Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jou meest vervelende Reacties

<<

Anoniem110

Bericht 19 Mei 2015 06:41

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Andere mensen boeien je niet, maar de mening over je lijf en uiterlijk wil je maar al te graag horen van die andere mensen.
Gevalletje ikke ikke ikke. Erg onaardig hoor om te zeggen dat andere je niet boeien. Vind je er niet vriendelijker op worden.
<<

Anoniem140

Bericht 19 Mei 2015 06:55

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

BB moeten we niet zo serieus nemen denk ik hoor.
Ik kan zelf geen opmerking verzinnen eigenlijk, maar ik vind het wel triest wat sommige mensen durven te zeggen ober anderen.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 19 Mei 2015 07:50

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Haha wat flauw, het is toch duidelijk dat Babyboy bedoeld dat ze zich niet druk kan maken of iemand dik of dun is, ze is niet zo met anderen mensen bezig dat ze daar random een opmerking over zal maken zoals soms wel degelijk gebeurd als je hier al die kwetsende opmerkingen leest.

En als iemand bij de kassa 5 minuten gaat staan praten vind ik dat asociaal en zeg ik er ook iets van, ik heb meer dingen te doen en dit kan gewoon niet als er meerdere mensen in een rij staan, dat heeft niets met geen respect voor anderen hebben te maken. Het lijkt wel of er steeds naar dingen gezocht wordt om Babyboy lekker af te kunnen zeiken.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mei 2015 07:53

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Sugarfall schreef:Haha wat flauw, het is toch duidelijk dat Babyboy bedoeld dat ze zich niet druk kan maken of iemand dik of dun is, ze is niet zo met anderen mensen bezig dat ze daar random een opmerking over zal maken zoals soms wel degelijk gebeurd als je hier al die kwetsende opmerkingen leest.

En als iemand bij de kassa 5 minuten gaat staan praten vind ik dat asociaal en zeg ik er ook iets van, ik heb meer dingen te doen en dit kan gewoon niet als er meerdere mensen in een rij staan, dat heeft niets met geen respect voor anderen hebben te maken. Het lijkt wel of er steeds naar dingen gezocht wordt om Babyboy lekker af te kunnen zeiken.


Helemaal mee eens! Erg flauw inderdaad, jullie weten heus wel wat ze bedoelt. Maar omdat het BB is, lekker zeiken en zuigen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 07:56

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

In groep 5 moesten wij naar aanleiding van een verhaal bij Godsdienst een tekening maken. Ik was erg slecht in tekenen en voelde me daardoor altijd al een beetje onzeker. Een week later kwam de Godsdienstjuf naar me toe en zei dat de kleuters nog beter konden tekenen dan ik en dat dit echt wel heel lelijk getekend was. Een jaar later heeft ze dit ook weer een keer gezregd. Ze zei het ook echt met irritatie in haar stem. Bah wat voelde dat naar zeg!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Mei 2015 08:07

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Dat is ook gemeen Zenna, hoe maak je een kind nog onzekerder?

Ik werd in groep 8 best wel gepest en de leraar deed gezellig mee. Ik heb regelmatig te horen gekregen dat ik dik, lelijk en dom was en zelf het ivbo zou voor mij veel te hoog gegrepen zijn. Mijn leraar heeft wel een paar keer gezegd dat ik echt geen moeite hoefde te doen en als ik eens een keer iets vroeg werd ik belachelijk gemaakt en kreeg ik te horen dat ik dom was dat ik dat moest vragen en dus nog niet wist.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 08:22

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Pfff wat ongelofelijk zeg!! Zo iemand moet echt per direct ontslagen worden. Ik kan me daar zoo niks bij voorstellen, dat je kiest voor werken in het onderwijs en je je dan zo misdraagt tegenover een kind :thumbdown:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mei 2015 08:30

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Ik herinner me nog in groep 5 dat een jongetje een bijna dood vogeltje had gevonden op straat en meegenomen naar school. De dierenambulance is toen nog geweest, maar dat vogeltje heeft het niet gered. Een ander jongetje uit de klas moest toen lachen, niet een enorme lachbui of zo, maar gewoon puur van de zenuwen. Vervolgens werd hij in de pauze door een hele groep kinderen in elkaar gemept en toen hij naar de juf vluchtte, deed ze er niks aan en zei: 'Ik had het liefst mee willen doen.' Toen hij zei dat hij het niet echt leuk vond maar dat hij moest lachen van de zenuwen, reageerde ze nog bozer en zei iets in de trant van dat ze zijn smoesjes niet meer kon horen. Achteraf heeft dat echt zóveel indruk gemaakt, dat een juf dat gewoon toeliet, dat ze de klas eigen rechter liet spelen. Zelfs al lachte dat jongetje omdat hij het grappig vond, dan nog had ze dat niet mogen toestaan, laat staan zeggen dat ze mee had willen doen.

Sowieso maakte zij wel vaker kinderen belachelijk die bijvoorbeeld tijdens het klassikaal lezen een foutje maakten of iets niet wisten. Zo erg als die leraar van Milady was ze niet, maar erg pedagogisch was het ook niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2015 09:08

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Zenna wat belachelijk, ik weet dat de tekendocent een keer een tekening van mijn broertje verscheurd heeft omdat hij het niet goed genoeg vond. Nu heeft m'n broertje een belachelijke dosis zelfvertrouwen maar het sloeg echt nergens op.
2015 💙
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Mei 2015 09:42

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Ik schrik echt van de voorbeelden van leraren :( ... andere dingen zijn ook echt veel te erg maar dat een leraar een kind zo kwetst.. dan doe je toch iets helemaal niet goed in je werk. En vooral wat jongeren kinderen kijken toch wel op naar een leraar en dan doet die zoiets. Ongelooflijk..

Ik ben vroeger wel gepest maar had ook altijd genoeg vriendinnen en het heeft mij nooit heel erg geraakt.. één van de raarste dingen die ze zeiden was de vraag of ik in Tsjernobyl geboren was want ik zou er misvormd uitzien. En een paar jaar geleden toen ik bij de Mac werkte was er een groep jongens die zich hardop afvroegen of de Mac subsidie kreeg om mij daar te laten werken, zag er uit als een mongool volgens hun.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mei 2015 09:56

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Little Blue schreef:Een docente zei eens tegen mij: "Wachten (bijvoorbeeld in rij bij de kassa) gaat er niet sneller door." Ze zei: "Ik ga me dan altijd concentreren op mijn ademhaling en kijken naar wat andere mensen zoal doen en zeggen."
Of het gesprek werkelijk vijf minuten duurde betwijfel ik, maar wat zijn nou die paar ogenblikken? Ik kan me om dat soort dingen echt niet meer druk maken.

Wat ik bedoel hiermee: je zegt dat je iedereen in z'n waarde laat, en komt vervolgens wel met voorbeelden die het tegendeel bewijzen.


Mij boeit niet van hun wie zwanger is want het doet mij niks, ik praat ook met mensen ik ken niet in de rij want amderen mensen gaat dat niet aan en die boeit dat niks, waarom is dat zo erg?
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mei 2015 10:01

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Zenna schreef:In groep 5 moesten wij naar aanleiding van een verhaal bij Godsdienst een tekening maken. Ik was erg slecht in tekenen en voelde me daardoor altijd al een beetje onzeker. Een week later kwam de Godsdienstjuf naar me toe en zei dat de kleuters nog beter konden tekenen dan ik en dat dit echt wel heel lelijk getekend was. Een jaar later heeft ze dit ook weer een keer gezregd. Ze zei het ook echt met irritatie in haar stem. Bah wat voelde dat naar zeg!



Kijk dit vind ik weer triest!!! Dat een volwassen zo ken reageren
Dan is dat van kassare niks haha. Dit is een voorbeeld wat ik wel.erg vind
Of zeggen dat iemand dun of dik is! Pesters zijn triest geval :-) echt waar

Ik had ook een keer iets van carrie gelezen dat ik dacht hoe iemand zoiets ken zeggen !!!
Had iets met zwangerschap te maken maar sommige mensen zijn echt zeer triest
Zoon *
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2015 10:02

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Ik had in groep 7 ook echt een leraar from hell..
Die heeft het plezier in de basisschool voor mij echt verpest.
Zal nooit vergeten dat we een topo toets hadden en een jongetje 'Duitsland' op de plek van de Noordzee geschreven had. Hij hield het blad omhoog voor de hele klas, noemde de jongen bij zijn voornaam en zei 'Kijk nou eens wat dom, kijk nou eens wat hij gedaan heeft, hij heeft Duitsland op de plek van de Noordzee geschreven, hoe dom ben je dan!'

Hij was de reden dat ik nooit in het onderwijs wilde gaan werken....

En werd tegelijk de reden dat ik juist wel het onderwijs in gegaan ben :laughcry:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2015 10:03

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Babyboy schreef:
Little Blue schreef:Een docente zei eens tegen mij: "Wachten (bijvoorbeeld in rij bij de kassa) gaat er niet sneller door." Ze zei: "Ik ga me dan altijd concentreren op mijn ademhaling en kijken naar wat andere mensen zoal doen en zeggen."
Of het gesprek werkelijk vijf minuten duurde betwijfel ik, maar wat zijn nou die paar ogenblikken? Ik kan me om dat soort dingen echt niet meer druk maken.

Wat ik bedoel hiermee: je zegt dat je iedereen in z'n waarde laat, en komt vervolgens wel met voorbeelden die het tegendeel bewijzen.


Mij boeit niet van hun wie zwanger is want het doet mij niks, ik praat ook met mensen ik ken niet in de rij want amderen mensen gaat dat niet aan en die boeit dat niks, waarom is dat zo erg?


Toen jij nog in de winkel werkte had je toen nooit privé gesprekken als er een bekende in de winkel kwam?
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 10:04

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Minx schreef:Zenna wat belachelijk, ik weet dat de tekendocent een keer een tekening van mijn broertje verscheurd heeft omdat hij het niet goed genoeg vond. Nu heeft m'n broertje een belachelijke dosis zelfvertrouwen maar het sloeg echt nergens op.


Belachelijk! Gelukkig heeft je broertje er dan verder niet zoveel last van. Ik wel :) Zelfs op de middelbare school kwam het weer teurg. Ik leverde mjn tekening in bij beeldende vorming en de leraar zei: 'Als je een 2 wilt moet je deze tekening zeker inleveren ja'. Ach ja.. vanaf toen heb ik anderen steeds voor me laten tekenen. Als dat de manier is dan moet dat maar :12:
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mei 2015 10:06

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Minx schreef:
Babyboy schreef:
Little Blue schreef:Een docente zei eens tegen mij: "Wachten (bijvoorbeeld in rij bij de kassa) gaat er niet sneller door." Ze zei: "Ik ga me dan altijd concentreren op mijn ademhaling en kijken naar wat andere mensen zoal doen en zeggen."
Of het gesprek werkelijk vijf minuten duurde betwijfel ik, maar wat zijn nou die paar ogenblikken? Ik kan me om dat soort dingen echt niet meer druk maken.

Wat ik bedoel hiermee: je zegt dat je iedereen in z'n waarde laat, en komt vervolgens wel met voorbeelden die het tegendeel bewijzen.


Mij boeit niet van hun wie zwanger is want het doet mij niks, ik praat ook met mensen ik ken niet in de rij want amderen mensen gaat dat niet aan en die boeit dat niks, waarom is dat zo erg?


Toen jij nog in de winkel werkte had je toen nooit privé gesprekken als er een bekende in de winkel kwam?



Nee want klanten is mij geleerd als eerst
Veel klanten gaven mij complimenten em dat is alemaal heel lief maar mijn rij gaat door
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 19 Mei 2015 10:18

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Sugarfall en carrie

Ik merk het ook steeds meer van bepaalde leden ze doen er alles voor zodat heel topic over mij gaat,
Het gaat echt aleen om sommige en altijd Hetzelfde!waha
Ik heb ook opgemerkt maar zei nooit wat over maar het zijn steeds dezelfde
Zoon *
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mei 2015 10:23

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Ik had op de middelbare ook een leraar die het heel leuk vond om leerlingen te kakken te zetten en dan pakte hij het liefst de kinderen die toch al niet zo populair waren, hij liet dan bijvoorbeeld een wat slome jongen een spreekbeurt houden met als onderwerp 'hoe versier ik een meisje'. Was ook echt een vervelende vent. Wees dan flink en kies de leerlingen die een grote bek hebben om mee te dollen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 10:31

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Susan schreef:Ik had op de middelbare ook een leraar die het heel leuk vond om leerlingen te kakken te zetten en dan pakte hij het liefst de kinderen die toch al niet zo populair waren, hij liet dan bijvoorbeeld een wat slome jongen een spreekbeurt houden met als onderwerp 'hoe versier ik een meisje'. Was ook echt een vervelende vent. Wees dan flink en kies de leerlingen die een grote bek hebben om mee te dollen.

Wat walgelijk.

Ik heb ook een leraar gehad in groep 4 die ontzettend flauwe grappen maakte met mijn achternaam. Dat nam de hele klas toen over. Nou. Leuk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mei 2015 10:33

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Dat is ook erg inderdaad! Zo'n leraar had ik in groep 8, die kinderen aansprak met een zogenaamd lollige variant op hun achternaam. Als je ergens pesten mee in de hand werkt, is dat het wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 10:43

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Susan schreef:Dat is ook erg inderdaad! Zo'n leraar had ik in groep 8, die kinderen aansprak met een zogenaamd lollige variant op hun achternaam. Als je ergens pesten mee in de hand werkt, is dat het wel.


Jeetje Susan, jij hebt wel pech gehad qua leraren zeg! Wat een klootzakken allemaal :silent:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Mei 2015 10:46

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Valt wel mee hoor. Ik heb ook genoeg goede leraren gehad, maar je hebt er zoveel in je leven (meerdere basisscholen, middelbare school, studeren) dat er altijd wel een paar bij zitten met rare trekjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2015 10:56

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Susan schreef:Valt wel mee hoor. Ik heb ook genoeg goede leraren gehad, maar je hebt er zoveel in je leven (meerdere basisscholen, middelbare school, studeren) dat er altijd wel een paar bij zitten met rare trekjes.


Ja dat is waar! :)
<<

Anoniem185

Bericht 19 Mei 2015 11:22

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Om in de leraren sfeer te blijven:
Mijn leraar Engels op de middelbare is een keer tegen me uitgevlogen. Ik zat achterin de klas naast een jongen en wij konden het goed met elkaar vinden. We waren toen 16 denk ik. Tijdens de les vroeg hij aan mij het verschil tussen 'to' en 'too'. Dus ik was dat aan hem aan het uitleggen. Vervolgens vroeg de gefrustreerde docent of ik het antwoord wist op een zin die vertaald moest worden, aangezien ik zo goe kon praten. Ik zei dat ik Sebastián uitleg gaf over Engels en verzon direct de vertaling. Volgens mij stond er iets in van 'wil je stil zijn, want ik kan me niet concentreren' en ik zei 'please shut up. I can't concentrate'. Vond hij vast te grof dus hij ging helemaal uit zijn plaat. Ik moest de klas uit en zou geen kinderen mogen krijgen want ik was een slet of een hoer ofzo en ik zou in de goot belanden, ik was onverantwoordelijk en ik zou geen goed voorbeeld voor mijn kinderen kunnen zijn. Wat hij nog meer allemaal zei in die klas weet ik niet meer, heb me er voor afgesloten. Ik zei niks terug tot ik bij de deur was, toen kon ik niet laten om te zeggen 'ik vind u ook heel aardig hoor!'

Het leuke is nog dat ik me niet bij de decaan moest gaan melden, maar dat wel heb gedaan. Ik hoefde vervolgens niet meer naar de Engelse lessen toe, waren ook nog maar drie weken voor het einde van het schooljaar. Die man was ook overspannen en het volgende schooljaar lag hij er weer uit. Hij is ook een tijdje geschorst geweest omdat hij in de klas ging vloeken (was ook bij ons in de les, echt uit het niets) en vervolgens naar huis is gelopen.

Een paar jaar later werkte ik in de verzorging bij de instelling waar zijn moeder woonde. Ik kon het natuurlijk als onverantwoordelijk figuur dat in de sloot terecht was gekomen niet laten om even overduidelijk in mijn witte zorgkledij langs te lopen, zodat hij wist dat ik wel zijn moeder nu verzorgde.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Mei 2015 12:09

Re: Wat was jou meest vervelende Reacties

Ohja ik weet ineens ook weer iets.

Ik was geopereerd en zat van mijn enkelS tot en met mijn navel in het gips. Ik moest over op een ander bed en ik moest zelf schuiven van de zuster. Ik zei 'dat kan ik niet'. Maar blijkbaar had ik dat te vaak gezegd volgens deze zuster. En toen mochten alle kinderen op de kamer mij elke keer uitlachen als ik zei 'dat kan ik niet'. Ik geloof dat toen een deel van mijn onzekerheid ontstaan dan wel versterkt is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers