Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Enge spin gespot. Wat was dit?

<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 12:58

Enge spin gespot. Wat was dit?

Gister zag ik me toch een eng spin-achtig wezen hier in de tuin! Echt een heel grote, bol oranje lijf :confused:, met enorme poten. Eerst dacht ik dat het een blaadje was, tot hij begon te lopen.. Hij hing eerst aan ons muurtje en bungelde zo door naar achteren. Daarna liep hij op het muurtje, en ondanks dat de muur best hoog is, kon ik hem nog steeds zien, zó groot! Ik ben nu best wel bang. Zit steeds naar buiten te loeren... Brrr... Ik kan ook nergens een plaatje van een dergelijk beest vinden. Het was absoluut geen kruisspin.

Enig idee wat voor beest dit was? Spinnenkenners?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Sep 2013 13:04

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Zoeen?
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 13:05

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Ik had het idee dat hij meer kreeft-achtig oranje was. En poten en lijf in één kleur.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 13:06

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Meer zoals dit:

Afbeelding

Maar met langere poten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Sep 2013 13:07

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

brr klinkt eng. en die foto ook bah
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Sep 2013 13:07

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Ik kon niet echt andere met oranje lijf vinden.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 13:09

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Ik kan ook geen afbeelding vinden die er op lijkt. En hoe meer ik google, hoe meer enge dingen ik tegenkom, dus ben maar gestopt :silent: Oh ik haat spinnen toch zo!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Sep 2013 13:10

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Hahha ja van die foto's wordt ik ook niet echt blijer op google :D
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Sep 2013 13:25

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Moet je in een land gaan wonen met de meest gevaarlijke spinnen, brr...

We hebben hier de redback, die mega giftig is, overal rondlopen:
Afbeelding

Maar deze vind ik echt het mega engst, die kom ik regelmatig tegen als ik mijn zonnebeschermingsding in de auto naar beneden klap, ze zijn zó groot, schrik me elke keer weer een ongeluk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 13:33

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Gatver Marsy, daar zou ik echt nachtmerries van krijgen. Hebben jullie ook extra vaccinaties of veiligheidsaanbevelingen op het gebied van spinnen(gif)? Aangezien ze zoveel voorkomen in jullie gebied.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 25 Sep 2013 13:35

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Misschien moeten jullie de plaatjes even in een spoiler zetten ofzo. Kan me herinneren dat sommige mensen dit vrij slecht trekken :)

Marsy, die onderste spin veroorzaakt toch ook de meeste doden in Australië? Niet omdat ie giftig is maar omdat mensen tijdens het rijden hun klepje naar beneden trekken en dan een dodelijk ongeval krijgen? Zoiets heb ik ooit gelezen. Zijn inderdaad grote beesten.

Hoe zorg je er eigenlijk voor dat je niets gebeten wordt? Kan me voorstellen dat je zo'n spin snel over het hoofd ziet als je iets pakt o.i.d.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 13:37

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Feline schreef:Misschien moeten jullie de plaatjes even in een spoiler zetten ofzo. Kan me herinneren dat sommige mensen dit vrij slecht trekken :)



De topic titel zegt genoeg, toch?
<<

Anoniem 53

Bericht 25 Sep 2013 13:46

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Oh Marsy wat een enge dingen.. Ik vind spinnen niet eng, maar die laatste van jou :(
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Sep 2013 13:48

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Juist, ik dacht ook: mensen die dit niet willen zien openen vast geen topic met spinnen. Overigens vind ik dat altijd zo overdreven, maar goed, dat is andere discussie.

Geen idee of het de meeste ongelukken veroorzaakt maar je bent hier al snel op de hoogte dat ze in je motorkap gaan zitten en dan naar binnen kruipen en dan beschut plekje gaan zoeken, dus vaak onder dat klepje. Je controleert dat dus ook als je hier woont. En 1 keer zat er echt een enorme, dan is het donker, zit je dus al in je riem en schiet je echt binnen 3 seconden weer de auto uit. Giftig zijn ze niet, maar als ze bijten doet dat behoorlijk zeer. Trouwens, vele spinnen hier. Ben wel eens gebeten, hele been opgezet (niet door een Huntsman, een andere, kleine soort) en paar dagen flink beroerd. Je went echter snel hoor. Slangen spot je hier eigenlijk ook niet, maar toen ik in de outback werkte was het normaal om 'even' een slang uit mijn toilet te vissen voor het plassen haha.. Gek land! En je raakt ook snel gewend aan de kakkerlakken moet ik zeggen..

Dusse, elke Nederlandse spin zijn lieverdjes :P
(al klinkt een oranje spin wel heel goor)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Sep 2013 13:54

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Marsy31 schreef:Juist, ik dacht ook: mensen die dit niet willen zien openen vast geen topic met spinnen. Overigens vind ik dat altijd zo overdreven, maar goed, dat is andere discussie.

Geen idee of het de meeste ongelukken veroorzaakt maar je bent hier al snel op de hoogte dat ze in je motorkap gaan zitten en dan naar binnen kruipen en dan beschut plekje gaan zoeken, dus vaak onder dat klepje. Je controleert dat dus ook als je hier woont. En 1 keer zat er echt een enorme, dan is het donker, zit je dus al in je riem en schiet je echt binnen 3 seconden weer de auto uit. Giftig zijn ze niet, maar als ze bijten doet dat behoorlijk zeer. Trouwens, vele spinnen hier. Ben wel eens gebeten, hele been opgezet (niet door een Huntsman, een andere, kleine soort) en paar dagen flink beroerd. Je went echter snel hoor. Slangen spot je hier eigenlijk ook niet, maar toen ik in de outback werkte was het normaal om 'even' een slang uit mijn toilet te vissen voor het plassen haha.. Gek land! En je raakt ook snel gewend aan de kakkerlakken moet ik zeggen..

Dusse, elke Nederlandse spin zijn lieverdjes :P
(al klinkt een oranje spin wel heel goor)



Ik wil daaar ook wonen. En niet vanwege de gekke spinnen maar omdat ik dat oohook wil (daar wonen dus) :nopompom:
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 25 Sep 2013 13:55

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

D'n Ibbel schreef:Zoeen?
Afbeelding

Wat een schatje :heart:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Sep 2013 13:57

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Heb ook even gezocht, toch wel nieuwsgierig, 1 van deze misschien?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Sep 2013 13:59

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Hahaha Caro, kóm dan gewoon!!!!

Even inbreken in het topic:

Dit is filmpje van vriendin van mij hier, ze geeft eigenlijk precies aan hoe het gevoel voor mij hier is te wonen. Mocht je het interessant vinden, is 2 jaar geleden gefilmd en staat ook stukje over mijn werk in (ik werk als juf voor Nederlandse school o.a.):

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1365885
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 25 Sep 2013 14:13

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Elke dag je auto controleren op die enorme dingen :shock: Ik weet niet of ik daar ooit aan zal kunnen wennen.
(evenals kakkerlakken etc.) :)

De spinnen van hier kan ik nog net aan. :D
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Sep 2013 14:22

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Ach, alles is relatief natuurlijk. Die spinnen zijn niet allemaal zo enorm (al blijven ze groot), maar in verhouding met ons zijn ze natuurlijk nog steeds niks. En ik bijt harder :P En zó vaak kom ik ze ook weer niet tegen, ze laten me gewoon schrikken. Kakkerlakken heb je ook niet echt als je gewoon schoonhoudt. Ik zit dan zelf te denken dat ik schorpioenen ook vindt of beren bijvoorbeeld. Relatief veilig land hier hoor, anders was ik met mijn knulligheid allang overleden. Kinderen worden trouwens wel goed voorgelicht merk ik wel, die weten alles van enge spinnen. Laatst hadden we redback in de klas, nou dat is even schrikken (en een fijn gevoel als je zo'n bugger plet). Maar ik zou eerder schrikken van een oranje spin in Nederland, dat hoort daar voor mijn gevoel niet, dan hier van een spinnetje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 25 Sep 2013 14:23

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Ik zag van de week een spin langskomen op FB en doet me denken aan dit topic.

Afbeelding

En dat is een wielwebspin.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 25 Sep 2013 14:29

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Ieuw wat een enge beesten Marsy. Ik ben normaal niet echt onder de indruk van foto's maar ik word hier echt naar van. Ik ben mijn spinnenangst ook zo zat. Blehhhh ik hoef daar dus echt niet heen eng land haha.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Sep 2013 15:35

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Gna, alsof het ervoor bedoeld is, heeft iemand van mijn facebook vriendjes dit net gepost: http://likes.com/weird/bugs-in-australia-are-intense
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 25 Sep 2013 15:42

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Oh brr.. De Nederlandse spinnen vind ik niet zo erg, maar spinnen die vogels en slangen kunnen eten?! :pale:
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 15:48

Re: Enge spin gespot. Wat was dit?

Weetjewel, dát zou hem wel eens kunnen zijn. De 'onze' leek iets lichter van kleur, maar qua poten en verder uiterlijk lijkt het er wel op.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers