Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunch op je werk

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 12 Mei 2015 17:46

Re: Lunch op je werk

Wij hebben een kantine maar ik neem zelf eten mee, brood, knäckebröd of een salade. Wel haal ik elke dag een kopje soep.
Smile, it's free!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Mei 2015 18:15

Re: Lunch op je werk

Ik eet met mijn collegas in onze backoffice.
Meestal neem ik gesmeerd brood mee. Maar ook wel eens crackers, yoghurt of salade. In de kantine kan ik verse soep halen. Of belegde broodjes, lekkere hapjes. Keuze genoeg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2015 18:23

Re: Lunch op je werk

Ik neem eigenlijk altijd mijn eigen brood mee, maar koop soms wat bij als ik enorme honger heb.
Ook koop ik af en toe melk erbij.

We hebben een kantine met broodjes, kroketten, salade bar. Ook zit er vlakbij een AH2Go. Er is ook genoeg aan lekkers zoals muffins, chocoladekoekjes etc. :) De prijzen van de broodjes liggen rond de 3 euro. Een beker melk kost bijvoorbeeld onder de euro.

Vaak is er weinig gelegenheid om te lunchen en eet ik achter het bureau, maar soms ook wel met een collega in de kantine.
08/2018
05/2021
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 12 Mei 2015 18:50

Re: Lunch op je werk

Ik heb niet echt pauze. Ik eet samen met de kinderen die overblijven in mijn lokaal. Het is echt heel verschillend wat ik bij mij heb. De ene keer is het brood, de andere keer een restje van de vorige dag of een salade.
10-08-2017 ♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Mei 2015 19:20

Re: Lunch op je werk

Wij hebben geen kantine. Wij eten in de pauze met zijn allen in de personeelskamer. Ik neem meestal gewoon brood mee, maar soms ook weleens wat anders zoals een restje quiche, salade, yoghurt of wraps ofzo. Maar meestal hoef ik maar een keer per week op het werk te lunchen trouwens.
<<

Anoniem189

Bericht 12 Mei 2015 20:37

Re: Lunch op je werk

Ik neem altijd zelf mijn lunch mee. Mijn lunch is nogal variërend: brood, yoghurt, kwark, fruit, salades of crackers. Het is maar net waar ik zin in heb of wat er in huis is. Ik eet in de teamkamer met mijn collega's.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mei 2015 20:43

Re: Lunch op je werk

Ik neem meestal twee boterhammen en een stuk fruit mee. Wij hebben altijd alleen pauze dus ik lees meestal wat op mijn telefoon.

Op het werk krijg ik ook korting op het eten, als ik zoals vandaag onverwacht langer moet en dus pauze heb dan bestel ik wat.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 12 Mei 2015 20:52

Re: Lunch op je werk

Nu werk ik niet meer, maar voorheen at ik dan met de kinderen mee op mijn werk. Gewoon brood of wat er voor lekkers bij gemaakt werd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Mei 2015 21:03

Re: Lunch op je werk

Ik werk op een middelbare school en er is wel een soort kantine voor leerlingen waar broodjes en noodles verkocht worden maar daar koop ik nooit iets: veel te druk en het zijn veelal ongezonde broodjes.

Ik neem meestal zelf lunch mee: havermoutbrood/gekookte eieren/avocado's/soep/salade/fruit. Dat vergt een beetje planning en voorbereiding en dat is niet altijd m'n sterkste kant, ik sta meestal om 6.00 smorgens op en vandaag bijvoorbeeld had ik niets mee behalve een appel. Dan leef ik op rijstwafels (die heb ik achter de hand voor noodgevallen) met pindakaas :palm:
#teammaple🍁
<<

Anoniem234

Bericht 12 Mei 2015 21:33

Re: Lunch op je werk

Wij werken met twee en op zaterdag met drie. Halen meestal iets wat we samen eten. Ik neem nooit eten mee. Hebben een koelkast waar gewoon van alles in ligt net zoals een voorraadkast waar tussendoortjes liggen. We eten als we willen, hebben geen pauze dus als er geen klanten zijn dan eten we.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 12 Mei 2015 22:01

Re: Lunch op je werk

Wij hebben een kantine waar je voor een vast bedrag brood, beleg, salades, drinken etc. kan pakken. We lunchen altijd met onze afdeling gezamenlijk.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Mei 2015 22:05

Re: Lunch op je werk

Meestal ga ik naar de kantine (eerste pauze en lunchpauze), neem altijd brood mee en beleg en smeer terplekke mijn brood. We hebben geen kantine waar we eten kunnen kopen. In de kleine pauze 's in de middag (15 min) blijf ik meestal aan mijn werkbank zitten, even op mijn telefoon te kijken etc. Heb dan geen zin om weer de trap op te gaan naar de kantine, plus dat ik meestal helemaal vies ben van het schuren en dan is het makkelijker om gewoon beneden te blijven.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 12 Mei 2015 22:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Mei 2015 22:07

Re: Lunch op je werk

Bij ons op kantoor wordt dagelijks samen gelunchd (is het met een d?!). Gewoon aan de eettafel, wat ook de vergadertafel is, met dagelijkse boodschappen van de supermarkt. Verder niks fancy maar super gezellig.
Ik heb maar 4 collega's waarvan er maar 2 zijn op de dag dat ik werk. In dezelfde ruimte zit nog een klein bedrijfje met ook 3 mensen. Lekker knus en vooral heel huiselijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 22:16

Re: Lunch op je werk

Ooh La La! schreef:Bij ons op kantoor wordt dagelijks samen gelunchd (is het met een d?!). Gewoon aan de eettafel, wat ook de vergadertafel is, met dagelijkse boodschappen van de supermarkt. Verder niks fancy maar super gezellig.
Ik heb maar 4 collega's waarvan er maar 2 zijn op de dag dat ik werk. In dezelfde ruimte zit nog een klein bedrijfje met ook 3 mensen. Lekker knus en vooral heel huiselijk.


Nee, het is geluncht (denk aan 't Kofschip, want de stam eindigt op een s-klank ('sj') en dan schrijf je bij het voltooid deelwoord een -t).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Mei 2015 22:17

Re: Lunch op je werk

Ik eet in de teamkamer, met mijn collega's. We hebben pauze van 12.00 tot 12.45
Ik hou niet van voor belegd brood.. blegh
Neem vanalles en nog wat mee, soep, een restje van de avond ervoor, een groente omelet, wraps met kipfilet en sla, crackers met lekkere smeersels enz!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Mei 2015 22:17

Re: Lunch op je werk

Had ik het in eerste instantie toch goed...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 22:20

Re: Lunch op je werk

Ooh La La! schreef:Had ik het in eerste instantie toch goed...

Vaak raak je in de war, doordat je het woord ook in het Engels kent. Dat is niet nodig, want in het Nederlands gebruiken we gewoon alle Nederlandse vervoegingen, ook bij werkwoorden die we uit het Engels kennen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Mei 2015 22:22

Re: Lunch op je werk

June schreef:
Ooh La La! schreef:Had ik het in eerste instantie toch goed...

Vaak raak je in de war, doordat je het woord ook in het Engels kent. Dat is niet nodig, want in het Nederlands gebruiken we gewoon alle Nederlandse vervoegingen, ook bij werkwoorden die we uit het Engels kennen.


Klopt ja. En dan ga je het woord tig keer bekijken en komen de gekste spellingen voorbij. :laughcry:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 22:24

Re: Lunch op je werk

Haha, ja dat is helemaal erg inderdaad!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Mei 2015 22:47

Re: Lunch op je werk

Behalve cup a soup, een tosti-apparaat en een koffie-automaat heb ik geen lunchvoorzieningen op m'n werk. Ik lunch samen met een paar collega's in de teamkamer, vaak neem ik brood of salade mee. Gelukkig werk ik tegenover een heerlijk koffietentje, dus daar ga ik regelmatig koffie of een broodje halen ter variatie.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Mei 2015 22:49

Re: Lunch op je werk

Ik lunch altijd op mijn werk in het personeelsrestaurant. Is van alles te verkrijgen, van heel veel soorten brood(jes), veel soorten beleg, tosti's, soepen, yoghurts, saladebar, snacks, etc. Ik neem meestal een broodje, kies daar wat beleg bij, neem de ene keer soep, de andere keer vul ik een kom met salade en soms neem ik een snack. Ben gemiddeld zo'n 1,80 euro per keer kwijt. Dan heb ik bijv. een pistolet, een bakje tonijnsalade en een kop soep. Het is helemaal niet duur bij ons, dat is fijn! Daarnaast werk ik meestal maar twee dagen in de week, dus het is prima te betalen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 12 Mei 2015 23:01

Re: Lunch op je werk

Ik begin om half elf in de morgen met werken. En zorg dat ik van te voren genoeg gegeten heb. Eet dan niks meer (behalve een stuk fruit, sta heel de dag tussen het eten als kok, en heb dan ook echt geen honger) tot half 5, als we gaan eten met collega's. Ik kook meestal voor iedereen, en zijn gewoon dingen die je thuis ook eet. Vandaag bijvoorbeeld tortilla's met gehakt. En dan werk ik de avond door, en dan variërend tussen 21 en 22.30 uur ben ik klaar. Of werk tot 18 uur, en dan eet ik gewoon thuis.
<<

Anoniem103

Bericht 12 Mei 2015 23:03

Re: Lunch op je werk

Wij hebben ook geen pauze (gehandicaptenzorg). We lunchen samen met de cliënten als er iemand thuis is en anders even snel tussendoor een broodje en wat fruit.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Mei 2015 08:06

Re: Lunch op je werk

Bij mijn werk op de dagbesteding eet mee met de bewoners.

Op mijn andere werk heb ik 30min. pauze. Ik neem dat twee of drie boterhammen mee. En daar in de kantine hebben ze cup a soup, drinken en fruit.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem107

Bericht 14 Mei 2015 08:16

Re: Lunch op je werk

Ik word altijd een beetje jaloers van die bedrijfskantines waar je van die lekkere dingen kunt halen, tegelijk ben ik ook weer blij dat dat in mijn werkgebied niet voorkomt. K heb het tijdens vakantiebaantjes wel eens gehad, die lekkere dingen in de kantine, dan zit je daar met je bammetje kaas jezelf te verlekkeren wat er allemaal te koop is. Aan het eind van het verhaal eet ik drie dagen m'n bammetje kaas op, de vierde dag en daaropvolgend beland dat goed voorgenomen bammetje (nee, vandaag eet ik 'm écht, écht op) in de prullenbak en sta ik in de rij bij de kantine. Slecht voor m'n portemonnee, slecht voor m'n lijn en eigenlijk vind ik alleen daarom al dat een kantine alleen koffie en thee zou moeten verstrekken.

Wij lunchen trouwens met de kinderen mee, gewoon brood dus. Wat de kinderen ook eten. Als ik pauze heb, dan heb ik dus voor die tijd al gelunched. In mijn pauze eet ik gewoon een handje noten of wat fruit en drink ik water of thee, that's it :)
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers