Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 11 Mei 2015 20:01

Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Vorig jaar zijn we naar Texel geweest in de zomervakantie. Dat was echt een heerlijke en hele fijne vakantie. Nu wilden we eigenlijk dit jaar echt verder weg op vakantie naar bijv Portugal maar toch weerhoudt ons iets om met twee jonge kinderen te gaan vliegen en om naar zo'n warm land te gaan.

Nu blijft R bezig over Texel en aangezien wij het ook fijn vonden hebben we toch misschien het plan om nog eens naar Texel te gaan. Man is alleen bang dat het een tweede keer minder leuk zal zijn, ook omdat we al veel gezien hebben.

Wat zouden jullie doen? Is er iemand die meerdere jaren naar Texel is geweest en beviel dat nog steeds goed?

Optie 2 is bijv naar Duitsland oid maar Texel vind ik eigenlijk een geweldig fijn eiland.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Mei 2015 20:04

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Ik zou dat zo doen, waarom niet? Er is geen wet die voorschrijft dat je elk jaar ergens anders heen moet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem107

Bericht 11 Mei 2015 20:07

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Mijn vriend ging met z'n broertje en ouders jarenlang naar Ameland op vakantie, waarom niet?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 11 Mei 2015 20:08

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Ik vroeg het me af omdat man dus denkt dat het misschien juist gaat tegenvallen wanneer we er nu weer heen gaan.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem213

Bericht 11 Mei 2015 20:09

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Ik kan dat niet voor je beslissen, maar het lijkt me persoonlijk prettiger om met twee kleintjes op Texel te zitten dan in een bloedheet Portugal. Ik kan zelf niet zo goed tegen de zon, dus dat speelt in mijn mening nogal mee.

Maar als je iets anders wilt en een eiland leuk vindt, dan zou je toch ook dit jaar naar een ander eiland in Nederland kunnen gaan?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 11 Mei 2015 20:17

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

June, dat is ons ding dus eigenlijk ook. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om echt eens lekker verder weg te gaan maar die warmte, benauwdheid waar man minder goed tegen kan etc houdt ons toch wat tegen.

De andere eilanden '' ken'' ik eigenlijk niet goed.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 11 Mei 2015 20:17

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

June, dat is ons ding dus eigenlijk ook. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om echt eens lekker verder weg te gaan maar die warmte, benauwdheid waar man minder goed tegen kan etc houdt ons toch wat tegen.

De andere eilanden '' ken'' ik eigenlijk niet goed.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem107

Bericht 11 Mei 2015 20:18

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Maeve schreef:Ik vroeg het me af omdat man dus denkt dat het misschien juist gaat tegenvallen wanneer we er nu weer heen gaan.

Maar denk je niet dat jullie al heerlijk op jullie gemak zitten als de kinderen aan het genieten zijn en heerlijk spelen op het strand? Dat zou mij misschien nog wel heel wat meer waard zijn, dat relaxte, plezier hebben, in plaats van dat jullie misschien alles alweer gezien hebben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mei 2015 20:18

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Als ik jou was zou ik niet te lang na denken en lekker weer naar Texel gaan. Je weet niet hoe je dan emotioneel zit. Je hebt een goede ervaring in dat opzicht is het eiland vertrouwd. Er gaan in de zomer om het half uur boten dus indien nodig ben je zo weer thuis.
Zelf kom ik vanaf mijn geboorte al meerdere keren per jaar op Texel omdat mijn opa er woont en vind het altijd heerlijk. Ben er zelfs meerdere keren op vakantie geweest. Met twee kleine kinderen is het ook ideaal. Ecomare voor de tweede keer prima te doen. Als het lekker weer is lekker naar het strand, even een rondje den burg/de koog/ vuurtoren. 'S avonds bij de koffie een stukje hoornderring. En 's avonds een juttertje. Schaapjes kijken op de schapen boerderij. Het eiland is groot zat om zelfs als je voor de tweede keer gaat nog genoeg leuke dingen te doen.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Mei 2015 20:20

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Misschien kan je een ander waddeneiland pakken dit jaar.
Op zich is Texel heel leuk. Ik ben er nu twee keer geweest en op zich heb ik alles gezien, maar puur voor de natuur en de rust zou ik zo terug gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

anoniem213

Bericht 11 Mei 2015 20:23

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Maeve schreef:June, dat is ons ding dus eigenlijk ook. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om echt eens lekker verder weg te gaan maar die warmte, benauwdheid waar man minder goed tegen kan etc houdt ons toch wat tegen.

De andere eilanden '' ken'' ik eigenlijk niet goed.

Toch een goede reden om er eens naartoe te gaan en ze te leren kennen? Ik vind Terschelling echt een prachtig eiland en Ameland vond ik ook leuk toen ik daar een paar dagen was.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Mei 2015 20:28

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Ik zou gewoon gaan, waarom zou je niet gaan? Ik ga ook dit jaar met de kinderen naar een camping waar we al jaren komen, soms een dag, soms een weekend, vaak een week. Weet ik zeker dat de kinderen het naar hun zin hebben, en dat we niet de stress hebben omdat we voor het eerst met ons 3en op vakantie gaan.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Mei 2015 21:43

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Ik ben vroeger ook wel jaar op jaar naar de eilanden geweest.
Iedere keer was het anders. En nog is het iedere keer anders.

In Frankrijk hebben we ook 3 keer opdezelfde camping gestaan en alle keren was het anders.
<<

Anoniem130

Bericht 12 Mei 2015 06:15

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Ik denk dat je een beetje persoonlijk moet kijken of jij iemand bent die dingen alleen de eerste keer leuk vindt om te bekijken als ze nieuw zijn of dat je dezelfde dingen daarna ook prima leuk vindt om nog eens langs te gaan. Als dat eerste sterk weegt zou ik het niet snel doen. Of als je het geidealiseerd hebt (wat als je deze zomer bijv minder mooi weer zou hebben?), daar zou ik ook over nadenken.

Maar in principe zou ik waddeneilanden wel heerlijk vinden met klein grut en in het eerste geval vond ik Terschelling jaren geleden ook prachtig. ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 12 Mei 2015 08:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Mei 2015 07:46

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Volgens mij zijn de Nederlandse wadden bij uitstek een vakantiebestemming waar mensen júist vaker dan 1x heen gaan! Wij zijn vroeger een aantal jaar achter elkaar wezen kamperen op Vlieland, mijn vriend ging juist altijd naar Texel. Leuk juist!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem125

Bericht 12 Mei 2015 08:23

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Soms valt zoiets tegen, omdat je het dan gaat spiegelen aan die eerste vakantie dat het zo heerlijk was. Denk dat je man dat bedoelt. Maar de waddeneilanden zijn heerlijk, misschien een idee om dit jaar naar een ander waddeneiland te gaan en zo Iedere zomer een van de eilanden te ontdekken? Wij gaan ook heel vaak en het blijft fijn. We reizen de hele wereld af, maar die vakanties op de waddeneilanden blijven favoriet :)
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2015 08:28

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Wij gingen als kind jaar in jaar uit naar Frankrijk of Italië. Altijd een ander huisje maar meestal ongeveer dezelfde regio. Heerlijk. Voor de Kids maakt niet uit, die vinden t strand toch wel leuk, en voor jullie, tja. Als je elke dag een uitje wilt maken, ben je misschien sneller uitgekeken. Maar als jullie gewoon lekker zin hebben in een relax vakantie met een keertje vuurtoren beklimmen, fiets tochtje en strand etc, zie ik niet in waarom dat niet t nog een keer kan. Ik vond dat juist heerlijk dus als kind, altijd zelfde soort vakantie. Alleen het weer kan een spelbreker zijn bij Texel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Mei 2015 08:49

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Wij gingen vroeger ook altijd naar hetzelfde plaatsje in Engeland. Heerlijk vond ik dat, ik hou van iets bekends en het voelde echt een beetje als 'thuiskomen' daar. Vorig jaar zijn we er na 10 jaar weer eens naartoe gegaan en dat beviel zo goed dat we dit jaar weer gaan.

Ik snap overigens wel wat je man bedoelt, het kan zijn dat je het in je hoofd nu zo hebt opgehemeld dat het alleen maar tegenvalt, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat wel meevalt.
Mijn stiefvader is op Texel geboren en wij hebben daar dus nog familie wonen en komen dus heel vaak op Texel (paar keer per jaar). Het is me nog nooit gaan vervelen, ik ben al heel vaak de vuurtoren opgeklommen en vind het nog steeds iedere keer leuk, haha.

♥♥
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 12 Mei 2015 08:57

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Ik ben vroeger ook 5 jaar achter elkaar naar dezelfde camping in Frankrijk geweest. Elk jaar was anders, elk jaar werd het leuker, ondanks dat elk jaar dezelfde vriendengroep terugkwam en we de omgeving goed kenden. Heb mijn vriend daar in die jaren ook leren kennen. Teruggaan naar hetzelfde hoeft echt niet saai of minder leuk te zijn. Soms is het vaak leuker omdat je de meest voor de hand liggende 'toeristische' dingen en plaatsen bezoekt, terwijl je die dingen de keer erna sneller overlsaat en op zoek gaat naar minder bekende plekken. Die zijn vaak nog leuker!

Is Belgie of Frankrijk anders niks voor jullie? Daar zijn ook meer dan genoeg prachtige plekken te ontdekken, je hoeft niet eens zo ver van huis.
<<

Anoniem291

Bericht 12 Mei 2015 08:58

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Wij gaan elk jaar een lang weekend naar Texel met mijn schoonouders. Bevalt prima.
<<

Patsy

Bericht 12 Mei 2015 10:25

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Is het voor jezelf momenteel niet veel fijner om naar iets bekends te gaan? Je weet dan waar je aan toe bent wat betreft de omgeving.

Ik had daar zelf veel behoefte aan toen ik overspannen was, weten waar ik aan toe was.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Mei 2015 18:52

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Waarom niet? Als het jullie goed bevallen is, zou ik dat lekker doen. Wij zijn de afgelopen twee jaar ook naar dezelfde camping op Terschelling gegaan.

Terschelling kan ik je ook zeker aanraden, dat is zó een fijn eiland!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 14 Mei 2015 08:15

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk idd dat het toch Texel, of een ander eiland wordt.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2015 08:34

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Vlieland is ook heel leuk! Pompoen heeft een reis rubriek over dat eiland gelezen, misschien kan je dat eens lezen ter inspiratie!
<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2015 08:47

Re: Twee jaar op rij naar Texel ja of nee?

Pompoen heeft toch over Terschelling geschreven en niet over Vlieland?
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers