Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


flock folie

<<

Anoniem275

Bericht 25 Sep 2013 15:54

flock folie

ik heb inmiddels meerdere vellen flockfolie in huis gehaald en net een tester gemaakt, maar die is finaal mislukt..
daarom heb ik een paar vragen:
- wat leggen jullie tussen de flockfolie en het strijkijzer?
- op welke temperatuur hebben jullie het strijkijzer?
- hoelang druk je de folie aan en hoelang strijk je na?
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 25 Sep 2013 16:59

Re: flock folie

Ik legde er een theedoek tussen en streek volgens mij op zijn heetst. Hoe lang kan ik me niet herinneren, ik keek af en toe voorzichtig of het al goed vast zat aan het kledingstuk.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem33

Bericht 25 Sep 2013 17:03

Re: flock folie

Bakpapier vond ik het prettigst! Temp op zijn hoogst en ik streek zo'n 15 seconde. Liet het koelen en dan weer 15 sec. Tussendoor keek ik of het plastic al los liet.
<<

Anoniem33

Bericht 25 Sep 2013 17:09

Re: flock folie

Bakpapier vond ik het prettigst! Temp op zijn hoogst en ik streek zo'n 15 seconde. Liet het koelen en dan weer 15 sec. Tussendoor keek ik of het plastic al los liet.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Sep 2013 19:40

Re: flock folie

Ik leg er niks tussen. Zet mijn strijkijzer gewoon op het bovenste (glanzende) laagje. Hij staat op heet, katoen bijv. Ik houd hem eerst 10 sec op een plek stevig aangedrukt, daarna wrijf ik heel rustig rondjes en beweeg rustig heen en weer met het strijkijzer, nog wel redelijk goed aangedrukt. Ik kijk telkens even en wanneer ik het idee heb dat het goed vast zit haal ik het strijkijzer eraf. Met de punt van het strijkijzer ga ik vaak nog even goed over dunne lijntjes en hoekjes heen.
<<

Anoniem275

Bericht 25 Sep 2013 19:56

Re: flock folie

Parisienne, plakt het plastic laagje dan niet aan je strijkijzer?
Ik had het strijkijzer nu 10 sec op een plek gehouden en daarna wilde ik gaan bewegen, maar toen waren het bakpapier en de romper (waarop ik testte) al bruin..
<<

Meeko

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:13

Bericht 25 Sep 2013 20:09

Re: flock folie

Ik leg er altijd een witte hydrofiele luier tussen. En dan druk ik m echt heel stevig aan met volle gewicht aan, en dan strijk ik er nog even over. Dan gewoon effe kijken of t goed vast zit en plastic eraf.
Wat is er precies mislukt dan?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Sep 2013 20:17

Re: flock folie

Ik gebruik een theedoek tussen de flockfolie en het strijkijzer.
En het strijkijzer op katoen. Vrij heet dus.
Dan eerst 20 sec ofzo op 1 plek en daarna nog rustig bewegen en tussendoor kijken of de randen goed vast zitten. Ik heb gemerkt dat dat lastiger gaat als je meer kleuren op elkaar maakt. Dat laat eerder weer los, dus strijk ik dan ook langer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 25 Sep 2013 22:17

Re: flock folie

dit ging er mis :laughcry:
Afbeelding

denk te hoge stand op het strijkijzer, net nog even een vierkantje geprobeerd en dat zag er goed uit.
blijft het ook mooi in de was?
<<

Anoniem20

Bericht 25 Sep 2013 22:19

Re: flock folie

Ik vind m toch best origineel :)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Sep 2013 23:17

Re: flock folie

Ah, is toch niks mis mee? :thumbup:

Maar ja, misschien toch te lang erop gehouden. Ik doe het inderdaad zonder iets ertussen. De glanzende kant boven, strijkijzer erop en daarna langzaam wat heen en weer bewegen, onder continue druk. Het blijft niet plakken nee. Misschien dan toch wat minder lang? 5 seconden, daarna langzaam heen en weer bewegen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Kira