Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 11 Mei 2015 11:51

Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Vanavond gaat de barbecue aan dus dacht ik kan wel even knoflooksaus maken.

Wat is jullie succes recept daarvoor?
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mei 2015 12:06

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Belgische mayonaise (2/3), magere yoghurt (1/3), dit mengen met het liefst gepofte knoflook. Maar als ik daar geen tijd voor heb dan een knoflookteentje uitgeperst, wat citroensap, bieslook en wat peper en zout en wat chilipeper. Meer niet geloof ik.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 11 Mei 2015 12:08

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Mijn vriend maakt hem volgens mij met witte slasaus, beetje water om iets dunner te maken, knoflook teentjes en bieslook.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mei 2015 15:14

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

En een dag van te voren maken ;-) kan de knoflook lekker intrekken!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 11 Mei 2015 16:49

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Op mijn werk maak ik hem altijd van zelfgemaakte mayonaise, een aantal fijngehakte teentjes knoflook, fijngehakte verse peterselie en een schepje suiker.
De suiker maakt hem echt af.
<<

Anoniem286

Bericht 11 Mei 2015 21:34

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

grote pot yogonaise, halve bol knoflook persen, bieslook. Lekker laten intrekken, heerlijk!
<<

Anoniem236

Bericht 11 Mei 2015 22:17

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

5 lepels Calvé mayo, 6 lepels Griekse yoghurt, wat tenen knoflook en peterselie
<<

Anoniem151

Bericht 12 Mei 2015 07:43

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Ik voel me even heel blond, nooit over nagedacht dat je zelf knoflooksaus kunt maken. Terwijl het zo simpel is!
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mei 2015 09:25

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Knoflooksaus maken is heerlijk.

Soms doe ik het gewoon simpel met mayonaise, bieslook, knoflook en wat poedersuiker.

Een vriendin had een tijdje terug echt super lekkere knoflooksaus gemaakt. Dat maak je zo:

Sap van een halve citroen, 2 a 3 geperste tenen knoflook en suiker een poosje in de koelkast laten trekken.
Bekertje creme fraiche, wat mayonaise en fijn gesneden bieslook, peper en zout op smaak erbij.
Echt super lekker!
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mei 2015 11:30

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Jans schreef:Knoflooksaus maken is heerlijk.

Soms doe ik het gewoon simpel met mayonaise, bieslook, knoflook en wat poedersuiker.

Een vriendin had een tijdje terug echt super lekkere knoflooksaus gemaakt. Dat maak je zo:

Sap van een halve citroen, 2 a 3 geperste tenen knoflook en suiker een poosje in de koelkast laten trekken.
Bekertje creme fraiche, wat mayonaise en fijn gesneden bieslook, peper en zout op smaak erbij.
Echt super lekker!


Klinkt goed het recept van je vriendin! Hoeveel suiker? Hoeveel creme fraiche en hoeveel mayo? :D
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 10 Jul 2015 14:57, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 12 Mei 2015 11:40

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Wij maken ook altijd zelf knoflooksaus. Mayonaise, 2 tenen knoflook ( ligt er natuurlijk aan hoeveel saus je hebt ) en met melk de saus wat dunner maken. Beetje peterselie erdoor en klaar. Het lekkerste is om het een paar uur van te voren te maken zodat alles lekker kan intrekken.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem273

Bericht 12 Mei 2015 18:11

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Ik maak altijd zelf knoflooksaus, mmm. Vooral lekker met Turks brood erin dippen :)

Griekse yoghurt, een eetlepel mayonaise, peper, zout, citroensap, teentje geperste knoflook, mosterdzaad en selderijkruiden.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 14 Mei 2015 14:06

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Ik doe altijd een beetje suiker oplossen in citroensap.
Daarbij verse knoflook. Beetje mayonaise, bakje crème fraiche.
Beetje bieslook en maak het op smaak met peper en maggi.


Ooh en nu heb ik zin om te bbqen en knoflooksaus te eten :nopompom: .
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jul 2015 14:57

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Carrie schreef:
Jans schreef:Knoflooksaus maken is heerlijk.

Soms doe ik het gewoon simpel met mayonaise, bieslook, knoflook en wat poedersuiker.

Een vriendin had een tijdje terug echt super lekkere knoflooksaus gemaakt. Dat maak je zo:

Sap van een halve citroen, 2 a 3 geperste tenen knoflook en suiker een poosje in de koelkast laten trekken.
Bekertje creme fraiche, wat mayonaise en fijn gesneden bieslook, peper en zout op smaak erbij.
Echt super lekker!


Klinkt goed het recept van je vriendin! Hoeveel suiker? Hoeveel creme fraiche en hoeveel mayo? :D


Jahaaans zeg nou! Wil het vanavond maken voor de barbecue die we morgen hebben! :smile:
<<

Anoniem186

Bericht 10 Jul 2015 15:18

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Oh haha sorry.

Ik doe altijd maar wat.

Paar kneepjes citroensap uit een flesje (bij gebrek aan verse) 2 flinke tenen knoflook, 2 keer bus poedersuiker omkeren. En dat dus een poosje laten staan.
Zo'n klein bekertje creme fraiche, of zure room (is allebei wel lekker) en dan een paar lepels mayonaise (zoveel als je zelf lekker vindt, hoe meer mayo, hoe minder zuur het wordt). Oh en natuurlijk wat fijn gesneden bieslook.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jul 2015 15:24

Re: Wat is jouw succes recept voor knoflooksaus?

Jans schreef:Oh haha sorry.

Ik doe altijd maar wat.

Paar kneepjes citroensap uit een flesje (bij gebrek aan verse) 2 flinke tenen knoflook, 2 keer bus poedersuiker omkeren. En dat dus een poosje laten staan.
Zo'n klein bekertje creme fraiche, of zure room (is allebei wel lekker) en dan een paar lepels mayonaise (zoveel als je zelf lekker vindt, hoe meer mayo, hoe minder zuur het wordt). Oh en natuurlijk wat fijn gesneden bieslook.


Ah tnx! Straks even de boodschapjes halen, kan het lekker de hele nacht intrekken.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers