Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg jij 'oom *naam*' of 'ome *naam*'

<<

Anoniem321

Bericht 11 Mei 2015 14:27

Re: Zeg jij 'oom *naam*' of 'ome *naam*'

Vrienden van mij zeggen wel steeds tegen hun kinderen: "we gaan naar tante Ragazza!"
En als ze bij mij op visite zijn en ze willen drinken, dan is het: "Vraag maar aan tante Ragazza."
Ik vind dat wel een beetje gek klinken, maar ook wel weer lief ergens.

Ik weet niet hoe ik dat straks bij mijn kind ga doen.
<<

Anoniem140

Bericht 12 Mei 2015 10:18

Re: Zeg jij 'oom *naam*' of 'ome *naam*'

Ik noem ze bij de namen maar verder was "ome" hier vroeger gebruikelijk, voornamelijk bij de oud-ooms en tantes.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Mei 2015 21:42

Re: Zeg jij 'oom *naam*' of 'ome *naam*'

Ome.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem118

Bericht 17 Mei 2015 09:45

Re: Zeg jij 'oom *naam*' of 'ome *naam*'

Dat ligt aan de naam, als die begint met een klinker zeg ik oom, als hij begint met een medeklinker zeg ik ome. Dat bekt lekkerder. Overigens zeg ik sinds ik volwassen ben eigenlijk alleen de voornaam.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 17 Mei 2015 21:42

Re: Zeg jij 'oom *naam*' of 'ome *naam*'

Wij gebruiken voor onze eigen ooms en tantes niet oom of tante, maar alleen hun voornamen.
Voor oud-ooms en oud-tantes gebruiken we wel oom "naam" en tante "naam"
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers