Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

<<

Anoniem124

Bericht 12 Mei 2015 21:04

Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Ik weet niet of het me nu pas opvalt of dat het echt plotseling is. En ik weet niet zeker of ik nou troebel zie of dat ik echt slechter zie. Als ik knipper is het wel heel even 1 sec scherper en ik heb ook erg droge ogen/hooikoorts/beetje pijn aan het oog.

Maar ik maak me wel zorgen! Ga sowieso morgen naar de opticien maar wilde even hier vragen of iemand het herkent? Mn bril heb ik nu op, die altijd goed klopte. Als ik het ene oog dichtknijp zie ik scherp, als ik het andere dichtknijp niet meer. Oog heb ik het gevoel wazige vlekken voor mn ogen te hebben.

Ik heb altijd erg hooikoorts rond deze tijd van het jaar (maar nu valt t op zich best mee), ik ben erg vermoeid en ik gebrui mn ogen de laatste tijd natuurlijk veel door de fotografie en ik zit enorm veel aan een beeldscherm. Maar omdat het maar 1 oog vind ik het zo eng! Iemand die dit herkent en me kan geruststellen? Google leverde niet echt iets geruststellends op :omg: . Ohja, het oog is echt wel gevoelig maar je ziet niet echt iets (alleen wat rode adertjes in beide ogen).
<<

Anoniem124

Bericht 12 Mei 2015 21:06

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Ohja en ik heb de laatste tijd een beetje lopen kloten met lens sterktes. Ik had geen tijd naar de opticien te gaan en gewoon op de gok iets sterkere lenzen gekocht. Voor het oog waarvan ik nu last heb is deze sterkte prima, zie als ik de lens indoe goed scherp (maar wel af en toe die troebele filmpjes, knipperen is weg). Maar dan zie ik met het andere oog ineens weer onscherp :palm: . Ok ik snap dat dit niet slim was. Ik heb vandaag 10 uur met die lenzen gelopen en de klachten beginnen als ik de lenzen uitdoe en houden dan ook wel aan.
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 21:10

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Charles schreef:Ohja en ik heb de laatste tijd een beetje lopen kloten met lens sterktes. Ik had geen tijd naar de opticien te gaan en gewoon op de gok iets sterkere lenzen gekocht. Voor het oog waarvan ik nu last heb is deze sterkte prima, zie als ik de lens indoe goed scherp (maar wel af en toe die troebele filmpjes, knipperen is weg). Maar dan zie ik met het andere oog ineens weer onscherp :palm: . Ok ik snap dat dit niet slim was. Ik heb vandaag 10 uur met die lenzen gelopen en de klachten beginnen als ik de lenzen uitdoe en houden dan ook wel aan.


In dat geval zou ik me niet te veel zorgen maken als ik jou was. Ik had laatst dezelfde klachten. Ik draag inderdaad ook lenzen en mijn klachten waren ook erger als ik mijn lenzen uit had. Ik zag inderdaad wazig en dat was met name aan een oog. Mijn oog prikte ook heel erg. Met lenzen in had ik nergens last van, maar zonder lenzen wel. De opticien zei dat ik het wel in de gaten moest houden, maar dat het waarschijnlijk een kleine irritatie of ontsteking was die wel over zou gaan (hij heeft ook echt met een lampje naar het oog gekeken). Een paar weken later was het inderdaad wel over. Ik heb toen wel tijdelijk andere lenzenvloeistof gekregen en dat maakte het voor mijn gevoel ook beter. Geen idee of het een placebo-effect was, maar het is nu in elk geval over. Laat er morgen gewoon even naar kijken en haal je niet meteen al te gekke dingen in je hoofd. Goed voor je ogen zorgen met de juiste lenzen lijkt me ook een goed plan trouwens :wink:.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Mei 2015 21:10

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Ik kwam er zelf een jaar geleden achter, het was me nooit opgevallen, tot ik naar de oogarts moest om een bultje in mijn ooglid weg te laten snijden. Toen gingen ze mijn zicht testen en merkte ik ineens dat ik met mijn ene ook slecht zag.
Heb een cilinder van -2.5 (uit mijn hoofd) in dat oog.
Mijn ogen stellen zichzelf wel erg bij, als ik mijn bril de hele dag draag zie ik aan het einde van de dag zonder bril veel slechter dan wanneer ik opsta en de hele dag zonder bril loop.
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 21:13

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

ไม่เป็นไร schreef:Ik kwam er zelf een jaar geleden achter, het was me nooit opgevallen, tot ik naar de oogarts moest om een bultje in mijn ooglid weg te laten snijden. Toen gingen ze mijn zicht testen en merkte ik ineens dat ik met mijn ene ook slecht zag.
Heb een cilinder van -2.5 (uit mijn hoofd) in dat oog.
Mijn ogen stellen zichzelf wel erg bij, als ik mijn bril de hele dag draag zie ik aan het einde van de dag zonder bril veel slechter dan wanneer ik opsta en de hele dag zonder bril loop.

Dat is ook normaal toch? Ik zie in de ochtend ook echt veel beter zonder lenzen dan als ik ze 's avonds uit heb gedaan.
<<

Anoniem124

Bericht 12 Mei 2015 21:14

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

June schreef:
Charles schreef:Ohja en ik heb de laatste tijd een beetje lopen kloten met lens sterktes. Ik had geen tijd naar de opticien te gaan en gewoon op de gok iets sterkere lenzen gekocht. Voor het oog waarvan ik nu last heb is deze sterkte prima, zie als ik de lens indoe goed scherp (maar wel af en toe die troebele filmpjes, knipperen is weg). Maar dan zie ik met het andere oog ineens weer onscherp :palm: . Ok ik snap dat dit niet slim was. Ik heb vandaag 10 uur met die lenzen gelopen en de klachten beginnen als ik de lenzen uitdoe en houden dan ook wel aan.


In dat geval zou ik me niet te veel zorgen maken als ik jou was. Ik had laatst dezelfde klachten. Ik draag inderdaad ook lenzen en mijn klachten waren ook erger als ik mijn lenzen uit had. Ik zag inderdaad wazig en dat was met name aan een oog. Mijn oog prikte ook heel erg. Met lenzen in had ik nergens last van, maar zonder lenzen wel. De opticien zei dat ik het wel in de gaten moest houden, maar dat het waarschijnlijk een kleine irritatie of ontsteking was die wel over zou gaan (hij heeft ook echt met een lampje naar het oog gekeken). Een paar weken later was het inderdaad wel over. Ik heb toen wel tijdelijk andere lenzenvloeistof gekregen en dat maakte het voor mijn gevoel ook beter. Geen idee of het een placebo-effect was, maar het is nu in elk geval over. Laat er morgen gewoon even naar kijken en haal je niet meteen al te gekke dingen in je hoofd. Goed voor je ogen zorgen met de juiste lenzen lijkt me ook een goed plan trouwens :wink:.


Oh pfff kus voor je reactie. Ja als ik de lenzen uitdoe prikt het ene oog en begint de ellende.'s ochtends zit er ook iets opgedroogd vuil op het ooglid. Ik heb al jaren een cilinder maar nog nooit de cilinder in mijn lenzen gedragen, wel op de bril. Laksheid. Misschien dat nuik ouder word ik toch maar beter moet opletten.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Mei 2015 21:14

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

June schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik kwam er zelf een jaar geleden achter, het was me nooit opgevallen, tot ik naar de oogarts moest om een bultje in mijn ooglid weg te laten snijden. Toen gingen ze mijn zicht testen en merkte ik ineens dat ik met mijn ene ook slecht zag.
Heb een cilinder van -2.5 (uit mijn hoofd) in dat oog.
Mijn ogen stellen zichzelf wel erg bij, als ik mijn bril de hele dag draag zie ik aan het einde van de dag zonder bril veel slechter dan wanneer ik opsta en de hele dag zonder bril loop.

Dat is ook normaal toch? Ik zie in de ochtend ook echt veel beter zonder lenzen dan als ik ze 's avonds uit heb gedaan.


Ja ik bedoel dus dat het me daarom ook nooit opgevallen was. Pas als ik mijn bril de hele dag draag merk ik hoe "slecht" dat ene oog is.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 12 Mei 2015 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 12 Mei 2015 21:15

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

ไม่เป็นไร schreef:Ja ik bedoel dus dat het me daarom ook nooit opgevallen was. Pas als ik mijn bril de hele dag draag merk ik hoe "slecht" dat ene oog is.


Ja precies. Het ene oog levert een vage vlek op en het andere oog gaat wel.
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 21:17

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Dit klinkt echt precies als waar ik last van had. Eigenlijk ook een waardeloze klacht, want ik wilde mijn lenzen juist langer inhouden (want, minder pijn), terwijl dat natuurlijk de situatie niet verbeterde of zo.
<<

Anoniem124

Bericht 12 Mei 2015 21:29

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

June schreef:Dit klinkt echt precies als waar ik last van had. Eigenlijk ook een waardeloze klacht, want ik wilde mijn lenzen juist langer inhouden (want, minder pijn), terwijl dat natuurlijk de situatie niet verbeterde of zo.


Ja haha. Plus dat fotograferen met een bril gewoon niet gaat . Had je ook een soort gevoel van 'tunnelvisie' (maar ook weer niet)? Ik heb er met name last van als ik snel heen en weer kijk.
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 21:39

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Nee, vooral heel wazig en ik knipperde ineens veel meer met dat oog. Ik kreeg er ook echt opmerkingen over.

Maar ik zou er morgen sowieso even door iemand naar laten kijken, want ik herken alleen wat klachten en ben verder geen expert of zo!
<<

Anoniem124

Bericht 12 Mei 2015 21:44

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Ja doe ik! Dankjewel in ieder geval :).
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 21:45

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Graag gedaan en niet te veel zorgen meer maken hoor. Ik denk echt dat de kans veel groter is dat het iets kleins is (zoals bij mij). Google vindt het ook gewoon leuk om je de meest vreselijke scenario's te laten zien.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 12 Mei 2015 21:51

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Het kan van alles zijn, maar zolang je inderdaad met bril of lenzen aardig kunt zien is het niet iets heel engs. De opticien moet maar even goed kijken, en wellicht overleggen of een oogarts nodig is.
<<

Anoniem124

Bericht 12 Mei 2015 22:08

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Aaaah thanx kerel! Ja met lens zie ik prima alleen soms wat eiwit aanslag op de lens, sneller dan anders.
<<

Anoniem163

Bericht 13 Mei 2015 07:23

Re: Plotseling slechter zicht 1 oog/last ogen.

Vermoeidheid? Je zit natuurlijk veel te turen, best kans dat je ogen door vermoeidheid daarna zichzelf minder corrigeren.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers