Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Unplugged Wedding'

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Mei 2015 09:50

Re: 'Unplugged Wedding'

Marin schreef:Ja maar bij elk onderdeel van de dag het laten zeggen is toch niet een beter alternatief?

Maar denk jij dan dat het bij alle onderdelen nodig is? Bij de ceremonie zijn de mensen aanwezig die het dichtst bij jullie staan en volgens mij zijn dat vooral de mensen die foto's op Facebook willen zetten. Op de receptie komen toch voornamelijk de wat verdere familieleden en zakelijke relaties? Ik denk eigenlijk niet dat die nou zo graag een foto op Facebook willen zetten.

Nouja, nogmaals, ik snap je probleem heel goed hoor. Ik vond het zelf ook echt heel jammer dat iemand anders mijn primeurtje had gestolen (gelukkig had ik de tag-goedkeuring aanstaan maarja, we hadden wel een aantal gemeenschappelijke vrienden), maar ik zou persoonlijk een beetje recalcitrant worden als er zo'n bordje zou staan. Ik weet niet, ik vind het gewoon een beetje too much ofzo.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 09:51

Re: 'Unplugged Wedding'

Elliot schreef:.

Nouja, nogmaals, ik snap je probleem heel goed hoor. Ik vond het zelf ook echt heel jammer dat iemand anders mijn primeurtje had gestolen (gelukkig had ik de tag-goedkeuring aanstaan maarja, we hadden wel een aantal gemeenschappelijke vrienden), maar ik zou persoonlijk een beetje recalcitrant worden als er zo'n bordje zou staan. Ik weet niet, ik vind het gewoon een beetje too much ofzo.


En dan? Ga je dan expres wel een foto maken met je mobiel of beperkt zich dat tot een recalcitrante gedachte?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Patsy

Bericht 19 Mei 2015 09:52

Re: 'Unplugged Wedding'

Marin schreef:
Katrien schreef:
Miley schreef:Het is natuurlijk jouw feestje (letterlijk) maar je vraagt advies, en de meerderheid hier zegt dat zo'n bordje weinig indruk zal maken. Ik zou dat bordje zien, misschien ook lezen maar er verder geen aandacht meer aan schenken.
En op FB kun je toch dat tag ding aanzetten, dat je eerst toestemming moet geven? Of bedoel je dat niet, wil je dat er überhaubt geen foto van het feest op sociale media verschijnt? Of alleen de foto's waar jullie op staan niet?
Ik denk eerlijk gezegd dat je dat toch best moeilijk tegen kunt houden, al zou je het van te voren zeggen of op een bordje zetten.


Ligt het dan echt aan mij dat ik het helemaal niet leuk zou vinden wanneer mensen foto's van mijn bruiloft (of dat nou de huwelijksvoltrekking is of de receptie) op Facebook zouden zetten voordat ik dat zelf gedaan heb?

Serieuze vraag hoor, ik zie dat soort dingen namelijk regelmatig voorbij komen en erger me er dan aan. Maar ik geloof nu dat dat aan mij ligt en niet zozeer aan de mensen waar ik mij aan erger. Wordt ik zo oud?



Precies, dit. Minus de -t in word ;)

:razz:
<<

Anoniem108

Bericht 19 Mei 2015 09:52

Re: 'Unplugged Wedding'

Mijn ervaring in het algemeen is, dat mensen niet tot slecht lezen. Met een bordje is het risico ook groter dat sowieso een deel van de genodigden het niet eens opvalt. Daar zou ik dus wel rekening mee houden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Mei 2015 09:54

Re: 'Unplugged Wedding'

Susan schreef:
Elliot schreef:.

Nouja, nogmaals, ik snap je probleem heel goed hoor. Ik vond het zelf ook echt heel jammer dat iemand anders mijn primeurtje had gestolen (gelukkig had ik de tag-goedkeuring aanstaan maarja, we hadden wel een aantal gemeenschappelijke vrienden), maar ik zou persoonlijk een beetje recalcitrant worden als er zo'n bordje zou staan. Ik weet niet, ik vind het gewoon een beetje too much ofzo.


En dan? Ga je dan expres wel een foto maken met je mobiel of beperkt zich dat tot een recalcitrante gedachte?

Nee natuurlijk zou ik dan niet expres wel foto's gaan maken, dus op zich bereik je wel je doel met het bordje. Maar persoonlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn gasten recalcitrante gedachten zouden hebben omdat ik iets van ze vraag. Nja, nogmaals, het is bij mij gewoon een gevoel, het is niet zo zwart wit.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 19 Mei 2015 09:58

Re: 'Unplugged Wedding'

Nou ja en ik vind het dan wel weer vreemd dat mensen een bordje 'onbeleefder' zouden vinden dan een mededeling. Grappig want ik vind zo'n bordje juist schattig en leuk op te nemen in de hele decoratie en juisf daardoor minder 'zwaar' op te vatten.
<<

Patsy

Bericht 19 Mei 2015 10:00

Re: 'Unplugged Wedding'

Is die eerste niks? En dan zonder de zin over the first dance?https://www.pinterest.com/explore/unplugged-wedding/
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 10:00

Re: 'Unplugged Wedding'

Ik las trouwens op het Vivaforum een keer dat iemand van alle gasten had geëist dat ze hun mobiele telefoon inleverden, anders moesten ze weer vertrekken. Dat vond ik wel echt belachelijk en veel te ver gaan. Zij hadden er kennelijk een zwaarwegende reden voor dat gasten geen foto's maakten en verspreidden maar dan nog zou ik mijn mobiel niet inleveren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 10:06

Re: 'Unplugged Wedding'

Gevonden:

"HEt huwelijk van vriend en mij moet voor bepaalde personen geheim blijven. Smartphones komen dus niet binnen. Die worden bij de ingang ingeleverd. Gelukkig hebben al onze vrienden hier begrip voor. En ach, als ze dat niet hadden waren ze ook niet welkom."

Dat had ik dus écht niet gedaan. Dan maar niet welkom.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Mei 2015 10:07

Re: 'Unplugged Wedding'

Haha whut.. Ik zou meteen rechtsomkeert maken. Jeetje, dat gaat wel heel ver!

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 10:09

Re: 'Unplugged Wedding'

Sowieso, mensen die dat willen verspreiden kunnen het ook gewoon doorvertellen of een mededeling zonder foto erbij op Facebook zetten. Ik neem aan dat die 'bepaalde personen' voor wie het geheim moet blijven wel weten hoe zij en haar vriend eruit zien en er geen foto bij nodig hebben als illustratie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mei 2015 10:11

Re: 'Unplugged Wedding'

Holy... Serieus?!
Als het zo geheim moet blijven, trouw dan lekker op het gemeentehuis zonder gasten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 19 Mei 2015 10:12

Re: 'Unplugged Wedding'

Hahaha oke dat gaat mij ook te ver!
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 10:18

Re: 'Unplugged Wedding'

Bij mijn broertje heb ik het in de brief gezet die ik met de kaart mee stuurde. Dat we graag wilden dat mobieltjes etc bij typische fotograaf momentjes in de tassen bleven, zodat je als gast je niet druk hoefde te maken over de foto's en je telefoon, maar kon genieten van de leuke momenten.
Ze zijn achteraf echt heel blij dat ik dat erin gezet had, want nu zie je op alle foto's van de fotograaf iedereen echt genieten ipv achter hun telefoon verscholen. Ook tijdens het diner en het feest werden er vrij weinig foto's door gasten gemaakt, de fotograaf was er van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts en als gast kon je de hele dag naar haar toe om te vragen of ze een foto wilde maken. Dat was heel erg leuk.
En nu stuurt het bruidspaar zelf de foto's van de fotograaf naar hun gasten. Geen bewogen beelden, geen vingers voor de lenzen, gewoon allemaal mooie foto's.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Mei 2015 10:30

Re: 'Unplugged Wedding'

Katrien schreef:Is die eerste niks? En dan zonder de zin over the first dance?https://www.pinterest.com/explore/unplugged-wedding/

Zoiets is wel leuk ja! Heel schattig! Dan in t Nederlands. Ik ga t bordjr zelf maken, op de achterkant van een wijnkistje met krijtbord verf beschilderd En met krijtbord stift geschreven. Net als de tafel schikking enz
<<

Patsy

Bericht 19 Mei 2015 10:34

Re: 'Unplugged Wedding'

Marin schreef:
Katrien schreef:Is die eerste niks? En dan zonder de zin over the first dance?https://www.pinterest.com/explore/unplugged-wedding/

Zoiets is wel leuk ja! Heel schattig! Dan in t Nederlands. Ik ga t bordjr zelf maken, op de achterkant van een wijnkistje met krijtbord verf beschilderd En met krijtbord stift geschreven. Net als de tafel schikking enz


Dat klinkt leuk! Past ook goed bij jullie volgens mij.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 19 Mei 2015 10:59

Re: 'Unplugged Wedding'

Ik vind t zo gek dat je ook met zulke dingen rekening moet houden. Toch apart dat mensen dat zelf niet kunnen bedenken?
Zo'n bordje vind ik wel kunnen, maar echt mensen zijn zo slecht in lezen/dingen zien dus ik zou het toch ook nog benoemen bij de ceremonie en desnoods nog een keer tijdens de receptie.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mei 2015 11:37

Re: 'Unplugged Wedding'

Raar he, dat mensen dat zelf niet bedenken? Het zou niet in me op komen om een foto te maken en die dan op FB of Insta te gooien. Maar ik heb het hier nu al een paar keer gelezen, voornamelijk met baby foto's dan. En laatst heb ik het zelf meegemaakt als gast bij een bruiloft. De bruid kwam prachtig down the aisle (hoe zeg je dat nou in het Nederlands?), en naast mij gingen mensen foto's maken, met iPads nota bene! Dat ziet er echt niet uit, zo'n tablet voor je hoofd.

Ik zou ook kiezen voor dubbelop, het bordje en het laten melden door de CM, en dan maar ervan uit gaan dat het wel goed komt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2015 11:38

Re: 'Unplugged Wedding'

Ik snap sowieso al niet dat er mensen zijn die foto's maken met een iPad, de kwaliteit daarvan is echt zo vreselijk. De enige keer dat ik de iPad gebruik om foto's te maken is als het een remote is voor de Canon.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

lovebirdlarey

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 16 Jun 2015 16:12

Bericht 16 Jun 2015 16:37

Re: 'Unplugged Wedding'

Oké, ik moet hier toch echt even op reageren. Ik begrijp oprecht niet dat het blijkbaar normaal gevonden wordt dat mensen levensgebeurtenissen (om even met Facebook te spreken) van anderen zomaar delen op Facebook. Het is toch je eigen levensgebeurtenis, niet die van een ander? Ik zie zo vaak trouwfoto's (of zelfs babyfoto's!) van mensen voorbij komen die ik zelf helemaal niet ken omdat anderen dan die foto's gepost hebben - soms zelfs nog "openbaar" ook. Ik vind dat eerlijk gezegd een behoorlijke inbreuk op je privacy. En ik begrijp niet dat het als veeleisend wordt gezien als je dat dus niet wilt.

Ik ga in september trouwen en voor ons was het meteen duidelijk dat onze bruiloft ook "unplugged" (bij gebruik aan een goede Nederlandse term) zou zijn. Mijn vriend is altijd heel erg terughoudend met social media, ik op zich wat minder, maar deze dag is gewoon een intieme privé-aangelegenheid en de mensen met wie wij dit bijzondere moment graag willen delen zijn er de hele dag bij. Daar hoef je helemaal geen Beyoncé voor te zijn: privé is gewoon privé.

Marin, wij hebben het op onze wedding website gezet met deze tekst:

Unplugged wedding

Omdat we onze dag graag intiem en persoonlijk willen houden, hebben we bewust gekozen voor een unplugged wedding. Dit houdt in dat we iedereen vriendelijk willen verzoeken mobiele telefoons, tablets en camera's in de tas te laten tijdens de ceremonie, om zo helemaal aanwezig te zijn bij dit voor ons zo bijzondere moment.

Daarnaast hebben we graag zelf de primeur en willen we dus liever niet dat er al foto's verschijnen op Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, you name it. Natuurlijk is het geen enkel punt een kiekje van jezelf in prachtige outfit te posten. Veel dank voor jullie begrip!


Een van onze beste vriendinnen trouwt ons en zij zal het ook nog zeggen bij de ceremonie. Achteraf zullen we foto's plaatsen op de website en sturen we een foto van iedereen mee bij de bedankkaartjes. Ik heb ook zitten twijfelen over een bordje maar besloten het niet te doen omdat zo'n bordje dan eigenlijk heel veel tekst moet bevatten om het duidelijk (en tegelijkertijd vriendelijk) te beschrijven. Onze bruiloft is vrij klein (60 man) en iedereen is er de hele dag bij, maar als we ook avondgasten zouden hebben zou ik misschien wel nog een bordje maken. Ik zou dan focussen op dat jullie deze bijzondere dag graag privé en intiem houden en dus vragen geen social media te gebruiken. Voor de ceremonie kan het dan gezegd worden door de ambtenaar. En daarnaast zou ik het op de website zetten.

Hoe dan ook, ik vind dat je dit dus echt wel van mensen kan vragen, veel mensen staan er tegenwoordig niet bij stil, en die mensen die dan gepikeerd zijn die kennen mij/ons duidelijk niet goed (en zijn dus sowieso niet uitgenodigd :)). Het is treurig dat dit soort dingen nu een issue zijn, maar sommige mensen hebben gewoon - in hun enthousiasme en vast met de beste bedoelingen - niet door dat er ook in 2015 nog wel zoiets bestaat als privacy...
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jun 2015 16:33

Re: 'Unplugged Wedding'

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Lovebirdlarey, en welkom! :)

Jullie hebben een mooie tekst gevonden! Voor ons is het nu wat te laat om nog de website aan te passen, maar we hebben intussen wel een bordje gemaakt:

(de onderste)


Afbeelding


Heel simpel maar hopelijk duidelijk.

En de ceremoniemeester gaat nog aangeven aan het begin van de ceremonie dat:
a) tijdens de ceremonie we liever geen foto's hebben zodat de fotograaf z'n gang kan gaan
b) de rest van de bruiloft dat prima is, maar dat wij het liever zelf op social media zetten
c) ze foto's uiteraard wel mogen whatsappen of mailen naar ons


Hopelijk gaat het dan goed :)
<<

Anoniem140

Bericht 17 Jun 2015 16:37

Re: 'Unplugged Wedding'

Leuk geworden Marin!
<<

Patsy

Bericht 17 Jun 2015 17:05

Re: 'Unplugged Wedding'

Prima tekst vind ik.
Ik dacht, wat is toch een gas-tenton? :smile:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jun 2015 17:07

Re: 'Unplugged Wedding'

Katrien schreef:Prima tekst vind ik.
Ik dacht, wat is toch een gas-tenton? :smile:



Ik moest ook even 2x kijken voor ik 'm door had.
Maar wel mooi gedaan Marin! Het foto bordje heb je ook goed opgelost.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jun 2015 17:10

Re: 'Unplugged Wedding'

Pfff ja.. Don't get me started haha.. Mn vriend vond mn vorige bordje met kaart erin naam erop niet duidelijk dus t moest overgeschilderd en opnieuw met ander ontwerp. Vandaar haha.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers