Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouw

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 26 Sep 2013 21:15

Re: Nieuwbouw

Wij hebben een hoekwoning gekocht in Leidsche Rijn, Utrecht.
We houden nu een website bij. Iedere keer als we gaan kijken bij de bouwplaats dan maken we een foto van precies hetzelfde punt zodat je straks een soort flipbook hebt.
Dus voorpret genoeg :p

Maar duuuuurt lang inderdaad!

Mooie huizen hoor Marin bij het project wat jullie aanspreekt. Ook een mooie locatie zo dicht aan zee. Heb je al meer mensen gehoord die interesse hadden in een huis daar? Vaak starten ze pas als een hoog aantal procent verkocht is. Dan pas is de aannemer zeker van inkomen. Het zijn niet de beste tijden op dit moment en omdat jullie wel een erg duur huis op het oog hebben moet je geluk hebben als ze snel starten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 26 Sep 2013 21:19

Re: Nieuwbouw

Rapa Nui jij zat toch ook in de bouwbusiness? Of was het nou iemand anders?
Wij hebben te horen gekregen dat verwachte oplevering 4e kwartaal 2014 is. Terwijl de huizen die ze nu aan het bouwen zijn met een klein jaar 10-12 maanden klaar waren. Bij ons zijn ze in september begonnen dus ik heb eigenlijk hoop op voor de bouwvak maar weet jij of het op dit moment nog slechter gaat dan dat ze 'rustig' aan gaan doen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 26 Sep 2013 21:23

Re: Nieuwbouw

September schreef:We houden nu een website bij. Iedere keer als we gaan kijken bij de bouwplaats dan maken we een foto van precies hetzelfde punt zodat je straks een soort flipbook hebt.


Wat een super leuk idee! :thumbup:

Ik ken zelf niemand die interesse heeft, maar de Facebookpagina van het project heeft wel veel positieve reacties. Maar ook veel onzin reacties, dus of het echt serieus allemaal is, valt nog te bezien. Denk dat we het beste gewoon naar die info dag kunnen!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 26 Sep 2013 21:27

Re: Nieuwbouw

Ja inderdaad, gewoon eens kijken hoe druk het er is!
Viel mij wel op dat bij ons project de mensen die er kwamen kijken veelal al een huis gekocht hadden in het project. Maar dat kan bij jou natuurlijk niet. Maar het leek dus of er heel veel interesse was maar dat bleek niet zo te zijn.
Ze laten ook niet snel iets los over de hoeveel percentage verkocht. Vooral in het begin niet want dat kan mensen natuurlijk ook tegenhouden te kopen. Allemaal best wel een ondoorzichtige business.
Voordeel van in deze tijd kopen is dat je misschien ook nog wel wat aan de vraagprijs kunt doen. Voor ons was het huis best prijzig. Dus alle beetjes helpen :p
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 26 Sep 2013 21:30

Re: Nieuwbouw

Ja, zou je nog wat van de prijs af kunnen krijgen bij nieuwbouw? Hoe werkt dat? Ik dacht dat je daar vrijwel niks af kreeg.

Ik ben juist heel erg bang dat de huizen binnen no time verkocht zijn haha. Op die info dag begint ook de verkoop, dus ik ben juist bang dat de huizen zo voor onze neus weg zijn. Maar dat zal dan wel mee vallen haha.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 26 Sep 2013 21:38

Re: Nieuwbouw

Ik denk dat het heel erg meevalt. (Geef geen garanties haha)
Maar in het rijtje waar wij in gekocht hebben staat ook een 'duur' huis haha 265.000 v.o.n. is die. Maar de makelaar zei dat die huizen vaak pas verkocht worden als de bouw al gevorderd is omdat het meestal mensen zijn die eerst nog hun eigen huis moeten verkopen en dan pas iets nieuws kunnen kopen.
Wij zijn het gesprek aangegaan met de makelaar. Eerst het hele project doorgelopen etc. Dus toen wisten we precies wat we gingen kopen. En toen heb ik een paar dagen later een mailtje gestuurd met een bod erin. De makelaar heeft toen overlegd met de aannemer en met een tegenbod gekomen en dat hebben we geaccepteerd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 26 Sep 2013 23:38

Re: Nieuwbouw

Marin schreef:
Fayebella schreef:Ziet er mooi uit! Maar 2 badkamers why? Of heb je dan op de begane grond ook nog een slaapkamer met badkamer? Ik vind dat zo zonde van je ruimte 2 badkamers.

Lijkt me ideaal voor logees op de derde verdieping of later als de kinderen wat ouder zijn en boven een kamer hebben!
Het is geen must, maar als t er zit, lijkt het me heerlijk!


Op zich is dat natuurlijk ook wel zo, dat het erin zit dat het misschien wel fijn is. Maar voor mij is dat absoluut geen meerwaarde.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 27 Sep 2013 06:26

Re: Nieuwbouw

Marin schreef:
September schreef:We houden nu een website bij. Iedere keer als we gaan kijken bij de bouwplaats dan maken we een foto van precies hetzelfde punt zodat je straks een soort flipbook hebt.


Wat een super leuk idee! :thumbup:



Ik heb dan niet van verschillende momenten op hetzelfde punt een foto, maar wel veel foto's van de vorderingen van de bouw. Toen met die actie van de Hema heb ik daar een gratis albumpje van gemaakt, die heeft mn vriend voor zn verjaardag gekregen. Vond hij erg leuk!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem122

Bericht 27 Sep 2013 11:41

Re: Nieuwbouw

Marin schreef:Ja, zou je nog wat van de prijs af kunnen krijgen bij nieuwbouw? Hoe werkt dat? Ik dacht dat je daar vrijwel niks af kreeg.

Ik ben juist heel erg bang dat de huizen binnen no time verkocht zijn haha. Op die info dag begint ook de verkoop, dus ik ben juist bang dat de huizen zo voor onze neus weg zijn. Maar dat zal dan wel mee vallen haha.


Geen idee hoe populair die buurt is, maar mijn ouders huren nu nieuwbouw in A.lmere, en dat waren oorspronkelijk koophuizen, maar omdat dat totaal niet liep, zijn ze uiteindelijk allemaal verhuurd. Mijn ouders hebben in heel hun straat maar 1 stel die het huis ook echt gekocht heeft, de anderen huren het allemaal.
Denk dus dat het wel mee valt hoor!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 27 Sep 2013 13:36

Re: Nieuwbouw

Leuke straatje! Ben benieuwd of het wat gaat worden. Succes!
<<

Anoniem5

Bericht 27 Sep 2013 13:54

Re: Nieuwbouw

Mooi project Marin! Ik hou wel van die huizen. Vind het alleen zonde van het geld, maar dat is een ander verhaal. :D

Wij gaan straks ook twee slaapkamers op zolder maken en daar komt met een jaar of 10 waarschijnlijk ook een extra badkamer bij voor de kinderen of misschien ook al wel eerder als er een kindje/kindjes bij zijn. Mijn ouders slapen hier regelmatig en dan is het altijd spits met douchen. Ik vind een extra badkamer wel prettig als je met meer dan 4 personen in huis woont.

Mijn zus kon van de koopprijs bij nieuwbouw zelf niks afkrijgen, maar ze mocht wel de rekening van de keuken naar de projectontwikkelaar sturen en die hebben zij dus betaald, om zo toch iets van de prijs af te krijgen. Die huizen werden sowieso casco opgeleverd.

Wij hebben trouwens ook een groot nieuwbouwhuis gehuurd voordat de kinderen er waren. En van die huizen waren er maar 2 verkocht ook en de rest te huur, maar verhuurd kregen ze het in die prijsklasse ook niet. :pirat: Ik denk eigenlijk dat er ook best veel mensen zijn die zelf gaan bouwen als ze dat bedrag te besteden hebben.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Sep 2013 22:02

Re: Nieuwbouw

Marin, waaaaar! Ik wil t ook wel zien. Is het in H-A? Dat is dat een stuk makkelijker te bereizen iig! Wanneer is de informatieavond?

Wij hebben, zoals je weet, een bestaand appartement gekocht. Een jaren 30 pand. Ik doe het nooit meer! Ons volgende huis wordt een huis waar zo weinig mogelijk aan hoeft te gebeuren. Ik weiger pertinent om nog eens twee maanden te gaan verbouwen!

Ik moet je nog mailen btw, wodt aankomende week!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 28 Sep 2013 22:26

Re: Nieuwbouw

Wauw Marin! Het ziet er prachtig uit. Het klinkt voor mij echt wel als een project waar jullie voor zouden moeten gaan. Het voldoet eigenlijk aan alle wensen. Als ik het zou kunnen betalen zou ik het wel weten.
<<

Anoniem119

Bericht 30 Sep 2013 06:45

Re: Nieuwbouw

Nog even een vraagje:

Vanaf welk moment moet je nou precies hypotheek gaan betalen bij een nieuwbouwhuis? Als je koopt, dat snap ik, maar dat is al voor moment van oplevering dan dus toch? Al voordat ze starten met de bouw? Is het dan een bepaald percentage van de hypotheek (zei een vriendin), of de volle pot? Hoe zit dat precies, kan iemand dat uitleggen? Dan zit je dus maanden met dubbele lasten, als het echt het volledige bedrag is. Is dat echt zo?
<<

Anoniem87

Bericht 30 Sep 2013 07:33

Re: Nieuwbouw

Ik weet niet helemaal precies hoe het zit, want we hebben 10 oktober pas een afspraak met de verkopende makelaar. Maar dit is wat ze me op de infodag hebben gezegd: Je betaalt in percentages. Dus bv. voor de grond 25%, dan als de benedenverdieping klaar is 50%, etc. (fictieve percentages hoor). Je gaat dus steeds iets meer betalen tot het huis helemaal staat. Het schijnt dat je dit ook kan meefinancieren maar dat weet ik niet precies, gaan wij iig niet doen om de hypotheek zo laag mogelijk te houden.
<<

Snirp

Bericht 30 Sep 2013 08:21

Re: Nieuwbouw

Marin, wat leuk!!! Een nieuwbouwproject in de buurt waar jullie nu wonen?
Of meer 'bij mij' in de buurt? :) Ben benieuwd ;)

Vrienden van mij hebben net hun voorlopig koopcontract getekend voor een nieuwbouwproject in H.
Supergaaf! Ze konden afgelopen zaterdag gaan kijken, ziet er supermooi uit, nu al, haha.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Sep 2013 08:30

Re: Nieuwbouw

Marin schreef:Nog even een vraagje:

Vanaf welk moment moet je nou precies hypotheek gaan betalen bij een nieuwbouwhuis? Als je koopt, dat snap ik, maar dat is al voor moment van oplevering dan dus toch? Al voordat ze starten met de bouw? Is het dan een bepaald percentage van de hypotheek (zei een vriendin), of de volle pot? Hoe zit dat precies, kan iemand dat uitleggen? Dan zit je dus maanden met dubbele lasten, als het echt het volledige bedrag is. Is dat echt zo?


Je betaald vanaf het moment dat je bij de notaris bent geweest steeds een deel vanuit het bouwdepot.
Dit is een percentage van de totale koopsom en wordt opgedeeld in termijnen. Bijvoorbeeld 25% voor de fundering, 10% als de muren van jullie deel staan, 20% als het wind- en waterdicht is en 25% bij oplevering.

In de bouwperiode betaal je alleen de rente geloof ik en niet je hele hypotheeklast.
De hypotheeklasten ga je pas na oplevering volledig betalen.
Dus bijvoorbeeld: je hypotheeklast wordt €1500,- pm en de rente is €150 pm, dan betaal je in de bouwperiode €150,- pm + de bouwtermijnen (dit gaat niet per maand).
Na oplevering betaal je dan €1500,- per maand, maar geen bouwtermijnen meer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Sep 2013 09:35

Re: Nieuwbouw

Wij wonen in een nieuwbouw appartement, inderdaad fijn dat je alles zelf kan bepalen (nou is dit huur en moesten we wel uit hun keuze aan keukens/badkamers/afwerking kiezen) en minder fijn dat je wel gelijk alles moet doen.

Ons appartement werd vervroegd opgeleverd, in plaats van februari werd het een paar dagen voor kerst. Stonden we gezellig te klussen met de feestdagen :(
R. 2013
D. 2016
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 30 Sep 2013 11:42

Re: Nieuwbouw

Wij betalen elke maand de gehele hypotheek.
Stel onze hypotheek is € 1000 waarvan € 800 rente en € 200 spaar (we hebben nog een spaarhypotheek, dus ik weet niet hoe dat nu zit met die andere hypotheekvormen)

Van onze rekening wordt dan elke maand € 200 afgeschreven wat naar de spaarrekening gaat die gekoppeld is aan onze hypotheek. De € 800 wordt betaald vanuit ons bouwdepot van de hypotheek. Daarin hebben we een 'x' bedrag opgenomen voor het betalen van de rente tijdens de bouw. Is dat bedrag op zullen we het zelf moeten gaan betalen.

Dus ja, je hebt idd dubbele lasten alleen die kan je, omdat het een nieuwbouwwoning betreft, voor een deel financieren in je hypotheek. Al durf ik niet te zeggen hoe dat nu is.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Sep 2013 14:50

Re: Nieuwbouw

Marin schreef:Nou dat laatste hoor je toch altijd? Dat de aannemer van te voren zegt ja het wordt zomer 2013 en uiteindelijk zit je er pas in de winter 2014 in ofzo. Nooit is iets op tijd af, hoor je altijd. Of is dat beetje overtrokken?


In ons geval wel overtrokken ja. Zou in Nov. 2010 opgeleverd worden, maar dat werd Juli 2010. Eind Augustus zijn we erin getrokken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem19

Bericht 30 Sep 2013 15:23

Re: Nieuwbouw

Thunder schreef:
Marin schreef:Nou dat laatste hoor je toch altijd? Dat de aannemer van te voren zegt ja het wordt zomer 2013 en uiteindelijk zit je er pas in de winter 2014 in ofzo. Nooit is iets op tijd af, hoor je altijd. Of is dat beetje overtrokken?


In ons geval wel overtrokken ja. Zou in Nov. 2010 opgeleverd worden, maar dat werd Juli 2010. Eind Augustus zijn we erin getrokken.


Ik hoor dit juist steeds inderdaad, dat huizen eerder opgeleverd worden dan gepland.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Sep 2013 15:32

Re: Nieuwbouw

Ons project werd een half jaar eerder opgeleverd.

Wij kregen te horen dat dit echt aan de crisis ligt. Een ander project ging niet door of werd stopgezet en de bouwlieden die daar werkten kwamen erbij op ons project. Met dubbele mankracht schiet het natuurlijk lekker op!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem291

Bericht 30 Sep 2013 16:47

Re: Nieuwbouw

Wij zijn dit weekend verhuisd naar onze nieuwbouwwoning en ook hier is een groot gedeelte van de wijk uiteindelijk in de verhuur gegaan omdat het niet verkocht werd.

Wat betreft hypotheek, wij hebben sinds we gekocht hebben het spaargedeelte per maand betaald en daarnaast een deel vooruit het bouwdepot. Hoe verder de bouw vordert des te meer ga je per maand betalen.

Oh ja onderhandelen over de verkoopprijs konden we niet, maar we hebben wel een aantal dingen als voorwaarde voor de verkoop gesteld en daar zijn ze mee akkoord gegaan.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Okt 2013 21:31

Re: Nieuwbouw

Nou, we zijn naar de informatie dag geweest, en het was echt heel informatief en interessant! Maar nog steeds wel echt heel erg lastig voor te stellen hoe het wordt hoor. Het is zo abstract, zo'n nieuwbouwwoning. Je leest wel afmetingen enzo, maar om nou in te schatten hoe groot de ruimte echt wordt, vind ik zó moeilijk! Wel enthousiast, maar wel onzeker dus ook. Hoe weet je nou of je er een klik mee hebt? Zeker na het zien van oude huizen vandaar, waar ik direct door had of een huis het wel of niet was voor mij qua gevoel, merk ik dat ik dat echt niet kan inschatten bij een huis wat nog niet bestaat. Hoe doe je dat?
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 05 Okt 2013 22:00

Re: Nieuwbouw

Euh.. niet? :laughcry:

Flauwigheid! Ik denk dat het bij een casco huis wel mákkelijker is om een klik te voelen, dan bij en reeds volledig aangekleed huis. Maar dat is puur wat ik denk.. ik vind die keuze ook heel moeilijk! Wij hebben ook gekeken naar nieuwbouw projecten hier in de omgeving, maar naast het feit dat nieuwbouw hier allemaal zeer kleine tuintjes hebben en alles zeer dicht op elkaar lijkt te zitten, redelijk sfeerloos lijkt, vind ik het ook zó lastig om mij voor te stellen hoe het er uit gaat zien en hoe het gaat voelen. En dat voelen vind ik wel heel erg belangrijk.. en voor jou (een klein beetje kennende van het meelezen) denk ik ook! En dat weet je dus niet van te voren...

Maar.. anderzijds; je 'groeit' wel mee met je woning. Een vriendinnetje van mij ging ook elke week bij haar woning kijken en foto's maken en groeide op die manier helemaal naar haar woning toe! Dus ja.. ik kan je niet zo goed adviseren denk ik :razz:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers