Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


IS nadert eeuwenoud Palmyra

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Mei 2015 19:04

IS nadert eeuwenoud Palmyra

do 14 mei 2015, 17:43: Telegraaf:

Islamitische staat nadert ruïnes Palmyra
Afbeelding Afbeelding

DAMASCUS -
De strijders van terreurbeweging Islamitische Staat (IS) naderen donderdag een van de belangrijkste archeologische plaatsen van het Midden-Oosten, Palmyra. Syrische troepen vechten vlakbij de Syrische stad Tadmur, ruim 200 kilometer ten noordoosten van Damascus, met de jihadisten van IS. Tadmur is Arabisch voor 'wonder' en is de huidige naam van de stad die ooit door de Romeinen Palmyra werd gedoopt.

Gevreesd wordt dat de soennitische extremisten de imposante ruïnes in de oase zullen verwoesten, zoals ze eerder in Irak met zaken uit de oudheid deden. Het hoofd van de oudheidkundige dienst in Damascus, Maamoun Abdulkarim, waarschuwde dat „ze (IS) daar alles vernietigen” als ze de kans krijgen. Verscheidene media meldden donderdag dat de extremisten in de omgeving van Tadmur burgers hebben vermoord.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Mei 2015 19:07

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

Ik vind dit zo erg he, doet me echt wat. Ik heb indertijd zo genoten van mijn reis door Syrië, de schoonheid van o.a. Palmyra. Het was zo indrukwekkend om daar indertijd rond te lopen en je te realiseren dat dit al eeuwenoud was. Nooit gedacht toen dat het mogelijk zou zijn dat binnen een decennia er een reële kans zou zijn dat zo iets prachtigs met opzet vernield kan worden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem321

Bericht 14 Mei 2015 19:15

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

Ja Rapa Nui, ik vind het ook verschrikkelijk. Ik vind IS sowieso heel eng en afschuwelijk.
Er zijn al opnames van Is strijders die eeuwenoude museumstukken vernielen en ze zullen Palmyra ongetwijfeld ook verwoesten. Krijg er kippenvel van als ik er aan denk, zo meedogenloos ze te werk gaan.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 14 Mei 2015 19:16

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

Las het net, zo zonde. En ik snap gewoon nog steeds niet hoe mensn zo geweldadig kunnen zijn. En dat alles ook nog eens uit naam van een godsdienst.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2015 19:19

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

zonde zeg. Die IS is maar eng
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Mei 2015 19:22

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

Ik voel me er naar door omdat zoveel mensen gekwetst/geraakt worden en ze het gewoon maar doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mei 2015 19:25

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

Vreselijk zonde. Die mensen zijn nog medogenlozer dan beesten.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 14 Mei 2015 20:06

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

Eigenlijk eens met alles wat hier al is gezegd.
Ik vind dat hele IS zo naar en eng. Vreselijk om te beseffen waar sommige mensen toe in staat zijn als ze mee worden getrokken in een groep.

Juist zulke oude plaatsen zijn zo mooi en bijzonder. Hoe het in je opkomt om zoiets te gaan slopen uit naam van 1 of ander geloof.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 13 Okt 2016 23:26

Re: IS nadert eeuwenoud Palmyra

Net Floortje terug in Syrië bekeken. Heeft indruk gemaakt. Wat triest om Palmyra en Tadmur zo verwoest te zien. Ik heb de eerste aflevering gemist maar ga die zeker nog bekijken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers