Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Webshop beginnen, hoe?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Mei 2015 18:28

Webshop beginnen, hoe?

Ik wil graag een webshop gaan beginnen. Nou is de website/shop zelf geen probleem, daar kan m'n vriend me bij helpen. Maar mijn vraag is meer, hoe kom ik aan de spullen? Kan je ergens inkopen zonder btw? Want anders kan je moeilijk winst maken..Moet ik ingeschreven staan bij de KvK? Hoe gaat het in zn werk?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 18 Mei 2015 18:42

Re: Webshop beginnen, hoe?

Je betaalt over alles btw, als je ingeschreven staat bij de kvk ontvang je een btwnr en kun je de btw terugvragen. Dus ja, je moet je inschrijven bij de kvk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 18 Mei 2015 22:53

Re: Webshop beginnen, hoe?

Ik bedoel het volgende niet zo bot als dat het misschien overkomt, maar ik krijg een beetje de indruk dat je er vrij makkelijk over denkt om een webshop te openen. Hoe wil je een webshop beginnen als je niet eens weet waar je spullen in kan kopen en hoe het in zijn werking gaat? Wat lijkt je er leuk aan? Wat zou je er mee willen bereiken? Wat wil je verkopen en hoe ga je je onderscheiden van de rest? Een webshop is ook gewoon veel en hard werken, klanten komen niet zomaar aanwaaien en er komt veel bij kijken. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan administratie, marketing, communicatie, seo, fotografie. Op google is natuurlijk veel info te vinden en www.webwinkelforum.nl is wel een site waar je ook veel te weten kan komen.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 18 Mei 2015 23:05

Re: Webshop beginnen, hoe?

Ik dacht eerlijk gezegd wel een beetje hetzelfde als Vajen bij het lezen van je post. Er komt volgens mij wel echt veel bij kijken. Het hang er wel vanaf wat je doel is maar er gaat hoe dan ook best veel tijd in zitten denk ik. Uit je post is het voor mij nog niet duidelijk wat voor webshop je precies wilt gaan oprichten. Het lijkt mij een goed idee om dat eerst goed duidelijk te krijgen voor jezelf. :) Verder wel een leuk idee trouwens! Ik ben zelf bezig met het maken van een website en wil er misschien later ook een kleine webshop aan toevoegen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Mei 2015 07:24

Re: Webshop beginnen, hoe?

Ik weet precies wat voor webshop ik wil gaan openen, maar dat ga ik hier niet neerzetten want ik wil niet dat er iemand met mijn ideeën aan de haal gaat :wink:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 19 Mei 2015 10:48

Re: Webshop beginnen, hoe?

hahaha goed punt! ;) Dat werd me niet duidelijk uit je eerste bericht.. maar snap dat je inderdaad niet alles gaat delen. Weet wel dat mijn ouders ook wel veel hulp van het KVK hebben gekregen toen ze met hun bedrijfje zijn begonnen, ook deels webshop. Je hebt volgens mij ook bijeenkomsten enzo en ik zou goed op internet rondkijken voor groothandels! Weet niet wat je gaat verkopen maar je kunt ook overwegen om over de grens rond te kijken. MIjn ouders halen ook veel bij een groothandel net over de grens in Duitsland.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem108

Bericht 19 Mei 2015 16:49

Re: Webshop beginnen, hoe?

Ik zou je alleen willen meegeven je er niet op te verkijken. Maar goed, ik neem aan dat je al vooronderzoek hebt gedaan naar het product? Daar valt en staat alles mee (ook qua eventuele winst maken). Inschrijving KvK is nodig. Maar vooral belangrijk is dat je kennis hebt van marketing(strategieën), SEO (vooral dat!), iemand hebt die goede foto's kan maken, jij zelf of iemand in je omgeving die je kan helpen met teksten in HTML zetten en misschien nog wel de belangrijkste maar vaak over het hoofd gezien: denk goed na over hoe jij mensen je product wil laten afnemen qua betaling. Daar kun je flink nat op gaan.
<<

Anoniem147

Bericht 20 Mei 2015 11:34

Re: Webshop beginnen, hoe?

Ik heb een keer een afspraak gemaakt bij de KVK en ik vond het echt een takkenbedrijf. Nu kan het liggen aan de persoon die mij hielp maar je moet echt mega sterk in je schoenen staan.

Hij wilde mij niet inschrijven als ik niet kon garanderen dat ik in het eerste jaar minimaal 15.000 euro omzet zou maken. Hoe moet ik dat garanderen vriend. Ik heb een idee, weet hoe ik het wil en ga mijn best doen om zoveel mogelijk omzet te maken, want hé, dat is het idee van een webshop.

Mijn man werd ook echt mega chagrijnig van die vent en heeft het toen heel erg voor mij opgenomen, helemaal omdat hij veel meer thuis is in het hele financiële stuk.

Ik zou jezelf dus wel echt heel goed voorbereiden op zo'n gesprek en iemand meenemen die objectief kan kijken hoe het gesprek loopt en of ze wel eerlijk zijn in verwachten naar jou toe.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers