Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Mei 2015 19:53

vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Ik ben helemaal niet zo'n zenuwenpees en ga 9 van de 10 keer niet tot in de puntjes voorbereid op vakantie. Maar nu gaan wij deze week naar Griekenland op vakantie, en mijn vader noemde van de week dat als ze er niet uitkomen met die onderhandelingen, griekenland failliet is en je zeer waarschijnlijk geen euro's meer kan pinnen. Toen ben ik wel beetje na gaan denken... kijk we nemen vaak wel iets geld mee dus dan denk ik nou dan nu maar nog wat meer geld mee nemen. We zitten All in dus we zullen niet verhongeren :-) En zou je dan niet gewoon nog met creditcard kunnen betalen?

Aan de andere kant denk ik zal heel europa het laten gebeuren dat Griekenland failliet gaat? Of ben ik dan echt te naief als ik denk dat ze dat niet zullen laten gebeuren.

Nou ja als jij nu deze week naar Griekenland op vakantie zou gaan, zou je dan extra voorbereidingen treffen, of juist nu wel iets mee nemen, gezien de situatie die er is?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem313

Bericht 11 Mei 2015 19:58

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Nee, daar zou ik me geen seconde druk over maken. Als je nou door afgelegen gebied ging backpacken kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar je zit dus op zo'n all inclusive resort en je hebt gewoon een creditcard. Je hebt dus helemaal geen cash nodig.
Fijne vakantie!
<<

Anoniem173

Bericht 11 Mei 2015 20:26

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Ik zou foch wel een paar 100 euro contant meenemen, genoeg om iig een taxi naar het vliegveld te kunnen betalen bijv. Ga je met een reisorganisatie?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Mei 2015 21:18

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Ja, we gaan met een reisorganisatie.

Maar we willen wel wat dingen doen, bijv fietsen huren, en we eten ook wel eens buiten het hotel. Nu ga ik er vanuit dat je daar met creditcard kan betalen. Al vragen ik me de fietsen af dat schijnt echt heel goedkoop te zijn. Dus voor dat soort dingen neem ik denk ik wel cash mee, en de rest maar met de creditcard, maar eigenlijk ga ik er gewoon vanuit dat het niet nodig is.
:heart: :heart: 2011
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 12 Mei 2015 20:21

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Studiebol schreef:Ja, we gaan met een reisorganisatie.

Maar we willen wel wat dingen doen, bijv fietsen huren, en we eten ook wel eens buiten het hotel. Nu ga ik er vanuit dat je daar met creditcard kan betalen. Al vragen ik me de fietsen af dat schijnt echt heel goedkoop te zijn. Dus voor dat soort dingen neem ik denk ik wel cash mee, en de rest maar met de creditcard, maar eigenlijk ga ik er gewoon vanuit dat het niet nodig is.

Fietsen huren is daar inderdaad erg goedkoop. Maar ik heb ze ook gewoon betaald met creditcard. Sterker nog, dat moest. Dus misschien is dat dan ook wel verstandig om dat te doen.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 13 Mei 2015 10:00

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Wij gaan begin juni een week naar Griekenland op vakantie, maar we hebben er geen moment bij stil gestaan dat ze failliet kunnen gaan. We nemen wel contant geld mee.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 25 Aug 2015 09:49

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Hoewel de situatie in Griekenland ondertussen weer wat rustiger is, wordt er nog steeds aangeraden om extra contant geld mee te nemen.

Ik vertrek deze week naar Samos en zit nu erg te twijfelen over hoeveel contant geld ik mee neem. Ik hou er helemaal niet van om met veel geld op zak te lopen namelijk. Zijn er ondertussen al meiden naar Griekenland geweest en zo ja, hoeveel geld hadden jullie meegenomen? En verdeel je dat geld dan ook over je bagage, deels in je handbagage en deels in je ruimbagage?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3192

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 25 Aug 2015 09:53

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Wij zijn twee jaar terug naar Cuba geweest. Niet helemaal vergelijkbaar, maar pinnen is daar heel lastig en als het je al lukt moet je uren in de rij voor de bank staan. Wij hadden toen voor 21 dagen 2000 euro bij ons. Wij hadden allebei de helft op ons lichaam. Is iets moeilijker om te stelen. Geld is uiteindelijk in de laatste drie dragen pas opgegaan, zeker nadat we 400 euro kwijt waren voor een excursie. Wij rekenden 100 euro per dag voor 2 personen. Daarvan ontbijt, lunch en avondeten + benzine gekocht en ruimschoots overgehouden (op de laatste dagen na dan). Nu ligt in Cuba natuurlijk de levensstandaard anders als in Europa.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem255

Bericht 28 Aug 2015 16:03

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

In principe is er voor toeristen niks aan de hand. Toeristen kunnen gewoon normaal pinnen, enkel voor de Grieken is een limiet ingesteld. Het kan natuurlijk voorkomen dat een automaat leeg is dus ik zou altijd wat contant geld meenemen maar dat hoeft echt geen 800.- (bijvoorbeeld ) te zijn.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Aug 2015 16:06

Re: vakantie naar Griekenland, voorbereidingen treffen?

Nooit je geld in je ruimbagage stoppen. Echt nooit doen!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers