Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kook jij?

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Mei 2015 09:55

Re: Hoe kook jij?

In het weekend maak ik een planning voor maandag, dinsdag, woensdag en soms ook al voor donderdag en vrijdag. Op maandag heb ik iets meer tijd om te koken, dus kook ik vaak net wat uitgebreider of iets wat wat meer tijd kost. Op dinsdag kookt mijn man meestal. Hij houdt niet van koken en hij is vooral van de pakjes en zakjes, dus dan eten we vaak wat uit een pakje of zakje. Op woensdag, donderdag, vrijdag heb ik het liefst maaltijden die wat sneller klaar zijn, omdat ik na het werk niet te lang aan het koken wil zijn. Op zaterdag en zondag kook ik vaak wat uitgebreider.

Ik vind het leuke om nieuwe recepten uit te proberen en ik probeer dan ook regelmatig wat nieuws uit. Ik probeer ook altijd restjes op te maken en ik bedenk daar dan soms nieuwe gerechten mee.

Tijdens het koken spoel ik zoveel mogelijk dingen direct af die ik in de vaatwasser doe. Ik heb echt een hekel aan een ontplofte keuken.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 13 Mei 2015 12:10

Re: Hoe kook jij?

Ik hou niet echt van koken, maar ik hou wel heel erg van lekker eten dus dan moet ik wel. Ik probeer het wel zo simpel mogelijk te houden. Ik kook eigenlijk zelden van een recept, ik zoek wel dingen op internet op en daar maak ik daar mijn eigen (makkelijkere) versie van.
Ik gebruik veel verse kruiden, geen pakjes want wij eten bijna zoutloos.

Als ik rustig de tijd neem ga ik aan de tafel zitten snijden en alles in bakjes klaarzetten, dat kookt eigenlijk veel fijner en dan zet ik ook alles gelijk in de vaatwasser. Maar vaak ben ik te gehaast bezig en dan maak ik er ook echt een bende van en ligt de groente op de grond en de saus tegen de muren en overal liggen er pannen in de weg en de helft valt uit de kast.

Voor uien heb ik zo'n snijdingetje wat je ronddraait met mesjes zeg maar. Echt heel fijn want ik moet altijd ontzettend huilen en hiermee is dat een stuk minder. Kruiden knip ik met een schaar in stukjes of ik scheur het.
<<

anoniem203

Bericht 13 Mei 2015 12:19

Re: Hoe kook jij?

Ik plan meestal een dag of 3 vooruit. Ik koop groenten altijd vers op erwtjes/worteltjes, witte bonen in tomatensaus en spinazie a la crème na. Ik kook nu steeds meer zonder pakjes en zakjes. Ik ben mede door dit forum gaan inzien dat de e-nummers echt niet goed voor je zijn en er altijd veel zout in zit. Mijn man heeft ook een te hoog bloeddruk dus we moeten gewoon ook echt met zout minderen. Ik maak veel sauzen/gerechten nu zelf maar af en toe gebruik ik wel een pakje om het daarna (als hij smaakt) na te maken door de ingrediënten op het pakje samen te mixen. Alleen heb ik nog geen perfect nasi gerecht gevonden die ik nou echt lekker vind. Dus soms gebruik ik daar ook soms een pakje voor. Qua rommel maken ben ik redelijk netjes. Ik sorteer de afval gelijk op het aanrecht maar die ruim ik pas op als mijn saus/gerecht bijna klaar is. Ik kook op dinsdag-donderdag-zaterdag iets uitgebreider dan de rest van de week maar dat ligt eraan hoe druk ik het die dag heb. Meestal maak ik recepten na die in een kookboek staan of via internet. Ik zou het eigelijk iedere dag wel lekker uitgebreid willen doen want koken (en groenten snijden) vind ik echt leuk en ontspannend. Helaas moet dat even wachten tot de kinderen wat ouder en zelfstandiger zijn.
<<

Anoniem117

Bericht 13 Mei 2015 12:40

Re: Hoe kook jij?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 23 Jul 2015 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 13 Mei 2015 18:04

Re: Hoe kook jij?

Ik vind het echt een van de stomste dingen die er is, alleen eten en voor mezelf koken. Dus ik ga voor makkelijk en snel, t liefst wel zo gezond mogelijk en zonder pakjes/zakjes.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 14 Mei 2015 10:50

Re: Hoe kook jij?

Ik kook doordeweeks voor mezelf alleen. Dan zijn het vaak simpele gerechten zoals pasta, rijst, kleine ovenschotels. In principe kook ik niet uit pakjes, maar maak ik alle sausjes zelf.
In het weekend ben ik samen met mijn vriend en dan proberen we wel wat aparter te koken. De recept zoeken en iets bijzonders maken. Mijn vriend kan wel koken, maar zegt altijd dat hij geen inspiratie heeft. Dus dat regel ik. Ik bedenk meestal vanalles.
<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2015 11:25

Re: Hoe kook jij?

AnnaK schreef:Voordat ik begin maak ik ook een uitgebreide mise en place. Dat heb ik van een kenner geleerd. Ik kook niet uit pakjes en zakjes. Ik maak er ondanks de mise en place een zooitje en een chaos van. Ik vind koken best leuk en ontspannend en omdat ik het een beetje geleerd heb, kan ik ook met best wat smaak koken.

Ik heb alleen moeite met elke keer weer iets nieuws bedenken. Ik ben ook op zoek naar makkelijke recepten. Met ingrediënten die je bij de supermarkt kan halen. Ik houd me redelijk vast aan een receptuur, behalve als bepaalde kruiden en of ingrediënten me niet aanstaan, die laat ik weg of vervang ik door iets anders.

Precies dit.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers