Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hooikoorts en alternatieven

<<

Anoniem131

Bericht 08 Mei 2015 23:27

Hooikoorts en alternatieven

Ik lig al 4 dagen te snotteren op de bank met een zwaar hoofd zonder ook maar enige energie. De drogistzooi helpt niet, de dokter wil niet verder dan pillen en wat snuifjes en nu weet ik het echt niet meer. Ik mag niet ingespoten worden met iets.

Heeft er nog iemand een goed alternatief?
<<

Anoniem136

Bericht 09 Mei 2015 10:01

Re: Hooikoorts en alternatieven

Acupunctuur?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Mei 2015 10:04

Re: Hooikoorts en alternatieven

Een natuurlijk middel? Bijvoorbeeld http://www.detuinen.nl/24659-arkocaps-weegbree.html
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Mei 2015 10:29

Re: Hooikoorts en alternatieven

En desensibiliseren met een druppelkuur? Minder effectief dan met injecties zoals ik het lees, maar misschien wel een oplossing. Het is wel iets voor de lange adem.
Bij mij is het 17 jaar geleden gedaan voor huismijt. Toen nog met injecties en ik reageer een stuk minder. Alleen als ik maximaal ga schoonmaken heb ik weer een reactie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 09 Mei 2015 10:34

Re: Hooikoorts en alternatieven

Ik hoorde van de week iemand die nam honing uit de streek waarin ze woont, ik weet niet of ze het zo at en in welke hoeveelheid maar het hielp haar wel (en ze wist niet of het tussen haar oren zat of niet maar zolang het helpt... zij had het ook weer ergens gehoord)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mei 2015 11:31

Re: Hooikoorts en alternatieven

Medical tape aan laten leggen. Is ook symptoombestrijding maar je zou het kunnen overwegen.
2015 💙
<<

Anoniem131

Bericht 09 Mei 2015 17:53

Re: Hooikoorts en alternatieven

Bedankt voor het meedenken.

Acupunctuur mag ik niet omdat ik daar in het verleden verkeerd op reageerde. Of nee, het mag natuurlijk maar ik durf het niet.
De optie van Scandic werkt helaas niet. De druppelkuur ga ik even aan m'n arts voorstellen.
De honing heb ik inderdaad vorig weekend op een streekmarkt gehaald en dat gooi ik nu elke ochtend in m'n thee maar dat merk ik helaas nog niet.
Volgende week krijg ik de medical tape. Had ik helemaal niet aan gedacht en een vriendin van mij mag de tape zetten dus dat gaan we proberen. Ik lees er wel goede verhalen over.

Baal er echt vreselijk van. M'n sociale leven staat compleet stil door gebrek aan energie en op m'n werk sta ik steeds te snuiten en m'n ogen te deppen. Ook heel storend voor cursisten want ik kan ze niet uitleggen wat ik heb.
<<

Anoniem131

Bericht 09 Mei 2015 17:56

Re: Hooikoorts en alternatieven

Minx schreef:Medical tape aan laten leggen. Is ook symptoombestrijding maar je zou het kunnen overwegen.

Is het nog steeds zo'n megakruis op je rug? Of verschilt dat per persoon?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mei 2015 18:07

Re: Hooikoorts en alternatieven

Dat is idd nog steeds zo'n mega kruis op je rug. Heb nog niet gehoord dat er een andere manier is.
2015 💙
<<

Anoniem131

Bericht 09 Mei 2015 18:10

Re: Hooikoorts en alternatieven

Minx schreef:Dat is idd nog steeds zo'n mega kruis op je rug. Heb nog niet gehoord dat er een andere manier is.

Sexy. Ach, als het maar een beetje werkt maakt het me niet uit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mei 2015 18:26

Re: Hooikoorts en alternatieven

Op zich zie je er met de meeste kleding niets van. Tenzij je echt een lage rug hebt.
2015 💙
<<

Anoniem131

Bericht 09 Mei 2015 18:45

Re: Hooikoorts en alternatieven

Minx schreef:Op zich zie je er met de meeste kleding niets van. Tenzij je echt een lage rug hebt.

Dat heb ik wel vaak maar dan verhuis ik wel naar Rotterdam-noord en laat de voorkant er wel uitvallen.

Dit was sarcastisch.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mei 2015 18:48

Re: Hooikoorts en alternatieven

Ook een prima optie. Mss wil ze dan gelijk je tepels ff tapen scheelt een bh aantrekken.
2015 💙
<<

Anoniem131

Bericht 09 Mei 2015 18:58

Re: Hooikoorts en alternatieven

Minx schreef:Ook een prima optie. Mss wil ze dan gelijk je tepels ff tapen scheelt een bh aantrekken.

:smile: prima plan!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mei 2015 15:16

Re: Hooikoorts en alternatieven

dat medical tape werkt dat nou echt? En waar laat je dat doen
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 11 Mei 2015 15:30

Re: Hooikoorts en alternatieven

sarah1985 schreef:dat medical tape werkt dat nou echt? En waar laat je dat doen

Mijn beste vriendin is fysio en heeft de cursus gedaan. Zij heeft het zelf ook laten doen en dit jaar nergens last van. Even googlen op de term en je woonplaats. Zijn best veel plekken waar ze het doen en het is niet heel duur. Mocht je niks kunnen vinden wil ik dr wel vragen want ze heeft in jouw buurt gewerkt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mei 2015 16:33

Re: Hooikoorts en alternatieven

ik kan hier zo niks vinden. Dus als je haar zou willen vragen graag. Had nog wel ergens gevraagd maar daar was diegene op vakantie en ze wist niet zeker of hun dat deden
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Mei 2015 16:52

Re: Hooikoorts en alternatieven

zou gewoon eens een rondje gaan bellen met fysiopraktijken. Ken eigenlijk bijna geen enkele praktijk waar niet minimaal 1 therapeut rond loopt die het kan. Of even via sportclubs kijken. Tis niet een hele lastige tape om aan te leggen je moet alleen even weten hoe het moet. Er zijn zelfs praktijken die speciale tarieven voor alleen tapen hebben. Vanuit curetape is er laatst ook een mail uit gegaan.

http://www.fysiotape.nl/hooikoorts-medi ... paign=mei1
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mei 2015 17:35

Re: Hooikoorts en alternatieven

Bij 1 fysio daar was diegene op vakantie. Krijg daar volgende week antwoord op
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 12 Mei 2015 15:56

Re: Hooikoorts en alternatieven

Ik heb hem en ik heb nu al meer lucht en energie. Nog wel snotterig maar dat is natuurlijk nog irritatie van de afgelopen dagen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2015 20:45

Re: Hooikoorts en alternatieven

wow merk je dat zo snel al. Ik wil ook haha
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 12 Mei 2015 21:46

Re: Hooikoorts en alternatieven

sarah1985 schreef:wow merk je dat zo snel al. Ik wil ook haha

Ja. Ik had hem tussen twee afspraken en daar hoorden en zagen ze al verbetering. Ik heb nu nog steeds energie terwijl ik echt als ik niet hoefde te werken doodmoe snotterend en met tranende ogen op de bank lag. Het is het proberen echt meer dan waard!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 16 Mei 2015 14:22

Re: Hooikoorts en alternatieven

Ik ben een enorme hooikoorts patiënt. Maar dit jaar (voor het eerst) heb ik nog geen medicatie aangeraakt.

Ik ben begonnen met honing en essentiële oliën (pepermunt, lavende en limoen). Deze smeer ik achter mijn oren. Als ik het op voel komen smeer ik het, of preventief als ik een dag weg ga. Ik had echt niet gedacht dat het zou werken, maar het werkt perfect voor mij :-D. Zelfs bij het maaien voor ons huis heb ik nog geen last gehad.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Mei 2015 18:48

Re: Hooikoorts en alternatieven

Krijg je altijd last van je ogen en niezen bij hooikoorts? Ik heb namelijk als ik buiten sport steeds dikke snot en krijg pijn achter in mijn keel. Ik vroeg me af of dit ook bij hooikoorts kan passen..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Mei 2015 12:26

Re: Hooikoorts en alternatieven

Ik krijg altijd een jeukerig gevoel in mijn keel. Dan wil ik eroverheen 'krabben' met mijn tong. Soms moet ik heel erg niezen, maar soms ben ik ook gewoon erg loom. Of mijn ogen jeuken. Of mijn keel. Soms allemaal tegelijkertijd, het hangt er dus eigenlijk maar net aan wat het is. Oh, en ik krijg het dus juist heel erg als het regent, wat ook gek is want dan verdwijnen juist de pollen uit de lucht maar ik krijg er dan dus extra last van.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers