18:03

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Hoochie, ik heb in februari een vroege miskraam gehad, waardoor ik nu een vroege echo mag. Gelukkig maar, want merk dat ik erg onzeker ben of het allemaal wel goed (blijft) gaan. Vooralsnog gelukkig nog geen enkel teken dat het weer mis dreigt te gaan.
Mijn vriend is er erg blij mee, die wilde eigenlijk al voor een 2e gaan toen M nog maar een half jaar was. Ik moest er niet aan denken, zeker niet omdat mijn zoontje pas sinds een paar weken de meeste nachten doorslaapt, en omdat ik ook geen hele makkelijke zwangerschap heb gehad de eerste keer. Hij is wel heel nuchter, zal vast wel goed gaan, en anders merken we dat met de echo wel. Aan de ene kant wel fijn dat iemand nog rustig blijft, maar aan de andere kant denk ik dan ook, jij hebt makkelijk praten, het gebeurd niet in jouw lijf.

Hannelore, vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan! Moeders voor moeders komt hier as donderdag. Vorige keer ben ik ook eerder begonnen dan die 6 weken, deze keer konden we niet eerder een afspraak maken, anders had ik denk ik deze week al kunnen beginnen. Stiekem vind ik het niet zo erg, werd er vorige keer erg misselijk van, en was het aan het eind ook spuugzat! :wink:

Hier weten mijn moeder en haar vriend het al, en op mijn werk mijn leidinggevende en mijn directe collega's. Die wisten ook van de miskraam, en ik stond van de week al stiekem crackertjes te eten in de keuken om niet misselijk te worden, dus zag het niet zitten om dat zo lang stiekem te blijven doen. Daarbij heb ik al een enorm opgeblazen buik, dus volgens mij is het niet eens zo lang geheim te houden voor mij :wink: na de eerste echo, als deze goed is uiteraard, maken we het dan ook wereldkundig. Maandag vertellen we het trouwens aan mijn schoonvader, en volgend weekend uiterlijk aan mijn vader en zijn vriendin. De rest moet dan dus wachten tot na de echo.
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 22 Mei 2015 19:31

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Een echo tussen de 7 en de 8 weken is hier normaal. Ik krijg nu ook een echo als ik rond de 8 weken ben (op 9 juni staat ie gepland). Ik heb bij mijn zwangerschap van J. een vroege echo gehad met 6 weken om te kijken of alles goed was ivm een miskraam die ik voor de zwangerschap van J. heb gehad. Deze keer heb ik er ook om gevraagd maar werd het mij afgeraden ivm dat de kans groot is dat het hartje dan nog niet klopt en dat dit meer stress veroorzaakt.

Mijn man is erg blij met de zwangerschap. Hij was vorige week wel wat overdonderd omdat het deze keer vrij snel gelukt is in vergelijking met de zwangerschap van J. Maar dit was na een paar dagen helemaal verdwenen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Mei 2015 20:59

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Geniet van jullie zwangerschap dames!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Mei 2015 23:02

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Stitch, wat superleuk! Gefeliciteerd! Zijn we weer tegelijk zwanger :D Maar nu mag ik eerder bevallen hoor :smile: Ik schrijf alleen nog net mee in het november/december topic, voorlopig in elk geval, volgens eigen berekening ben ik 31 december uitgerekend, maar dat kan maar zo veranderen met de termijnecho natuurlijk, dus misschien moet ik nog wel hierheen verhuizen :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem291

Bericht 24 Mei 2015 23:08

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Hoe is het met jullie?

Wij hebben het vandaag aan mijn schoonouders verteld en morgen komen mijn ouders dus dan gaan we het ook zeggen. Verder houden we het stil tot de eerste echo.

Vandaag wel echt misselijk, niet overgeven gelukkig
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 25 Mei 2015 14:17

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Ik ook :-)
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 25 Mei 2015 21:13

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Gefeliciteerd Vanilla Queen!

Leuk dat je het al aan je schoonouders verteld hebt Hoochie! Hoe reageerden ze?

Hier gaat het wel redelijk. Ik ben veel moe en met vlagen nog misselijk. Verder last van obstipatie, heel irritant, en buikpijn. Ik voel mij erg onzeker over de zwangerschap, bang dat het niet goed zit. Ik had hier bij J. ook veel last van. Ik had zo gehoopt dat ik nu minder zou piekeren/bang zou zijn voor een miskraam. Maar helaas is dit niet het geval :nopompom:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 26 Mei 2015 09:17

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Dit topic geeft mij een besef momentje dat mijn meiden dan alweer een jaar worden.

Suus, wat leuk 31 dec. dan ben ik ook jarig :smile:
<<

Anoniem291

Bericht 26 Mei 2015 22:19

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Gefeliciteerd Vanilla Queen. Hoe ver ben je nu?

Vervelend Hannelore dat je zo onzeker bent, ik heb het ook wel met vlagen, maar komt ook omdat het nog zo onwerkelijk is.

Mijn schoonouders vonden het erg leuk, het wordt het eerste kleinkind. Mijn schoonmoeder had echt tranen in haar ogen. Gister ook tegen mijn ouders verteld, die vonden het ook erg leuk. Is het derde kleinkind dus is toch wat anders en mijn moeder is 2 weken geleden haar moeder, mijn oma, verloren dus is ook wel tegenstrijdig. De ene overlijdt en er komt nieuw leven aan.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 27 Mei 2015 08:23

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Thanks. :-) Ik ben denk nu een week of 3, heel pril en totaal door de pil heen. Mijn man is zielsgelukkig, ik nog iets minder haha. Ik kan nogal slecht tegen veranderingen, helemaal als het zo lekker onverwacht komt. Maar goed, verder zie ik wel hoe het loopt... Ben wel benieuwd etc.
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 28 Mei 2015 11:06

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Hallo dames, hoe gaat het met jullie? Hier gaat alles nog goed, het wordt hier al lastig verborgen te houden, zo groot is mijn buik al :shock: morgen ook maar een paar broeken halen, want mijn eigen broeken zitten gewoon echt niet lekker meer. En dan te bedenken dat je het bij mijn zoontje pas na 16 weken een beetje begon te zien. Daarnaast rommelende darmen, slecht slapen, en af en toe licht misselijk, maar verder (nog) niet heel veel kwaaltjes.
Moeders voor moeders is net geweest, ik mag tot half augustus weer in kannen plassen :wink: wel fijn, de test die ze deed knalde flink, dus weer even een klein beetje een geruststelling. De teststreep is duidelijker dan de controlestreep! Verder nog een tijdschrift en (weer) een wikkeldoek gehad.
Vandaag over 2 weken de echo, zo spannend!

Vanilla queen, gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het even schrikken is, zo dwars door de pil heen. Fijn dat je vriend dolgelukkig is, en ik weet zeker dat dat gevoel bij jou ook gaat komen! Ik zou mijn kleine man voor geen goud willen missen, alle cliché's zijn waar als je een kindje krijgt. :wink:

Hoochie, fijn dat jullie ouders het nu weten! Zo heerlijk als ze daar zo blij van worden hè! Wij hebben het afgelopen weekend aan mijn vader en zijn vriendin en mijn schoonouders verteld, fijn dat we het er nu met sommigen gewoon over kunnen hebben ook. Nog gecondoleerd met het overlijden van je oma, inderdaad soms zo tegenstrijdig het leven.

Hannelore, wat vervelend dat je weer zo onzeker bent! Al herken ik het wel hoor, had idd ook gehoopt dat het nu minder zo zijn, maar helaas. Wanneer heb jij je eerste echo? Oei, obstipatie, dat is echt vervelend, ik had daar bij de zwangerschap van M ook veel last van, nu gelukkig nog helemaal niet (eerder het tegenovergestelde) heb je al roosvicee laxo geprobeerd? En lekker veel kiwi's enzo eten schijnt ook goed te werken! Hopelijk krijg je snel wat meer vertrouwen, zodat je er wat meer van kan genieten.

Haha, Suus, jij mag eerst hoor! Ik hoop dat deze zwangerschap wel iets anders mag lopen als die van M, en dat ik ook op een gegeven moment ongeduldig zit te wachten tot hij/zij komt :wink: Enne... Stiekem hoop ik dat je toch nog naar dit topic moet dan, lijkt me wel weer heel gezellig! :yes:

Nog even m'n mvm tekstje showen :angel:
Afbeelding
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Mei 2015 15:53

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Toch gefeliciteerd, Vanilla Queen! Ik kan me voorstellen dat je nog even aan het idee moet wennen.

Stitch, volgens mij gingen wij vorige keer aardig gelijk op qua buik, toch? Mijn broeken zitten nu ook al niet echt lekker meer, 's avonds al helemaal niet! Ik ging gisteravond naar een concert en heb lekker een positiebroek aangetrokken, niemand die het ziet en ik had ze toch nog liggen :smile:
Dinsdag hoor ik in welk topic ik daadwerkelijk thuishoor :wink:

Hele mooi test trouwens!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aristoteles

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 25 Apr 2015 12:56

Bericht 28 Mei 2015 16:22

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Ik weet ook niet helemaal in welk topic ik thuis hoor januari /februari of toch nog net november/ december. Vandaag een echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien, de baby was zelf al een beetje aan het bewegen. Uitgerekende datum waarschijnlijk 2 januari (nu 8.5 weken zwanger) maar over 3 weken krijgen we de echte termijn echo. Spannend!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Mei 2015 16:26

Re: Januari & februari 2016 mamma's

We zitten in hetzelfde schuitje, Aristoteles :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 28 Mei 2015 16:40

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Suus, ja, idd, volgens mij was onze buik aardig vergelijkbaar! Ik pas mijn positiebroeken van M niet meer, allemaal te groot :laughcry: morgenavond ga ik met mijn moeder bij de babydump shoppen, ze hebben nog tot en met dit weekend 25% korting op broeken. Dus ik ga lekker shoppen! :wink: is ook echt niet normaal meer, hoop dat ik het nog even 2 weken geheim kan houden, maar dan moet het niet met dit tempo doorgroeien! Zelfs mijn moeder was verbaasd, en die zei dat zij bij haar 2e zwangerschap ook al heel snel een buik had. Krijg nu ook grapjes of het er dan geen 2 zijn, dat mag ik toch niet hopen! :smile:
Ik duim voor een mooie echo voor je dinsdag!

Aristoteles, gefeliciteerd! Fijn dat jullie al een hartje en een bewegend kindje hebben mogen zien!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 28 Mei 2015 16:48

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Gefeliciteerd nieuwe dames!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem157

Bericht 28 Mei 2015 17:02

Re: Januari & februari 2016 mamma's

Allemaal gefeliciteerd dames!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers