Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ongewenst kinderloos

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2015 11:08

Ongewenst kinderloos

Zag net een fragment van DWDD waarin Halina Reijn vertelt over het feit dat ze ongewenst kinderloos is. Ik weet even niet hoe oud ze precies is, maar het lukt haar niet om een geschikte partner te vinden om kinderen mee te krijgen. Ik vind het echt tof dat ze hier gewoon openlijk voor uitkomt en wat ze zegt is erg herkenbaar voor mij. Ik sta er eigenlijk precies hetzelfde in.

Het fragment kun je hier bekijken: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/339720

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er misschien meer mensen herkenning vinden hierin.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2015 11:10

Re: Ongewenst kinderloos

Ze wordt dit jaar 40 trouwens.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mei 2015 11:10

Re: Ongewenst kinderloos

Ze is 39. Heb het fragment nog niet bekeken maar wel haar column hierover gelezen en stukjes op Twitter. Ik vind het stoer dat ze zich zo kwetsbaar durft op te stellen. Het lijkt me ook heel verdrietig en frustrerend als de wens zo groot is maar je geen partner hebt om dat mee te realiseren.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 12 Mei 2015 11:11

Re: Ongewenst kinderloos

Zij is geloof ik 40, ik las het gister nog ergens anders. Mooi dat ze ook dit onderwerp bespreken maar er zijn natuurlijk ook mannen die ongewenst kinderloos zijn. Hoe oud ben jij Bliss? Sta jij er eventueel voor open om moeder te worden met behulp van een donor?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2015 11:40

Re: Ongewenst kinderloos

Ik ben 31 (word eind september 32). Ik wil absoluut geen alleenstaande moeder worden en zou daar dus nooit voor kiezen. Het is bij mij net als bij Halina; ik heb geen grote kinderwens, maar ik wil er wel graag achter komen of ik die met een partner wel zou hebben (voordat het te laat is). Vooral om die reden voel ik me wel eens opgejaagd als het gaat om het 'zoeken' van een man, terwijl ik het op veel momenten eigenlijk best prima vind om vrijgezel te zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 12 Mei 2015 11:43

Re: Ongewenst kinderloos

Het lijkt me gewoon heel lastig, je gaat ook niet zomaar een relatie aan alleen om een kind te krijgen. Mijn vriend en ik vinden het juist heel lastig om eruit te komen wat het juiste moment is om ervoor te gaan. Het lijkt wel alsof dat moment nooit komt. Maar weten dan weer wel dat we kinderen willen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mei 2015 11:56

Re: Ongewenst kinderloos

Mijn kinderwens is er ook zeker zonder een partner, dus daar ga ik het niet vanaf laten hangen. Dat geeft me ook wel rust dat ik dit gewoon voor mezelf besloten heb. Overigens zou ik dan weer niet voor een onbekende donor gaan, maar voor een vriend die er hetzelfde instaat als ik (en die heb ik ook).
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem130

Bericht 12 Mei 2015 14:17

Re: Ongewenst kinderloos

Fantine schreef:Zij is geloof ik 40, ik las het gister nog ergens anders. Mooi dat ze ook dit onderwerp bespreken maar er zijn natuurlijk ook mannen die ongewenst kinderloos zijn. Hoe oud ben jij Bliss? Sta jij er eventueel voor open om moeder te worden met behulp van een donor?


Ze eindigt haar opiniestuk ook met de zin "Willen de OK-mannen ook deelnemen aan dit gesprek?". ;)

Ik vind het een mooi stuk. Ik ben dan wel "pas" 27 maar ik heb ook nog nooit een relatie gehad omdat ik nog nooit iemand tegen ben gekomen. Dat betekent ook niet dat ik geen aandacht krijg maar ook niet dat ik bewust vrijgezel ben of extreem kieskeurig. Ik kan me als ik maar de afgelopen 10 jaar terug kijk zo voorstellen dat het de volgende 10 jaar ook zo doorsukkelt en dat ik eindig waar zij nu staat. En dat dat best een teleurstelling zal zijn, want dat vind ik het nu al best vaak en nu heb ik nog hoop voor de toekomst. Zij komt nu op een punt dat je moet gaan accepteren dat je bepaalde levensverwachtingen niet meer gaat waarmaken. Dat is echt wel een flinke kluif.
<<

Anoniem147

Bericht 12 Mei 2015 14:28

Re: Ongewenst kinderloos

Ik vind jou echt een interessante vrouw Whatever! (Haha, klinkt heel gek volgens mij, maar ik bedoel dat heel positief). Ik sta er soms ook echt versteld van dat je nog geen heerlijke, slimme vent naast je hebt lopen.

Misschien een rare vraag hoor maar hebben veel van de mannen in jou omgeving qua studie/werk allemaal al een partner of zijn dat toch vaak een beetje sociaal onhandige types zoals de vooroordelen vaak zijn. Of misschien mijn vooroordeel is haha. Jij zit in de Beta richting qua studie/werk toch?
<<

Anoniem130

Bericht 12 Mei 2015 14:32

Re: Ongewenst kinderloos

Momenteel doe ik een master die voornamelijk geneeskunde is (hoewel het daarnaast - volgend jaar weer - weer biomedisch lab onderzoek zal zijn trouwens). En tjah, probleem is wel 1) veeeel vrouwen en dan 2) mannen vaak van zelf ingenomen geneeskundeballetjes en daar val ik dan niet op en die vallen ook niet op mij hoor (gelukkig wederzijds haha). In de biomedische wereld ook veel vrouwen en ook wel socially awkward mannen inderdaad. De leuke exemplaren zijn inderdaad vaak al weg. :p

Hoofdprobleem is gewoon dat ik niet veel mannen leer kennen. Af en toe ga je wel uit, maar ook niet maandelijks meer en dan kom ik ook niet die intelligente, knappe, spontane man met gedeelde interesses NET aan de bar tegen. Internetdating wel wat geprobeerd maar niet superfanatiek en vind ik het ook niet 123.

Lief je eerste alinea! Eigenlijk precies wat Halina ook zegt: inderdaad! Ik ben leuk, lief, slim, grappig en niet lelijk en ik maak wat van mijn leven. Er is compleet geen reden waarom ik geen man kan vinden, maar het lukt echt niet! :D
<<

Anoniem147

Bericht 12 Mei 2015 14:40

Re: Ongewenst kinderloos

Daten lijkt mij ook lastig via Internet hoor. Nu ben ik sowieso maagd op het datingvlak maar Internet lijkt mij dan nog het lastigste. Ik denk toch dat een klik pas echt gevoeld kan worden als je iemand face to face ziet en spreekt.

Maar wie weet he! Post je over een paar jaar mee in het 'Moeders van maart 2018 topic' ;)
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2015 14:41

Re: Ongewenst kinderloos

Marni schreef:
Maar wie weet he! Post je over een paar jaar mee in het 'Moeders van maart 2018 topic' ;)

Jah! Met mij ofzo! :banaan:
<<

Anoniem130

Bericht 12 Mei 2015 14:46

Re: Ongewenst kinderloos

Marni schreef:Daten lijkt mij ook lastig via Internet hoor. Nu ben ik sowieso maagd op het datingvlak maar Internet lijkt mij dan nog het lastigste. Ik denk toch dat een klik pas echt gevoeld kan worden als je iemand face to face ziet en spreekt.

Maar wie weet he! Post je over een paar jaar mee in het 'Moeders van maart 2018 topic' ;)


Ja, maar ergens is dat statistisch ook weer een naald in een hooiberg als je dan iemand tegen wilt komen die 1) op jouw level zit qua intelligentie (niet stom bedoeld maar dan valt toch echt een groot deel in de kroeg al af bij mij), 2) match qua leeftijd, 3) aantrekkingskracht wederzijds, 4) humor etc en dam kan ik nog wel even doorgaan qua interesses ambities..

Wat dat betreft kun je met internet wel een voorselectie maken en daarna face to face die klik en aantrekkingskracht onderzoeken. Maar goed, heeft tot dusverre dus ook niet gewerkt hoor.

Enneh, mag het ook 2020 ofzo zijn? :wtf:
<<

Anoniem147

Bericht 12 Mei 2015 14:48

Re: Ongewenst kinderloos

Haha nou vooruit dan maar. 2020 wordt het.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2015 14:56

Re: Ongewenst kinderloos

Ik wil over tien jaar wel met een paar OK-vrouwen samen 1 baby :P Allemaal twee dagen per week ofzo haha. Parttime moederschap, zoiets.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 15:00

Re: Ongewenst kinderloos

Bij mij is het nu niet aan de orde en daarnaast ben ik ook maar 25, maar als ik voor mezelf wel zou weten dat ik een kind zou willen en geen leuke man kon vinden, dan zou ik denk ik overwegen om dit samen met een homostel te doen. Ik weet dat het heel ingewikkeld is, maar dan geef je hen een mooie kans, je kind een vader (twee zelfs!) en dan is het in je eentje ook wat gemakkelijker te regelen, omdat je dan co-ouderschap kunt doen. Maar ja, dan moet je natuurlijk wel een ideale situatie vinden waarin dit te realiseren is, maar daar zou ik dan wel echt over nadenken.

Alleen is het natuurlijk anders als je die mogelijkheid zou willen verkennen met een man om te kijken of je die wens überhaupt hebt. Lastig zeg!
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 12 Mei 2015 17:37

Re: Ongewenst kinderloos

June schreef:Bij mij is het nu niet aan de orde en daarnaast ben ik ook maar 25, maar als ik voor mezelf wel zou weten dat ik een kind zou willen en geen leuke man kon vinden, dan zou ik denk ik overwegen om dit samen met een homostel te doen. Ik weet dat het heel ingewikkeld is, maar dan geef je hen een mooie kans, je kind een vader (twee zelfs!) en dan is het in je eentje ook wat gemakkelijker te regelen, omdat je dan co-ouderschap kunt doen. Maar ja, dan moet je natuurlijk wel een ideale situatie vinden waarin dit te realiseren is, maar daar zou ik dan wel echt over nadenken.

Alleen is het natuurlijk anders als je die mogelijkheid zou willen verkennen met een man om te kijken of je die wens überhaupt hebt. Lastig zeg!


Je hebt dan wel te maken met co-ouderschap waardoor je je kind ook maar 50% van de tijd ziet en dat lijkt me nog het moeilijkst, is je kinderwens in vervulling en dan moet je je kind de helft van de tijd 'afgeven' (even cru gezegd).
2019
2022
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 17:39

Re: Ongewenst kinderloos

Ja, dat snap ik, maar ik zie dat dan juist ook wel ergens als een voordeel, omdat je dan niet 100% van de tijd alles in je eentje moet doen, maar 50% van de tijd. Maar ik snap dat anderen daar weer anders over denken hoor. Ik weet ook niet of ik dat uiteindelijk zou doen, maar ik zou dat wel iets vinden denk ik.
<<

Niki

Noob

Berichten: 96

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:53

Bericht 12 Mei 2015 17:47

Re: Ongewenst kinderloos

Ja, ik heb precies hetzelfde. Ik ben 31 (in november word ik 32) en ik zou zo graag kinderen willen. Maar ik ben nog niet een leuke man tegen gekomen. Mijn laatste relatie is 3,5 jaar geleden uitgegaan en sindsdien ben ik vrijgezel. Ik date wel eens, maar de laatste tijd kom ik weinig mannen tegen. Ik ga bijna nooit uit, sport in een sportschool voor alleen vrouwen, op mijn werk zijn er bijna geen vrijgezelle mannen, internet daten heb ik een tijdje gedaan maar vind het ook niks. Waar moet ik dan een leuke man tegenkomen?? Ik weet het niet! :(

Ik zou wel eventueel later als ik rond de 38 ben en nog geen man heb eventueel kunnen denken aan een donor. Want ik kan me niet voorstellen dat ik oud word zonder kinderen.

Dus Bliss, ik begrijp het wel helemaal.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mei 2015 17:48

Re: Ongewenst kinderloos

June schreef:Ja, dat snap ik, maar ik zie dat dan juist ook wel ergens als een voordeel, omdat je dan niet 100% van de tijd alles in je eentje moet doen, maar 50% van de tijd. Maar ik snap dat anderen daar weer anders over denken hoor. Ik weet ook niet of ik dat uiteindelijk zou doen, maar ik zou dat wel iets vinden denk ik.


Ik ben het echt helemaal met je eens. Vind 2 (of 3 idd, ik hou dat ook als optie) ouders toch echt een aanvulling op een kind. Plus je kan samen beslissingen nemen etc....maar ik gun vooral mijn kind wel echt een papa, of 2, nog leuker! :D
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 13 Mei 2015 23:13

Re: Ongewenst kinderloos

Ik herken me zó in het verhaal van Whatever. Al krijg ik daarnaast ook weinig aandacht en dat gaat wel knagen aan je zelfvertrouwen. Maar ik werk er nu aan, dus ik hoop dit probleem binnenkort niet meer te hebben. Voor mijn gevoel begint de klok ook aardig te tikken namelijk (ik ga richting de 30).
Ik hoop dat het datetopic binnenkort gewoon verleden tijd is en we allemaal mee kunnen schrijven in het kersverse relatietopic!
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:31

Bericht 14 Mei 2015 13:26

Re: Ongewenst kinderloos

Had 't stukje van Halina ook gezien en idd mooi hoe open ze er over praat (waarom ook niet eigenlijk?). Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel verbaasd ben hoe het kan dat zij nog geen geschikte partner tegen is gekomen. Je zou toch denken dat zij genoeg mensen tegenkomt overal en nergens.

Ik herken het niet trouwens. Ik weet niet of ik wel kinderen wil. Dat zal ook wel samenhangen met een toekomstige partner. Met mijn ex wilde ik absoluut (nog) geen kinderen en van trouwen oid moest ik ook niets weten. Uiteindelijk denk ik dat, dat misschien wel een signaal was dat het tussen ons niet helemaal goed zat :eyes: Volgens vriendinnen wil ik vast wel kinderen als ik de juiste partner tegenkom. Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen om alleen voor een kindje te gaan.
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Anoniem126

Bericht 14 Mei 2015 13:32

Re: Ongewenst kinderloos

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Mei 2015 18:55

Re: Ongewenst kinderloos

Ik stel mij als man zijnde ook een vraag. Vrouwen hebben hierin nog een keuze, maar een man zijnde heeft hierin geen keuze als hij ouder wordt en geen geschikte partner vindt en eigenlijk wel kinderen zou willen. Hij kan natuurlijk wel doneren, maar dan nog zal hij niet een kind op kunnen voeden als hij dat wel zou willen. Ook voor een man begint het op den duur als hij kinderen wil wel te kriebelen. Zelf zou ik als man zijnde niet boven mijn 40e aan kinderen willen beginnen. Ook al heeft een man geen biologische klok. Ik weet niet waar voor de meeste mannen de grens hierin zal liggen, maar ik denk vast dat veel mannen ongewenst kinderloos zijn. Alleen wordt daar denk ik minder over gepraat dan een vrouw die kinderloos is. Ik vraag mij af of het een groter taboe is of dat het meer geaccepteerd is in de maatschappij als een man ongewenst kinderloos is? Ook ben ik benieuwd naar jullie mening hierin.
<<

Anoniem107

Bericht 14 Mei 2015 19:09

Re: Ongewenst kinderloos

Ik denk niet zozeer dat het een taboe vanuit de maatschappij is, is denk dat mannen over hun onvervulde kinderwens niet zo snel iets los zullen laten. Wat in mijn ogen meer samen hangt met het karakter van de man, en niet zozeer met eventuele taboes in de samenleving.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers