Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huwelijkse voorwaarden

Zijn jullie getrouwd onder huwelijkse voorwaarden?

Ja
14
25%
Nee
40
73%
Wij hebben een samenlevingscontract (gaan niet trouwen)
1
2%
 
Aantal stemmen : 55
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2015 19:00

Huwelijkse voorwaarden

De afgelopen tijd hebben mijn vriend en ik het wat vaker over trouwen. Ook ben ik geïnspireerd door het trouwtopic. Daarbij vroeg ik me af, zijn jullie getrouwd (of geregistreerd partnerschap) onder huwelijkse voorwaarden? Of gaan jullie trouwen onder huwelijkse voorwaarden.

Ik ben ook geïnteresseerd wat jullie overwegingen waren om dit wel of niet te regelen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2015 19:03

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ja wij trouwen onder huwelijkse voorwaarden. Dit heeft te maken met het bedrijf van mijn vriend en zijn familie. We hebben de documenten al van de notaris (zijn vrij standaard huwelijkse voorwaarden als het goed is) maar ik wil het nog even rustig met m'n vader doornemen binnenkort om te zien wat er nou exact in staat.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2015 19:05

Re: Huwelijkse voorwaarden

Marin schreef:Ja wij trouwen onder huwelijkse voorwaarden. Dit heeft te maken met het bedrijf van mijn vriend en zijn familie. We hebben de documenten al van de notaris (zijn vrij standaard huwelijkse voorwaarden als het goed is) maar ik wil het nog even rustig met m'n vader doornemen binnenkort om te zien wat er nou exact in staat.


Ik dacht inderdaad al dat jullie dit zouden regelen ivm eigen bedrijf. Hebben jullie ook gelijk een testament oid erbij geregeld?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2015 19:08

Re: Huwelijkse voorwaarden

Nee nog niet, ik wil eerst zien wat er allemaal exact in de huwelijkse voorwaarden wordt vastgelegd, en eventueel inderdaad daarnaast een testament.
<<

ChiQ

Bericht 14 Mei 2015 19:10

Re: Huwelijkse voorwaarden

Nee wij niet. Destijds hadden we beide evenveel en mijn man verdiende gewoon meer. Alles wat we opgebouwd hebben is na ons trouwen gerealiseerd en als we op een dag niet meer gelukkig met elkaar zijn dan gaan alles door de helft en naar eerlijkheid verdeeld.
<<

Anoniem162

Bericht 14 Mei 2015 19:11

Re: Huwelijkse voorwaarden

Nee in gemeenschap van goederen. Wij vinden huwelijkse voorwaarden voor onszelf niet nodig ondanks een eigen bedrijf.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2015 19:17

Re: Huwelijkse voorwaarden

ja, omdat we destijds een eigen bedrijf hadden dan is het wel handig om te hebben
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2015 19:21

Re: Huwelijkse voorwaarden

Verrassend om te zien dat sommige mensen wel huwelijkse voorwaarden hebben bij een eigen bedrijf en anderen niet!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2015 19:21

Re: Huwelijkse voorwaarden

Als wij trouwen, gaan we trouwen op huwelijkse voorwaarden.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2015 19:24

Re: Huwelijkse voorwaarden

MissEnergy schreef:Verrassend om te zien dat sommige mensen wel huwelijkse voorwaarden hebben bij een eigen bedrijf en anderen niet!


Bij ons komt dat met name omdat het ook echt een familiebedrijf is. M'n vriend kan dus wel leuk onder gemeenschap van goederen trouwen maar hij heeft gedeeld zeggenschap over dat geld. Dus het zal wel moeten. Ik vind dat niet zo gek. We zorgen er uiteraard wel voor dat er goede voorwaarden in komen te staan, ook voor mij.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Mei 2015 19:26

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ik ben getrouwd op huwelijkse voorwaarden. We hebben allebei een woning die aanzienlijk in waarde is gedaald en wellicht komt er in de toekomst nog een eigen bedrijf.
L2014 & H2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mei 2015 19:30

Re: Huwelijkse voorwaarden

Wij trouwen in gemeenschap van goederen.
De restschuld van mijn vriends oude huis betalen we al samen af.
Ook de hypotheek van ons nieuwe huis is gezamenlijk. Daarnaast hebben we verder geen schulden/grote bedragen spaargeld en zijn we niet van plan een eigen bedrijf te starten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2015 19:33

Re: Huwelijkse voorwaarden

Als we zouden trouwen zou dit ook op huwelijkse voorwaarden trouwen. Mede wegens ongelijk vermogen als het mogelijk starten van een eigen bedrijf in de toekomst. We hebben nu een samenlevingscontract en daarin zijn we ook 'financieel gescheiden'. Overigens wel een hypotheek/huis samen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem124

Bericht 14 Mei 2015 19:36

Re: Huwelijkse voorwaarden

Hier ook huwelijkse voorwaarden.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 15 Mei 2015 08:50

Re: Huwelijkse voorwaarden

Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. We hadden allebei evenveel en geen eigen bedrijven om rekening mee te houden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Mei 2015 08:57

Re: Huwelijkse voorwaarden

Gemeenschap van goederen. We gaan de toekomst samen aan en delen alles. Geen redenen om het anders te regelen. Vind het ook net iets romantischer op deze manier maar dat is mijn gevoel. :D
<<

Anoniem114

Bericht 15 Mei 2015 09:01

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ik heb 'nee' gestemd, hoewel we nog niet getrouwd zijn... Maar we plannen onze bruiloft niet met huwelijkse voorwaarden.

SG: ik vind 't ook romantischer, hoor! Alsof we nu al plannen dat we uit elkaar gaan in de toekomst en daar rekening mee gaan houden..
<<

Anoniem167

Bericht 15 Mei 2015 09:11

Re: Huwelijkse voorwaarden

Haha bazinga maar met bv eigen bedrijf en je partner gaat failliet ben jij dat ook gelijk, met bv huwelijkse voorwaarden mogen ze niet aan jouw bezittingen komen. Zo ook met koophuis van één van de twee, dan is de ander ook verantwoordelijk. Mensen doen het ook om in de toekomst problemen voor te kunnen zijn, los van scheiding.
<<

Anoniem114

Bericht 15 Mei 2015 09:23

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ja weet ik wel, hoor! Ik snap 't ook heus wel... Maar toch :P
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 15 Mei 2015 09:27

Re: Huwelijkse voorwaarden

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Mei 2015 10:21

Re: Huwelijkse voorwaarden

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.

We hadden niet eens geld voor de notaris, dus konden huwelijkse voorwaarden niet eens betalen. Er valt hier ook niets te verdelen verder qua geld. Alleen de boedel en dat is ook allemaal tweedehandse meuk.

We hebben wel afgesproken mocht een van ons ooit huwelijkse voorwaarden willen opstellen dat we dat dan doen. Voor nu was het gewoon echt niet nodig.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Mei 2015 10:30

Re: Huwelijkse voorwaarden

Ik vind het trouwens wel gekkig dat alles wat van hem is ook van mij is, en andersom.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 15 Mei 2015 10:41

Re: Huwelijkse voorwaarden

Maar huwelijkse voorwaarden zijn er natuurlijk niet alleen voor de bezittingen. Die zijn er ook voor de schulden en je partner kan altijd door bv. een gokverslaving, shopverslaving etc. grote schulden maken dan ben jij wel voor die schulden aansprakelijk. Terwijl dat natuurlijk heel makkelijk te voorkomen is door het opstellen van huwelijkse voorwaarden op dit punt.
<<

Anoniem99

Bericht 15 Mei 2015 16:12

Re: Huwelijkse voorwaarden

Wij trouwens ook in gemeenschap van goederen. Alles wat er is tot nu toe, is al van ons samen. Ook zijn er van beide kanten geen grote erfenissen te verwachten en zullen we ook geen bedrijfje starten o.i.d. Schulden hebben we allebei ook niet echt (behalve beide kleintjes bij de DUO, die we ieder zelf betalen).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Mei 2015 16:21

Re: Huwelijkse voorwaarden

Marni schreef:Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.

We hadden niet eens geld voor de notaris, dus konden huwelijkse voorwaarden niet eens betalen. Er valt hier ook niets te verdelen verder qua geld. Alleen de boedel en dat is ook allemaal tweedehandse meuk.

We hebben wel afgesproken mocht een van ons ooit huwelijkse voorwaarden willen opstellen dat we dat dan doen. Voor nu was het gewoon echt niet nodig.



Dit eigenlijk ook de reden waarom wij voor gemeenschap van goederen kiezen. Hop, wéér €1000 boven op alle kosten.
Vinden we voor nu zonde en niet noodzakelijk n
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers