Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HET perfecte biscuit bakken?

<<

Anoniem163

Bericht 14 Mei 2015 18:35

HET perfecte biscuit bakken?

Hoe doen jullie dat?

Alle qua tips & tricks is welkom.
<<

Anoniem286

Bericht 14 Mei 2015 19:02

Re: HET perfecte biscuit bakken?

Als ik mix gebruik: oven voorverwarmen op 150 graden. Eieren in warm water leggen. biscuit, water, eieren en een scheutje vanille essence in de kom. Mixer op gemiddelde stand en rustig aan ophogen naar hoogste stand. Ruim 8 min laten mixen, daarna nog 2 min op zachtste stand door laten draaien. Bakpan invetten en bestuiven met bloem. Mix in de bakpan en in de oven. De oven om de 10 min wat hoger zetten, eindig meestal rond de 180 graden. Dan even voelen of hij goed is (als hij mooi terug veert bij indrukken is het oké) Dan uit de oven, en uit de vorm laten afkoelen.

Zonder mix gebruik ik een basisrecept wat ik ooit gevonden heb: per ei, 30 gr suiker, 30 gr bloem en een snufje zout, scheutje vanille (vind ik echt lekker erin) en dan de eieren ook weer verwarmen. Mixen op dezelfde manier maar de bloem achterwege laten. Als het ei goed luchtig en stevig is vervolgens de bloem in kleine delen rustig doorheen vouwen/scheppen met een spatel. Dan op dezelfde manier bakken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2015 19:08

Re: HET perfecte biscuit bakken?

Ik leg de benodigde eieren in heet water, en doe de biscuitmix (van funcakes) in de kom. Scheutje water erbij, dan de warme eieren erbij.
Ik knal m gelijk op de hoogste stand, en laat m 5 a 8 minuten mixen (je ziet snel genoeg wanneer het goed omhoog gekomen is en er luchtig en licht uit ziet).
Bakvorm insmeren met boter en bestuiven met bloem, beslag erin.

Taart in de (voorverwarmde) oven op 145 graden. Mijn oven doet soms wat raar, qua temperatuur, maar een biscuit van 25 cm dus ik dus eerst 25 min op 145 gr, dan een min of 20 op 160 graden, 10/15 min op 175 graden. In de laatste minuten ga ik altijd even kijken, zodra het biscuit ieeeeeeeeeeeeeeeeeetsiepietsie inkrimpt (een heel klein beetje loskomt van de randjes, echt een klein beetje), istie gaar bij mij!

Op ze kop er uit storten, af laten koelen en klaar!
<<

Anoniem123

Bericht 14 Mei 2015 19:26

Re: HET perfecte biscuit bakken?

Ik doe de eieren altijd eerst even in een kommetje en dat even in de magnetron. Paar seconden maar.
En het biscuit gewoon de hele tijd op dezelfde graden in de oven.
Uit de oven even een bakplaat (en bakpapier eronder) op de vorm zodat het biscuit plat werd.
Heb altijd heerlijke biscuit.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron