Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer is de koek echt op?

<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 15:17

Bericht 14 Mei 2015 15:43

Wanneer is de koek echt op?

Mijn man en ik zijn al een tijd samen. We hebben een huis en kinderen.
Vorig jaar hebben we een hele heftige relatiecrisis gehad. We hebben daar relatietherapie voor gevolgd en dat heeft wel geleid tot inzichten bij ons allebei.

We hebben elkaar erg gekwetst en ik weet heel goed dat dat tijd nodig heeft. Ik loop er alleen constant tegenaan dat mijn man blijft terugkijken op alle narigheid en niet vooruit durft en kan kijken.
Ik heb dat steeds geaccepteerd, maar merk nu dat het me irriteert. We zijn er al een keer terug naar de relatietherapeut voor geweest en die gaf ons tips, zoals een kwartier per dag voor mijn man reserveren om te spuien en daarna niet meer, maar het lukt hem niet en het helpt ook niet.
Hij durft nog steeds geen vertrouwen in onze relatie te hebben, hij kan me ook niet zeggen dat hij van me houdt en ik zeg dat ook niet meer tegen hem omdat ik de stilte daarna niet meer wil horen omdat zijn antwoord uit blijft.

Ik voel me alleen en ik merk dat mijn gevoel voor hem hierdoor weer weggaat.

Hoe lang blijf je vechten voor zoiets en wanneer is het gewoon echt op? Hoe neem je die beslissing?
<<

Anoniem107

Bericht 14 Mei 2015 15:47

Re: Wanneer is de koek echt op?

Als hij niet meer kan zeggen dat hij van je houdt, dan lijkt me dat jullie beiden eigenlijk aan een dood paard aan het trekken zijn, hoe hard, naar en confronterend dit ook klinkt. Ik bedoel, de basis van alles zou toch dat 'houden van'-gevoel moeten zijn, als dat er bij één van de twee al niet meer is dan lijkt mij dat de basis al teveel beschadigd is. Heel veel sterkte in elk geval met je keuze, wat moeilijk.. :hug:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mei 2015 15:53

Re: Wanneer is de koek echt op?

Hebben jullie ook individuele sessies gehad?
2015 💙
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 15:17

Bericht 14 Mei 2015 15:55

Re: Wanneer is de koek echt op?

Minx, ja dat hebben we ook gehad en dat heeft mij heel erg geholpen.

Maple, dankjewel voor je reactie!
<<

Anoniem108

Bericht 14 Mei 2015 16:07

Re: Wanneer is de koek echt op?

Wat naar dat sessies bij een relatietherapeut op de wat langere termijn toch niet het gewenste effect hebben. Wanneer de koek op is, valt samen met gevoel. Als het gevoel onvoldoende is, zal de investering in de relatie ook afnemen. Hoe je het omschrijft, lijkt dit aan de orde te zijn bij je man. Maar goed, dat baseer ik op een paar zinnen. Ik denk iig dat je het voelt, als het niet meer werkt en ook niet meer gaat werken. Sterkte!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mei 2015 16:08

Re: Wanneer is de koek echt op?

Lastig, en dat stoppen met zeggen dat je van hem houd, ik kreeg als advies van m'n schoonmoeder het juist wel te blijven zeggen. Daarin mss je verwachtingen bijstellen en weten dat het daarna stil blijft. Maar ja tis wel altijd zo'n ding van wanneer is het genoeg.
2015 💙

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers