Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen die komen spelen

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2015 13:38

Kinderen die komen spelen

Ik heb dagelijks visite van buurkinderen. Soms in huis maar meestal in de tuin. Geen speelafspraakjes maar gewoon vrije inloop zeg maar :)

Bieden jullie regelmatig drinken aan? En koekjes ofzo? En broodjes?

Ik ben nieuw hier in en weet het niet zo goed.
R. 2013
D. 2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 11 Mei 2015 13:42

Re: Kinderen die komen spelen

Wat gezellig! Ik geef ze gewoon wat ik mijn eigen kinderen ook geef. De ene keer is dat dus alleen een beker water de andere keer een bakje chips, fruit, snoepjes etc. Maar net hoe het uitkomt.
Komen er kindjes mee uit school geef ik standaard een beker drinken en een koekje/snoepje. Kinderen uit de buurt die in de tuin komen spelen krijgen gewoon wat op het moment dat mijn dochters ook wat krijgen.
14-01-2011
01-04-2013
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Mei 2015 13:43

Re: Kinderen die komen spelen

Ik vraag meestal 1x of ze wat drinken en wat lekkers willen hebben. Meestal komen ze daarna zelf wel om nog wat drinken vragen.
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2015 13:43

Re: Kinderen die komen spelen

Ik zou eerst aan de ouders vragen hoor, straks heeft zo'n kind allergieeen en sta je bekend als de buurvrouw die bijna het kind om zeep hielp. Verder zou ik het wel doen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 11 Mei 2015 13:45

Re: Kinderen die komen spelen

Ik geef ze wat op momenten dat mijn kinderen ook altijd iets krijgen, meestal drinken en iets erbij.
<<

Anoniem166

Bericht 11 Mei 2015 13:45

Re: Kinderen die komen spelen

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou - als je R. te drinken geeft - de andere kinderen ook een bekertje ranja aanbieden. Koekjes en snoep zou ik niet snel aan beginnen, tenzij je ze echt hebt uitgenodigd om te komen spelen. Anders stel ik me zo voor dat de kinderen bij iedereen wel even spelen en aan het eind van de middag vol zitten met snoep en koek.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2015 13:52

Re: Kinderen die komen spelen

Haha Chiq, das een goeie inderdaad.

Ik voel me dan zo lullig, de meeste zijn ouder dan Ravi en dan krijgen ze diksap met een nijntje koek ofzo.

De echt kleine kindjes die hier komen spelen vind ik wel lastig hoor. Ik snap niks van wat ze zeggen en ik ben alleen maar aan het opletten of ze niet in de vijver vallen of uit de zandbak eten.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mei 2015 13:52

Re: Kinderen die komen spelen

Hier ook regelmatig de tuin vol met buur kindjes.
Drinken doe ik alleen als ze echt continu bij ons in de tuin spelen. Vaak staan overal de poorten open en rennen ze van de ene naar de andere tuin. Dan zet ik voor J een flesje water buiten waar ze af en toe van drinkt en de andere kinderen hebben dan ook thuis drinken staan, dat hebben we zo afgesproken met de moeders onderling omdat er anders voor ieder kind meerdere bekers drinken staan die niet op gaan. Snoepje/koekje/ijsje doe ik wel zo nu en dan tussendoor maar omdat het eigenlijk altijd dezelfde kindjes zijn wisselt het steeds waar ze iets lekkers krijgen en dat gaat ook wel gelijk op.
Er zijn ook dagen dat alleen ons buurmeisje de hele middag hier komt spelen en dan krijgt ze natuurlijk wel gewoon drinken en wat lekkers en laatst gingen we lunchen en heeft ze ook een broodje mee gegeten.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem123

Bericht 11 Mei 2015 13:55

Re: Kinderen die komen spelen

Ik vind het wel raar dat er hele kleine kinderen zo komen aanwaaien, word daar niet opgelet dan door hun ouders?

Ik had ze alleen drinken aangeboden, anders staan dezelfde kinderen iedere dag op de stoep. Zou ik persoonlijk geen zin in hebben.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2015 14:01

Re: Kinderen die komen spelen

Ja ik woon aan twee speeltuinen en de meeste kinderen spelen daar alleen.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mei 2015 14:09

Re: Kinderen die komen spelen

SarahKey schreef:Ik vind het wel raar dat er hele kleine kinderen zo komen aanwaaien, word daar niet opgelet dan door hun ouders?

Ik had ze alleen drinken aangeboden, anders staan dezelfde kinderen iedere dag op de stoep. Zou ik persoonlijk geen zin in hebben.


Wat versta jij onder 'hele kleine kinderen'?
Toen wij nog in ons oude huis woonden vond ik dat ook raar en had ik ook gedacht dat mijn kind dat echt nooit zou mogen. Maar wij wonen nu in een hele rustige straat in een blok van 8 huizen waarvan 4 gezinnen met kinderen in dezelfde leeftijd als J (jongste is een jaar jonger, oudste is 2 jaar ouder). Als het mooi weer is gaan er dus bij 4 huizen de poorten open en lopen de kinderen via het gangetje achter de huizen tussen die tuinen heen en weer of rijden/rennen rondjes om het blok huizen. De eerste zomer dat we hier woonden was J nog geen 3 jaar en vond ik het heel spannend maar ze hebben zo veel plezier en er wordt door de andere ouders ook een oogje in het zeil gehouden dus ik maak me echt geen seconde zorgen meer.
Kan me voorstellen dat het lijkt alsof er niet op de kinderen wordt gelet maar dat is hier absoluut niet het geval.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2015 14:13

Re: Kinderen die komen spelen

SarahKey schreef:Ik vind het wel raar dat er hele kleine kinderen zo komen aanwaaien, word daar niet opgelet dan door hun ouders?

Ik had ze alleen drinken aangeboden, anders staan dezelfde kinderen iedere dag op de stoep. Zou ik persoonlijk geen zin in hebben.



Jij reageert soms zo zuur.
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2015 14:14

Re: Kinderen die komen spelen

Als ik voor mezelf mag spreken, wij wonen in een jonge buurt, de buren hebben kindjes van 6 en 4 en van 3 en 2. Julian is 2 en ze spelen regelmatig in een van onze tuinen. Werkt perfect.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mei 2015 14:17

Re: Kinderen die komen spelen

SarahKey schreef:Ik vind het wel raar dat er hele kleine kinderen zo komen aanwaaien, word daar niet opgelet dan door hun ouders?

Ik had ze alleen drinken aangeboden, anders staan dezelfde kinderen iedere dag op de stoep. Zou ik persoonlijk geen zin in hebben.


Eens.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2015 14:24

Re: Kinderen die komen spelen

Net als bij Fiwen lopen hier de kinderen in en uit de tuinen. De jongste is iets jonger dan Ravi en de oudsten zijn een jaar of tien.
Het grootste gedeelte van de kinderen ken ik.

De meeste tuinen zijn hier ook vrij open dus je kan je kind wel zien als hij bij iemand anders is.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 11 Mei 2015 14:25

Re: Kinderen die komen spelen

ChiQ schreef:
SarahKey schreef:Ik vind het wel raar dat er hele kleine kinderen zo komen aanwaaien, word daar niet opgelet dan door hun ouders?

Ik had ze alleen drinken aangeboden, anders staan dezelfde kinderen iedere dag op de stoep. Zou ik persoonlijk geen zin in hebben.



Jij reageert soms zo zuur.


Wat is hier zuur aan? Is gewoon een mening.
<<

Anoniem123

Bericht 11 Mei 2015 14:27

Re: Kinderen die komen spelen

Fiwen schreef:
SarahKey schreef:Ik vind het wel raar dat er hele kleine kinderen zo komen aanwaaien, word daar niet opgelet dan door hun ouders?

Ik had ze alleen drinken aangeboden, anders staan dezelfde kinderen iedere dag op de stoep. Zou ik persoonlijk geen zin in hebben.


Wat versta jij onder 'hele kleine kinderen'?
Toen wij nog in ons oude huis woonden vond ik dat ook raar en had ik ook gedacht dat mijn kind dat echt nooit zou mogen. Maar wij wonen nu in een hele rustige straat in een blok van 8 huizen waarvan 4 gezinnen met kinderen in dezelfde leeftijd als J (jongste is een jaar jonger, oudste is 2 jaar ouder). Als het mooi weer is gaan er dus bij 4 huizen de poorten open en lopen de kinderen via het gangetje achter de huizen tussen die tuinen heen en weer of rijden/rennen rondjes om het blok huizen. De eerste zomer dat we hier woonden was J nog geen 3 jaar en vond ik het heel spannend maar ze hebben zo veel plezier en er wordt door de andere ouders ook een oogje in het zeil gehouden dus ik maak me echt geen seconde zorgen meer.
Kan me voorstellen dat het lijkt alsof er niet op de kinderen wordt gelet maar dat is hier absoluut niet het geval.


Ik reageerde eigenlijk op het stukje van spencer boven mijn post.
Dit:

De echt kleine kindjes die hier komen spelen vind ik wel lastig hoor. Ik snap niks van wat ze zeggen en ik ben alleen maar aan het opletten of ze niet in de vijver vallen of uit de zandbak eten.

Ik denk dan meteen aan een 2 jarig kind ofzo. Dan vind ik het raar als die zomaar ergens 'los lopen'.

Nu kan dat bij ons niet, het achterpad wel maar zo kinderrijke buurt hebben we niet. Siem is de oudste in ons rijtje. Ander rijtje helemaal geen kinderen. Dus als hij wegsjouwt moet ik wel meelopen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2015 14:27

Re: Kinderen die komen spelen

Het komt niet zo aardig over dat je niet steeds dezelfde kinderen op de stoep wil hebben.
Het is toch juist leuk voor je kind dat hij vriendjes heeft.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 11 Mei 2015 14:28

Re: Kinderen die komen spelen

oh jawel hoor, maar dan gewoon bij elkaar spelen ofzo. Dat is prima.

Heb ook een tijd bij een gezin thuis opgepast met 3 kinderen en daar stonden dan vaak dezelfde kinderen aan de deur om een snoepje te bietsen. En dan waren ze weer weg als het op was. Daar pas ik dus voor :P
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mei 2015 14:30

Re: Kinderen die komen spelen

Die oudere kinderen zonder toezicht, dat snap ik. Maar wanneer mijn kind jonger dan een jaar of 4 zou zijn, dan zou ik het niet bij m'n buren of overburen de tuin in willen zien wandelen zonder mezelf erbij. En ik wil ook niet dat mijn kind gaat schooien bij de buren om een koekje o.i.d. Want daar gaat het uiteindelijk wel op uit lopen als je te lief voor ze bent ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2015 14:31

Re: Kinderen die komen spelen

Inderdaad twee jarigen. Maar zoals ik zei kunnen de ouders wel zien waar het kind is. Ravi loopt ook wel eens naar de tuin van buren, zolang ik hem nog zie vind ik het prima.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2015 14:31

Re: Kinderen die komen spelen

Haha ah deed jij dat nooit vroeger? Wij hadden op de hoek een opa wonen, oud en alleen maar hij had altijd waterijsjes, die dubbellikkers. 3x raden wat wij deden. Gewoon aanbellen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2015 14:32

Re: Kinderen die komen spelen

Nog even een aanvulling, de kinderen lopen alleen naar binnen als het hek open staat. Niet alleen hier, overal.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem213

Bericht 11 Mei 2015 14:34

Re: Kinderen die komen spelen

Spencer schreef:Inderdaad twee jarigen. Maar zoals ik zei kunnen de ouders wel zien waar het kind is. Ravi loopt ook wel eens naar de tuin van buren, zolang ik hem nog zie vind ik het prima.

Offtopic, maar ik moet hierdoor aan dit bord denken: http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=3158 :smile:
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2015 14:34

Re: Kinderen die komen spelen

Exogenesis schreef:Die oudere kinderen zonder toezicht, dat snap ik. Maar wanneer mijn kind jonger dan een jaar of 4 zou zijn, dan zou ik het niet bij m'n buren of overburen de tuin in willen zien wandelen zonder mezelf erbij. En ik wil ook niet dat mijn kind gaat schooien bij de buren om een koekje o.i.d. Want daar gaat het uiteindelijk wel op uit lopen als je te lief voor ze bent ;)



Julian zegt zelf: 'mama dilyan naar m.aud en i.sa?' Dat zijn mijn directe buren daar gaat hij dan heen. Die meiden zijn superlief voor hem en de buurvrouw let ook gewoon op mijn kind zoals ik het bij haar kinderen doen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers