Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lastige klas

<<

Anoniem60

Bericht 25 Sep 2013 12:04

Lastige klas

Zoon zit sinds vorig jaar in een lastige klas. Toen de kinderen naar groep 3 gingen, hebben ze 5 groepen 2 samengevoegd tot 3 groepen 3 en in zijn klas is dat niet helemaal naar verwachting verlopen.
De kinderen mengen niet met elkaar, er zijn spanningen, ruzies, een jongetje dat thuis veel problemen heeft en een negatieve invloed heeft op de rest van de klas (schreeuwen door de klas, de juf uitschelden etc).
Vorig jaar hebben is de school begonnen met een project om de sfeer in de klas te verbeteren, dat is niet gelukt. Het was geen optie om de klassen opnieuw in te delen, dus de klas is nu nog hetzelfde.
School beloofde verbetering en omdat zoon ook leuke vriendjes heeft in de klas, wilden we hem niet naar een andere school doen.

Maar nu...
Mijn zoon is elke dag boos en verdrietig, hij wil niet naar school. En er zijn meer kinderen die zich niet veilig voelen in de klas. Ik heb het idee dat zoon op zijn tenen loopt in de klas. Dit was vorig jaar al zo en nu begint het weer.
Ik heb het al bij de juf aangegeven, die draait een beetje om de hete brei heen. Gisteravond was er een ouderavond en toen er vragen kwamen over de sfeer in de klas, zei ze dat er verbeteringen zijn, maar dat het niet leuk en gezellig is.
Ik vind dat heftig en ik vind het heel erg moeilijk om mijn kind elke dag naar school te brengen als er zo'n rotsfeer is.

Hij wordt overigens niet gepest, is ook geen pester, maar hij is wel heel gevoelig voor sfeer en voor de stemming van anderen.
Alles in mij zegt dat dit niet beter wordt, dat de school maar wat aanklooit en dat dit geen goede plek is voor mijn zoon. Aan de andere kant hebben we heel bewust voor deze school gekozen en is het misschien een kwestie van pech hebben. Maar ik wil hem geen slachtoffer laten zijn van die pech...

Wat zouden jullie doen? Nog eens aan de bel trekken? Andere school?
Juffen, wat doet jullie school in dit soort situaties?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Sep 2013 12:08

Re: Lastige klas

Wat een lastige situatie. Ik zou zeker nog een keer aan de bel trekken, vertellen dat jouw zoon zich niet fijn voelt in de klas, dat hij boos en verdrietig is en niet naar school wil. Dat jullie je zorgen maken. Als je bij de juf al vaker je zorgen hebt geuit zou ik een afspraak met de directeur maken.
De kans is denk ik groot dat dit zijn klas blijft tot groep 8?
<<

Anoniem60

Bericht 25 Sep 2013 12:19

Re: Lastige klas

Ja, die kans is heel groot.
Ik heb het vorig jaar al aangegeven bij de coördinator en een aantal keer bij de leerkracht. Nu ook weer bij de leerkracht.
Ik word er echt heel verdrietig van, want hij kan er gewoon niks aan doen!
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 25 Sep 2013 12:22

Re: Lastige klas

Fem wat een rot situatie. Ik zou alsnog een gesprek aan gaan met de juf, en of met de directeur erbijwant als hij iedere dag zo verdrietig is en op zijntenene loopt dat wil je niet Dan duurt een schooldag extra lang
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 12:33

Re: Lastige klas

Eens met Kwebbeltje en Liadan. Daarnaast denk ik niet dat het zo een hele leerzame omgeving is voor je zoontje.. Nare situatie zo, iedereen hoort zich veilig te voelen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985