Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bril/Lenzen kosten?

<<

Shania

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 17 Jul 2014 19:32

Bericht 22 Mei 2015 20:14

Re: Bril/Lenzen kosten?

Wat is jou voorkeur? Zachte lenzen! Ik draag ze al zo'n 15 jaar en ik vind een bril niet prettig.
Wat is jou sterkte? -6 beide ogen
En wat voor lenzen heb je? En wat zijn daar de kosten van? Zachte dag lezen. Ik betaal 30 euro per maand. Ik draag ze van s'morgens vroeg tot s'avonds laat. Nooit meer last van droge ogen etc :thumbup:
En als laatste, waar koop je ze? Hans Andere? De wat beter opticien?
Ik ga naar een 'betere' opticien. Half jaarlijks controle en dan krijg ik de lenzen thuisgestuurd.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Mei 2015 23:40

Re: Bril/Lenzen kosten?

Wat is jou voorkeur? Ik heb al vanaf de tweede klas van de middelbare school lenzen. Ik heb liever mijn lenzen in dan een bril op. Ik kan nu niet zo goed meer tegen mijn bril, al klopt de sterkte volgens mij nog wel. Na een paar uur bril heb ik hoofdpijn en een niet wakker gevoel. Ik gebruik hem wel om mijn bed te kunnen vinden vanaf de badkamer of als ik er in de nacht uit moet voor de kinderen etc.
En op mijn werk is een bril ook niet handig met steeds in het water zijn. Mijn lenzen ben ik nog nooit kwijt geraakt en zwem ik dus altijd mee.

Wat is jou sterkte? Mijn lenzen zijn -7.00 en -7.50. Mijn bril is -8.00 en -8.50, omdat de bril verder van je ogen zit is die vaak sterker dan de lens.

En wat voor lenzen heb je? En wat zijn daar de kosten van? Ik heb zachte maandlenzen en betaal hier incl vloeistof, bakjes etc 17,50 per maand voor via automatische incasso.

En als laatste, waar koop je ze? Hans Andere? De wat beter opticien? Ik heb ze van de Specsavers. Een keer per jaar maak ik een afspraak voor controle en wordt evt de sterkte of het type lens aangepast als dat nodig is. De lenzen worden elk half jaar automatisch thuis gestuurd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 27 Mei 2015 13:58

Re: Bril/Lenzen kosten?

Mede door dit topic kan ik vanmiddag mijn lenzen ophalen! Ik kan ze maand gratis proberen. Ik ben benieuwd!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mei 2015 09:56

Re: Bril/Lenzen kosten?

Voorkeur: lenzen. Omdat dat mooier staat. In het vliegtuig doe ik m'n bril op, en sowieso doe ik elke dag rond 19.00 m'n lenzen uit en bril op ivm droge ogen. Dan heb ik ze 12 uur gedragen en dat vind ik lang zat.
Sterkte: -2.25 en -2.50.
Kosten: maandlenzen kosten me €15,- per maand, ik laat ze bezorgen door Pearle. En mijn bril komt van Ace&Tate en kostte €100,-.
#teammaple🍁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2015 09:59

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik heb sinds een half jaar constant ontstoken ogen. Het lijkt erop dat ik allergisch ben voor m'n lenzen. Zonde aangezien ik nog 2 nieuwe doosjes heb liggen. Nu heb ik daglenzen geprobeerd en dat ging wel maar dat gaat me 66 dollar per maand kosten, echt heel veel geld. Maar van altijd m'n bril op word ik doodongelukkig. Ik wil ze nu echt graag laten laseren want dit is echt veel geld per jaar!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 29 Mei 2015 21:23

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik heb een bril. Wel ongeveer 5 jaar lenzen gehad maar mijn ogen raakten steeds ontstoken dus nu alweer zo'n 10 jaar een bril.

Sterkte -6

Ik heb hem bij Hans Anders vandaan. Was zo'n 160 euro geloof ik.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Mei 2015 20:53

Re: Bril/Lenzen kosten?

Vanwege dit topic de stoute schoenen aangetrokken en lenzen aan laten meten.
Ik heb zachte lenzen (hydrogel) van Hans Anders. Ik ben nu aan het opbouwen, maar merk dat ik weinig last heb van de lenzen. Daar ben ik zo blij mee! Er gaat een wereld voor me open zonder m'n bril! Héerlijk! :banaan:
Leven en laten leven
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mei 2015 20:55

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik heb het voornemen om morgen eens te gaan informeren. Ik maakte afgelopen weekend een foto van mezelf zonder bril, en vond dat zoveel mooier dan met bril, dat ik me er toch aan wil wagen.
Durf je ze zelf makkelijk in en uit te doen zoethout? En hoe doe je dat eigenlijk?
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Mei 2015 21:18

Re: Bril/Lenzen kosten?

Op zich vind ik een bril bij mezelf leuk staan, maar ik heb last van verhoogde spierspanning in nek en hoofd en daardoor zit mijn bril altijd erg vervelend op mijn hoofd, dat is mijn hoofdreden om te kiezen voor lenzen.
Ik krijg de lenzen heel makkelijk in en uit, ik was een natuurtalent, volgens de opticien. Daar oefen je namelijk eerst een paar keer mee, voordat je de winkel uit mag ;)
Over twee weken moet ik terug komen, dan worden m'n ogen nog een keer bekeken, om te kijken of er geen beschadigingen zijn en hoe het gaat met het dragen van lenzen.
Leven en laten leven
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mei 2015 21:45

Re: Bril/Lenzen kosten?

En wat voor tijd zat er tussen het bestellen en het ophalen? En wat zijn dan de kosten? Ergens lijkt het me zo zonde wanneer het veel duurder is dan een bril.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Jun 2015 09:25

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik krijg ze echt heel lastig in en uit. Ben er dan ook nog niet zo tevreden over. Staat wel mooi(er) maar vind het nog een heel gedoe.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 02 Jun 2015 14:30

Re: Bril/Lenzen kosten?

Dat went nog wel Rizzoli! Je wordt er als het goed is steeds handiger in. Ik kan het nog steeds niet zonder spiegel maar krijg mijn lenzen wel heel gemakkelijk in en uit. Blijven oefenen! Zitten ze wel lekker? Heb je geen last overdag?
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2015 14:34

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik wissel af met lenzen en bril. Doordeweek mijn bril en in het weekend soms lenzen. Omdat ik ze niet vaak in heb, koop ik altijd daglenzen. Ik weet niet hoe duur eigenlijk...
In en uit doen, doe ik zonder spiegel.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Jun 2015 14:37

Re: Bril/Lenzen kosten?

In het begin jeukt het heel erg, maar zal ook wel gewenning zijn.
En nu beginnen ze weer te jeuken en irriteert het. Dus doe ze zo weer uit.
Heb ze dan vanaf half 10 ongeveer in gehad.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2015 14:38

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik zit er toch stiekem wel aan te denken om weer lenzen te proberen. :dance:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Jun 2015 16:38

Re: Bril/Lenzen kosten?

PiP zijn Nachtlenzen dan misschien niet iets voor jou?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Jun 2015 21:14

Re: Bril/Lenzen kosten?

Bij mij hoefde er niks besteld te worden. Ik maakte een afspraak, mijn ogen werden opgemeten en ik kreeg de lenzen die ik nodig had, oefenen en een half uur later stond ik weer buiten.

Ik ben nog aan het opbouwen. De eerste dag mocht ik ze 4 uur in, dag daarna 6 uur, volgende dag 8 uur en vandaag 10 uur. De opticien vertelde me dat ik lenzen maar 12 uur per dag in mag. Wie houdt zich aan die uren? Ik ben er zó blij mee!
Leven en laten leven
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jun 2015 21:37

Re: Bril/Lenzen kosten?

Klinkt goed zoethout! Ik was gisteren heen, maar een opticien hier is niet op maandagochtend open kwam ik achter.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 04 Jun 2015 13:26

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik heb vandaag ook lenzen opgehaald. Ze gingen er vrij makkelijk in en het voelt ook wel ok, alleen ik zie hartstikke slecht. Zonder bril of lenzen zie ik nog beter. Moet ik hier ook aan wennen of heb ik gewoon helemaal de verkeerde sterkte meegekregen? Ik weet zeker dat ik links en rechts niet verwisseld heb.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 04 Jun 2015 18:44

Re: Bril/Lenzen kosten?

Catnip schreef:Ik heb vandaag ook lenzen opgehaald. Ze gingen er vrij makkelijk in en het voelt ook wel ok, alleen ik zie hartstikke slecht. Zonder bril of lenzen zie ik nog beter. Moet ik hier ook aan wennen of heb ik gewoon helemaal de verkeerde sterkte meegekregen? Ik weet zeker dat ik links en rechts niet verwisseld heb.

ik zie ook minder scherp met lenzen dan met een bril. Moet woensdag heen voor controle. Wil het dan even navragen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 05 Jun 2015 09:33

Re: Bril/Lenzen kosten?

Dat ik scherper zie met bril vind ik niet zo erg, maar zonder bril beter dan met lenzen lijkt me niet normaal, het wordt ook niet beter als ik ze wat langer in heb. Ik ga ook nog even langs.
<<

anoniem213

Bericht 05 Jun 2015 12:57

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik zie veel scherper en rustiger met mijn lenzen. Niet bij iedereen kan het inderdaad perfect gecorrigeerd worden met lenzen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat je beter ziet zonder dan met. Waarom zou je ze dan dragen?
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 05 Jun 2015 15:32

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik had inderdaad de verkeerde sterkte, dus logisch dat ik niks zag, heb nu nieuwe meegekregen.
<<

anoniem213

Bericht 05 Jun 2015 15:33

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ja, dat klinkt logisch! Hopelijk gaat het nu beter :).
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 05 Jun 2015 22:08

Re: Bril/Lenzen kosten?

Ik zie ook gewoon net zo scherp met mijn lenzen als met mijn bril.
Ik ben er zo super blij mee!!
Leven en laten leven
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers