Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Milaan en omgeving, tips voor autoreis

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 14 Mei 2015 18:15

Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Gisteren besloten om in de zomervakantie met de auto naar Milaan te gaan omdat ik daar o.a. de Expo 2015 http://www.expo2015.org/en wil bezoeken. We willen ca. 2 1/2 week rondreizen.

Ik ben nog nooit die kant op geweest: iemand tips voor de route, hoe het beste te reizen per auto. Wat is er in de omgeving en evt. op de route onderweg mooi om te zien qua cultuur, natuur ed. Wat mag ik niet missen in Milaan en omgeving. Ideeën voor mooie overnachtingsplaatsen: hotelletjes oid?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Mei 2015 22:41

Re: Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Ik ken de omgeving niet heel goed, maar zo'n 10 jaar geleden ben ik een keer op vakantie geweest aan het Lago Maggiore en van daar uit een dagje naar Milaan geweest met de trein. Dat was ongeveer een uur, dus met de auto is het ongetwijfeld ook goed te doen. Ik zat toen in Baveno. Vanaf daar of vanaf Stresa (ik weet het niet meer zeker, maar het ligt vlak bij elkaar) kun je met de boot naar drie kleine eilandjes die midden in het meer liggen. Dat vonden wij toen erg leuk in elk geval.
Milaan zelf vond ik echt helemaal niets aan trouwens. De Dom is leuk om te zien, maar verder waren we in een half dagje wel uitgekeken en dat heb ik niet snel ergens. Maar persoonlijk vond ik het echt een van de minst leuke steden van Europa en ik ben echt bijna overal in Europa wel geweest inmiddels. Maar goed jij gaat naar de Expo, dus dan heb je sowieso genoeg te zien natuurlijk!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 14 Mei 2015 23:11

Re: Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Ik vond Milaan ook niet zo heel super, maar als je geinteresseerd bent in kunst kun je het laatste avondmaal gaan bekijken. Je moet ruim van tevoren een kaartje reserveren, maar als je flexibel bent kun je er rond openingstijd naartoe en als er dan mensen niet komen opdagen kun je in hun plek gaan. Ik vond het de moeite waard in ieder geval!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Mei 2015 23:20

Re: Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Ik vind Milaan juist geweldig! Qua bekende bezienswaardigheden is er misschien wat minder dan andere grote steden, maar als je wat verder kijkt is er genoeg te zien en te doen hoor. Naast laatste avondmaal is theater la scala ook de moeite waard.
Omgeving Milaan is ook mooi. In het Noorden de meren en Bergamo is ook een leuk stad om te bezoeken, heeft een mooi oud centrum op een heuvel. Weten jullie al wel de route die jullie willen rijden? Bolzano is bijvoorbeeld prachtig om door te gaan.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 15 Mei 2015 09:58

Re: Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Ik vond milaan heel leuk, maar we hadden wel genoeg aan 1 dag. Tips voor de heenreis heb ik niet want wij zijn er in 1 dag heengereden. Als je een paar uurtjes verder rijdt ben je in Verona, dit vond ik echt een geweldige stad! En als je dan nog een stukje naar beneden gaat kun je naar Florence (ook een fantastische stad) en daar heb je nog Sienna Lucca enz. in de buurt. Ik weet niet of je zo ver wilt rijden, maar ik vond het echt de moeite waard, geweldige sfeer, mooie omgeving en genoeg te zien.
Het gardameer ligt ook redelijk dichtbij Milaan, maar daar moet je van houden, het is er nogal toeristisch (ook buiten het hoogzeisoen), maar je hebt er wel weer hele leuke kleine dorpjes langs het water.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Mei 2015 10:41

Re: Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Schiet me nog iets te binnen. Iets van een half uur ten zuiden van Milaan bevindt zich een groot klooster. Ligt in de buurt van Pavia. Volgens mij zit er een museum bij, zoek maar eens op Google, ik denk dat jij het wel kan waarderen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 15 Mei 2015 11:51

Re: Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Ik heb nog geen idee over de route. Bedoeling was eerst naar Noord-Duitsland te gaan omdat ik dacht dat diegene met wie ik er naar toe gaan niet zo veel belangstelling had voor de Expo en het in Italie te warm zou vinden. En dat ik dan in september of zo nog naar de Expo zou vliegen. Ik wil zo graag die verschillende landenpaviljoens van de Expo zien, ben nl. wat architectuur gek. Maar goed nu hij wel naar Italie wil moet ik alles nog uitzoeken.

Ik ga jullie tips nakijken want die klinken allemaal wel goed. We houden inderdaad ook van kloosters ed dus dat ga ik ook nakijken. Kan ook best zijn dat we wel proberen om in 1 of 2 dagen er naar toe te rijden en dan die andere steden mee te pakken. We gaan alleen wel in juli - augustus ivm gebonden aan de bouwvak en dan lijken me die steden wel erg warm, daar kan ik wel tegen maar diegene met wie ik reis kan wat minder tegen de warmte. Is het een beetje vol te houden in die periode=
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Mei 2015 14:00

Re: Milaan en omgeving, tips voor autoreis

Ik vond Milaan niks aan. Maar misschien kun ne ook door rijden naar Trento/Caldonazzo?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers