Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel je bent nu zwanger..

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Mei 2015 00:23

Re: Stel je bent nu zwanger..

Op dit moment zou ik echt weer even moeten slikken, net als toen bij N. De timing zou weer niet ideaal zijn. Ik moet nog steeds mijn studie afmaken, ik heb nog geen zekerheid over een eventueel vast contract in oktober en we zouden echt móeten verhuizen. Hier is geen plek meer in huis voor een vierde persoon(tje), hoe klein ook.

Maar, weghalen zou voor ons geen optie zijn en we zullen ongetwijfeld weer groeien in het gevoel van blijdschap. Weer net als bij N. eigenlijk. Maar nee.. liever nog niet. We willen nu wel eens bewust voor een kindje gaan en alle gevoelens daaromheen op een wat fijnere manier meemaken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Mei 2015 01:07

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik zou even heel hard moeten slikken, mijn vriend ook. Maar we gaan er dan wel voor..
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Mei 2015 01:08

Re: Stel je bent nu zwanger..

Dan zou ik heel wat uit te leggen hebben :smile: .

Ik zou heel blij zijn, maar ook balen. Juist omdat we er ons bij meer hebben gelegd dat het er bij 2 blijft (door omstandigheden). Heb bewust het babytijdperk afgesloten en de peuterttijd beginnen we ook af te sluiten. Vind ook het leeftijdsverschil dan te groot worden.

Maar..... Stel dat er iets gebeurd (uit elkaar/overlijden/whatever), en ik zou een nieuwe relatie krijgen, dan denk ik wel dat ik daar voor open sta.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mei 2015 01:39

Re: Stel je bent nu zwanger..

Als ik er nu achter zo komen dat ik zwanger was en het was nog heel pril zou ik waarschijnlijk een abortus overwegen. Voor ik zwanger was riep ik altijd dat ik tegen abortus was en dat dat een risico was dat je neemt door seks te hebben. Nu is de situatie zo complex en onzeker dat een zwangerschap erbij eigenlijk te veel is. Ben er ook heel erg weinig mee bezig. Het levert nu vooral extra stress op. Typ dit nu overigens met tranen in mijn ogen want die kleine is zo ontzettend gewenst zowel door z'n vader als door mij. Alleen de omstandigheden zijn op het moment gewoon zo slecht dat ik er niet bewust voor zou kiezen om voor een kindje te gaan. Begrijp me aub niet verkeerd want het kan heel krom over komen en moet er ook niet aan denken dat er nu nog wat mis gaat. Hij hoort al volledig bij mij en moet er ook niet aan denken om zonder hem te moeten maar als ik nu de keuze zou moeten maken dan zou ik hem het liefst al die stress die hij nu mee krijgt besparen en daarom de moeilijke keuze moeten maken om dan wellicht voor een abortus te gaan.
2015 💙
<<

Anoniem123

Bericht 09 Mei 2015 06:01

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik zou not amused zijn. Mijn man zou een gat in de lucht springen, krijgt hij toch zijn zin.
Wel zouden we het houden, ook al wonen we klein en heb ik geen fijne zwangerschappen.
<<

Anoniem199

Bericht 09 Mei 2015 07:16

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik zou het echt niet leuk vinden. Heb geen fijne zwangerschap gehad, m'n lichaam moet er echt evan van bijkomen. En ook mentaal trouwens. Mn vriend zou ook even moeten slikken denk ik. Dus hopelijk gebeurt het niet.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Mei 2015 07:24

Re: Stel je bent nu zwanger..

Dan hebben we echt een probleem, we zitten midden in een verbouwing om die 2 meiden een eigen kamer te kunnen geven, ik zou niet weten waar een derde moet slapen. Daarbij heb ik nog steeds veel bekkenpijn, ik weet niet hoe ik dan met veel pijn voor de meiden moet zorgen. Een abortus zou ik dan ook weer niet kunnen.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 09 Mei 2015 07:33

Re: Stel je bent nu zwanger..

Dan zou ik stiekem blij zijn dat de keuze wel of niet een derde voor ons gemaakt is.
Hoewel we nu meer neigen naar het bij onze twee meiden te laten denk ik dat we allebei vrijwel meteen blij zullen zijn mocht ik zwanger blijken te zijn.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem124

Bericht 09 Mei 2015 07:57

Re: Stel je bent nu zwanger..

Dat zou wel heel heftig zijn. Want mij is afgeraden ooit nog zwanger te worden omdat ik had kunnen overlijden na de bevalling. En nu heb ik ook nog de verantwoordelijkeid voor twee kindjes. Ik zou het echt niet weten want een baby op zich lijkt me heel speciaal. Geen idee, heel moeilijk maar ik denk dat we na overleg met de artsen het we zouden willen houden omdat we wel geloven dat alles een reden heeft.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Mei 2015 08:23

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik zou eerst heel erg schrikken, want dit is niet echt het moment. Maar later wel heel blij zijn. Ik zou graag nog een derde willen krijgen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 09 Mei 2015 08:35

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik zou heel erg schrikken en dan met name vanwege mijn schoonmoeder. Die kreeg bijna letterlijk een hartaanval toen mijn vriends broer ongetrouwd een kindje verwekte bij zijn vriendin, als dat bij ons gebeurt, denk ik serieus dat ze in het ziekenhuis opgenomen wordt. Ze is erg zwak en dit is in haar familie echt een zonde.

Voor ons zou het leuk zijn, dan moeten we wel snel op zoek naar plekje voor onszelf, maar dat lukt wel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem104

Bericht 09 Mei 2015 08:43

Re: Stel je bent nu zwanger..

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 26 Mei 2015 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem151

Bericht 09 Mei 2015 08:57

Re: Stel je bent nu zwanger..

Oef, liever niet nu al.
Maar mocht het zo zijn, dan is het kindje welkom :)
<<

Lore

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 08 Mei 2015 13:42

Bericht 09 Mei 2015 09:31

Re: Stel je bent nu zwanger..

Dan zouden we blij zijn, maar we zouden liever nog 1 - 1,5 jaar wachten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Mei 2015 09:36

Re: Stel je bent nu zwanger..

Marin, mijn vriend en ik zijn beide verwekt terwijl onze moeders een spiraaltje hadden :) Niks aan de hand met ons toen of nu :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 09 Mei 2015 09:55

Re: Stel je bent nu zwanger..

Wij zouden zo blij zijn! Dat het na ruim 3 jaar eindelijk gelukt zou zijn. Helaas nog niet en hoop dat het toch nog mag lukken dit jaar.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem111

Bericht 09 Mei 2015 10:00

Re: Stel je bent nu zwanger..

Wij zouden heel blij zijn.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 09 Mei 2015 10:03

Re: Stel je bent nu zwanger..

Whatever schreef:Dan zou ik me compleet kapot schrikken. Ik ben aan de pil, ik heb nou niet direct risico gelopen, ik heb geen relatie (zelfs niet een bepaald iemand die ik date) en vooral: ik weet uberhaupt niet of ik ooit kinderen wil, laat staan nu en onder deze omstandigheden.

Ik zou een abortus provocatus willen.


Hier precies hetzelfde. Persoonlijk kan ik nooit zoveel met termen als dan heeft het blijkbaar zo moeten zijn en zeker in het geval van zo iets belangrijks. Ik zou een kind alleen op de wereld kunnen zetten als dat een bewuste keuze zou zijn.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Mei 2015 10:03

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik zou dan gillen. Heb 2 meiden, kans op nog een tweeling zit er in, en dat maakt het er niet makkelijker op. Vind het nu niet druk ofzo.
Het is welkom hoor, maar wel erg dicht op deze 2.
Mijn vriend denkt er ook zo over.
Ouders en schoonouders zouden een hartverzakking krijgen.
Er is namelijk al een kleinkind op komst en dan nog eens te horen krijgen dat ze weer opa en oma worden, dat maakt het voor hun ook onwerkelijk allemaal.
<<

Anoniem147

Bericht 09 Mei 2015 10:37

Re: Stel je bent nu zwanger..

Het zou niet perse ideaal zijn qua woning en financiën maar geen haar op mijn hoofd die eraan denk om het weg te laten halen. Nu wil ik heel graag een kindje en mijn man in de (nabije? haha) toekomst ook wel. Hij zou er wel meer aan moeten wennen dan ik denk ik, maar ik verwacht niet dat hij zou willen dat ik de zwangerschap zou beëindigen.
<<

Anoniem187

Bericht 09 Mei 2015 10:44

Re: Stel je bent nu zwanger..

Dan bel ik de krant en het nieuws. Ik zou een wereldwonder zijn.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 09 Mei 2015 10:52

Re: Stel je bent nu zwanger..

Haha Dora, dat zou goed kunnen.

Ik zou totaal niet blij zijn en kapot gaan van verdriet, omdat ik dan het moeilijkste ooit zal moeten doen. Nog een zwangerschap is hier absoluut geen optie, een derde kindje al helemaal niet. Die beslissing is voor ons beide ontzettend helder en we denken er hetzelfde over. Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van abortus, weten wij allebei dat dit de enige optie zal zijn. Gelukkig is het hier niet aan de orde en ik hoop dat het ook nooit zo ver zal komen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem140

Bericht 09 Mei 2015 10:56

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik ben er even heel bang voor geweest en gelukkig was het niet zo. Ik had dan abortus gepleegd, dat was meteen heel duidelijk.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Mei 2015 11:22

Re: Stel je bent nu zwanger..

Ik heb er gisteren nog stiekem op gehoopt, vandaag weer ongesteld geworden.
Wij zouden er heel blij mee zijn, we willen er ook weer voor gaan namelijk.
Alleen als ik nu sommige berichten lees over de babytijd afsluiten enzo, dan weet ik soms niet meer of ik ooit wel een derde wil, terwijl ik dat vroeger wel wilden. Maar dat zien we dan wel weer.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 09 Mei 2015 11:53

Re: Stel je bent nu zwanger..

Dora, heb even heellll hard gelachen om jouw reactie, geniaal!!! :smile:

Hier euhm, dubbel... Ik zou heel blij zijn, dat de keuze buiten ons is gelegd. Mijn man zou zijn wenkbrauwen bedenkelijk optrekken, hij weet dat ik ergens nog wel de babywens heb, maar hij niet. We grappen soms ook of ik niet stiekem een keer mijn spiraal eruit zal halen...
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Valkyrie