Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kroon

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2015 07:04

Kroon

Ik heb nog een melkkies en als deze er uit gaat, dan komt daar een kroon in. Nu was het altijd zo dat een aanleg-defect altijd vergoed werd vanuit de basis verzekering. Dus de kosten van een kroon a 2000euro zouden vergoed worden.
Inmiddels een paar jaar verder en de kies zit er gelukkig nog altijd in! Begint een klein beetje te wiebelen en op een foto zie je dat ie nog alleen doorde twee naaste kiezen op zijn plek gehouden wordt. Hij zal er dus een keer uit gaan...en ik ga vast sparen voor de kosten (echt stom wel dat dat niet meer vergoed wordt! En een aanvullende tandverzekering is mega hoog zodat ik beter zelf kan sparen).

Heeft iemand zo'n operatie gehad? Viel het mee of tegen? Ik werd er van de week al helemaal ze uwachtig van door mijn nare ervaring met verstandskiezen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem273

Bericht 15 Mei 2015 08:12

Re: Kroon

Ik heb kronen en het was prima te doen, mits je goed verdoofd wordt. Misschien kun je afspreken dat de tandarts stopt wanneer je je hand opsteekt als je teveel pijn hebt? Dat doet mijn tandarts altijd maar het is nog niet nodig geweest gelukkig :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2015 08:48

Re: Kroon

Is er kans op niet goed verdoven dan? :shock:
Nouja dat had ik ook met mijn verstandskies. Toen heb ik niks gezegd...en opeens vroeg de kaakchirurg of ik zo fronste omdat ik rimpels wilde of omdat het pijn deed?

Ik heb verder normaal nooit moeite met verdovingen of medische ingrepen...maar dit kan ik niet zien, dus dat is dan toch minder leuk. En vooral het gedoe er na. Eerst een implantaat wat 2 maanden moet genezen, dan weer terug. Bleuh.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 15 Mei 2015 09:12

Re: Kroon

Ik gok dat het je hartstikke mee gaat vallen. Het wordt goed verdoofd en je voelt er dus ook niks van. Al onze patiënten zeggen steeds: ik zou willen dat ik eerder de moed verzameld had. Het is me zó meegevallen. Dus ik denk jou ook! Succes meid!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2015 09:30

Re: Kroon

Voorlopig zit de kies er nog in! Het hoeft pas als de kies er uit is. Dus dat kan volgende week zijn, maar ook pas over 2 jaar of 10. Ik hoop pas in 2067 ;-) Dan heb ik nog ff om te sparen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mei 2015 10:09

Re: Kroon

Ik krijg in augustus eentje. Maar die kost 500 euro en dus bij lange na geen 2000! Ik kijk er niet echt tegenop, want ik zie het als een kies vullen eigenlijk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2015 10:30

Re: Kroon

Oh, dat zei de tandarts.

Ik heb nog nooit een kies hoeven laten vullen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Mei 2015 12:32

Re: Kroon

Ik heb een implantaat als 1e kies linksboven. Het plaatsen van het implantaat is niet pijnlijk maar wel vervelend. Ze zetten best wat druk enzo. Ik had ook daarna een hele dikke en blauwe wang maar zeer deed het absoluut niet. (Ze hebben bij mij ook een stuk bot moeten aanmaken en een wortelpunt behandeling aan de tand ernaast gedaan. Misschien dat dat ook verschil maakt in dik en blauw....?)
De kroon er dan op stelt helemaal niks voor.
<<

Anoniem103

Bericht 15 Mei 2015 12:44

Re: Kroon

Er zit (qua kosten) een verschil tussen een gewone kroon en een kroon op implantaat. Als je een tand helemaal gaat verliezen (zoals jij dus) moet je een implantaat hebben. Voor kiezen wat verder achterin zou een brug ook kunnen (om de missende kies te vervangen), maar dan moet je twee gezonde kiezen beschadigen doordat je ze moet beslijpen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2015 12:50

Re: Kroon

Het wordt inderdaad een implantaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mei 2015 12:51

Re: Kroon

Oh daar zit het verschil idd. Ik hoef nl alleen maar een kroon. De kies wordt afgeslepen tot stompje waar de kroon overheen komt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2015 12:59

Re: Kroon

Hihi, dat lijkt me in mijn geval niet handig ;-) Valt die kroon er straks ook uit!

Best gek, bijna 32 jaar en nog een melkkies!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron